Za posledních 20 let jsem měl asi pět dieslových škodovek . 1 ltr oleje na 5000 Kč nežrala žádná...
Problém ve velké míře začal s příchodem 2.0 TDI EA288 (pro neznalé OIII), s příchodem EA288 EVO se chuť po oleji zvýšila, a zázrak 2.0 TDI 147 kW některým cucne 1l oleje na 3000 km. Není to vada, ale vlastnost motoru..říká Volkswagen.
Že si rádi lidé vymýšlejí příběhy, tak samozřejmě s tím souhlasím ale problém je v tom, že u nás po každém standardním servisu připojujeme auto na diagnostiku a vidíme palubní počítač a tam to je. V případě buď vysokých nebo nízkých hodnot navíc probíhá i komunikace se zákazníky a řeší se proč. Náš rekordman je Jeep Cherokee 2014 4WD, 2,0 Multijet automat a spotřeba 5,3l/100 km na 3870km, další je Renegade 5,5 l/100km při ujetí 2742 km-majitelka na denní krátké trasy 10-15km do práce. Absolutně nemám důvod si vymýšlet nesmysly toto je realita. Jinak 180, 190 (výjimečně při dobrých podmínkách i lehce přes 200km/h) ty auta umí jezdit jinak 170 - 180 km/h a pořád je to snesitelné. Opravdu záleží na technickém stavu a kondici každého auta, jízdním stylu a dalších okolnostech ale toto je realita. Je mi líto ale u Vašeho auta je pravděpodobně něco špatně a může to být i úplná hloupost ale určitě bych to řešil. Zvýšený hluk při standardních a ne čínských pneu ve 140 km opravdu nevěstí nic dobrého.
Dobrý večer, u pivka jsem prošel 3 dobové testy 500X, opět konstatuji, spotřeba 7.5l, za kterou recenzenti jezdili, se prakticky shoduje s mými poznatky. Cifrmajstr nejsem, a nikdy ze mne nebude, ale neodpustím si zmínit to, že 2.0 multijet jsem měl 6 let v Deltě (6.5l), a poté 3 roky ve Freemontu (8l), a vím že PP šeredně lhal o cca 1 litr. Dunlopy ani Pirelli sice nejsou top gumy, ale vím že i ta lepší Čína je ve všem o něco horší. K těm spotrebám - zkuste si rozšířit obzor reálným měřením podle dotankování, nebo alespoň opět reálnými spotřebami ze spritmonitor.de
Tak musí být problém jinde, protože nejen z naší zkušenosti ale i našich zákazníků cca 60 aut (Compass, Renegade, 500X automat a 2,0 Multijet) se spotřeba opravdu pohybuje mezi dokonce 5,6 až 6,5 l. Těžká noha max 7l. Za sebe doporučuji kompletní kontrolu vozidla, případně výměnu oleje v automatu. Tady velký pozor doporučuji pouze originální olej.
Zcela neuvěřitelně jste mne donutil projít spotřebu uvedených modelů 500X/Renegade/Compass s 9°AT a 2.0 Multijetem na spritmonitor.de, a světe div se, reálné údaje spotřeb odpovídají tomu co tvrdím. Lidi si rádi vymýšlejí příběhy o spotřebě 🙂. A těžká noha s 500X je 140 km/h po dálnici přes 8l, ale jezdit se s tím skrze hluk takto běžně nedá.
Co se mých zkušeností týče ze servisu a prodeje vozidel, tak mohu zařadit Jeep a myslím tím i Renegade mezi nadprůměrně spolehlivá auta. Nicméně je pravdou, že je zapotřebí pečlivější servis, který opravdu není nijak drahý, já například doporučuji i zkrácené výměny motorového oleje t.j. benzínové motory po 10 tis. km a nafta max. 15tis. km. Současně zde musím i oponovat se spotřebou, která se u motoru 2,0 Multijet pohybuje mezi 6-6,5 maximálně 7l/100km při hodně silném zatížení. V terénu je spotřeba samozřejmě vyšší. Ostatní technika v Jeep je opravdu spolehlivá a auta vykazují minimálně závad oproti konkurenci.
Se spotřebou nemohu úplně souhlasit, v sesterském Fiatu 500X jezdí převážně manželka za 7,5l/100km (2.0 103kW 9°AT) s víceméně lehkou nohou. Viním za to zejména zpřevodování, vyšší stavbu auta a konec konců motor jako takový. Je spíše spolehlivý, ale vůbec ne dieselově úsporný. Pro zajímavost, s ingotem Jeep WK2 3.0 jsem schopen jezdit za 9l stejným stylem.
A co starší lidé, nebo děti, kteří nemají chytrý telefon, nebo nemají internet v mobilu?
"Pro zmrzku jen s chytrým mobilem a internetem"! Bomba!!!
Nikdo hotovost nerusi, naopak pridava moznost pro normalni lidi. Apropos - internet v mobilu neni pro placeni NFC treba, staci jednou za cas pingnout banku pres wifi.
Cvak je to samý, jako platit kartou...platím cash proto,aby mi žádná banka nekoukala pod ruce, zač, kde a kolik utrácím.
Vyberu dvaciáše a dokud mám love, platím jimi.Dojdou, vyberu dvaciáše...
Kvak, cvak, pak či kak je mi tudíž zcela lhostejno až u hemoroidů
Porid si alobalovou cepicku. Dam dobrou radu - bance jsi ukradeny.
Nu, stálo to pár set milionů korun vývoje. Aspoň PPF za ty prachy zjistí, že je to k ničemu a skutečný důvod nepřijímání platebních karet českými živnostenskými šizunky nejsou poplatky karetním asociacim, ale vyhýbání se daňové povinnosti.
Vsak na kazdou svini se vari voda. Ja osobne to mam tak, ze radeji pujdu o par kroku dale k obchodnikovi, ktery je o par procent drazsi, nez se babrat s penezma v kapse, uvazovat o tom, kde vyberu. A nejsem sam, miska vah je jasne na bezhotovostni strane. Mobil ma u sebe dnes kazdy, brzy odpadne i nutnost nosit doklady. Za mne dobry.
Prosím Vás, pouze toto neee. Pak nebudou mít ve Visa a Mastercard co žrát a ti sídlí v USA.
Tito budou muset v pripade uspechu a rozsireni teto nove platebni metody inovovat. A ze nebudou mit co zrat? CVAK zrejme nenabidne podobné vyhody jako velci hraci (cashback, debet/credit, aj.). Z jineho soudku - socialni kredit by jste uvital? Hadam ze vy ano, protoze neni ze zle USA.
Dnes je 15. březen Německá okupace Čech, Moravy a Slezska (14.-16.3.)
Seznam to nějak pozapomněl připomenout.Dron to je zajímá.O okupaci se mlčí a není divu.Naší vládě podporující fašisty se to nehodí.No a Ivo Lukačovič majitel Seznamu jim jde na ruku.Chce vydělávat a neplatit moc daně.
Historicka udalost vs bohuzel soucasna realita. Co je informacne dulezitejsi? Navic nemam pocit ze by konec II.svetove valky, pripadne zacatek teto valky byl kymkoliv zametan pod koberec, jak se nam snazite podstrcit.
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Proč ne 3.0? Protože green desl? Emisní povolenky? 😂😂😂
3 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jaký 3.0? Víte že je v tom motor napříč? Koncern disponuje motorem 3.0 (předpokládám TSI) pro příčnou zástavbu? Byť mi koncern není blízký, 195kW a 400Nm jsou parametry vhodné k zasmání? Slabý duchem.
4 odpovědi