Sorry, ale kecy. A furt ty stejné.. Ještě napište, prosím😀, jak máte tu Oktávku a jezdíte s ní 150 všude 😉. Jo a abych nezapomněl 500km denně🤷♂️👍
Nemám Teslu, ale Volvo. Po dálnici jezdím stejně jako svým druhým autem VW Passat b8, a to 120 a dojedu pohodlně kam chci.
No vidíte jak jste šikovný a ještě máte Passat 🙂 Ne, timto bych opravdu nejezdil.
1. Kde tady u nás přesně jezdíte 180 km/h?
Tlačíte tady zase jen a pouze bludy, stejně jako ostatní lidi, kteří jeli v elektromobilu maximálně na pouti na autodromu. Fakta nikde. Jezdím Teslou denně, dálnice 130 km/h. Výlety s rodinou v ČR i okolních zemích, bez problémů. Zastávka na kafe, děti na záchod, koupit něco dobrýho a Tesla dobitá.
No tak to jste hotový závodník:-D Bohužel jsem tím jezdil...
Jeee 😀😀 argument blbu č3. Prý denně potkáváte Tesly co jedou 80km/h🤦♂️ Tohle Vám ještě někdo bašti?
Mám obdobnou zkušenost. Občas to na dálnici rozparádí na 120, to je pravda, ale většinou spíš chytají slipstream za kamionem. To je realita. Zkuste jet Teslou 180, nedojedete ani od nabíječky k nabíječce.
Potkal jsem jich už hodně, ale jen 2x v životě mě Tesla předjela (podotýkám, že jsem nezávodil, ale prostě jel) a v obou případech jsem je po pár minutách zase předjížděl a jen jsem viděl jak měli řidiči pot na čele a výčitky v očích, jestli dojedou.
Ano, a smutné je i to, že Red Bull na něco takového přistoupí. Nezdá se mi, že by měli tak hluboko do kapsy, aby se nechali uplácet jezdcem, který je těžce za zenitem. Naopak to může udělat výrazný škraloup na prestiži týmu.
Vidím to stejně. Na druhou stranu asi je to prostě velký business a je možná naivní představa fandy, že vítězství je víc než peníze...
Já považuji Fialovu vládu za nejvíce neschopnou po roce 1989. Je u moci proto, že se marketérům jejích stran ve spolupráci s mainstreamovými médii podařilo pomocí kampaně Antibabiš přesvědčit dostatečné množství voličů, že jsou připraveni na vládnutí a přinesou změnu. Připraveni nebyli, to se projevilo obratem. Změnu přinesli, jenže k horšímu. Při jmenování vláda slíbila, že bude pracovat ve prospěch ČR, jejích občanů a firem. Ježe po invazi Ruska na Ukrajinu, prohlásili opakovaně Fiala i další, že je vládní prioritou pomoc Ukrajině. To bylo nutné, jenže vláda nestanovila rozumná pravidla a poskytovala a poskytuje pomoc téměř neomezenou. Po registraci a založení účtu se finanční i jiná pomoc poskytuje bez toho, že by se registrovalo místo pobytu na našem území, kvalifikace , předchozí praxe....Takže je možné pomoc zneužívat=čerpat z rozpočtu víc, než by bylo nutné. Ukrajinci mohou být spokojeni. Pokud u nás pracují a odvádějí daně , tak je to prospěšné. Jenže takoví nejsou zdaleka všichni. Vláda ve statistice do pracujících Ukrajinců zahrnuje i ty, kteří u nás pracovali roky před ruskou invazí.
Češi naopak ve většině spokojeni nejsou, což se ukazuje ve volebních preferencích i ve Fialově neoblibě. Trvale obsazuje mezi světovými politiky v oblíbenosti nejnižší příčky. Občané žijí v tvrdé ekonomické realitě, kterou Fialova vláda nakopla nezvládnutím energetické krize. Potýkali se 3 roky s pádivou inflací, která nakumulovala přes 30%. Tomu odpovídá drahota a nejvyšší pokles reálných mezd, dvojnásobek občanů a domácností na dávkách.... Proč by měli Fialovi věřit další lež??
A Babišovu tedy považujete za nejvíc neschopnou oproti těm před 1989?
Nepovažuji tuto vládu za tak špatnou jako tu předchozí, ale za úspěšnou rozhodně ne. Mluvit o německých platech je skutečná lež, které sám nemůže věřit. To totiž není technicky možné. Zatímco doteď jsem mohl klidně říct, že jsem Petra Fialu neslyšel přímo lhát, ode dneška už to říct nemůžu.
Bohužel musím souhlasit. Nicméně je zde jedna možnost jak by se to mohlo naplnit. Myslím, že s ohledem na migrační politiku, ale zejména na obrovský problém sousedních automobilek, v čele s VW, tak je určitá možnost, že se to tam úplně celé podělá a opravdu by mohli spadnout na platy v ČR 🙂
Tak předně, kdyby to tak bylo, tak byste nemusel, pro spalovací motor navrhnout celý auto jinak, ale pro plně elektrický pohon byste musel navrhnout celý auto jinak, protože spalovací auta tady byla dřív a dávno byla ve všech možných konfiguracích navrhována. Za další, jiný auto musíte navrhnout pro čtyřválcový spalovací motor ve předu napříč a jiný pro vidlicový osmiválec vepředu podél, jiný pro přední a jiný pro zadní náhon. To je Úďo napuosto noumální a vědí to všichni, nejspíš kromě vás, protože podle vás je EV pravděpodobně něco zcela speciálního. No a konečné, pokud je to tak jak tvrdíte, nechápu, proč většina západních automobilek, nevím jak to je v Číně, má vyvinutý univerzální platformy, na kterých potom staví jak spalováky tak EV a voilá, jsou to úplně identický vozy, kde nepoznáte jestli je to EV nebo spalovák, dokud nevidíte cedulku na zadku, nebo cenovku, která je u EV dvojnásobná, právě kvůli vyšším cenám plně elektrických pohonů, resp. baterií, ale to je asi pod vaší rozlišovací úroveň. Takže znovu, auta jsou to úplně stejná, ale cena pohonných systémů nesrovnatelná. Kapišto?
No aspoň jste si odpověděl sám, jak moc mimo jste? Jaký tedy spalovací motor dáte do nejprodávanějšího EV na trhu, Tesla 3? A jaký do Tesla Y? A jaký do Tesla S? Dobře, domácí Škoda, jaký že je to spalovací motor je v Enyaqu? Hmmm, tak co třeba Kia EV6? Snad jediná značka která má často sdílené "klasické" šasi pro EV i spalovák je BMW, ale tam je taky už dnes (přestože neni pochyb o nutnosti rozpustit obrovské investice do nových EV technologí) cena za spalovací a EV variantu prakticky srovnatelná. A v Číně už většina automobilek, v čele s BYD, dělá čistě elektrické platformy a cena už nyní válcuje spalováky. Ach jo, to že jste úplně mimo je jedna věc, ale že jste stejně schopen se nad svou hloupostí dohadovat, to už je až dost. Pro mě je vaše hloupost ztrátou času a už nebudu případnou reakci číst, je to zbytečné. Myslím, že zde jsem uvedl dostatek konkrétních informací u kterých jste úplně mimo.
Ať se zamýšlím jak chci tak s vámi samozřejmě nemůžu souhlasit. Všechno, nebo téměř všechno co vyjmenováváte je součástí jednoho velkýho technologickýho bloku, který se obecně nazývá motor. To je to co vyplňuje motorový prostor. Bez tohoto komponentu jsou ta auta naprosto stejná, myslím, co se týče technologie a ceny výroby. Ochrana proti vibracím motoru je součástí konstrukce samotného motoru, s autem to nemá nic společnýho, tam jste úplně mimo mísu. Ohledně vibrací při jízdě se vše odehrává v podvozku a ten je samozřejmě u spalováku lacinější, protože nese o mnoho set kilogramů mrtvý hmoty míň. No a cena výroby celého pohonného ústrojí spalováku je pořád ještě nižší a to prokazatelně, naopak, než vy píšete, ostatně viz odkaz v diskusi o pár příspěvků výš(i když je už starší), než výroba elektrických motorů s baterií. Myslím, že nemáte vůbec představu o technologii výroby aut, resp. strojírenské výroby jako takové.
Jste tak mimo, že další diskuze nemá smysl. Samozřejmě že pro spalovací motor musíte navrhnout cele auto jinak. Kvůli teplotám, proudění vzduchu atd. Je to poměrně dost jasné, tak s ohledem na to, že opravdu moc nechápete základy, tak to nemá smysl dále rozebírat. Za pár let to třeba pochopíte.
Souhlasit se dá jen s poslední třetinou vašeho příspěvku. Co se týče výrobních nákladů na elektromobily a spalováky, výroba auta bez pohonných komponentů je naprosto stejná. Takže ve skutečnosti srovnáváme pouze rozdíly v cenách pohonných jednotek a v tom případě vychází cena alektromotorů a baterie stále ještě dráž, než cena spalovacího motoru. Když pomineme, že v EV je kupříkladu více než dvojnásobné množství mědi než ve spalováku. Ten navíc nedegraduje zdaleka tak rychle jako baterie EV. 10 let starý motor s průměrným nájezdem je řekněme v polovině až dvou třetinách svojí reálné životnosti, kdežto baterie EV je na jejím konci. Odtud také pramení rychlejší a výraznější pokles ceny EV. To a zájem potencionálních zákazníků o koupi takové ojetiny způsobuje tu vaší "reálnou" cenu ojetého vozu EV. Rozhodně ne nižší výrobní náklady.
Zkuste se zamyslet ještě trochu více 🙂 Spalovací ústrojí není jen motor, jsou to hromady dalších komponent s tim spojených, celý vzduchový systém, výfukových systém, ale také topení/chlazení, včetně ovládání atd. Dále celé řešení auta s ohledem na uložení motoru a vibrace... a hromada dalších prvků. U EV neřešíte nic z toho a i zbytek auta je proto logicky výrazně jednodušší. EV je naprosto primitivní, prostě elektromotor připojený na baterku, řídící jednotka a tablet. Jeden z největších nákladů je potom cena lidské práce, není snad pochyb o tom, že vyrobit spalovací motor a zabudovat se všemi komponentami do auta je řádově náročnější než připojit elektromotor na baterku. Takže bohužel nemáte pravdu vůbec v ničem.
A proto jsou dvakrát dražší, než srovnatelné auto se spalovákem?
Je v tom rozpuštěný zejména vývoj nových vozů a technologií. Pro dnešní automobilky s gigantickou organizační strukturou stojí taková změna astronomické sumy, které potom musí zákazník zaplatit v prvních letech prodeje zboží. Je zcela nepochybné, že vlastní výroba elektrického vozu je/bude daleko levnější než výroba auta se spalovákem. S tím je spojená i reálná hodnota EV vozu, kterou poznají majitelé co se budou snažit EV za 5 let prodat. A výrobci samozřejmě využívají možnosti EV prodávat draho. Dokud to někdo draho kupuje, jakmile se trh stabilizuje, ceny zásadně spadnou. Měl byste vědět, že prodejní cena zboží není primárně určena cenou výrobní, ale cenou tržní (resp. tržním potenciálem), tedy cenou kterou je zákazník ochoten zaplatit.
4
Sledujících
0
Sleduje
4
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Klidně si ji půjčte, je to zcela zadarmo. Tesla má s BMW nejlepší účinnost a lze jí, jako jedním z mála EV, jet úplně stejně, jako s kterýmkoliv autem a její spotřeba neroste exponenciálně.
Proto vím, mám to ověřené praxí, že jednoduše lžete!
1 odpověď
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Jezdil jsem v Tesle i v tom BMW a dalších EV. Lžete Vy, spotřeba roste exponenciálně. Při 180km/hod budete rád za spotřebu 50kWh. Dojezd něco přes 100km.
1 odpověď