Hill není úplně top soupeř, přesto bych se opravdu divil, kdyby Jirka vyhrál. Zveřejněním takového videa nevím co chce dosáhnout. Je to na úrovni dětského blbnutí, jen dítě by bylo určitě daleko rychlejší. Ale možná byl skutečně záměr, aby ho soupeř ještě víc podceňoval a potom něco vytáhne, kdo ví. Protože pokud Hill viděl tohle video, tak šel místo tréninku na pivo 🙂
jo nemám nic proti, tedy jen když zanedbáme rychlost 180km/h, kterou můžeme jen v Německu. Reálná spotřeba model3 při dálniční rychlosti bude tak 17 kWh, nebo 20-22kWh u Enyaq. 200km to dá, 300 možná taky, když se použije větší rozsah baterky. Jo, jsou to obtíže, netvrdím že je to spásné a není pro každého, to že nám to vnucují je taky blbý. Ale pro mě a mé použití to bude OK, já do toho půjdu.
My EV máme taky, záleží co komu vyhovuje a nenechat se poplést EV propagandou. Vadí mi pouze, že je to nesmyslně tlačeno a že zastánci pořád hledají jakékoliv argumenty, jen aby EV vyšlo jako spása všeho. Dokonce se tu vyskytuje jeden pomatenec, který je schopen tvrdit, že konkrétně Tesla 3 je prakticky nejlepší auto na světě a jakákoliv prémiová značka se vůbec nechytá. Myšleno Audi, Mercedes, BMW, ale klidně i Lambo, Porsche atd. Prostě že nic jiného než Tesla 3. To je prostě na Chocholouška:-)
ne že bych s Vámi nesouhlasil, ale cítím potřebu některé vaše výroky upřesnit.
Dojezd EV: výpočet dojezdu dle WLTP, neboli číslo v km, například 500 km, vychází z této metodiky dle nejčastějšího průměru nájezdu km v EU. Tedy asi 30% jízdy ve městě a 20% v příměstském provozu, 20% mimo město a 30% po dálnici. Pokud pojedete výhradně dálnici, na 400km to možná vyjde. Významně to ovlivní i teplota, jak směrem k baterii - auto ji ohřívá, jako její ochranu, tak směrem k řidiči - topní v interiéru, pokud to nebude prehistorické auto, tak budeš mít tepelné čerpadlo a tam topení interiéru už nemá zásadní vliv na spotřebu.
Nabíjení EV: Zatím nebyla prokázaná souvislost s rychlonabíjením (UFC - ultra fast charge) a zrychlenou degradací baterie, to si pohlídá BMS, než jak rychle nabíjíte, je důležité v jakém rozsahu, jelikož většina baterií nemá rado nabití na 100%, tudíž pro běžný provoz se používá rozsah 10-85% pokud budete nabíjet v tomto rozsahu na UFC, problém nebude, samozřejmě před delší cestou není problém dofrcat na 100%
Nabíjení na UFC trvá do 30 min, samozřejmě fronta je důležitá, ale ta je pouze u stojanů SCH Tesla v Praze, jelikož Tesel je nejvíc a nabíjet tam jezdí i jiná než Tesla auta, také jelikož cena je 9,5Kč/kWh na UFC pokud máte Teslu, pro srovnaní svatá trojice (PRE, ČEZ, E.ON) mají UFC skoro 2x tak dražší.
Pokud nemáte možnost nabíjet doma, nejste fanoušek do EV aut, nejezdíte výhradně ve městě, nebo ho z nějakého jiného důvodu chcete, EV vám (finanční) smysl dávat nebude. Jinak 18-20kWh při Tesla ceně je tak 5 litrů nafty/benzínu, což je do města super.
V principu nemám nic zásadního proti, jen 400km po dálnici dosáhl tuším jen jeden Mercedes, spousta aut měla problém i s metou 200km. Při 130km/hod. Při 160 nebo 180km/h je to prakticky nepoužitelné. Při konstatni rychlosti 180km/h (bez zbytečných akcelerací) se spotřeba pohybuje okolo 50kW. Tedy je výpočet poměrně jednoduchý. Když k tomu vezmete dobíjení na 80% a vybíjení na 20% (už jen z důvodu rozmístění stojanů), tak si od uvedené velikosti baterie ještě odečtěte 40% a máme výpočet.
jezdil jsem jednu dobu trasu 700 km v kuse, dalo se to zajet za 6-7 hodin, 85% dálnice, zbytek mimo město nebo příměstský, nicméně za tu dobu jsem stavěl každé 2 hodiny, jednak jsem cítil jak klesá moje koncentrace (zejména na dálnici) + potřeby jako jídlo, cigarko, záchod. Nevěřím nikomu, kdo by řekl, že tento model trasy dá bez zastávky, dovedu si představit jen 1 zastávku, ale i to je na chuja. Proto tento argument používám a používat budu.
Prosím, máte takové auto co stálo 2 mil a teď se prodává za 300 tis? A mohl bych ho vidět? Já jen že ho beru. Jinak musím souhlasit, sešup u těchto aut je větší, nicméně dost aktivně teď hledám EV a u auta co se prodávalo za 1,2 mil tesla Y, je ztráta maximálně 150 tis/rok, 3 roční auto nekoupíte míň jak za 800 tis. Když porovnám Kodiaq a Enyaq tak vychází ta ztráta hodnoty dost obdobně. A to nemůže nikdo říct, že by o Kodiaq nebyl zájem. Ta ztráta je jen strašák...
Ano, jel bych to na jednu zastávku. Mluvím o ztrátě za 5 let (tzn predikce do budoucna). Doteď byl relativní nedostatek EV aut, ale již nyní začínají být přeplněné sklady a přichází éra nových EV za 500k. Tzn. je naprosto jasné, že ztráta bude enormní. Zajděte si k těm, co se tím opravdu živí a na ty predikce mají špičkové analytiky. Tím myslím firmy co prodávají auta na operativní leasing. Na stejně drahé auto se spalovákem bude výrazně nižší měsíční cena než na EV. Proč je jasné, protože vědí, že za 5 let bude mít EV mizivou cenu. Tak to prostě je.
A Tesla 3 stala 5 let (nebo 4) zpátky skoro 2 mio, pokud si dobře pamatuji, tak kdo ji za 2 mio koupil, dnes ji prodá za 500? To je masakr a bude hůř.
Nakonec vas stejně na dálnici předsedu 😃
Jak nakonec? EV má papírový výkon, ale nikdo ho nevyužívá, protože by nikam nedojel, takže ho samozřejmě předjedete hned na začátku. Víte jak je stresující koukat na dojezd, který padá jak EV ze skály? Já už mám s EV docela naježděno a je to fakt tragédie. Máte tam klidně 500 koníků, ale i při konstantní rychlosti jen 180km/hod. Což je pro běžné modely často zároveň top speed, tak se modlíte za dojezd 150km. Tím, že stojany nejsou zdaleka všude, mohou nefungovat (poměrně běžné) atd., tak reálně nabíjíte co 100km. Takhle nějak si představuji peklo 🙂 Prostě EV může závodit, ale jen tady na diskuzních fórech:-D
Nejsou... Skončili, chce to lépe googlovat.
Správnější by to bylo v případě, kdyby k této dotaci měl přístup kdokoliv, ne jen vybraná skupina lidí. Nicméně správné to není, protože fakticky se chudí skládají na ty bohaté.
Gratuluji, Passat je dost fajn auto, nicméně pokud opravdu bydlíte na jižním městě, nejkratší cesta do Říma je přes 1300 km, tak nevím jak ochotný budete jet takto na krev a bez zastávky, ale vím kam míříte. V leté jsem koukat na video o tom jak pán jel Teslou, jen přes Tesla superchargery na Sicílii. Prakticky stavěli po 300km protože museli na záchod a protáhnout se. Za těch 20 min co odpočívali, jedli a vykonávali další potřeby, "natankovali" dostatek km na další cestu. Nebo druhé video jak jeli 3 auto do Chorvatska, 1 EV, 1 spalovák a to třetí nevím, buď další EV nebo hybrid, nějaké zvlášť časové rozestupy neměli.
Nebudu spekulovat o tom, zda je to pro někoho vhodné či ne, to si musí ten člověk vypočítat sám. Ano, pro většinu lidí to nebude výhodné, nicméně já si spočítal, že pro mě ano. 99% tras jezdím do 100 km, mám vlastní garáž kde mohu nabíjet výhodným nočním proudem, kdy se dostanu na nějakých 4,5Kč/kWh = asi 70 Kč/100 km, což je ekvivalent spotřeby asi 1,8l nafty/benzinu. Nižší náklady na servis a údržbu. Pro mě to znamená značnou úsporu, bohužel jsem jen prostý zaměstnanec a takovou raketu si v době drahého bydlení, hypoték, energií a inflace nemohu zatím dovolit, jelikož nejsem příznivec půjčování si peněz. Snad na začátku 26 roku to vyjde
Ano, tyto argumenty častých zastávek, které jsou vlastně potřebné, používají příznivci často. Já jezdím dlouhé trasy a nikdy jsem nepotřeboval stát půl hodiny na pumpě. Protáhnout, vymočit, případně něco koupit a za 5 minut zase jedeme. Půl hodiny každých 300km, při mé dálniční rychlosti každých 150km, je prostě peklo. Manželka má EV, máme reálné zkušenosti, jako x té auto v domácnosti, na krátké trasy je to ok.
Žena to chtěla, tak to má. Ale určitě ne z důvodu úspory peněz, jsem naprosto přesvědčen, že finančně to nevyjde v rámci TCO dobře (to naštěstí neřešíme, ale prostě argumentu ceny nevěřím). Jedna z hlavních rolí (ale ne jediná), je ztráta hodnoty EV. Auto za 2 mio bude mít prodejní hodnotu za 5 let max 300 tis, to je mé osobní přesvědčení. V případě spalováku by to mohlo být 800 tis nebo i více (ceny nových spalováků každý rok rostou a technologie uz se prakticky nemeni, u EV je to naopak, ceny nových prudce padají a technologie rostou). Rozdíl tedy 100 tisic ročně ve prospěch spalováků, který nemáme šanci ušetřit na palivu. Osobně tedy neberu a nesouhlasím s většinou argumentů zastánců EV, ale když prostě někdo chce auto do města a okolí, má nabíjení doma a považuje některé vlastnosti EV za benefitní, přičemž ztráta hodnoty ho netrápí, tak je v pořádku si to koupit. Každého volba, jen mám pocit, že ta masirka kolem prostě není pravdivá.
Argument domácí nabíječky je zhruba stejný jak vlastni stojan na naftu/benzin.
To je úplný nesmysl. Vlastní stojan na naftu nepotřebujete, protože dojezd dieselu je klidně 1000km, natankujete na každém rohu za 3 minuty a cena je plus mínus všude stejná (tedy teoreticky i u domácího stojanu). Tedy žádný reálný důvod mít stojan doma. Elektroauto má dojezd hodně závislý na mnoha faktorech, počasí, rychlost..., ale reálně je dojezd mezi nabíjením třeba 300km (pri vyšší dálniční rychlosti klidně jen 200km). Většinou se nejede na kritické minimum, neboť rychlonabijení rozhodně není na každém rohu a není vůbec neobvyklé, že stojan z nějakého důvodu nefunguje. Nabíjení i na rychlo trvá cca půl hodiny, samozřejmě při frontě se toto násobí. 3 auta ve frontě, rovná se 2 hodiny čekání. Cena je několikanásobně vyšší než domácí tarif, časté rychlonabíjení výrazně zkracuje životnost baterie, atd. Tedy jste možná nyní i Vy pochopil, jaký nesmysl jste napsal. Není žádný důvod mít doma stojan s naftou a není žádný důvod mít elektroauto bez možnosti nabíjet doma.
Zrušte všechny antisystémové dotace a další "přiblblé výhody" a uvidíme pravdu. Když je to takové terno, tak proč krachují automobilky?
A nezapomínejte, že spousta firem to kupuje také pro zelený status. Opravdu třeba v Německu je to zcela relevantní otázka, jak firma naplňuje zelené kvóty. Takže těch tlaků a pobídek je opravdu nespočet. Bez toho si myslím, že ta skutečná poptávka, kdy to někdo v plné ceně bere za skutečný benefit, tak bude zlomek.
Taky ho mám a je to naprostá blbost. Po 7 letech baterka 95% a cena náhradní je každý
rok nižší. Soused má prodejnu kol a říkal že už letos prodal polovinu elektrokol. Před 8 lety to bylo každé desáté
Srovnává elektroauto s elektrokolem je opravdu naprostý nesmysl. Kolo je vždy nějaký doplněk navíc, auto je pro většinu rodin prostě nutný dopravní prostředek. U kola 99% uživatelů nelimituje jeho dojezd, u kola 99% uživatelů nelimituje nabíjení (druhý den plně nabito, klidně ze zásuvky v paneláku) atd. Těch aspektů je mnoho. To srovnání je prostě úplně nesmyslné. To můžete úplně stejně argumentovat, že když máme mobily na baterky, tak není důvod nemít elektroauta. A to nejsem obecně proti elektromobilitě.
Několikrát do roka do Dubaje. Vedle vás jsem úplný lempl.
Díky za info. A je něco českého, o co je v Dubaji zájem?
Já si nemyslím, že je nějaké měřítko kolikrát kdo někam létá. Informace byla jen z důvodu potvrzení, že žádná taková mánie tam opravdu není.
Jinak z ČR je tam několik úspěšných projektů, pokud je mi známo. Např. podvodní turbíny na "Palmě".
Nevšiml jsem si, že by v okolí o ní někdo mluvil, natož ji sháněl. Manželka je velký čokoholik, ale tady zájem není.
Do Dubaje lítám několikrát do roka a žádný takový hit to tam není, stejně tak v ČR to žádný hit není, je to jen pokus o nějakou pitomou reklamu. Jakože všichni to hrooozne chtějí, tak to musíte chtít taky. Navíc limitovaná šance, takže neváhejte...
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Tohle byla opravdu katastrofa. Sledovanost nové pohádky na Štědrý večer mají zajištěnou, všichni dostali zaplaceno, tak proč produkovat něco koukatelného. To je naprostá zbytečnost. A to obsazení, jako opravdu někdo obsadil tu hrůzu jako "krásnou" princeznu? Vždyť to může dětem úplně narušit vnímání. Celý příběh, dialogy, atd. Prostě katastrofa, zodpovědné osoby okamžitě propustit ze zaměstnání.