Jsem majitelem EV a do včerejška jsem nikdy neseděl ve spalovacím autě. Mohu se zeptat zkušených majitelů na pár věcí?
Vy jste se bouchnul do hlavy? Na YT máte spoustu videí se spalováky, škoda, že si to nepamatujete :D
Chápu, že jste skalní zastánce elektromobility. Souhlasím s Vámi, že bych byl hloupý, kdybych ten elektromobil nevzal ani zadarmo, ale dobře víte, že by to nikdo neudělal ani Vy ne. V každém případě jsem myslel auto na ježdění a ne na kšeft. Nevím, kde jste získal statistiku, že citroeny z roku 1966 hoří více než elektromobily (měl jste na mysli asi od roku 1966, když se ještě elektromobily nevyráběly). Ale stejně, ještě jsem neslyšel, že by konkrétně Citroen 2 CV od roku 1939, kdy se začal vyrábět, někdy shořel a navíc, i kdyby se to stalo, tak stačím zastavit a vystoupit, což se Vám u elektromobilu, kde sedíte přímo na baterii, nemusí ani podařit, jestli jste viděl na videích to intenzitu hoření jako když startuje raketa. Nicméně nemám nic proti Vašemu názoru a nemyslím si, že jste hloupý jako si myslíte Vy o mně.
Docela mě pobavila Vaše domněnka, že jsem skalní zastánce elektromobility. Obvykle kritizuji spíše přehnané adorování elektromobilů od jejich majitelů. Našel jsem statistiku na webu autoforum, který je zaměřen dost proti elektromobilům, ale i tak píšou: "Dle pojišťovacího agregátora AutoInsuranceEZ, který analyzoval data pojišťoven zpracovaná americkým národním úřadem pro bezpečnost dopravy (NTSB), totiž nejčastěji hoří hybridy, což dává určitý smysl - složitější technika pod kapotou přináší vyšší riziko. Na každých 100 tisíc prodaných aut tak připadá 3 475 (!) hybridních vozů, které loni lehly plamenem. V případě benzinových vozů pak šlo o 1 530 vozů ze sta tisíc prodaných, zatímco u elektromobilů šlo o 25 aut." Pokud Vám tedy jde o bezpečnost (to odvozuji z toho, že nechcete uhořet), tak doporučuji jezdit spíše v moderním elektromobilu než v kachně. Jinak souhlasím s tím, že na kratší vzdálenosti po městě je vhodné použít kolo nebo MHD, na delší vzdálenosti pak nějaký starší nafťák bez DPF a podobných komplikovaných systémů. Pěkný večer přeji.
Proč hloupý, pouze se chovám ekonomicky. Jezdím s Citroenem z roku 1966 se spotřebou 4,2 l/100 km (nemám ani bezpečností pásy) a nepotřebuji si kupovat pořád nová auta se spalovacím motorem ani elektrická. Jelikož jsem, jak píšete "hloupý" pouze VŠ s technickým vzděláním, tak si dovedu na autě spravit všechno včetně vyvaření karoserie (motor má 200 tisíc km bez opravy), takže nepotřebuji žádný servis a mám tak minimální náklady a za 51 let jsem najezdil asi 150 tisíc km. Jinak dávám přednost jízdě na kole, takže mám možná za celý můj život nižší uhlíkovou stopu než Vy, jestli máte na mysli můj vztah k ekologii.
Reaguji na Váš příspěvek. Pokud si myslíte, že se chováte ekonomicky, když nechcete ani zadarmo něco, co můžete obratem prodat za několik set tisíc, tak jste opravdu hloupý. A pravděpodobnost uhoření v Citroenu z roku 1966 bude rozhodně vyšší než v modrním elektromobilu, zkuste si najít nějakou statistiku.
Článek je tendenční, neobjektivní a psaný na míru "konzervám" v ČR. Kdokoliv vyjel do zahraničí, tak najde úplně jiný svět elektromobility, která se každým rokem technologicky, infrastrukturálně a ekonomicky zlepšuje. Aktuálně je to pouze o předsudcích a upřímně "český človíček" je specialita nejen na EV. Ono to stejně časem přijde a všechny tyto debaty budou mimo a v zapomnění, stejně jako doba, kdy se nahrazovaly klasické žárovky a dneska někoho trápí, že má doma chytrou, levnou a úspornou LED?
Není to jen o předsudcíh. Je to také o ceně. Spousta lidí kupuje auta v ceně do dvou set tisíc, za to žádné použitelné elektroauto nekoupíte zatím.
Izrael se brání tím, že útočí na slabý Libanon? To je poněkud zajímavý styl.
Když na Izrael střílí z Libanonu rakety, kvůli kterým je už skoro rok přibližně milion Izraelců přestěhován mimo své domovy v severní části Izraele, tak Vám přijde zajímavé, že s tím chtějí Izraelci něco dělat? To jste asi uplně vypatlanej.
On se provinil jen tím že na ty vodě byl přes zákaz. Jinak neni důvod proč by nemohl sjíždět takovou řeku. Pokud nemůže tak zakažte prodej kajaků na divokou řeku a přestaňte pořádat zájezdy na na divoký řeky. Horolezci riskují život svůj i záchranářů většinu roku tak přestaňte vynášet rosudky nad jednim kterýho udaly spoluobčani
Hledal jsem, jaký zákaz by měl být porušen, ale nic jsem nenašel. Vy o nějakém zákazu víte? Článek je bohužl plný lží...
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
„Proti takovéto střele neexistuje na světě žádný prostředek k jejímu zachycení“. Když by to byla pravda, tak by byl nutný preventivní úder a zničení všech raket na zemi ;)