Já bych zveřejnil platy lékařů ono to tak nuzne nebude.
Co od toho očekáváte? Platy mladých lékařů nejsou nic moc, na pěkné peníze si můžou přijít právě těma přesčasama. Průměrný hrubý plat lékaře bez atestace bez přesčasů se pohybuje mezi 35-45 tisíc. Zase abych byl fér, 6 let poměrně náročného studia bez Bc. (tedy pokud skončíte v 6. ročníku, nemáte absolutně nic) a potom plat kolem průměru taky není zrovna dvakrát motivační.
Být lékařem je poslání a o peníze by nemělo jít na prvním místě. Pokud jsem zlatokop a lačním po pěnězím, vrhnu se do politiky nebo managementu kde je možnost krást a přijít si tak k pěkným penězům ale nejdu studovat na LF. Lékař by měl být morálně na výši a brát svoji práci, jak jsem již uvedl jako poslání. A tenhle vzdor lékařů jde proti Hippokratově přísaze.
Já se stávek nechci zastávat, psal jsem zde svůj názor a zkušenost, ale zase nemíchejme Hippokratovu přísahu do masivních přesčasů..
Takhle to chodilo odjakživa, většina mediků se na medicínu hlásí hlavně proto, že některý z rodičů je lékař. Věděli do čeho jdou. Já jsem úspěšně dokončil 3 roky na lékařské fakultě a studoval jsem s vědomím, že pokud si budu chtít vydělat slušné peníze, budu jako můj otec lékař muset trávit v práci více času než vrstevníci. V průběhu studia jsem přehodnotil své priority a raději jsem šel studovat IT, jelikož programování byl vždycky můj koníček a to bylo nejlepší rozhodnutí v mém životě, osobně je mi jedno, že nemám před jménem MUDr ale Ing.
Ne, pro všechny medicína prostě poslání není a naprosto chápu, že lidé nechtějí obětovat osobní život na úkor práci. V tom případě je ale prostě potřeba změnit zaměření nebo se smířit s tím, že bude dotyčný dělat za malé peníze bez atestace. Když jsem byl na medicíně přes léto na (podotýkám dobrovolných) praxích a spolužák se zeptal, jak je možné dělat takhle moc přesčas, tak si dodnes pamatuju odpověď pana primáře "a kdy se to všechno chcete jako naučit?".
Problém je za mě jednak systémový se zákoníkem práce, jednak s přístupem současné generace obecně, netýká se to jen lékařů - lidé chtějí po škole stále víc peněz za stále méně práce. Pokud to tedy mladým lékařům nevyhovuje, z osobní zkušenosti doporučuji změnit zaměření, ušetří se tím čas a starosti spoustě lidem.
Chci jen podotknout, že absolutně souhlasím, že tento systémový problém je potřeba řešit, ale ať mi nikdo nevykládá, že si při studiu myslel něco jiného. Mimochodem, téměř nikdo není nenahraditelný.
Vtip jsou hlavně ,, objektivní,, zprávy, které tu stále dokola čteme. Někdy si přečtěte o ofenzivě v zahraničním tisku,abyste byl v obraze. Přeji hezký den.
Nikdo vás nenutí čerpat informace z novinek nebo seznamu, klidně čerpejte ze svých oblíbených zdrojů jako sputnik, aeronet atd. Jen pak nechápu, proč ztrácíte čas v diskuzi pod články, které podle vás nejsou objektivní a pravdivé. Já třeba čtu zahraniční tisk na denní bázi a víceméně se informace shodují s tím, co se píše tady, jen to sem většinou dojde s časovým odstupem cca 12-24 hodin.
Každá profese je důležitá.od kopáče , prodavače,atd Nemůže být každý studovány a někdo musí vytvářet hodnoty aby ti studování měli na výplaty.Ale hlavní je .ohleduplnost,nepovyšoval se nad druhým No a tohle se za poslední roky úplně vytratilo.No a bude ještě hůře
Jistě, nikde jsem nesnížil kteroukoliv profesi, zdůrazňuji však opět, že každý má na výběr a je nesmysl vykonávat činnost, která Vám nevyhovuje a při které nejste připraven dodržovat předpisy. Ohleduplnost ano, ale v rámci předpisů a faktem zůstává, že řidiči kamionů je vědomě a úmyslně porušují. Toto tvrzení nijak neobhajuje řidiče osobáků, kteří porušují předpisy, jsou to dva problémy ze stejného zákona, ale i tak velice odlišná. Můžu Vám poskytnout záznam z palubní kamery z cesty z Prahy po D1, napočítáte nejméně 7 kamioonů, kteří mě cestou omezili svým předjížděním - musím stoupnout na brzdu a pak zase zrychlit, kromě vytvoření kolon to má vliv také na spotřebu a opotřebení vozidla, tedy kde je ta ohleduplnost ze strany řidičů kamionu?
Jestli vám říká něco jméno Tomáš Baťa.Tak jistě víte že to byl velice úspěšný podnikatel který měl závody po celém světě.Jeho úspěch spočíval v tom,že každý byť studovány člověk který j němu nastoupil prošel takzvaným kolečkem a mohl mit diplomů kolik chtěl .Taktéž obyčejný zaměstnanec to tam dotáhl vysoko když byl zručný.Takze pokud mám něco řídit,musím vědět co řídím i praktický a ne jen že mám na to papír.Navic,oni řídící osobáku také nejsou žádní svatouškové .No a dejte si ruku na srdce a začněte u sebe.Kolikrat jste porušil pravidla na silnici sám a to nikam nechvatate.Jdezto ten kamionak na tebe má urceny místa,časy výkladem, nákladek,dobu řízení,odpočinku atd o čem nemáte ani ponětí.Kazde porušení jsou několika desitek tisíc pokuty .Ono by stačilo třeba trochu pochopení , porozumění.Ovšem řidič naleho auta si myslí že když u Prahy vjede do levého tak jej opustí až třeba v Ostravě s nohou na plynovém pedálu na podlaze Takže stačí ohleduplnost
Vybrali si to sami, určitě při přihlášení se k této práci věděli, do čeho jdou. Existují jiné, méně-stresující profese. Já se nezastávám nikoho, kdo porušuje předpisy, nicméně u kamioňáků je to systémové a úmyslné. Samozřejmě, že se každému podaří porušit nějaký předpis, jenže já si třeba dávám sakra pozor, abych nikoho jak neohrozil tak NEOMEZIL, jak je to stanovené v zákoně. Velký rozdíl je mezi omylem někoho omezit, omluvit se a jet dál a úmyslně někoho omezit a kolikrát i ohrozit, protože se přece nepotáhnu za někým, kdo jede 85 km/h, když já chci jet 87. Prostě plošný zákaz předjíždění kamionů přijde, je to jen otázka času, v zahraničí to funguje a komu se to z kamioňáků nebude líbit a bude mít problém s dodržováním předpisů, může změnit zaměstnání - např. je nedostatek lékařů nebo programátorů, přístup ke vzdělání je v ČR bezprecedentně volný.
PS - o Baťovi mi vykládat nemusíte, pocházím ze Zlína a spoustu se toho za 100 let změnilo ;-)
Mít platformu pro využití na dobrovolné bázi - proč ne? Ale rozhodně bych byl proti dávat firmám "befelem". Důsledkem může být, že firmy zavelí k návratu do kanceláře, na což mají samozřejmě právo. Výsledek bude, že pro lidi, kteří žijí např. v ústeckém kraji pro firmy sídlící v Praze, nebude taková práce už dál atraktivní - 2+ hodiny za volantem nebo v hromadné dopravě zastíní možnost pracovat za vyšší mzdu než nabízí daná lokalita. Ideální by bylo, aby se stát netlačil do věcí, kterým očividně nerozumí a nechal firmy a trh, ať se zařídí dle nabídky-poptávky.
Strážníci Městské policie v Praze 9 jsou na home office již dva roky a spokojenost je veliká,. Řidiči si parkuji kde chtějí a jízdy jednosměrkou v protisměru na denním pořádku. Z (asi přátelské) domluvy že služebně si nikdo nic nedělá
P12 to stejné, ještě k tomu se jezdí na hodinu a více flákat do sídlišť se zaplým motorem, kde pak hází vajgly na zem lidem u baráku. Při pokusu situaci řešit přes ředitelství MP byl jediný zájem na ztotožnění dané osoby, která strážníky u odhazování neodpalků na zem nahrála, žádný zájem o situaci, pouze kdo si to dovolil natočit tyto netáhla s komplexem nadřazenosti jak porušují to, na co mají dohlížet :-)
To merite ale bez zrcatek. Dodavka nema vic jak 2.1?? Valnik s plachtou??
Já nic neměřím, čerpal jsem z dostupných zdrojů na internetu ohledně rozměrů vozidel. Samozřejmě, že dodávka, která předpis svou šířkou porušuje, by měla být za takovou jízdu v zuženém pruhu sankcionována, můj post byl především o tom, že naprostá většina SUV takových rozměrů nedosahuje a v předchozí odpovědi jsem zmínil rozměry i se zrcátky. Chápete mou odpověď tak, že obhajuji porušování zákazu jízdy v pruhu, pokud vozidlo přesahuje danou šířku, jenže to vůbe nebyla pointa mojí odpovědi - snažil jsem se spíš poukázat, že na vině je nejčastěji bezohledná jízda a přecenění vlastních řidičských dovedností. Já mám Kodiaqa a nikdy jsem nikoho nikde nevytlačoval nebo nikomu neurval zrcátko, naopak se mi to stalo ze strany řidičů i tak malých aut, jako je twingo. Prostě předvídání, ohleduplnost a selský rozum - bohužel spousta řidičů bez ohledu na šířku vozu toto neovládá.
A teď ty rozměry co jste uvedl jsou včetně zrcátek? S ohledem na rostoucí ceny PHM bych řekla, že těch řidičů brzdicu přibývá, možná k tomu nahrává i zvýšený počet elektroaut
Se zrcátky má nejširší BMW SUV 2202mm, kodiaq 2087mm, jaké konkrétní BMW Vám urvalo zrcátko jste nezmínila, ale velmi pravděpodobně na vině nebyla šířka vozu, ale dovednosti řidiče. Značky jsou obecné a nejsou dělané na míru daným úsekům, reálně jsou širší než 2,2m. Problém je rychlost v úzkém úseku a přeceňování vlastních schopností. Samozřejmě doufám, že se Vám povedlo situaci vyřešit a získala jste náhradu škody - já kvuli takovým případům mám v autě palubní kameru. Moje pointa je pouze v tom, že mi to přišlo jako trochu zbytečné kopnutí do SUV, když na vině není auto, ale jeho uživatel a jeho nedostatek dovedností/zkušeností ho ovládat ve zhoršených podmínkách pro jízdu, stejnou situaci Vám mohl jednodušše zavinit řidič ne-SUV - např. Škoda Superb má podobnou šířku jako Kodiaq. Primárně viňte PČR, že na dodržování předpisové jízdy, předjíždění, vybržďování atd. lépe nedohlíží a nevymáhá.
Celé Ministerstvo dopravy bych na dva roky zaměstnal jako řidiče kamionu a pak po nabyté praxi by mohli upravovat dopravu.A ne od stolu bez praxe a pár ujetých km .
Proč by to měli politici nebo kdokoliv, kdo kritizuje kamioň*ky dělat? Každý si vybírá, čím se chceš živit a každý ve své práci musí dodržovat pravidla, předpisy a zákony. To se týká i řidičů kamionu - pokud nejsou ochotní dodržovat předpisy, riskují pokutu a jiné sankce. Pokud se jim to nelíbí, můžou jít např. studovat a ucházet se o jiné zaměstnání. Jak je možné, že v Rakousku, na Slovensku apod. platí plošný zákaz předjíždění kamionů a jízda je tam plynulejší? Možná bychom spíše měli vyhnat politiky tam, aby se inspirovali 🙂.
Jaký nešvar? Mají právo jako každý jiný řidič předjet pomalejšího. Kdyby radši stejně vehementně vymáhali dodržování bezpečné vzdálenosti. To by ubylo smrťáků. Najeto mám stovky tisíc kilometrů a kamioňák mě neohrozil ani jednou, za to řítič, který si mylně myslí, že rychlý pruh nemá omezenou rychlost a cítí se tak oprávněn najíždět na kohokoliv pomalejšího, pokaždé, když najedu na dálnici. Ano, předjíždění kamionů je otravné, ale to je tak všechno.
Právo předjíždět pomalejšího mají pouze v případě, že neohrozí ani NEOMEZÍ jiné účastníky provozu a mimo zákaz. Jestliže kvuli němu musíte byť i štrejchnout o brzdu, už se jedná o omezení.
Navíc, jeden přestupek nenuluje ten druhý a jen proto, že se někteří řidiči osobáku chovají jako psychopati, to neznamená, že to ospravedlňuje chování kamioň*ků. Dohlížet na dodržování by se mělo v obou případech stejně. Informace, že máte "najeto stovky tisíc km" a "kamioň*k Vás nikdy neohrozil" budu hodnotit spíše jako vymyšlenou fabulaci.
Za prvé není to nešvar jen na českých dálnicích. Za druhé v tom případě doufám, že se budou řešit i řidiči osobních aut, kteří jedou v levém pruhu 100 Km/h a mají pocit, že levý pruh je jen jeho. A za třetí, též by se měli řešit řidiči dodávek a velkých SUV, kteří předjíždějí v pruhu, který je omezen šířkou vozidla 2,2 metrů. Před týdnem mi takto borec v BMW urval levé zrcátko. Podotýkám, že já jsem jela předepsaných 80 a on letěl jak blázen
Jízda 100km/h v levém pruhu je samozřejmě zakázaná, ale naráží to na stejný problém, jako u předjíždění kamionů - nikdo to pořádně nevymáhá, tohle rozšíření o úseky se zákazem je jen aby se vlk nažral a koza zůstala celá. V životě jsem neviděl, aby to policie aktivně vymáhala, jednou udělali nějakou akci s dronem a pak zase ticho po pěšině. Stejně tak to je s ostatními přestupky, které jste zmiňovala.
Mimochodem, nechci být rýpal, ale nejširší SUV od BMW měří 2039 mm, např. Kodiaq 1889mm, dodávky typicky také nemají přes 2,1m na šířku - tedy jediný prohřešek byla ta vysoká rychlost a to je jiný problém.
Správné rozhodnutí, snad to soud potvrdí, aby to mělo o to větší váhu. Už aspoň "Poslední Generace" zveřejnila účetnictví? Mimochodem jsem viděl reportáž od Jan Tuna a jde vidět, že ti lidé ani neumí pořádně argumentovat za to, za co "protestují". Tipuju to na neúspěšné, nevzdělané nemakačenka, co za sojový latté a pár rublů klidně pujdou šikanovat lidi, kteří je ze svých daní živý.
Kalousek byl příšerný ministr, tak bych raději pomlčela, řekla bych .že si s touto vládou nemají co vyčítat , snad si nemyslí ,že na to lidé zapoměli.
Příšerný ministr? Dle čeho soudíte? Kalousek provedl ČR globální ekonomickou krizí téměř bez ztráty kytičky a aniž by sahal na peníze důchodcům a jiným "zranitelným" skupimnám. Mimochodem za to dostal několik ocenění na evropské i světové úrovni. Já ho rád nemám, ale díky jeho ministrování jsme nedopadli jako Řecko a to je prostě fakt. Být tehdy u kormidla taková Schillerová, tak dnešní ekonomická situace v čr vypadá asi jako na Islandu s totálně nevalvovanou měnou. V čem byl tedy příšerný ministr, prosím?
Tento komentář byl smazán uživatelem.
No, proběhl jsem si tvoje předchozí komentáře a ani jeden nedosuzuje vraždění ukrajinských civilistů - např. při útoku na Lvov, kde se ani neválčí, ba naopak několikrát jste ve svých komentářích přál různým lidem smrt, např. Lipavskému. Musím se tedy smát, když se tady z ničeho nic phoršuješ, ty ruská filcko, nad smrtí dvou nevinných lidí cestujících po ilegální stavbě na nelegálně anektované území. Dvojí metr?
Presne a Putin ma dvojnika 😀😀jste primitivni clovek 😀 Vam lzou od rana do vecera, a Rusko je plne lzi 😀😀😀vy jste myslitel 🤦♂️
Právě jste vytvořil příspěvek který:
• neobsahuje žádný argument
• neobsahuje žádný protiargument k původnímu komentáři
• neobsahuje žádnou informaci relevantní k článku
Oproti tomu však obsahuje:
• urážku autora původního komentáře
• spoustu emoji - většinou nesofistikované maskování uplné absence jakýchkoliv argumentů
• nepodložená tvrzení typu "vám lžou od rána do večera"
Je mi tedy záhadou, co Vám tak stálo za to tento příspěvek zde zveřejnit. Nudíte se? baví Vás provokace? Máte nějaké komplexy? Máte exekuce a potřebujete se vyfrustrovat na Ukrajincích? Je mi Vás líto - nadáváte tady do primitivů, ale jste to právě Vy, kdo se chová primitivně.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tento komentář byl smazán uživatelem.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Já se nesnažím ani naznačit, že by to bylo u nás správně nastavené, jen jsem chtěl říct, že lidé to jdou studovat dobrovolně a to i s vědomím, že ten systém je prostě chybný. Jinak s Vámi samozřejmě souhlasím. Za mého času se zase vyhrožovalo, že budeme povinně přidělení po studiu na nějaké středisko na určitý počet let a to mělo být řešení proti odchodu lékařů do zahraničí - tedy se neřešila příčina, ale pouze následek.Nyní to cítím podobně. Musí přijít celková reforma zdravotnictví, ne ad-hoc paskvily.