Irsko je daňový ráj ... proč by měli firmy danit u nás 19% když můžou danit v Německu 15% a nevím jestli ještě, ale v Irsku měli 12.5% ( mají to snad zvýšit také na 15% ) Jakmile firma přeroste nějakou velikost, kdy se jí to vyplatí, tak prostě daní jinde.
Dále míra zdanění práce a potom ještě DPH způsobuje, že celková daňová zátěž v rámci celého řetězce ( daně, zdravotní pojištění, sociální pojištění, odvody, DPH atd) je někde skoro 70% z hrubých příjmů ... což v praxi prodražuje celý řetězec, protože ti co vyrábí, ti co převáží i ti co prodávají mají zaměstnance a ti musí nějak žít ... Takže potom všechno je dražší. Máme šesté nejvyšší daně v rámci OECD ... v USA je daňová zátěž práce někde kolem 22% a něco jako DPH tam mají od 0 do 10% ... proto je tam všechno levnější a lidi nemají morální problém odvádět daně.
Naše strana a vláda už to např. přeťápla u cigaret, kde je brutální dovoz z ciziny, takže výběry z daní klesají. Takže ať se nediví že kdo může tak jde do šedé ekonomiky a nebo dováží načerno odjinud, protože to co předvádí naše vláda je těžce amorální a ještě to chtějí zvýšit. Viz další plány na zvyšování daní z nemovitostí a další daně... kdo chce moc nemá nic
Zajímalo by mně jak stavba sama od sebe za několik let změní charakter svých tepelných ztrát. Stejně to někdo bude posuzovat jenom podle toho co vyčte z projektové dokumentace / DSPS a nacpe pár čísel o plochách a tepelné propustnosti do jedné velké excelové tabulky. I kdyby se překlasifikovalo co je A B C ... tak pořád tu bude číslo ve W/m^2 .... a stejně nejpřesnější je vzít fakturu za jeden rok a vydělit spotřebované kWh podlahovou plochou celé PENB jsou stejně jenom přesné součty nepřesných čísel. Fušeřinu a tepelné mosty to neodhalí
V Liberci je MHD suverénně nejpomalejší, nejhorší a nejdražší forma dopravy po městě.
Autem jsem v práci za cca 10 minut, na kole za 30 minut, pěšky to dám za cca hodinu a 10 minut MHD hodina 15 minut ... a to bratru za 34Kč ... při přepočtu na 1km normální trasy to je skoro 6Kč/km ... to vychází na auto co žere 16l/100km ...
To by jí někdo musel chtít zefektivnit. V Liberci je MHD nejdražší a nejpomalejší způsob jak se někam přepravit. ... Lístek stojí 34Kč, Z domova do práce jsem autem za cca necelých 10 minut, na kole to zvládám za půl hodinky, pěsky za hodinu. s MHD to pod 70 minut nedávám, protože všechno jezdí přes centrum a nejsou tu okružní spoje, spoje nenavazují... Takže kromě přímých finančních nákladů ušetřím dvě hodiny denně, což má minimálně pro mně výrazně větší hodnotu
Nevím, co je autorovým cílem. Řada informací, které uvádí jsou značně pokroucené. Neměl by číst ty dezinformační žvásty a jít ty zkoušky udělat sám a všem předvést jak se nenechat vyhodit a jak z pistole na 25m nastřílet přes 90/100. Vzdělat se a vyzkoušet si to na vlastní kůži. Měl jsem možnost sledovat tréningy našich ozbrojených složek a troufám si říct, že velmi mnoho z nich co se týká střelby a práce se zbraní má velké rezervy. Nemají natrénováno a mají ne úplně kvalitní vybavení. Na druhou stranu je tu velká skupina civilistů, kteří jsou zodpovědní, mají střelbu jako koníček a jsou o parník lepší jak naši "profesionálové" co by nás měli chránit. Je to smutné, statisticky vzato máme víc kvalitních civilistů jak profesionálů. Ruku na srdce páni "novináři", jakou máme mít motivaci případně bránit tuhle hroudu, když pro okolí jsme díky vaší štvavé mediální kampani "nebezpečný společenský odpad", "chodící potenciální vrazi" a "psychopati" atd. Zamyslete se nad sebou než začnete zase urážet, osočovat a štvát společnost. Máme tu dvacet let od konce povinné základní vojenské služby. Máme tu dvacet let "chlapů" co by v případě napadení země mohli "bojovat pouze masivní, ale opravdu masivní mediální kampaní".
To je zase škvár někoho kdo si představuje funkci tlumiče jak z amerických filmů. Pistole za normálních podmínek udělá ránu cca 165dB ... tlumič to stáhne o cca 20-30dB ...takže pořád je to ohlušující rána srovnatelná s hlukem proudového motoru z bezprostřední blízkosti. Žádný "puf" jak z Jamese Bonda. Navíc na většinu pistolí to stejně nejde jednoduše přidělat ... Co se týku zkoušek, tak u vysokoškoláka se dá předpokládat, že se ty otázky a veškerou legislativu zvládne naučit levou zadní. Rozhodně bych to nepaušalizoval na celou populaci. Mně osobně řidičák přišel výrazně jednodušší.
Kdyby ty procesy nebyly nastavený tak nesmyslně komplikovaný, stačilo by na to míň úředníků a celý proces by byl jednodužší a pružnější. Viděl jsem dokumentaci pro stavební povolení ve Francii. Byla v rozsahu našeho pasportu, cca 10 stránek A4 - základní pohledy, základní řezy, základní popis stavby a umístění stavby na pozemku. Úředník to porovnal s územním plánem a za 10 dní bylo vyřešeno. Stát
tam u malých staveb nezajímají technikálie jak se to bude stavět ... procesy jako tu máme my jsou tam u velkých projektů ... proto také staví na západě levněji a rychleji jak u nás. Aktuálně řeším "nesoulad", drobná přístavba u nemovitosti. Ono to tam stojí přes 65 let, kdysi to bylo povoleno národním výborem - pouze nezkolaudováno, ale úředník teď bude v rámci kolaudace řešit že k tomu není statický posudek a nebyla vystavena původní výchozí revize. Když se podívám kolem sebe, tak vidím řadu staveb postavených před cca sto lety ... stavební dokumentace k nim byly dva výkresy s pohledy a řezy. Zbytek řešil nějaký mistr svého oboru na stavbě. Stojí to dodnes, funguje to a bylo to postaveno se selským rozumem.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
AI jsem párkrát otestoval, nicméně jsem zjistil, že mi to suveréně setrvale lže a nedává relevantní výsledky. Když se objeví zpráva jak to přetrénovali a že je nová generace tak to zase vyzkouším a zatím s tím nejsem spokojený. Zatím mi to přijde jako nezralá technologie a cesta do pekel ... ale evidentně to nějakou budoucnost mít bude až se to začne učit ze správných dat.
1 odpověď