To že končí ČSA je ostuda Česka. Takhle to vypadà , když zemi vedou ulhaní politici a rozprodàvají celou zem . ČSA byla jedna z věcí co dělala ve světě naší zemi naší zemí
CSA uz ma 15 let hroznou reputaci, co se tyce kvality servisu, flotily a temer neexistujici network. CSA bohuzel jiz nikdo ve svete nezna. I za dob nejvetsiho rozmachu - 70 a 90 tych let jsme meli naprosto miniaturni network obsahujici pouze 4 - 5 destinaci v severni americe a par v Asii....
Jak myslíte.Myslíte,že by letecká část ČSA padla,kdyby byla součástí dalších částí?ŘLP,Letiště Praha,Technika.A Tvrddík?Byl to blbec,ale nerozhodoval sám měl vedle sebe náměstky,správní a dozorčí radu.
Z toho co pisete se neda ani vycist a ani pochopit Vas argument. Nejdrive vinite Havla, pak zruseni komunisticke centraly a ted? Nejlepe nic nepsat, kdyz tomu nerozumite.
Ale,ale.Já jsem dělal v obchodě a tam svolal pan Baudiš všechny ředitele na jaře 1990 a sdělil nám"z rozhodnutí pana presidenta Havla se ruší GŘ".Svět se globlizoval jen Havel musel poslechnout,aby se zavděčil a západ mohl ovládnout naše NH.
No, takze jste byvaly komunista, ktery ma zlost na Havla a ted tady pisete nesmysly. Gratuluju.... kazdy, kdo ma 2 mozkove bunky vi, jak jste to tady "Vedli" a co jste s timto statem udelali.... Generalni reditelstvi, naprosta blbost... Neopakujte tady sve lzi.
Zrušení GŘ to bylo jaro 1990.A neskončilo jenom ČSA,ale i další firmy.Všechny obchodní organizace,TOS,SONP,Chomutov,VŽKG,Nová huť atd.Celý svět se globalizoval a Havel na příkaz západu udělal opak!!
Naprosty nesmysl. Podivejte se a udelejte resersi, nez zacnete rozsirovat nepravdy. CSA bylo naprosto normalni a funkcni AS do zhruba 2003, kdy se reditelem stal Tvrdik.... CSA rozhodne nepadla zrusenim centralne komunisticky rizenym GR, jak tady pisete.
Zrušení GŘ to bylo jaro 1990.A neskončilo jenom ČSA,ale i další firmy.Všechny obchodní organizace,TOS,SONP,Chomutov,VŽKG,Nová huť atd.Celý svět se globalizoval a Havel na příkaz západu udělal opak!!
Naprosty nesmysl. Podivejte se a udelejte resersi, nez zacnete rozsirovat nepravdy. CSA bylo naprosto normalni a funkcni AS do zhruba 2003, kdy se reditelem stal Tvrdik.... CSA rozhodne nepadla zrusenim centralne komunisticky rizenym GR, jak tady pisete.
ČSA skončila zásluhou Havla,který nařídil likvidaci generálních ředitelství.Kdyby zůstaly všechny složky bývalého GŘ nikdy by letecká část nezkrachovala.Samozřejmě k tomu dopomohli její "úspěšní manažeři".
Máte naprosto špatné informace. Podívejte se do výročních zpráv, targetů, share market atd. Havel už byl dávno z politiky pryč. To je jako někteří zde, co z toho viní Fialu. Naprostý nesmysl. Zeman - Tvrdík je duo, které dostalo ČSA na kolena. Šimáně využil příležitosti....
Myslím že to začalo za Tvrdíka, jeho nepřiměřenými investicemi.
Ano, ale investice byly špatně cílené. Všichni mu říkali, at investuje do dálkových letadel....ale on ne. Ryanair, Easyjet, všichni už byli na našem trhu a konkurovali ČSA, jedinou výhodu, kterou jsme měli bylo návazní uzel z Prahy a tam nechal staré A310, o kterých se vědělo, že musí do 10 let končit. On neuposlechl rady odborníků a koupil desítky A320... To proč a co z toho osobně měl zůstane spekulací, ale rád bych odtajnil jeho finanční konta v zahraničí, hlavně ta ve Švícarsku.... Vše je již promlčeno a tak se jede dál v Čr.
ČSA přestaly létat do Ruska a skončily.Ty sankce jsou opravdu pro nás kruté.
Co? Kvůli ruským destinacím to tedy opravdu není. Mrkněte na network, který měli před pádem.... Jakou flotilu a jaké zázemí. ČSA byla naprosto vybrakovaná Smartwingsem, jejich mateřskou společností a uraženým Šimáněm, který nedostal bailout od jeho kamaráda Babiše. Nemluvě o historii před - Zemna, Tvrdík a spol.... ty to poslali do kytek jako prvni.
Zacatek konce narodniho leteckeho dopravce CSA ma presne datum .Je jim jmenovani Zemanova favorita - Luftjardy Tvrdika, tohoto sefa neschopu do cela CSA. Potom prisel na ono misto jakysi ing. ekonom, ktery vse dokoncil - tedy dorozprodal za par drobnych. Ano - za vsim hledejme vsehoschopne ,,odborniky''.
Hodne smutne srovnani s tim, kde jsme byli a dnes mohli byt.
konecne...ano, tak to bylo. Jak je mozne, ze se Tvrdik jeste pohybuje v businessovem prostredi? Sice kolem rudych komancu a Ciny, ale i fotbalu...jak je mozny, ze mu jeste nekdo duveruje po vsech jeho kariernich fiascich? CSA, obchodni komora s Cinou, Zemanova vlada....? Jen v Cesku...
Pokud vím ČSA šly do kopru když přišla firma smartwings, půjčovala si zaměstnance, letadla, potom nastoupil do vlády AB, kámoš majitele, dodal tvrdíka a ten dokončil tunýlek.
Takže pane pisálku, váš názor si nacpěte kam slunce nesvítí vašeho šéfika.
fakticky naprosto spatne.... Tvrdik byl dosazen za Zemana. Cca zacatek 2000's... a jeho chybne rozhodnuti nakoupit A320, misto obnovy dalkove flotily je zacatek konce. Pote byl Paroubek, ktery opet nepomohl, Simane jen jel na vlne prilezitosti.... Kdyz uz odepisujete, tak si najdete fakta...
Proč psát nic-neříkající článek bez faktů a zamyšlení? Kde je zmínka o Tvrdíkovi, nákupu A320, namísto investicí do dálkové flotili? Co Šimáně (kamarád Zemana, který aerolinku přes známé vybrakoval, aby ji poté mohl za 1kč odkoupit), jehož nedostatek vize a neschopnost dovedla ČSA k zániku. Co jednání s Korejci, kteří nabízeli až čtyři A330 na dálkove lety. ICN byl velmi profitabilní. ČSA si na jednání o obnovení pronájmu myslelo, že to dostanou za hubičku, Korejci se jim vysmáli (ano, mám informace z první ruky).
Co takhle zmínit to, co většině Čechům vůbec nedochází. Nemít spojení se světem a finančních centrech LHR (sice BA, ale ne národní dopravce), JFK (DL pouze sezoně nestačí), ORD, ICN,atd. bude mít dlouhodobé a dalekosáhlé negativní dopady na ekonomiku. Čeští miliardáři většinu svého mění mají z privatizace a odklonění kapitálu z Česka, ne investicí a inovací do Česka. Zde by to chtělo jednoho, který by investoval zpět. Trh existuje.
Je to obrovské mínus, které z Prahy dělá podnikatelsky nevýznamné místo. Když se velké zahraniční korporace rozhodují, kam dát centrály, chtějí je mít bez přestupu (SFO, LAX, ORD). Poláci toto pochopili. My ne. Linky do Tokia, Soulu, Singapuru, Taipei by již nyní snesly denní rotace s A350, takový je provoz z Ruzyně. A Češi by uvítali non-stop, jak dokazuje Čedok a spol. s dálkovými lety.
Tento článek dokazuje naprosté nepochopení situace na trhu a realitu EU aerolinek. Ano, je to investice s velkým rizikem, ale když se umí a je podpora a synergie zákonodárců a business prostředí, tak SQ a další dokazují stálou návratnost kolem7-10%
Ziju v Kalifornii a se zajimavosti sleduji, jak ceska media pokryvaji toto tema. Nedostatek informaci, misinterpretace a nepochopeni AI je pro mne az zarazejici napric ceskymi medii.
Kara Swisher, Scott Galloway, NY Times, tam vsude najdete pane C dobry rozbor a vysvetleni temer vsech bodu o kterych jste psal.
Sam Altman musi "delat marketing", neni to self-image, ale nutne vysvetleni moznosti AI a propagace nejen u verejnosti, ale i zakonodarcu. Na toto tema bych doporucil prave podcast "ON", kde se rozebira soucasny stav u Open AI a Microsoftu s CEO Mustafem Suleymanem. Kroky, ktere delaji UK zakonodarci, ale treba i nepodepsani vcerejsiho zakona u naseho guvernera Gevina Newsama a duvody, ktere k tomu vedli.
Altman, tak jako je v Silicon Valley standard pro lidi, kteri postavili start-up zada o standardni 3-6% z valuace.
Byvala reditelka a dalsi zamestnanci, kteri se spolupodileli na "povstani", kde Sam Altman byl na nekolik dnu vyhozen meli sve dny spocitane, to by udelal asi kazdy spravny manager.
AI je transformativni v pracovni produktivite. Evrope ujel vlak v poslednich 14 letech, co se tyce velikosti ekonomiky v porovnani s USA, ale take produktivite.
Tyto porovnani v tomto clanku vubec nejsou, prestoze spolu naprosto jasne souvisi. Ty "set backs" o ktery autor mluvi vubec nepochopil. Evropa nema moznost LLM, AI startupu a do budoucna je odsouzena hrat minimalni roli ve svetove ekonomice. AI je pandorina skrinka. Co ja nechapu je nedostatek reserse u tohoto autora a dalsich, ktere nachazim v ceskych mediich. Takoveto clanky jsou neprofesionalni.
Je zvláštní, jak novináři překrucují zprávy. Před 20 lety by nikdo z novinářů nenapsal titulek, že někdo zemřel, když to byla sebevražda. Dnes je to pravidlem. Myslím, že by bylo na místě psát: " dobrovolně odešel ze života " nebo:" spáchal sebevraždu". Co je k tomu vede, nevím.
Do doby, nez to bude potvrzeno narizenou soudni pitvou je to pouze spekulace. Novinar nemuze cekat nekolik dnu, nez napise o teto zprave, proto se korektne priklani k terminologii, ze "zemrel". "Spachal sebevrazdu" by melo prijit az po potvrzeni nalezu a policejni zprave. Tot jednoduche vysvetleni.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Smartwings potřebuje konkurenci jako sůl. Absolutně nejhorší aerolinka Evropy v současné době.