Zeptejte se Hřiba, ten to má na starosti. Ale to se raději vyhodí nějaký úředníček, který je v tom nevinně. Na druhou stranu: paní Lenka jezdí ze Stodůlek na Smíchov a stěžuje si. Proč nejezdí metrem přímo? Byla by tam za 15 minut. Ale přeci nebude jezdit sockou, že? Pak to tak vypadá na silnicích.
A vy víte, jestli bydlí a pracuje přímo na metru? Co když bydlí třeba někde na Vidouli (také Stodůlky) a pracuje třeba na ČSSZ (také Smíchov). Pak to vyjde autem bezpečně rychleji i tou kolonou.
V době, kdy se splátka hypotéky = měsíčnímu nájmu není o čem. Za 30 let je nemovitost Vaše. Zatímco v nájmu se budete jen třepat, aby Vás nikdo nenatáhl.
Kdybych si chtěl koupit byt, který si pronajímám, tak by splátka hypotéky byla víc než dvojnásobek nájmu. Nesmíte vše posuzovat podle cen někde v Horní Dolní.
Nerozumím vám, tedy za jaký že nájem by bydleli v těch mnohamilionových bytech od státu?
Ale tohle je špatně: "Za ubytovnu platili 46 tisíc korun, protože platili částku za osobu a ne za pokoj.
Proboha, jak chce autor, nebo kdo to tvrdí, platit na ubytovně za pokoj? A teplo, elektřinu, vodné, stočné atd. by platil jak?
V pokoji bydlí pokaždé jiný počet lidí, proto je platba vypočítána na paušál za pokoj + na hlavu.
Jak jinak to chcete dělat?
Jak to dělají třeba v hotelech? Tam taky nestojí dvojlůžák dvojnásobek jednolůžáku a čtyřlůžák čtyřnásobek jednolůžáku.
Normálně ať je sazba za pokoj a k tomu nějaký poměrný příplatek za osobu na energie rozpočítaný z celkové spotřeby.
Obhajujete neobhajitelnou zlodějnu.
Dnes jsem si koupil Praha - Plzeň za 178,- z pohodlí domova za 1 minutu!
Kolik Vás to stálo času když to bylo za 100? Někde ve frontě u okénka, možná si pak ani nesedl ve smradlavém kupé... 😄
Nj, jenže to jste měl štěstí, že jste zrovna vyhrál loterii o akční jízdenku. Když budu chtít jet za měsíc v pět ráno, tak ji budu mít jen za 145.
Ve frontě u okénka jsem nebyl už hodně dlouho a kdo si sedne nebo ne na tom nijak nezávisí. Místenky se prodávaly odjakživa, jenom teď ji dostanete jakoby zdarma, ale ve skutečnosti za to, že si připlatíte dražší tarif.
Ty zisky souvisí hlavně s masivním zdražením železniční dopravy. Ještě před pár lety se dalo jezdit zhruba za polovic dnešních cen. Třeba taková Praha-Plzeň bývala za stovku, dnes za 219. Jediné, co se ještě drží na snesitelné úrovni, jsou ceny jízdného v IDS systémech, ale ty neplatí všude a znamená to nutnost dělení na více jízdenek.
Prosím Vás, je ostuda aby nebyli v MHD turnikety a nebylo by ani neplatičů a ostudné obtěžování revizorú. Revizor je už opravdu ostuda. Každý cizinec se podivuje
Turniket není pro neplatiče žádná překážka. Buď ho přeleze, nebo projde těsně za někým jiným ještě než se stihne zavřít. Ostatně sám s tím mám zkušenosti z Paříže, kde Interrail platil i na některé linky RER, ale turniket s tím samozřejmě otevřít nešel, takže nebylo zbytí.
A jistě si dovedete představit, jaké fronty se budou u toho turniketu tvořit. Úplně stačí fronta na eskalátor, který aspoň pořád jede. Teď si představte, že budete muset čekat, až ten před vámi najde jízdenku, vymyslí, kam ji strčit, teď mu to třeba nepůjde. A čas běží a váš spoj nenávratně ujíždí...
investicni jsou ok, horsi jsou spekulacni (rozdil je v tom, ze v jednom pripade jde prijem z najmu, v druhem se sazi na to, ze se budou ceny dale zvysovat a najem tedy neni nutny)
Vyjde to úplně nastejno. V obou případech ten člověk ten byt nepotřebuje na bydlení, ale jen jako prostředek na vlastní zbohatnutí, čímž jeho koupi prodražuje mně, který by v něm chtěl opravdu bydlet.
Na MHD se čeká. A pokud některý řidič zavře před nosem komukoliv, nemusí to být naschvál, ale uběhl čas čekání na zastávce. Stačí si všímat a nestěžovat si, Protože pokud by řidiči čekali na každého kdo dobíhá, tak na další zastávce bude sekera a takhle by se to kumulovalo a z minuty může být na třetí zastávce i 5 minut. Postih pro řidiče za nedodržení jízdního řádu. Lidi přemýšlejte jak funguje systém MHD.
Funguje to tak, že řidič klidně odjede pozdě už z výchozí stanice, aby si náhodou nezkrátil přestávku prodáváním lístků, jede pomalu, aby šetřil naftu, jede schválně o pár minut pozdě, aby si nemusel hlídat čas, pouští svoje kolegy z vedlejší, neustále se za jízdy s někým vykecává a pak vede hraběcí řeči na dobíhající, i když ti musí dobíhat právě proto, že spoje nejezdí včas.
Čísla v článku jsou holý nesmysl. Pokud by průměrná cena bytu byla 7,7 milionu (dejme tomu, i když to bude spíš nějaký starší byt na sídlišti), tak by to znamenalo, že je čistá průměrná měsíční mzda v Praze 64166? To asi těžko. Dále tam vůbec nejsou zahrnuty úroky z hypotéky, které to ještě celé znásobí. V reálu, pokud budeme počítat, že zdravé je dávat do bydlení cca 1/3 příjmu, tak by musel člověk brát nějakých 240000 čistého měsíčně, aby to splatil za 10 let. Na 30 let to bude 115000. Dostupnost bydlení je čistá nula pro kohokoliv, kdo to nekupuje na kšeft, ale chce tam opravdu bydlet.
Není mi jasná jedna věc. Proč když jsou ty dynamické fondy tak výhodné, proč nenabídne někdo produkt s nějakým garantovaným výnosem a sám ty peníze potom neinvestuje dynamicky. Pak může shrábnout zisk, který bude aspoň podle v článku zveřejněném grafu mnohem vyšší než pár promile za poplatky. Jenže to by musel nést riziko on a zřejmě je mnohem jednodušší a výhodnější nechat riziko na klientovi a mít své jisté.
Kdo má vlastní splacenou nemovitost, ten je v podstatě za vodou. I když se mu třeba o něco reálně sníží příjem, tak pořád v pohodě vyžije a navíc mu to bohatě kompenzuje růst ceny té nemovitosti. Kdo ale musí platit nájem, ten je doslova v háji. Jednak nájem neustále roste, na druhou stranu se mu snižuje reálný příjem a na hypotéku nemá šanci dosáhnout, protože ta je tak na dvojnásobku toho nájmu. Takže nezbývá než celý život odevzdávat 2/3 příjmu nějakému zbohatlíkovi, který z toho má pohodlný život a sám sotva přežívat.
Zálohování pet láhví není nesmysl. Petky se nebudou povalovat po příkopech a pod. Ono se to zaběhne a přírodě to pomůže.
Máte pocit, že pokud je někdo líný vyhodit tu petku do koše, který je na každém rohu, bude ochotný se s ní vláčet do obchodu, trefovat se do jeho otevírací doby, stát dvě fronty (jednu u automatu, druhou u pokladny) a to celé kvůli pár korunám za zálohu?
Nebýt integrovaných dopravních systémů, tak je jízdné právě mnohem dražší. Zkuste si zjistit, kolik stojí obyčejné jízdné ČD, popř. státní jízdné OneTicket a porovnejte ho s cenou IDS. Jsou kraje levnější i dražší, ale takto drahý nebude žádný z nich. A to nemluvím o situaci, kdyby se ještě přestupovalo na autobus nebo MHD a musela kupovat úplně nová jízdenka. Ano, je ostuda IREDO, že dosud nebyli schopni zaintegrovat Hradec a Pardubice, ale v rámci ČR se jedná spíše o výjimku. A co je málo známé (a nejspíš díky tomu to stále existuje) jsou krajské síťové jízdenky, které za cenu cca 150-200 korun umožňují cestovat buď 1 den, nebo 24 hodin veškerou zaintegrovanou dopravou v kraji.
Určitě by bylo lepší, kdyby celá republika tvořila jedno IDS, ale v situaci, kdy si regionální dopravu objednávají a financují jednotlivé kraje, se existenci tolika různých IDS nevyhneme. Vrcholem možného by byla asi appka, která by dokázala prodat nejvýhodnější kombinaci různých IDS jízdenek, ale i to je hudba budoucnosti. Vždyť ve spoustě krajů ještě ani jízdenku elektronicky vůbec koupit nejde.
7
Sledujících
9
Sleduje
7
Sledujících
9
Sleduje
Lidi ja nevim proc se tomu tak branite. V nemecku to funguje uz roky bez problemu. Flasky chodite take odevzdavat. Navic se to nebude nikde valet. A kdyz se vam to nebude chtit odevzdavat tak to nechate stat u popelnice a uvidite jak to rychle dostane nohy.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Do Německa občas jezdím. Vrátit vypitou lahev znamená vystát frontu, kde před vámi je několik vágusů, každý s několika taškami plnými PET lahví. Když se vše povede, tak dostanete lísteček, se kterým si musíte vystát další frontu u kasy (i když nic kupovat nechcete). Celkem akce tak na 15 minut minimálně kvůli pár centům. Takže je jasné, že normální člověk to neudělá. Co nestihnete vrátit v sobotu, tak nevrátíte vůbec, protože v neděli je zavřeno.
A jestli se někde bude něco válet, tak se to rozhodně nebude válet v nezmačkaném stavu. Takže to žádné nohy nedostane.
1 odpověď