Jako přibližně tuším o čem je článek, ale AI to shrnula velice dobře:
článek je metaforickým a zábavným popisem různých dynamik ve vztazích, především finančních a emocionálních, mezi partnery. Autor používá zvířecí přirovnání – kosa, žížalu, kočku a pumu – k ilustraci toho, jak muži a ženy mohou přistupovat k otázkám péče, podpory a vzájemného dávání v partnerských vztazích.
### Hlavní myšlenky článku:
### Shrnutí:
Článek pojednává o tom, jak mohou ženy testovat, jaký muž je, a zda se na něj mohou spolehnout. Autorka s humorem a nadsázkou naznačuje, že v partnerských vztazích hraje roli nejenom láska, ale také praktické záležitosti, jako je sdílení zdrojů a péče o budoucnost.
Každá vláda slibuje zjednoduššit legislativu. Každá jí udělá složitější. A potřebuje nabrat lidí kteří tu agendu spojenou zastanou.
Problém je ovšem v nás v lidech kteří volí pořád to stejné.
Musíme konečně volit takovou politickou stranu která bude chtít ořezat stát maximálně.
Další věcí je právě to že se šetří i na místech kde nemá. Třeba IT může posunout automatizaci, ale IT nemá ve státním schopné lidi.
Moc tomu nerozumím. Ajťák ve státním sektoru má tabulkový plat okolo 45000Kč. V nemocnici jsme zkoušeli nějak s platy pohnout, ale z ministerstva přišlo, že to prostě nejde... Za ty peníze dostanete mladé kluky kteří se zaučují, ale odborníky ne. Jak je možné, že mají ajtaci na MPSV takové vysoké platy? Pak se to samozřejmě dělá, když tam člověk může dostat odborníky. Jenže jinde přes tabulkové platy nejede vlak. Je to tedy velmi nefér srovnání když ministerstvo všem ostatním dá almužnu, ale sobě si pořídí to nejlepší a udělí si výjimku.
Zelená auta tlačená ideologií. Já bych proti nim vlastně vůbec nic neměl. Byl jsem se projet A je to hezký, tichý a rychlý. Ale co na plat pro střední třídu žijící v paneláku, spěchající vyplazeným jazykem z práce do školky a pak na kroužky, je zaparkování u rychlonabíječky na 40 minut plýtvání časem.
Navíc to auto koupíte asi dvakrát dráž jak spalovák, aby mu cena klesala třikrát rychleji. Na tohle prostě střední třída peníze nemá.
Super čtení.
Zajímalo by mne, jestli vám znalosti typologie ulehčují orientovaní se ve světě vztahů. Představují si to jako řízení auta. Žijeme ve světě, kde jsou dopravní pravidla (nějaké životní principy), jenže na rozdíl od řízení auta nám tyto pravidla rodiče většinou nevysvětlili. No a ti lidé, kteří ta pravidla znají, tak jezdí po té dálnici vztahů s přehledem, kdežto lidé kteří ta pravidla neznají a ani neví, že nějaké takové jsou, věčně bourají svoji duši (auta) na křižovatkách života. A v dálniční síti vztahu se nevyznají a neustále selhávají.
Tak ze stránek Peugeotu: maximální rychlost je 135km/h. Dojezd: pokud bych bral těch virtuálních 280 km tak při jízdě po dálnici ve 130-ti je poloviční, tedy 140. Pokud ale v létě klimatizujete, či v zimě topíte, klesne dojezd ještě o dalších 35% no pak aby vám baterie vydržela co nejdéle tak musíte nabíjet zhruba jen mezi 20-80%. Což je dalších 40% kapacity baterie kterou nevyužijete pokud se bojíte že vám baterie odejde po záruce a díky ceně nové baterie se z auta stane šrot. Suma sumárum v případě, že jezdíte po dálnici nebo také v létě či zimě, tak to není dobrá volba. Navíc cena toto auto úplně deklasifikovala... No prodeje tomu odpovídají. Jsou zanedbatelné.
Ten článek není objektivní. Realita je, že průměrná spotřeba pokud se pojede pouze na benzín bude úplně někde jinde. Redaktor zapomněl započítat cenu elektřiny kterou měl v baterii. Ta u stojanu je dnes až za 14Kč/kWh. Doma je el levněji, ale musíte mít vlastní dům. Na sídlišti není šance. Navíc pokud si ceny za kilometr započítáte i cenu auta, tak to vychází nechutně draze. Další věci je, že k složitému spalovacímu motoru přidáte ještě elektro pohon, takže to auto je pak hodně složité a opravy nebudou vůbec levné. Ekologické už pak nebude vůbec, protože jednak bude mít výfuk v elektrárně a za dále výroba baterii v Číně ekologická vůbec není.
Ahoj, mám známého truhláře a nabízí velmi levně pěkné kvalitní dveře. Jenom tedy za průchod otevřenými dveřmi koruna, použití kliky / otevření nebo zavření dveří 5 Kč, uzamčení/odemčení dveří 10Kč a samozřejmě měsíční poplatek za to, že je vůbec máte 200Kč. Kdo by měl problém, tak u software je to běžné a taky si nestezujete
Jo takže ekologická kryptoměna. Hm. Na grafice se dá těžit několik let, stejně tak jako na asic mineru. Ano stojí to energii, ale ta se dá vyrobit i z obnovitelných zdrojů. Zato po pár týdnech až měsících vyhozené SSD disky, kterých bude dle jejich nedostupnosti v obchodech obrovské množství, se dá označit za vše možné, jen ne za ekologickou těžbu.
No všimli jste si, že by tam byly peníze na nějaké ajťáky-odborníky? Ne. Jenže to je právě ve státním jádro problému. Mizerné tabulkové platy, kterým se většina kvalitních ajťáků vysměje. Ve státním tedy jsou i kvalitní ajťákci, jenže je jich málo a musí to už být srdcaři. Jenže žádná sebelepší technologie útokům nezabrání, pokud tam nebudou lidé, kteří to budou umět. Tedy ve státním by si mnozí vedoucí IT oddělení přáli, aby měli vůbec nějaké lidi k dispozici. Jenomže peníze poslané státním organizacím, nemocnicím a úřadům na platy IT pracovníků se nedají nasměrovat těm správným firmám. A tak se jich nejspíš ani tak jednoduše nedočkáme.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Protože třetí díl byl jako film nejzajímavěji zpracován. Vlastně i zápletka s cestováním v čase, v něm byla podána o něco srozumitelněji než v knihách. V těch jsem se v té časové záplatce trochu ztrácel. Myslím že se na tom podepsal hodně režisér Alfonso Cuarón. No a mně se právě třetí film líbil z celé série díky tomu zpracování nejvíce.