Před 5 lety stálo nové elektroauto s dojezdem necelých 400 km, přibližně milion a půl. Dneska stojí elektroauto s dojezdem kolem 500 km nějakých 800-900 tisíc. Takže u elektromobilů vidíme typický jev, kterému se říká deflační spirála. Lidi to tolik nekupují, ačkoli by to chtěli, protože vědí, že když ještě chvíli počkají, tak si koupí levnější a přitom lepší elektroauto. A tím pádem prodeje klesají, protože všichni čekají až.... až klesne cena, až to bude mít zas o něco vyšší dojezd, až se to bude zas o něco rychleji nabíjet, až na to zas někdo dá nějakou dotaci.....
Fuj, ten vypadá jako čert. Až jsem se ho lekl. Nebo jako islamistický terorista opásaný výbušninou. Prostě Katoliban. Ale má pravdu v tom, že všechno má prostě svůj název a ten se v čase vůbec nemění - vzpomenu si na to pokaždé, když čtu o Babičce šuk*jící po světnici v době, kdy už nebylo koho šou*tat.
Panebože, to je zase článek o ničem.... Ústřední příčinou poklesu zájmu o elektromobily - což v posledních Otázkách Václava Moravce uznal sám Filip Turek, je deflační očekávání - před 5 lety stálo nové elektroauto s dojezdem necelých 400 km, přibližně milion a půl. Dneska stojí elektroauto s dojezdem kolem 500 km nějakých 800-900 tisíc. Čili v tomto segmentu vznikla typická deflační spirála - lidi to tolik nekupují, ačkoli by to chtěli, protože vědí, že když ještě chvíli počkají, tak si koupí levnější a přitom lepší elektroauto. A tím pádem prodeje klesají, protože všichni čekají až.... až klesne cena, až to bude mít zas o něco vyšší dojezd, až se to bude zas o něco rychleji nabíjet, až na to zas bude nějaká dotace..... Ale s tím zároveň samozřejmě klesají i prodeje spalovacích aut - jen se o tom na AutoForu už nepíše. Každý, kdo si pořídil moderní elektromobil totiž z vlastní zkušenosti ví, že už by se do auta produkujícího jedovatý smrad z mrtvých dinosaurů, nikdy dobrovolně nevrátil.
Koukám, že zase obsah NIKDO NEČTE. Žádní politici si platy NEZVÝŠILI. V 90-tých letech přijali nějaký automatický mechanismus, podle kterého se plat politiků vypočítává z průměrné mzdy, a který někteří politici od té doby čas od času na určitou dobu ZMRAZÍ. No a když ta určitá doba vždycky uplyne, tak je kolem toho populistické mediální haló, protože ta průměrná mzda ostatních lidí mezitím pochopitelně vzrostla, takže ty platy politiků by naráz poskočily na úroveň, kde podle toho automatu původně měly být. Co je na tom tak složité k pochopení a jak jinak byste to řešili?
V tom pořadu to zaznělo jasně a uznal to tam i Turek - před 5 lety stálo nové elektroauto s dojezdem 400 km milion a půl. Dneska stojí elektroauto s dojezdem 500 km 800-900 tisíc. Čili v tomto segmentu vznikla typická deflační spirála - lidi to nekupují, ačkoli by to chtěli, protože vědí, že když ještě chvíli počkají, tak si koupí levnější lepší auto. A tím pádem prodeje klesají. Spalováky už se spoustu let nikam nevyvíjejí, ale elektrická auta ano.
Já bych preferoval bonusy, ale opravdu výrazné. Nějaký základní standard péče pro všechny určitě zachovat, ale všechno to, o čem se uvažuje jako o placeném nadstandardu, bych dal těm lidem s nárokem na bonus zadarmo. Samozřejmě ten, kdo by bonus nedostal, tak by měl právo se odvolat, ale on by pak nesl důkazní břemeno. Podle mne by se to všem vyplatilo, a to velmi.
16
Sledujících
0
Sleduje
16
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Designově je to tak trochu "elektrická stodola na kolech", ale technickými parametry je to velmi slušné. Teď záleží na ceně.
1 odpověď