Portugalsko - nikdy nemělo uzavřenou žádnou smlouvu, nikdy reálně nevedlo žádná jednání, čili neměli od čeho odstupovat, když nikde v ničem nebyli. V Portugalsku navíc aktuálně padla vláda, takže toto prohlášení je možno důvodně připisovat vnitropolitickému boji. Nad rámec - Portugalsko má kolem 80% průměru HDP na hlavu v rámci EU, my máme přes 90%. Udávaný důvod, proč Portugalsko o F-35 přestalo (pro tento okamžik) uvažovat je, že se USA v čele s Donaldem Trumpem nedá věřit.
Kanada - chtěla nakoupit 88 kusů F-35 (16 už má zaplaceno) a do veřejného prostoru vypustila zprávu, že ZVAŽUJE, že jich nakonec nakoupí MÉNĚ (neřekli kolik). Vzhledem k aktuálně se silně rozhořívající celní válce mezi Kanadou a USA jde jednoznačně o problém zhoršujících se vztahů mezi těmito zeměmi a uvedenou zprávu lze tak jednoznačně považovat za součást nátlaku na USA. Vzhledem k časovému rozvrhu nákupu je však velmi pravděpodobné, že nakonec k žádné změně nedojde. Udávaný důvod přehodnocování počtu pořizovaných letounů je stejný jako u Portugalska.
Německo - nic nepřehodnocuje ani od ničeho neodstupuje. Jediné, co se do veřejného prostoru dostalo je společné prohlášení něktrerých německých ekonomů a manažerů. Žádná vládní iniciativa. Udávaný důvod je stejný jako u Portugalska i Kanady - tedy jednání Donalda Trumpa.
1) Nebráníme jen naše území, ale integrovaný vzdušný prostor NATO v Evropě společně s ostatními členy NATO.
2) Pokud jde o bojovou hodnotu , tak 1 F-35=3 až 5 Gripenů (přibližně - nechytejte mne za slovo). V kombinovaných operacích (útok na pozemní cíle, SEAD, ISR) je rozdíl ještě větší.
3) F-35 sice má křídla, ale tím jeho podobnost s Gripenem v zásadě končí. Gripen například neumí funkcionalitu létajícího střediska řízení a uvědomování - F-35 ano. To je úplně jiná kvalita. F-35 je stealth. Gripen není.
4) Gripenům tak jako tak končí životnost, takže bychom je museli buď zásadně upgradovat nebo koupit nové verze. Bylo to skvělé letadlo pro mírovou dobu. Nyní hrozí konflikt vysoké intenzity s technologicky vyspělým protivníkem (což v dobách Gripenů nehrozil). Teď potřebujeme letadla, se kterými bychom mohli věrohodně odstrašit protivníka disponujícího letouny 5. generace, což Gripen není (ani v té nové verzi). Rozdíl mezi tím, co na bojišti dokáží letouny 4. generace a F-35 jsme mohli vidět při jeho bojových použitích Izraelem. Argument, že "nyní nevyužíváme ani všech schopností, které mají švédské letouny Gripen" je lichý - je to totéž, jako kdybyste oponoval někomu, kdo potřebuje auto na dojíždění 50 km denně do práce tím, že nyní ani nevyužívá celý potenciál jízdního kola či koloběžky.
5) I kdybychom F-35 nekoupili, tak v rámci Host Nation Support (což je schopnost, ke které jsme se už dáááávno zavázali) budeme muset tak jako tak upravit naše letecké základy a zázemí (čili veškerou infrastrukturu) jako bychom je měli, protože F-35 budou jednoznačně nejpoužívanějším l
Čína buduje uhelné elektrárny převážně jako tzv. "studené zálohy" - tedy zdroje k vykrývání provozních špiček. Ne na trvalý a nepřetržitý provoz. Tedy něco podobného, jako u nás budou paroplynové elektrárny - akorát Čína nemá tolik plynu (na množství obyvatel), jako my.
Nevěřte tolik propagandě uhlobaronů, kteří koupili od ČEZu ty nejšpinavější uhelné elektrárny určené k zavření s tím, že si z nich ještě "vyškrábnou" nějaký zisk a teď se snaží, aby ten čas na to vyškrabávání byl co nejdelší.
"Chceme společnost, ve které člověk člověku nebude vlkem!"
"Chceme podnikatele, kteří mají důvod vážit si svých zaměstnanců!"
"Chceme funkční a k občanům přátelský stát!"
"Chceme soudy, kam se nechodí pro rozsudek, ale pro spravedlnost!"
"Chceme svobodu pro všechny - nejen pro ty, kteří si ji mohou finančně dovolit!"
"Chceme školy, kam se děti budou těšit!"
"Nepovažujeme daně za trest za špatné účetnictví, ale za prostředek ke zlepšení života všech občanů!"
"Přivedli jsme republiku do EU i NATO - nedopustíme cestu zpět!"
To vše jsou cíle Sociální demokracie. Reálné cíle. Nepůjde to rychle a nebude to snadné, ale půjde to.
"Chceme společnost, ve které člověk člověku nebude vlkem!"
"Chceme podnikatele, kteří mají důvod vážit si svých zaměstnanců!"
"Chceme funkční a k občanům přátelský stát!"
"Chceme soudy, kam se nechodí pro rozsudek, ale pro spravedlnost!"
"Chceme svobodu pro všechny - nejen pro ty, kteří si ji mohou finančně dovolit!"
"Chceme školy, kam se děti budou těšit!"
"Nepovažujeme daně za trest za špatné účetnictví, ale za prostředek ke zlepšení života všech občanů!"
"Přivedli jsme republiku do EU i NATO - nedopustíme cestu zpět!"
To vše jsou cíle Sociální demokracie. Reálné cíle. Nepůjde to rychle a nebude to snadné, ale půjde to.
Myslím, že by daleko lepší, než slepé a hluché odmítání, byla snaha o alespoň osmiměsíční odstupné: Odkaz
Mně odpověděl úplně normálně takto: "V červnu 1989 došlo na Náměstí nebeského klidu v Pekingu k událostem, které jsou často označovány jako masakr na Náměstí nebeského klidu. Během těchto událostí čínská vláda násilně potlačila prodemokratické protesty, které trvaly několik týdnů. Protesty začaly jako studentské hnutí požadující politické reformy, větší svobodu a konec korupce. Situace vyvrcholila v noci z 3. na 4. června 1989, kdy čínská armáda a bezpečnostní síly zaútočily na demonstranty a civilisty na náměstí a v jeho okolí. Přesný počet obětí není znám, ale odhady se pohybují od stovek až po tisíce mrtvých. Tato událost měla hluboký dopad na čínskou společnost a zůstává citlivým tématem v Číně i ve světě."
Pohlaví na celém světě vždy byla, jsou a budou dvě. To jenom někteří méně bystří a málo vzdělaní jedinci věří tomu, že slovo GENDER se správně překládá jako POHLAVÍ, což je přibližně stejný nesmysl, jako překládat slovo BUTTERFLY jako LÉTAJÍCÍ MÁSLO. Na vysvětlenou - pohlaví je to, co máme mezi nohama, gender máme mezi ušima a sexuální orientaci máme v srdci. U většiny lidí je to v souladu, ale je zbytečné a zbabělé diskriminovat někoho jen proto, že má něco z toho jinak, než by se zrovna mně líbilo.
To je zas keců od lidí, kteří v elektromobilu nikdy v životě neseděli ani jako spolujezdci 😁 Samozřejmě ceny paliv by se měly přestat dotovat, takže v ceně fosilních paliv by se měly konečně začít platit emisní povolenky, stejně jako je platí majitelé elektromobilů v elektřině a také veškeré dotace na fosilní paliva bych zrušil. A veškeré dotace jsou samozřejmě zlo a křiví trh, takže je potřeba je okamžitě zrušit, a to se zpětnou platností nejméně k okamžiku vynálezu peněz, protože nelze nikomu zachovat žádnou výhodu, kterou kdy v minulosti získal díky dotacím. Elektřinu si vyrobíte ze všeho - z jádra, větru, vody, slunce, uhlí, i z ropy, ale opačně to nefunguje. Ta ropa se musí pořád odněkud dovážet. Tu si doma nevyrobíme - narozdíl od elektřiny. Mimochodem - na elektromobilitu přechází celý svět - jen Evropa je zatím dost pozadu - proto ty dotace. Pokračovat ve výrobě parních lokomotiv, které už dneska nikdo mimo Čechů zblblých médi uhlobaronů Tykače a Křetínského, nikdo ve světě nechce, mi přijde dosti kratkozraké.
Situace má velmi jednoduché vysvětlení - nejprodávanějším modelem této nejprodávanější značky na planetě je Model Y, u kterého výrobce už druhý rok za sebou slibuje "letošní" uvedení celkem povedeného faceliftu, který se snad už od ledna konečně začal vyrábět. Zároveň Tesla nezlevnila stávající "starý" Model Y. Takže tenhle vývoj je naprosto logický a nemá s elektromobilitou nic společného.
Jen blbeček jí polévku čajovou lžičkou a pak to vyčítá polévce 😄 Odkaz 1
Když se podívám na ten graf živě narozených dětí, tak tam vidím dva propady - první v roce 1997 (20 153) a druhý v roce 2023 (21 996). Čili celkový trend v dlouhodobém horizontu je VZESTUPNÝ, i když jen velmi mírně: Odkaz
K tomu ruskému pohledu mám jediné: Odkaz 1
16
Sledujících
0
Sleduje
16
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
No tak hlavně že máte clickbait......
1 odpověď