A to je přesně ono. Nadšenci jako vy jsou natolik krátkozrací, že je pro ně problém přečíst si a vyložit větu, kde je záměrně zdůrazněno "ve velkém rozšíření". Prostě vy zatím profitujete z toho, že takových lidí s elektromobilem není více. Kdyby bylo (a nemyslím těch pír co vy zmiňujete), měl by jste pak problém.
Tak řekněte Norům, že dělají něco blbě, když se tam prodává 98% všech nových aut elektrických a po silnicích jezdí už více než 50% téhož. Asi nečtou komentáře na Novinkách - jinak by přeci věděli, že to nejde, nebo ne?
Bohužel. Snažíte se vysvětlovat a oni to budou brát jako propagandu a násilné protlačování. Je to zbytečné, nicméně přeji hodně sil.
Osobně si už ani nedokážu představit, že bych si dobrovolně sednul do spalovacího auta.
Jsem na tom úplně stejně. A to bydlím na sídlišti. Já zcela bez výhrad uznávám tyto důvody, proč někdo nechce elektromobil:
-Vysoká pořizovací cena
-Komplikovaný systém veřejného nabíjení
-Emocionální vazba k tradičnímu pohonu
U všeho ostatního se mi zatím skoro vždycky nakonec potvrdilo, že šlo o mýty a bludy, které byly buď zcela vymyšlené, nebo byly založeny na 10-15 let starých zkušenostech s tehdejší úrovní rozvoje elektromobility.
Davide, já se vůbec nedivím, že jste naštvaný, když Aleš Novák a další tisíce Selských rozumů a Vysokých škol života začnou bez praxe a zkušeností hanit technologii elektromobilů.
Vždycky si říkám, sakra co může být lepšího, než elektromotor?
Tah odspoda, žádné řazení, jen kontinuální přísun výkonu. To je mimochodem to, po čem volali všichni zastánci turbo motorů.
JENŽE, je to zcela zbytečné.
Selský rozum a Vysoká škola života vás obviní, že jim cpete elektroauta. Oni nechápou tu frustraci nad tím, že někde mele nesmysly mimo realitu a vy to chcete uvést na pravou míru. Že za tím není žádné placené místo propagátora elektromobility.
Tak já jim nic necpu. Kdo plácá takovéhle nesmysly, tak si většinou nové auto nekupuje a tím pádem se ho chystaný zákaz prodeje nových aut se stávající technologií spalovacích motorů, který by měl nastat za 11 let, nebude v průběhu jeho života týkat.
No a co. Tankování mě nebaví a štve. Čím míně tankování/nabíjení , tím lepší. Nechci tankovat/nabíjet každý třetí den.
Tak já tankovat nemusím vůbec a aktivně nabíjet taky ne - jen připojím a pak zase odpojím konektor (což představuje 2 x 10 vteřin). Auto nabíjí samo - já jsem mezitím někde jinde - obvykle tam, kvůli čemu jsem tam přijel. Ani platit nemusím - jednou měsíčně mi přijde faktura a platba se mi strhne automaticky z účtu.
Tak Já používám služební E a v udajích je napsáno dojezd na jedno nabití 500km ale skutečnost je taková že to sotva ujede 150km a to ještě musím myslet kde jsou stojany na nabíjení abych k nim dojel!! No tu cestu co musím s Ejet znám a tak vím kde nabijet ale jet jinam tak najisto zůstanu stát a nikam nedojedu!! Dále testovali jsme E kamion který i s nákladem měl jezdit trasu Olomouc Praha a dojezd byl 900km a světe div se ten Kamion to nezvládne a už po 150-200km se musí nabíjet ale problém je že ty baterie nabíjíte cca 10 hod zato klasický kamion s Dieslem vám na jednu nádřž ojede půlku Evropy a to vím o čem mluvím protože jako řidič kamionu jezdím dnes a deně !!
Na to lze odpovědět třeba tak, že já jsem jel jednou Velorexem a podruhé Pragou V3S, z čehož jsem dovodil, že spalováky jsou úplně nepoužitelné. Nenapsal jste totiž to podstatné - jaký elektromobil máte na mysli - především jaký konkrétní typ a jak je starý. Pokud máte třeba 12 let starý Nissan Leaf s degradací baterie přes 50%, tak to tak skutečně v hlubokém mrazu při jízdě po dálnici do kopce typu Herálec na D1 může být. Pokud je to ale třeba Hyundai Kona model 2024, tak je takovýto rozdíl v dojezdu naprosto vyloučený. No a to Vaše údajné testování kamionu by mne fakt zajímalo, protože v médiích mi něco takového naprosto uniklo, což považuji za velmi nepravděpodobné, že by něco tak naprosto ojedinělého uniklo médiím. Můžete sem dát nějaký odkaz a především konkrétní typ toho kamionu a kdo jej testoval? Nicméně článek, pod kterým diskutujeme je o osobních autech, takže kamiony jsou spíše únikem od tématu.
Nejde jen o to natankovano mam za 2 minuty na 800km elektromobil jen bude zdrzovat navíc jeho hodnota jako ojeteho bude hodne problematicka. Z meho pohledu si to koupi bud ten kdo se chce ukazat nebo je postizen zelenou loby. Normalne uvszujici clivek si to nekoupi
Děkuji za názor. Je vidět, že jste v moderním elektromobilu nikdy v životě nejel ani jako spolujezdec. Teoretická schopnost spalovacího auta ujet 800 km bez zastavení je v praxi v běžném životě naprosto k ničemu. Stejně jako schopnost elektromobilu jezdit ve vakuu. Obojí nevydrží posádka. Natankovat za 2 minuty je fajn, ale k čemu vám to je? Elektromobil se nabíjí tehdy, když někde stojí - a každé auto, i to spalovací, 98% svého času někde stojí. U tankování totiž musíte fyzicky stát, kdežto u nabíjení ne - tam jen připojíte konektor a jdete si po svých.
Spíše lidi čekají na to, až :
Až toto všechno bude a až bude k dispozici obrovské množství elektrické energie, poté spalováci půjdou do muzea a elektroauta tento boj vyhrají...
Souhlasím s vámi jen částečně. S tou vysokou pořizovací cenou máte samozřejmě pravdu. Elektromobily se neustále vyvíjí a každá nová generace tak představuje výrazné vylepšení - a to někdo musí zaplatit. Naproti tomu u spalováků už není co vyvíjet a tedy ani platit. Tam už jde opravdu jen o facelifty spočívající typově v hezčím tvaru blinkrů, apod. Ale myslím si, že ty ceny se časem srovnají a elektromobily budou s ohledem na to, že jsou technicky jednodušší, levnější než odpovídající spalováky - ostatně v těch vyšších segmentech jsou už ceny vyrovnané (srovnejte třeba Enyaq a Kodiaq). Teoretický technický dojezd spalovacího auta je údaj, kterým se často argumentuje, ale v praxi je v běžném životě je schopnost ujet 1000 km bez zastavení úplně k ničemu. Asi jako schopnost elektromobilu jezdit ve vakuu. Obojí totiž nevydrží posádka. Nabíječky jsou někde na každém rohu již dneska (viz např. Odkaz ) a od 1. ledna budou muset být povinně (již funkční) u každého parkoviště, které má více než 20 stání. Čas nabití není pro běžné použití podstatný - alespoň z mé vlastní zkušenosti ne. Auto se nabíjí tehdy, když někde stojí a stálo by i kdyby bylo spalovací. A každé auto 98% svého času někde stojí - bez ohledu na druh pohonu.
částečně máte pravdu ale ten dojedz to opravdu NE! Pokud prodejce udává oněch 400km tak v reálu je to sotva 150km a to bůhví jestli! To stejný výrobce udává dojezd na 500km ale v realu to je sotva 200km spíš méně! Ten dojezd a odhad kolik ujedete na jedno nabití se dělá v ideálních podmínkách tedy na rovném okruhu kde jedete po okruhu než je potřeba nabít a tak to opakujete 3X a pak z těch 3 jízd uděláte průměr a dáte tam co možná nejvižší číslovku na dojezd aby to vypadalo Lépe ale všichni víme že v realu ten dojezd bude mnohem menší než udávaný a to asi o 70%!! Navíc ty E nejedou do kopců nepopojíždí v koloně či nestojí v koloně a tak logicky se snižuje dojezd! Takže logicky o E Není a nebude zájem! I po r.2035 se dají koupit spalováky třeba z Číny které se tam Vyrábí a tak o E není zájem a nebude!A podívejte se do USA i tam o E není zájem a jedou tam spalováky!! A pokud by človek v ČR měl uvažovat o E tak by cena měla být někde do 40 tisíc ale s garancí že Vám Baterka vydrží aspon 20 let jinak to nemá význam a pokud mám měnit Baterii tak at stojí jako pro spalováky do 3 tisíc a ještě abych si ji mohl vyměnit sám za 3 min nebo v servisu ale za cenu praci tak max.100kč přeci nebudeme sponzorovat Lumpy! Jo a ještě malá věc jakákoliv porucha na E je Elktrická porucha a tak Vám mechanik vezme 2000kč na hod+oprava elektriky za cca 50 tisíc a najednou zjistíte že se E nevyplatí!Protože cokoli opravovat v elektice je složité a ve většině případů se nic neopravuje ale mění se díl za díl a mechanik se stím bude párat dejme tomu 3-4 hod po 2000kč/hod a tak jen za práci dáte 8tisíc
Pokračuji v uvádění těch Vašich mýtů na pravou míru:
Na baterku mám tovární záruku 8 let. Jiná auta poskytují třeba i 10 let a až milion kilometrů. Mnohé zkušenosti s Teslami, které je možno považovat za nejdéle jezdící moderní elektromobily ukazují, že baterka to auto přežije. Dá se na ní najet v pohodě mezi 250 a 750 tisíci km. Nebo Nissan Leaf - ten je sice pověstný o něco rychlejší degradací baterie (je to 10 let staré auto, což je v elektromobilitě pravěk), ale nová baterie stojí cca 45 tisíc korun. Já mám baterii, která zdaleka tolik nedegraduje, protože už má pokročilý battery management system. A kdyby ano, tak se skládá ze 108 modulů, z nichž každý lze vyměnit zvlášť, a to v ceně cca 3500 Kč.
částečně máte pravdu ale ten dojedz to opravdu NE! Pokud prodejce udává oněch 400km tak v reálu je to sotva 150km a to bůhví jestli! To stejný výrobce udává dojezd na 500km ale v realu to je sotva 200km spíš méně! Ten dojezd a odhad kolik ujedete na jedno nabití se dělá v ideálních podmínkách tedy na rovném okruhu kde jedete po okruhu než je potřeba nabít a tak to opakujete 3X a pak z těch 3 jízd uděláte průměr a dáte tam co možná nejvižší číslovku na dojezd aby to vypadalo Lépe ale všichni víme že v realu ten dojezd bude mnohem menší než udávaný a to asi o 70%!! Navíc ty E nejedou do kopců nepopojíždí v koloně či nestojí v koloně a tak logicky se snižuje dojezd! Takže logicky o E Není a nebude zájem! I po r.2035 se dají koupit spalováky třeba z Číny které se tam Vyrábí a tak o E není zájem a nebude!A podívejte se do USA i tam o E není zájem a jedou tam spalováky!! A pokud by človek v ČR měl uvažovat o E tak by cena měla být někde do 40 tisíc ale s garancí že Vám Baterka vydrží aspon 20 let jinak to nemá význam a pokud mám měnit Baterii tak at stojí jako pro spalováky do 3 tisíc a ještě abych si ji mohl vyměnit sám za 3 min nebo v servisu ale za cenu praci tak max.100kč přeci nebudeme sponzorovat Lumpy! Jo a ještě malá věc jakákoliv porucha na E je Elktrická porucha a tak Vám mechanik vezme 2000kč na hod+oprava elektriky za cca 50 tisíc a najednou zjistíte že se E nevyplatí!Protože cokoli opravovat v elektice je složité a ve většině případů se nic neopravuje ale mění se díl za díl a mechanik se stím bude párat dejme tomu 3-4 hod po 2000kč/hod a tak jen za práci dáte 8tisíc
Pokračuji v uvádění těch Vašich mýtů na pravou míru:
Po dálnici jezdím s asistentem, který čte značky a drží se vždy té nejvyšší povolené rychlosti. Situace, kdy se svým EV jedu 110 km/h a v závěsu za kamionem mohou nastat v zásadě tyto tři:
1) V levém pruhu mne záměrně blokuje spalovák, který si to natáčí nebo fotí, aby pak mohl hejtit EV na Facebooku.
2) V levém pruhu mne neúmyslně blokuje spalovák, který jako všechny spalováky ve srovnání s EV nemá dost výkonu, aby dokončil předjížděcí manévr a uvolnil mi místo
3) V levém pruhu kolem mne prosviští auto (bez ohledu na druh pohonu), jehož řidič přehlédl lokální rychlostní omezení a řítí se vstříc zasloužené pokutě, případně trestným bodům.
Za celých těch 28 tisíc km najetých s mým novým EV, jsem se se žádnou jinou situací, kdy bych jel 110 km/h v závěsu za kamionem, ještě nesetkal.
částečně máte pravdu ale ten dojedz to opravdu NE! Pokud prodejce udává oněch 400km tak v reálu je to sotva 150km a to bůhví jestli! To stejný výrobce udává dojezd na 500km ale v realu to je sotva 200km spíš méně! Ten dojezd a odhad kolik ujedete na jedno nabití se dělá v ideálních podmínkách tedy na rovném okruhu kde jedete po okruhu než je potřeba nabít a tak to opakujete 3X a pak z těch 3 jízd uděláte průměr a dáte tam co možná nejvižší číslovku na dojezd aby to vypadalo Lépe ale všichni víme že v realu ten dojezd bude mnohem menší než udávaný a to asi o 70%!! Navíc ty E nejedou do kopců nepopojíždí v koloně či nestojí v koloně a tak logicky se snižuje dojezd! Takže logicky o E Není a nebude zájem! I po r.2035 se dají koupit spalováky třeba z Číny které se tam Vyrábí a tak o E není zájem a nebude!A podívejte se do USA i tam o E není zájem a jedou tam spalováky!! A pokud by človek v ČR měl uvažovat o E tak by cena měla být někde do 40 tisíc ale s garancí že Vám Baterka vydrží aspon 20 let jinak to nemá význam a pokud mám měnit Baterii tak at stojí jako pro spalováky do 3 tisíc a ještě abych si ji mohl vyměnit sám za 3 min nebo v servisu ale za cenu praci tak max.100kč přeci nebudeme sponzorovat Lumpy! Jo a ještě malá věc jakákoliv porucha na E je Elktrická porucha a tak Vám mechanik vezme 2000kč na hod+oprava elektriky za cca 50 tisíc a najednou zjistíte že se E nevyplatí!Protože cokoli opravovat v elektice je složité a ve většině případů se nic neopravuje ale mění se díl za díl a mechanik se stím bude párat dejme tomu 3-4 hod po 2000kč/hod a tak jen za práci dáte 8tisíc
Pokračuji v uvádění těch vašich mýtů na pravou míru:
EV v koloně má naprosto minimální spotřebu. Pokud jde o stání v koloně v mrazivém počasí, tak počítejte se mnou: Baterie mého auta má 65 kWh. Běžný teplovzdušný ventilátor se dvěma topnými spirálami spotřebuje při plném výkonu 2000 W, čili 2 kW za hodinu. Tak si schválně dejte tenhle teplovzdušný ventilátor do auta a pusťte ho na plný výkon. Garantuji Vám, že v tom autě za 10 minut horkem nevydržíte. A za hodinu takovéhoto intenzivního vytápění byste spotřeboval pouhé 2 kWh. Za 3 hodiny pak 6 kWh, což je méně než 10% baterky. A teď další věc - takto intenzivně topí auto maximálně tak 2 minuty. Pak se vyhřeje a už to jen udržuje výkonem nějakých 300 W. Takže v koloně se zapnutým topením vydržíte klidně i nějakých 60 hodin. Garantuji vám, že všem spalovákům okolo do té doby dojde palivo.
částečně máte pravdu ale ten dojedz to opravdu NE! Pokud prodejce udává oněch 400km tak v reálu je to sotva 150km a to bůhví jestli! To stejný výrobce udává dojezd na 500km ale v realu to je sotva 200km spíš méně! Ten dojezd a odhad kolik ujedete na jedno nabití se dělá v ideálních podmínkách tedy na rovném okruhu kde jedete po okruhu než je potřeba nabít a tak to opakujete 3X a pak z těch 3 jízd uděláte průměr a dáte tam co možná nejvižší číslovku na dojezd aby to vypadalo Lépe ale všichni víme že v realu ten dojezd bude mnohem menší než udávaný a to asi o 70%!! Navíc ty E nejedou do kopců nepopojíždí v koloně či nestojí v koloně a tak logicky se snižuje dojezd! Takže logicky o E Není a nebude zájem! I po r.2035 se dají koupit spalováky třeba z Číny které se tam Vyrábí a tak o E není zájem a nebude!A podívejte se do USA i tam o E není zájem a jedou tam spalováky!! A pokud by človek v ČR měl uvažovat o E tak by cena měla být někde do 40 tisíc ale s garancí že Vám Baterka vydrží aspon 20 let jinak to nemá význam a pokud mám měnit Baterii tak at stojí jako pro spalováky do 3 tisíc a ještě abych si ji mohl vyměnit sám za 3 min nebo v servisu ale za cenu praci tak max.100kč přeci nebudeme sponzorovat Lumpy! Jo a ještě malá věc jakákoliv porucha na E je Elktrická porucha a tak Vám mechanik vezme 2000kč na hod+oprava elektriky za cca 50 tisíc a najednou zjistíte že se E nevyplatí!Protože cokoli opravovat v elektice je složité a ve většině případů se nic neopravuje ale mění se díl za díl a mechanik se stím bude párat dejme tomu 3-4 hod po 2000kč/hod a tak jen za práci dáte 8tisíc
Až se v tom někdy poprvé v životě svezete, tak poznáte, jak moc jste se mýlil. Mně vždycky hrozně pobaví, když se MNE někdo, kdo v moderním elektromobilu nikdy v životě neseděl ani jako spolujezdec, snaží poučovat, jak se MI jezdí v MÉM autě, co všechno MI tam nefunguje a jak s tím JÁ nikam nedojedu. Jak JÁ v tom v zimě mrznu a jak se v tom JÁ v létě smažím, a to, že MI to ještě neshořelo, je vlastně omyl.... 😃 Vždycky si říkám.....no však ty taky vyhyneš, jako všechny fosílie (myslím to obecně - neberte si to prosím osobně). Předvedl jste snad všechny bludy a mýty, které cirkulují v pochybných či dezinformačních médiích, a které jsou buď zcela vymyšlené, nebo byly založeny na 10-15 let starých zkušenostech s tehdejší úrovní rozvoje elektromobility. Mám Konu Power Czech Edition a v létě při běžné kombinaci město/mimoměsto/dálnice mám praktický dojezd na jedno nabití kolem 500 km. Po dálnici plnou rychlostí pak kolem 400 km. V zimě tak o 70 km méně. Mnohokrát vyzkoušeno - mám ten elektromobil od půlky února a už jsem s ním najel 28 tisíc km. Dovolenou jsem s ním strávil u třech evropských moří - Jaderského, Baltského a Černého - jel jsem pokaždé se 3 nebo 4 lidmi a zavazadly, nejvyšší povolenou rychlostí korigovanou jen dopravní situací. Nabíjení po cestě mne nijak nezdržovalo a na cestě jsem strávil pokaždé přibližně stejný čas jako dřív se spalováky - ovšem to svezení elektromobilem je neporovnatelně lepší. Mám řidičák už 37 let a za tu dobu jsem řídil vyšší desítky aut - služebních i soukromých, takže mám s čím srovnávat. Žádné jiné auto nemám.
Nic divného. Nová auta jsou drahá. Mají tisíc asistentů, z nichž 990 jich nepotřebujete. Mají překombinované funkce a displeje. Nepohodlná ovládání. Auto mám od toho, abych sedl, nastartoval a jel, když je mi zima, potřebuju si jedním hmatem přitopit, když je mi horko, potřebuju jedním hmatem zchladit. Nemám zájem se učit třistastránkový manuál k tomu, abych se rozjel. Nepotřebuju, aby mi asistent zablokoval auto pokaždé, když chci vjet do garáže, protože ten 4cm rantl, co tam je, mu přijde jako nepřekonatelná překážka. Nepotřebuju, aby mi asistent reagoval na houf listů letících z pole a blokl mi vůz. Nepotřebuju to samé zablokování ve chvíli, kdy chci rychle předjet auto a je tam fakt dost místa. Nepotřebuju, aby mě asistent strhával do příkopy, když si zkracuju po naší alkoholce cestu na hlavní silnici - nejsou tam ani krajnice ani souvislý okraj, nechápu, z čeho vyhodnocuje ty jízdní pruhy. O stop-startu raději nepíšu, to, že nezůstane vypnutý i při dalším startu, je zvěrstvo. A tak se to nastřádá a je toho příliš.
Evidentně jste žádný z těch asistentů, o kterých tak srdceryvně píšete, nikdy neviděl naživo.
Jestli pak onen zvyseny podil hybridnich vozu neni dan z casti tim, ze ony automobilky se proste kvuli flotilovym emisim dodavat na trh pouze elektricke a nebo hybridni vozy a spalovaky defakto nenabizi. Treba Peugeot ted doprodava radu 5008 - posledni se spalovakama a dalsi uz jen elektrika a nebo jeden hybrid s 3 valcovou dvanactistovkou.
Kdyby naopak automobilky dale nabizely i modely s normalnim spalovacim motorem, myslim si, ze zajem by byl a prodeje by nepadaly ale rostly. Ale spousta lidi co spalovak ma, by jej rada obmenila, ale bud nemaji tolik penez na elektriku nebo hybrid a nebo proste to nemaji kde nabijet. Btw, pro spoustu lidi ze sidliste bude elektricke auto ve velkem rozsireni proste utopie.
Nebude. Bydlím na sídlišti, elektromobil mám od února (a nejsem sám, kdo ho tam má) a s nabíjením žádný problém nemám. Nabíjím tehdy, když auto někdo stojí (a stálo by i kdyby bylo spalovací) a vždy jen tolik, kolik mi to za tu dobu, co tam jsem (a byl bych tam i kdybych měl spalovací auto), stihne nabít. Tím udržuji trvale stav nabití někde mezi 30 a 80%, což mi stačí kdykoli i na nečekané cesty do nějakých 150 km. A když jedu na dovolenou, nabíjím na odpočívadlech, kde už všude po Evropě nabíječky jsou a zastavují (a odpočívají) tam i spalovací auta.
A co se cekalo? Ze vsichni pujdou koupit elektromobil ktery je proste horsi a dražší nez klasické auto. Brusel se docista zblaznil z klasickych aut diky ekonormam udelali nespolehlive ksunty. Cela EU je posahana jediny co si prat aby se to co nejdříve rozpadlo.
Já zcela bez výhrad uznávám tyto důvody, proč si člověk nechce pořídit elektromobil:
-Vysoká pořizovací cena
-Komplikovaný systém veřejného nabíjení
-Emocionální vazba k tradičnímu pohonu
U všeho ostatního se mi zatím skoro vždycky nakonec potvrdilo, že šlo o mýty a bludy, které byly buď zcela vymyšlené, nebo byly založeny na 10-15 let starých zkušenostech s tehdejší úrovní rozvoje elektromobility.
16
Sledujících
0
Sleduje
16
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Designově je to tak trochu "elektrická stodola na kolech", ale technickými parametry je to velmi slušné. Teď záleží na ceně.
1 odpověď