Zní to jako hezký koníček, je to stále o nějakém počítání; kolik dojedu, kdy zapnout čerpadlo, pračku myčku,...
Je to kvůli penězům? Planetě? Komfortu? Nejsem skeptický, jsem ve fázi počtů, pro a proti. Snažím se být objektivní, ale snad mít vůz za ca 1mil a najezdit 12tis.km/rok je trochu luxus, ne?
Není to nikterak hrozné. Přes sezónu, kdy svítí, zapnu spotřebiče přes den, když toho slunko moc nesvítí, tak zase pro změnu zapnu spotřebiče v době nočního proudu. Jelikož se dá dnes načasovat v podstatě vše pomocí pár kliků, tak to je v pohodě. Proč to řeším ? Ani nevím...
Já najedu ročně cca 21tis km a mám na to BEVko za 1,1mio, manželka najede do 10tis za rok a má na to BEVko na operák za 9,5tis Kč měsíčně. Je to finanční nesmysl ? Je. Stačilo by nám auto za polovinu ? Stačilo. Ale chceme jezdit levným autem ? Nechceme. Máme rádi komfort. A o tom to je .... Peníze budou, my nebudeme.
Normalni clovek potrebuje universalni auto, se kterym jezdi a) denne do prace ca 25 km jedna cesta, b) jede 1x mesicne delsi vzdalenost ca 300-500 km a c) 1-2x rocne na dovolenou po Evrope ca 5000 km.
Sub a - EV by byl dostacujici za predpoklad, ze muzete nabijet z domaci FVE, pokud tato ma dostacujici kapacitu.
Sub b - pokud jedete na misto, kde muzete snadno dobijet, tak prosim.
Sub c - pokud chcete planovat dovolenou jako vylodeni v Normandii, tak je to Vas problem.
Ja radeji planuji pametihodnosti hodne navstevy. A jako normalni obcan si na rozdil od Bashara Assada Odkaz dovolit pouze jedno universalne pouzivane auto, tak se porizeni EV rad vzdam. I kdybych na nej mel, tak si takhle drahy nesmysl za tu cenu urcite nekoupim.
Troufnu si říct, že "normálních lidí" znám vcelku dost, ale ti co jeli po Evropě vlet 5tis km bych spočítal na prstech jedné ruky a takového co by to jezdil 1-2x do roka neznám ani jednoho.
A kolik bude mít vysavač Tesla dojezd po 5-ti letech? 200 km? Čili nová baterka za 750 litrů? Jak tady někdo psal, cesta vysavačem na dovolenou je jak plánování invaze do Evropy a spousta lidí je z toho nadšených....děkuji nechci! Tyhle hračky na popojizdeni po městě ok, ale neberte nám, selským rozumem myslícím a trendům nepodlehajicim, možnost jiné volby...
Nová baterie od Tesly stojí 300tis. Mimo to je na ní záruka 8 let.
Jůů, Davídek si tu hraje na měřiče IQ: Musím tě upozornit, že mám IQ hodnoty mezi 126-128bodů a článek jsem pochopil, stejně jako tvůj trapný motiv k oné invektivě. Kdy jsem ti prostě šlápl na kuří oko a tak tu trapně uraženě mektáš odvolávajíc se na údajné doložení jednoho z "dílčích" tvrzení článku studií z VUT. Pokud se tu oháníš relevancí článku a nejsi schopen prohlédnout jeho zjevnou tendenčnost a zcela průhlednou manipulaci, kterou překrucuje realitu ve prospěch vyznění, kterého chce dosáhnout.....pak s přihlédnutím k faktu, že drtivá většina diskutujících daný nešvar pochytila...mám obavu spíš o tvou úroveň intelektu. A tábor , jemuž v rámci celé diskuze straníš mou tezi jen potvrzuje:))) Pa.
Jen jste potvrdil má slova. Děkuji za to, ale nebylo třeba, abyste se více ztrapňoval. Hezký den i Vám.
Jízda v Tesle je oproti Fabii opravdu "jiný svět" ale také za dosti jiné pořizovací náklady. Hodnotit auto po několik dnech zkušeností není objektivní. Provozujeme Teslu třetím rokem, poškozené přední okno jsme řešili dva měsíce v servisu cca 100 km daleko a to po celou dobu čekání na termín nesmíte s autem na silnici. Výměna pneumatik vás stojí několikanásobek a opět ji neumí všude. Běžné poškození jako rozbité světlo či karosářský díl opět znehybní auto minimálně na týdny a navíc za ceny které by jsem s Fábií určitě nesrovnával. To zda je elektromobilita budoucnost nedokážu posoudit ale cesta s rodinou na lyžovačku do Itálie je zážitek který s běžným EV určitě nechcete zažít.
Servis Tesly a jeho nedostupnost je jeden z hlavních důvodů proč jsem nakonec Teslu nevybral. Na tomhle musí ještě hodně zapracovat.
Aha, takže autorovi dali možnost sednou si do něčeho cca 3x dražšího než je zvyklý, takže pak není divu že je nadšen. Ovšem kdo má možnost srovnání se spalováky ve stejné cenové kategorii, tak už bývá většinou zklamán, tam BEV nepřináší skoro žádná pozitiva, jen negativa a kompromisy...
Asi nejlépe celé BEV vystihuje tato věta z článku: "Jak mi sděluje majitelka auta, člověk se rychle naučí plánovat si cesty tak, aby se mu auto nevybilo." - ano, když se svému elektroautu přizpůsobíte, tak Vás možná i doveze kam má (když teda zrovna nebude moc zima a nebudete chtít jet moc rychle), my ostatní s mozkem budeme radši dál používat auta tak, aby ona sloužila nám, ne naopak ;-)
"My ostatní s mozkem". Škoda tohoto prohlášení. Psal jste vcelku rozumně, ale prostě jste se musel sám degradovat na idiota.
Tak to máme jak u rybníka s rybářema . V podstatě je mi to jedno,kolik EV ujede na jedno nabití a kdy dojde k vynulování uhlíkové stopy za jedno blbý auto, když zaoceánská nákladní loď to jednou cestou z Hamburku do Singapuru dá za několik tisíc těch vozítek. Úsmevná jsou na tom ta čísla .. minulý týden to bylo 50 a 78 tisíc ujetých km, dneska už nějakých 17 a 30 tisíc....( hele bacha redaktoři abychom se nedostali do záporných čísel.!!!) Myslím, že se tomu říká "rybářská latina"
Jo a ta Putinova hitšaráda v Rusku je taky ekologie sama od sebe. Hlavně bacha na východní vítr!!!
Tak ty čísla se samozřejmě liší vůz od vozu, stylu jízdy i způsobu nabíjení a jeho energetickém mixu. Rozdíly to mohou být extrémní.
Wow, ty Blaho, teď si mi promluvil do duše. Jestlipak ty nebudeš další vypatlanej stoupenec EV, který si tu s máslem na hlavě hraje na Gutha Jarkovského střihnutého Ghándím. Případně obhájce tohoto vysoce objektivního článku, který je v reálu neobjektivní až tendenční reklamou na b.bost. Tak či onak můžeš jít se svým falešným moralizováním do ři.ě.
Že jste nepochopil článek není problém článku ani pana Bláhy, ale vaší nízké inteligence a mizerného rozhledu. Článek je napsán jasně, srozumitelně a doložen studií z VUT.
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Rozdil mezi FVE (jakožto jednoúčelovou a po koupi/instalaci již realne neprodejnou investici) a akciemi je ten, že u FVE čekáte běžně 10-15 let jen na to, aby se vám tato investice vůbec "vratila". Az poté Vám začne něco málo snad vydělávat.
Akcie vám s velkou pravděpodobností bude vydělávat za mnohem kratší dobu a za těch 10-15 let, kdy se konečně dostanete u FVE aspoň na nulu, můžete mít u akcií už zisk klidně stovky procent. Když zůstaneme jen u toho CEZu, tak kdo před pár lety dobře nakoupil, měl za 2 roky zisk přes 250% ...
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Já beru investici do FVE jako diverzifikaci portfolia, která mi snížila měsíční náklady na energie. Tyto peníze zase použiji do jiných investic. Mám peníze v akciích (např.ČEZ jsem nakoupil ještě za necelé čtyři stovky, skvělý kup), nemovitostech, nějakých fondech, tak proč něco neinvestovat i do své nemovitosti ve které žiji a mám zde i firemní kanceláře.
1 odpověď