Jdete uz dohaje s tema vasema nesmyslama o CO2. Kazdy tupec vi, ze pokud klesne hranice CO2 pod 0,03%, tak zacne umirat vse zelene a priroda. Nyni je v atmosfere 0,04%.. Na co si tu furt vy ekologove a zblbly mainstreamem hrajete?? Blbnout lidi a plkat kraviny do nekonecna!
Ta nebezpečná hranice je 0,015%, pak teprve začnou problémy s fotosyntézou.
EV u nás jezdí na uhlí a jak si to všichni pochvalují, že to je 100% čisté.
Nikdo netvrdí, že EV je 100% čisté, možná nějaký blbec někde, ale nikdo relevantní.
V energetickém mixu v ČR je aktuálně:
40% uhlí
34% jaderná
7% obnovitelné
3% zemní plyn
Zbytek je pokryt biomasou, bioplynem, dovozem a jinými malými zdroji energie, které se používají pro vykrývání spotřeby nebo pokrytí specifických potřeb.
Nepochopil jsem včem je ten rekord ?!? Udelali si pěkně dlouhý výlet. Nikam nespěchali, manželka si stanovovala podmínky a chodili po památkách.
Za mě by rekord třeba byl, kdyby si stanovili, že ujedou 40 000 km (tj. obvod zeměkoule) např. za 30 dní. To by byla jiná hoňka ... ⏩⏩
To za 30 dní nedáte. Přes 1300km za den je fakt moc.
Těch 12,50 je ale cena pro registrované zakazníky E.ON.
Ne pro neregistrovaného co si chce prostě jen dobít auto a ne se k tomu někde registrovat.
Já nabíjel na Ionity, pravda v Německu a stálo mne to v přepočtu cca 22 korun kWh. A to se spalovákem tedy jezdím levněji na 100km.
Registrace je zdarma, čip je zdarma, měsíčně nic neplatíte. Chápu, že se Vám to nehodí do vaší argumentace, ale opravdu není problém mít čip v autě v kastlýku. Kdyby tuhle možnost měli benzínové pumpy, že budete jezdit za polovinu, tak byste si tu registraci udělal taky.
Opravdu je nesmysl porovnávat s tím nejdražším co nabíjení nabízí, protože reálně za to opravdu nikdo nejezdí.
12,5 kč/kWh na rychlonabíječkách? Vážně? Já tedy posledně nabíjel partnerčin MB EQC za podstatně větší peníze než vy tady tvrdíte.
Ceníky UFC dobíjení bez měsíčního paušálu:
E.ON 12,5Kč/kWh
PRE 14Kč/kWh
ČEZ 18Kč/kWh.
Tož ceny se docela dost liší, Já využil UFC jen od E.ON tak jsem měl v hlavě jejich cenu.
To, že si někdo ee auto nechává, nemusí notně znamenat, že je s ním spokojený.
Což se dá říct samozřejmě i spalovacích vozech. Jsem si poměrně jist, že je dost lidí, kteří by se rádi svého starého spalovacího auta, do kterého stále sypou peníze, zbavili, ale prostě si to nemůžou dovolit. A klidně bych se jich vsadil, že jich bude značně více než těch co se chtějí zbavit elektromobilu ;-)
Vycházím ze skutečnosti, že moderní diesel s účinností kolem 40 - 45%, vytvoří z litru nafty cca 4 KWh. Což při 12,5 za KWh vychází na 50 Kč/l nafty. 20 KWh/100km je velmi snadno dosažitelné ve městě, ale hůře na dálnici. Nedej bože pokud opravdu mrzne, to se pak proti elektru spiknou všichni svatí. Mám osobní zkušenost se Škodu Enyaq 80x, kdy jsem vyjížděl ze Znojma s 85% do Prahy při -20°C a do Prahy jsem nedojel a radši na chvíli zastavil na DC nabíječce. Tehdy mi šla spotřeba ke 30 KWh/100 a spolu s velmi nepříznivými podmínkami pro baterku to nevyšlo nijak slavně.
Na druhou stranu jsem s vozem velmi spokojen a to sním mám za sebou již téměř 100 tisíc Km. Na svezení je to neskutečně pohodlné auto ve své třídě. Nicméně ho dobíjím v garáží u RD a v létě téměř ze 100% z FV což je pak trochu jiná matematika.
Pro člověka na sídlišti je zatím opravdu o velikém nadšení pro elektromobil.
Dálnice je kapitola sama pro sebe. Se svým Mach-E mám v -20°C při 150km/h spotřebu 33kWh/100km, ale zase tam je 98kWh baterka. Celoroční průměr mám 20 kW/h, ale to auto nešetřím. Až na tu vyšší spotřebu je to skvělý vůz. Manželka má novou Konu a tam má průměr nějakých 13,5 kWh/100km, zatím bez zimy a většinou meziměsto.
Na to aby se elektromobil ujal musí přinést zákazníkovi nějakou výhodu. Podobně jako naftová auta v minulosti, kde se počítalo, kolik musí auto ujet, aby se investice vyplatila. Našlo se spousta lidí, kteří zaplatily často i o 100 000 kč víc za naftu, protože viděli úsporu v budoucnosti.
Nicméně elektromobil, jež je v mnohém lepší než spalovací auto, je však o hodně, několik set tisíc, dražší a jeho provoz, pokud nabíjíte na veřejných nabíječkách, je kolikrát dražší než jízda se spalovákem. Bezplatné parkování v Praze se zruší a bezplatná dálniční známka je slabá útěcha.
Když to shrnu, tak je to až moc peněz za málo muziky.
I těmi velmi žravými elektromobily (průměr 20kWh/100km) se na rychlonabíjecích stanicích (12,5Kč/kWh) dostanete na 2,5Kč/km. To bych řekl, že je stále lepší než obdobně velký a podobně výkonný spalovací vůz. Jasně, když to porovnáte s Dácii na LPG, tak to bude dražší, ale to je úplně jiné auto.
Nabijení elektřinou je dost drahé, auto je po šesti letech prakticky na odpis a s reciklací baterii si nikdo moc neví rady...
Nabíjení elektřinou je velmi levní i při běžném tarifu.
Auto je po šesti letech úplně v pohodě. Baterie má záruku běžně 7 let.
Baterie se dnes umí recyklovat z 90%. Časem se to snad ještě zlepší.
Víte Vy o tom vůbec něco ?
Bez zvráceného systému EU dotací by se elektromobily neprodávaly vůbec. Tak se alespoň zvýhodní určitý segment kupujících z kapes nás všech, aby prodeje elektronepodarků nebyly úplnou katastrofou. Prostě trh se nedá ohýbat do nekonečna, jen kvůli tomu, že si to nějací rudozelení ekoteroristé v Bruselu usmysleli.
Též se hlásím, že mám dva elektromobily a bez dotace 😉 Zkuste si rozšířit obzory.
8
Sledujících
0
Sleduje
8
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
A navíc proč se dotují extrémně drahá auta pro bohaté lidi, když by cílem Green Dealu mělo být primárně z ulic vymýtit šrot.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Nové auto za 1-1,5mio není rozhodně extrémně drahé a pouze pro bohaté.
1 odpověď