Takže vlastně volíte premiérem Babiše a ministrem financí Schillerovou. To je zajímavá úvaha. Babiš je mi proti srsti tak ho zvolím premiérem. Ono tady o nic jiného nejde, až na Klause, ten se chce mstít ODS, stejně jako Zeman ČSSD, to už je u nás takový folklór. Každý kdo to sleduje musí vidět, že je to projekt pro podporu Babiše. Přesně toho Babiše, který doma dělá politiku levicovou, pro méně vzdělané, pro lidi s malými příjmy, pro důchodce (prostě miliardář, který produkuje drahé potraviny a má vlastně dobré srdce) a současně se v Europarlamentu prezentuje jako opravdová pravice. Takže volíte zdravým rozumem.
Stačí umět číst do konce, je mi proti srsti tak abych mu přímo dal hlas, ale ne tak jako koalice. To je přehlídka marnosti. Tolik řečí a reálně nic, žádná myšlenka, strategie, totální břídilové.
Jenže on je problém, že toto už je kategorie prémiovek a tam už se dbá i na image a prestiž. Prostě je něco jiného když na jednání, na golf atd. přijedete v BMW X7, Mercedes GL, Range Roveru a nebo v Hyundai. Na toto přesně dojel VW s Phaetonem. Bylo to jedno z nejlepších aut ve své kategorii, na ničem se nešetřilo, ale prostě to nemělo na kapotě modrobílou vrtulk, 4 kroužky a nebo trojcípou hvězdu a proto to byl brutální propadák..
Chce to čas, bavil jsem se s kolegy o Santa fe, všichno hrozné předsudky, pak koukli na fotky interier exteriér a spadla jim brada.
Nejen to. Jednak, jak jsem psal, to chce ze strany EU dotovat výzkum, vývoj a výrobu. A jednak to chce přejít na "čínské myšlení" - celou výrobu centralizovat.
Samozřejmě, že by to postihlo dodavatelský řetězec, ale zjednodušilo a zlevnilo výrobu.
Zní to šíleně, socialisticky, ale jak vidno, funguje to.
No a nebo si spalováky nezakážeme a budeme v pohodě a naopak Čína příjde o marže na elektru. Easy.
VW, Audi, BMW, Porsche, Mazda.... je budou držet v nabídce dál, jen nebudou dostupné v tolika modelech aut. Taky nemají ani jinou možnost, protože Mercedes třídy S nebo BMW řady 7, by si nikdo s uštěkaným 4-válcem nekoupil.
Horší to bude s V8 a V10 nebo V12, ty asi postupně z nabídek většiny automobilek zmizí.
Zákazník si postupně zvykne, když nebude na výběr. Jako jasně, někde asi V6 zůstanou, ale když se kouknete jak vypadají motory aut s r.v. 2024, tak je to šok... velká SUV a mají slabší čtyřválec "dotovaný" elektromotorem. Nejdřív jsem myslel že jen nějaký výstřelek, ale to se cpe teď všude.
Ochranářství jen zhorší konkurenceschopnost USA a EU. Čínská konkurenční výhoda nespočívá v dumpingových cenách, ale v nízkých nákladech a technickém pokroku. Dumpingem by mohla čínská vláda podporovat jen nějaký zlomeček své ekonomiky.
Čas ukáže, já myslím že ekonomika USA teď pojede takové bomby, že zapláčem.
V čínských velkoměstech prakticky zakázali vozy s ICE. Tedy donutili přejít na BEV. To je to nejdůležitější sdělení 😉
A proto vláda dotuje vývoj a výrobu jak BEV, tak i infrastruktury. Proto to mají propracovanější (byť ne technologicky nejdokonalejší) a levnější.
V Evropě se tato povinnost hodila na hlavu výrobcům a ti si náklady logicky promítly do cen. Navíc se automobilky stále drží decentralizované výroby. A tak se až na výjimky ani nesnaží o technologické vylepšování.
Proto je v Evropě infrastruktura mizerná a vozy drahé a ne příliš "praktické".
Přesně tak, udělali to vyčůraně. Místo cla prakticky ICE zakázali (tam kde je zahraniční značky válcovaly) a nechají jen elektro, kde mají zdroje. Navíc spoléhají na to že EU si svoje motory zakáže a zdraží. Jsme fakt pitomci co se střílí do vlastní nohy. Dokud se nepřesune výroba základních komponent pro elektromobili do EU, tak nikdy nebudeme konkurenceshopní.
No, podívejte se na Čínu. Tam nařídili snižování emisí dosti tvrději, než tady v Evropě a jde jim to, ten přechod na elektromobilitu. A ještě převálcují Evropu.
A to díky dotacím, které nasměrovala správným směrem: na vývoj a výrobu.
Dávat dotace na nákup čehokoliv je blbost.
Co že jim jde? V Emisích předstihli EU i USA a jdou strmě nahoru. U nich o ekologii nejde, pouze mají zdroje a do elektromobility investovali tak jako Evropa kdysi do spalováků. I proto potlačují nákupy spalováků a tlačí svoje značky. Ale o nějakou ekoligii tam nejde pane. Drtivou většinu elektřiny vytváří z uhlí a stále nové uhelky otevírají. EU dělá chybu, že chce hrát jejich hru a svého nejlepšího hráče (spalovací motor) nechá raději sedět.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Pokutovat i ty extra pomalé. Kdo nedokáže jet 80-90 mimo město, ať radši nejezdí.