Nejsem odborník na PET a na proces třídění odpadů. Myslím že v ČR drtivá většina lidí třídí a to především z důvodu místa pro běžný odpad. Pokud je PET sešlápnutá a vložena do žlutého kontejneru, nevidím potom rozdíl, když bude zálohovaná a složitě ji ponesu do ochodu, kde dostanu zpět peníze a PET láhev bude stejně zase zmačkaná a nějakým dalším procesem recyklována. To už je lepší ten žlutý kontejner.
Dále potom logicky vidím tyto problémy:
1) Malé poškození PET láhve mi znemožní vrátit obal a tím přijdu o peníze (aspoň předpokládám dle různých článků k tématu).
2) Když už tedy vracet PET láhve, mělo by se jednat o tvrdší provedení lahví, aby láhev mohla splňovat podmínky vratného obalu.
Další asi ukáže nucená praxe.
Je to drzost. V oblasti, která je dnes pustá, byly domy kde bydleli lidi. Např ulice Uhelná. Domy byly zbourány, lidi přesídleni, např. do nové Líšně a to všechno kvůli rozšíření hlavního (horního) nádraží. Najednou lze Prior zbořit a místo využití prostoru pro úpravu nádraží si zde pár jedinců vydělá na prodeji domů, bytů, kanceláří a obchodů. No a nádraží bude 800 metrů od centra v zátopové oblasti.
Samooblužné pokladny jsem přestal využívat. Původně měly sloužit jako doplněk k normálním pokladnám a ideálně pro nákup typu 2 rohlíky a deset deka salámu. Bohužel to došlo až tak daleko, že třeba v bille na brněnském nádraží jsou obě pokladny zavřené a jsou v činnosti jen samoobslužky. V tom případě nechávám košík plný na zemi a odcházím bez nákupu. Nevidím jediný důvod proč bych jako zákazník měl nákup např. se 30 položkami sám odbavovat a tím vykonávat práci za zaměstnance obchodu. Viníkem je dle mého manažer, který stáhnul pokladní z normálních pokladen. A vrchol je, když si sám (zdarma) napípám zboží a ještě musím přikládat účet ke čtečce, aby mě vůbec milostivě postili z obchodu.
Už se mi stalo, že jsem přispěl konkrétnímu člověku, ale je to výjimka. Článek se snaží vyvolat dojem, že je to naprosto normální věc. Ale proč výmluvy? Pokud nechci, tak nedám a nemám problém s tím, to dotyčnému říct. Než dojdu v Brně pěšky z Kounicovy až na hlavní nádraží, potkám denně víc jak deset takových lidí, ať už jsou to žebráci, hudebníci, vybírači s kasičkou nebo lidi s úžasnou historkou, že potřebují na vlak. Jednou jsem se nabídnul, že tu jízdenku dotyčnému koupím, ale dostal jsem vynadáno, protože dotyčný chtěl pouze peníze. A v tomto hemžení mě opravdu nebaví vybírat, kdo je kdo. Na rozdíl od těchto lidí chodím brzy ráno do náročné práce a pozdě odpoledne z práce na vlak.
Samozřejmě, že to je ukázová diskriminace. Oni dodržují jedno nařízení vlády, ale současně porušují několik dalších zákonů, které jsou ale nadřazené tomuto nařízení. Toto je bohužel totální selhání soudů, které už dávno měly všechna tato diskriminační nařízení zrušit.
Ano, vyžadováním dochází k porušení § 328 trestního zákoníku. Proto je nejlepší obranou do takovýchto provozoven nechodit a nenechat je vydělávat.
Nejsmutnější na tom je, že určitá skupina lidí v diskuzích jednotlivých článků automaticky u lidí, kteří mají jiný názor než oni ztrácejí naprostou většinu slušného chování. Mám na mysli tykání, zesměšňování, urážení, používání hrubých výrazů apod.
Článek jsem si přečetl a je v něm popisován názor nějakého právníka. Nevidím jediný důvod, proč se v diskuzích uchylovat k těmto praktikám. Jen to o daném jedinci vypovídá, jaký je ve skutečnosti a jakou má úroveň vychování.
Protože zákon GDPR říká, že očkování je citlivá zdravotní informace, kterou mohu znát pouze já nebo můj ošetřující lékař, je protizákonné aby po mně kdokoli tuto informaci vyžadoval a podmiňoval tím vykonání služby. Včera mně nechtěli v jedné restauraci obsloužit, tak jsem zavolal policii a podal oznámení na porušování zákonů ČR a nepodloženou diskriminaci. Obsluze hrozí až 1,5 roku odnětí svobody. Takže uvidíme...
Myslím, že dle trestního zákoníku §328 by to bylo až 2 roky, dle §402 až 5 let, ale to by musel posoudit právník.
Je to blbé, nepřeju to nikomu, ale obecně, postihy musejí být citelnější, než se podřídit. Myslím, že adekvátním postihem za vědomé porušování ze strany podniků (nejen hospod) by mělo být úřední zavření podniku úplně - třeba na týden.
Ano, postihy by měly být tvrdší. Zejména postih za zjišťování stavu hosta ze strany obsluhujícího personálu. A je v tuto chvíli úplně jedno zda je očkování dobrovolné nebo povinné.
§ 328 Přisvojení pravomoci úřadu
Kdo neoprávněně vykonává úkony, které jsou vyhrazeny orgánu státní správy, územní samosprávy, soudu nebo jinému orgánu veřejné moci, nebo kdo vykoná úkon, který může být vykonán jen z moci úřední orgánu státní správy, územní samosprávy, soudu nebo jiného orgánu veřejné moci, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta.
Už aby to konečně zavedli povinně a je klid. Nechápu proč by chtěla vláda zbytečně protahovat boj s pandemií když je na to účinný prostředek jak z toho ven. Vláda nesmí přihlížet ke skupině zmatených, dezinformovaných a hloupých jedinců. Je to malá a stále se snižující část populace a na tu je třeba jít tvrdě a nekompromisně.
Uvědomujete si pane Kříž, o čemu a jakým způsobem tu mluvíte? Proč označujete skupinu lidí, kteří se dobrovolně neočkovali jako skupinu zmatených, dezinformovaných a hloupých jedinců? A z jakého důvodu by jste někomu plivnul do obličeje? Vaše reakce o Vás hodně vypovídají, jaký jste vlastně charakter.
3
Sledujících
0
Sleduje
3
Sledujících
0
Sleduje
Nikoho tady nenapadlo že supermarkety zneužívají zákazníky tím že se obslouží sami při těch nehorázných maržích co mají ještě chtějí vydělat na snížení počtu pokladních, v Rakousku mají pokladní 2,5x vyšší plat než u nás i ceny jsou srovnatelné a na pokladní mají, co se dá udělat tak se samoobslužným pokladnám vyhnout, a nebo ze sebe udělat hlupáka a ke každému nákupu zavolat službu atˇ si to namarkuje sama.
6 odpovědí
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Proč hlupáka? 🙂 Původním posláním samoobslužných pokladen bylo, že kdo má malý nákup, vezme to přes samoobslužnou pokladnu. Bohužel markety tuto službu zneužívají tak, že neobsadí klasické pokladny a nechají zákazníky jít pouze k samoobslužným. Pokud mám možnost výběru, rozhodnu se podle potřeby, pokud není žádná klasická pokladna v činnosti a musím na samoobslužnou pokladnu, zavolám si obsluhu a nechám si to všechno odbavit od ní a potom jen platím. Rozhodně jako zákazník nebudu suplovat práci pokladní, pokud není jiná možnost. V nejhorším případě a to už se mi taky stalo, nechám nákup stát kde je, vysvětlím obsluze, že s tímto nesouhlasím a odcházím. Sice bez nákupu, ale do jiného obchodu. Více se s tím asi dělat nedá.
3 odpovědi