Řidiči se musí neustále plně věnovat řízení a sledovat situaci v provozu (chodníky jsou také komunikace, a proto by měli motoristé sledovat i chování chodců na chodníku). Dále řidiči musí umožnit chodci, který je na přechodu nebo ho zřejmě hodlá užít, bezpečně vozovku přejít, nijak ho nesmí ohrozit či omezit. Proto se musí přibližovat k přechodu pro chodce takovou rychlostí, aby mohli vozidlo zastavit. Sníží-li rychlost jízdy nebo zastaví-li před přechodem, tak pak musí učit totéž nejen řidiči dalších aut jedoucích stejným směrem, ale i řidiči protijedoucích vozidel. Na přechodech pro chodce a bezprostředně před nimi se nesmí předjíždět. Motoristé také nesmí ohrozit chodce přecházející pozemní komunikaci, na kterou odbočují. Rychlost jízdy v obci je obecnou úpravou stanovena na maximálně 50 km/hod., to však neznamená, že se všude může jezdit touto rychlostí. Řidič musí rychlost jízdy přizpůsobit svým schopnostem, vlastnostem automobilu a nákladu, stavu komunikace, povětrnostním podmínkám a dalším okolnostem, které je možné předvídat. Motorista smí jet pouze takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled.
Díky, přesně jak říkám, řidič nesmí omezit ani ohrozit a musí chodce pustit a má jet tak rychle aby dokázal zastavit.
Chodci se před vstupem na vozovku musí přesvědčit, jestli ji mohou bezpečně přejít, aniž by ohrozili sebe či ostatní účastníky silničního provozu. Musí brát ohled na vzdálenost a rychlost jízdy přijíždějících vozidel, to znamená, že musí odhadnout, zda auta stihnou bezpečně zastavit. Rozhodně nesmí vstupovat na přechod bezprostředně před blížícím se vozidlem. Neexistuje absolutní přednost chodců na přechodech! Při přecházení je dobré navázat oční kontakt s řidičem, případně pohybem ruky nebo přikývnutím ověřit, jestli vás šofér registruje. Na přechodu se pak chodí vpravo. Chodci při přecházení musí sledovat provoz, všímat si i ostatních jízdních pruhů. Jeden vůz jim umožní přecházení, v protijedoucím autě si řidič ani nevšimne, že někdo jde přes silnici. Chodci dále nesmí vstupovat na přechod, přijíždějí-li vozidla s právem přednostní jízdy, a musí dávat přednost tramvaji. Je-li na silnici vyznačen přechod pro chodce nebo místo pro přecházení, je chodec povinen je užít, jestliže jsou od něho vzdáleny do 50 metrů.
No a přitom by stačilo, kdyby např. zelená začala před koncem problikávat, aby řidič věděl že už má interval konec a ne, že pět metrů před křižovatkou blik a červená....a u chodců by mohl běžet čas kdy bude změna signálu. Proč to v zahraničí jde a tady se vymýšlí takové kraviny. No proč, protože peníze, musíme dojit, silnice ve městě (Zlín) se už vyrovnají polní a lesní cestě, ale to nevadí budeme mít ve městě signály...super.
Prostor nepotřebuji (budu v tom 95% sám, 4,99% sám s manželkou a nákupem) a nic menšího, než Jazz ale Honda nenabízí.
Tak to je dostačující, máme (manželka) Swift ještě bez hybridu jako bonus Allgrip a absolutně žádný problém, u hybridu byl nižší výkon - původně 66Kw nyní 61Kw, ale to asi není důležité....měli jsme i předchozí verze a bez zásadních problému jezdí všechny..opravdu na tu robotizovanou převodovku pozor to bylo už jednou a to jsem nechtěl řídit, pomalu řadila, nesmyslně, spálila spojku....ten Aisin je pohoda, jen tedy měnit olej, manuální je taky k mání. Ovšem aby mohli prodávat v Evropě, museli odebrat válec a další kraviny....přidat
A dnes už bohužel jediná možnost… 🤷♂️
Koukám i po Swiftu, tam je ta hybridizace minimální a cenově je to 200k pod Jazzem.
Tak to si pospěšte, nový Swift bude tříválec hybrid a kdo ví jak s převodovkou (byl hydroměnič Aisin, nyní se u Suzuki objevuje robotizovaná převodovka a to je peklo) a na prvních videích např. elektrická parkovací brzda a po vzoru všech displey už ne umístěný v palubní desce, ale na vrchu. Jako vše dobré už bylo. Tak bych bral co je na skladě jsou to ještě čtyřválce, sic mild hybrid, ale nebývají s tím problémy....jen tedy Jazz je prostorově lepší...
Tak to je snůška keců a zase ty hesla jak za komančů. Prý světlé zítřky, bude nutná restruktualizace, normalizace...opravdu jsem věřil, že tato hesla už neuslyším a ono to stvoření to hlásá a věří tomu, toto nás zastupuje a na teplém místečku analizuje. Jen snůška keců a teorií. Na co EK sáhla to je zničené, nebo se hroutí, hlavně to však škodí lidem. Jsou úplně odtržení od reality a hlásájí takové kraviny.
Ten článek je napsaný tak blbě, že to vypadá, že ji srazil úmyslně, taky ta diskuze podle toho vypadá.
Co jsem vyhledal na zahraničních sítích, jde o nešťastnou náhodu, dle popisu svědků se měla přidržovat auta a došlo k pádu po kola toho auta, které řídil manžel, prostě se spolu bavili při jízdě - ona na kole, manžel v autě - asi jako doprovod, možná ji podával občerstvení atp....prostě nešťastná náhoda s tragickým koncem....
Jen při rozjezdu, potom už se jen veze a nic nedodává, při zpomalování se rekuperuje - mild u Ignis a Swift....
Navíc je to něco co bude potřebovat údržbu, a baterie nelze dobíjet externě, tzn. delší odstavení auta(např, někdo nejzdí v zimě) není úplně to co tento systém miluje, ale ok, to mi asi osobně vadí méně než downsizing a odebírání válců. No tak bude holt Vitara no, ale pokud je napadne to narvat i tam tak to bude totální peklo. Už to jednou zkusili s tím litrovým tříválcem s turbem a pak to v tichosti opustili.
Problém tříválců je pouze v hlavách, chcete-li mindsetu.
Tříválec je maximálně do motorky, je mi jasné, že to je jen z důvodu, že chtějí prodávat v zničené a pokřivené Evropě, tak zničí vymazlený motor, který byl spolehlivý a uživatelsky příjemně naladěný. Atmosférický tříválec je prostě blbost a s turbem se to nehodí zase do města na poskakování a krátké trasy. Swift mám doma a měl jsem i modely minulé, už
mildhybrid to auto utlumil (naštěstí jsem bral ještě bez) a s tříválcem to nebude určitě lepší. Vzhled auta a výbavu neřeším to je pěkné, ale nechat si zmrvit motor to je bláznovství.
Měl jsem tříválec od Daihatsu pak od Suzuki a teď mám od Peugeotu, má to 130 koní a 230 Nm( co že víc než legendární 1. 9 TDI😁),průměrná spotřeba 5,7 L. Táhne to krásně od dvou tisíc otáček což atmosféra nikdy nebude.
.Že nevydrží půl milionu? To mě vůbec nevadí, 200 000 km to v pohodě snese a pak to hodím do šrotu a koupím něco druhého, stejně víc nevydrží zbytek auta.
V tom Peugeotu je tříválec s turbem, v Suzuki je plánován tříválec bez turba s mildhybridem....prostě za mne to auto zabijou.
Dobře ale v čem je problém?
Je to problém v technice nebo jen ve vaší hlavě?
Když si koupíte čtyřválec může vydržet polovinu toho co ten tříválce.. 🤣
Jako v čem bude 1,2 tříválec lepší než 1,2 čtyřválec 69kw (66kw při mildhybridu)? Možná potáhne při spodku, ale pak končí a služebně máme tříválce a jezdí kolem komína a krom toho že se to celé třepe a nejede to, ve městě 8-9litrů spotřeba, na dálku to vůbec nemá smysl brát....V létě je nutno do kopce vypnout klimu, nebo podřadit až na dvojku.... Navíc nové auta jsou těžší a těžší, přibude baterie a elektromotor, další blbá poviná výbava, obávám se, že tak výborné auto tím jen zabijou.
A další odborník.... Suzuki dělá tříválce už asi 30 let a byly to skvělé motory jelo to jako blázen za pár litrů a ten motor přežil dvě karoserie.
Jsou jak dobré tak špatné tříválce ale stejně jsou dobré i špatné čtyřválce....
Hodnotit motor jen podle počtu válců může někdo kdo tomu vůbec nerozumí.
Tříválec (s turbem a byl i v S-Cross-u a Vitaře) dávali i do nynější verze Swiftu a v tichosti vypadl z nabídky.....prostě ne, tedy za mne, prostě ne. Swift mám už několikátý, ale asi to pro mne končí.
Galusky jsou nesmírný opruz.
Nalepování, odlepování, čištění ráfku, obrovská překážející rezerva, fuj.
Všechny tréninky jsem jezdil pouze na dušových pláštích. Galusky jedině na závodním kole na závodech, kde jsem chtěl zajet nějaký dobrý výsledek. Ani na tréninkové závody jsem galusky nebral.
To byla doba lepení lepidlem, už pár let se lepí na pásku a to je daleko čistější a rychlejší, na defekty používám knoty. Jako rezervu, pokud si ji beru, většinou jen knoty, beru galusku 28" tl.20 mm. Váha cca 160g smotaná se vejde do kapsy...ale jasně není to pro každého a na tréning také beru záplety s duší🙂 ..jen co sleduji na závodech prostě bezdušová varianta na silnici je dost o riziku zutí pláště a pádu. Ano i galuska se může stáhnout z ráfku, ale to už je extrém a stávalo se to u ráfkových brzd např. ve dlouhých sjezdech, když někdo brzdil stále, ale to většinou ničil i ráfek.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Chodci se před vstupem na vozovku musí přesvědčit, jestli ji mohou bezpečně přejít, aniž by ohrozili sebe či ostatní účastníky silničního provozu. Musí brát ohled na vzdálenost a rychlost jízdy přijíždějících vozidel, to znamená, že musí odhadnout, zda auta stihnou bezpečně zastavit. Rozhodně nesmí vstupovat na přechod bezprostředně před blížícím se vozidlem. Neexistuje absolutní přednost chodců na přechodech! Při přecházení je dobré navázat oční kontakt s řidičem, případně pohybem ruky nebo přikývnutím ověřit, jestli vás šofér registruje. Na přechodu se pak chodí vpravo. Chodci při přecházení musí sledovat provoz, všímat si i ostatních jízdních pruhů. Jeden vůz jim umožní přecházení, v protijedoucím autě si řidič ani nevšimne, že někdo jde přes silnici. Chodci dále nesmí vstupovat na přechod, přijíždějí-li vozidla s právem přednostní jízdy, a musí dávat přednost tramvaji. Je-li na silnici vyznačen přechod pro chodce nebo místo pro přecházení, je chodec povinen je užít, jestliže jsou od něho vzdáleny do 50 metrů.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jste to evidentně nedočetl.....