Nedávno se u nás například opravoval most, a jezdit za tmy po mostovce s obousměrným provozem na kole jsem si opravdu netroufnul. Takže jsem jezdil po chodníku. Dlužno říct, že to bylo v 5 ráno, a chodců tam bývalo jako šafránu. Ale i když jsem vždycky zaparkoval mezi sloupky svodidel když jsem chodce potkal, skoro každý na mě mával ať jedu.
Tím neomlouvám porušování předpisů.
Je to jen takové poukázání na to, že předpisy nám slouží pro ochranu... sebe i druhých. Zrovna v mém modelovém případě bych ale musel 1,5 km vést kolo při chůzi, zatímco bych potkal asi 3 chodce.
Podobné je to i s fotkou v článku... cyklista nikoho neohrozil, protože neměl koho.
Připomnělo mi to ten známý vtip o návodech k obsluze na mikrovlnky... "Nesušte křečky v mikrovlnce."
Ale ještě zpět k silničnímu provozu. Máme u nás úsek silnice 1.třídy č.13, která je v danném místě úzká sama o sobě. Od doby co je uzákoněno objíždění cyklistů ve vzdálenosti 1,5m si při jízdě na kole kolikrát připadám dost provinile. Někteří řidiči totiž berou cyklistu jako zeď, protože místo 1,5m počítají se 3 - 4 m! Takže pokud jedu ve špičce, najíždím v tomto místě na chodník, abych nezdržoval provoz. A když už v tom momentě na chodníku nějaký chodec náhodou je, přízpůsobím se.
A po pravdě... raději si dohlídnu na to, že já dám přednost chodci, než abych utrpěl újmu tím, že mě v úzkém místě srazí nějaký řidič který ztratí nervy.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Takže Moskva, potažmo Putin, ze svých cílů na Ukrajině neustoupí, a mezi ty cíle počítá odstranění „prvotních příčin“ konfliktu.
Vzhledem k tomu, že prvotní příčinou konfliktu je Rusko a jeho ambice diktovat co kdo má dělat, to vyznívá jako hodně povedený paradox a možná i sebenaplňující proroctví. 😄
1 odpověď