kolik by to auto muselo najet, aby se to vyplatilo cenově? jen na palivu tak 150 000 km a to vážně s městským autem najedete?
Fabia má výhodu si myslím zde celkem ve více věcech - cena, dojezd, servisní síť, zůstatková cena při případném prodeji.. jediná výhoda u elektra je ten "servis", že by neměl být tak potřeba ohledně motoru + cena za km (cena elektřiny)..
Tohle si musí rozhodnout každý uživatel sám. Pokud potřebuje co nejlevnější pořizovací cenu a zároveň má nízký nájezd = spalovací motor. Pokud chcete už něco vybavenějšího, tak začíná EV dávat smysl pomalu už i těchto menších aut (když mám místo, kde budu nabíjet). Okolo milionu už jsou EV výhodnější.
no, tady ten motor a výbava evidentně taky není úplně v základu.. kdyby to bylo v rámci možností plnohodnotné auto, ale za 600 000 Kč a dojezd 200 km a nabíjet to budete hodiny, aby to dojelo, musíte do 100 km/h.
Koukal jsem na tu škodovku a 1,0 tsi 70 kw klima, kamery, ... vidím za cca 400 000 Kč. Furt je to o cca 200 000 Kč méně..
Tyhle hodnoty dojezdu na městské auto stačí. Nabíjet budete stejně výhradně doma/v práci na AC. A pokud s tím autem budete mít vyšší nájezdy, tak bude celkově levnější než ta Fabia. Je to prostě o tom co kdo potřebuje. Fabia bude mít výhodu v dojezdu, pokud ji budete chtít využívat i na delší trasy často, ale to je tak všechno. Ja osobně bych preferoval nějaké evropské EV (pokud tedy budou do budoucna stíhat vývoj vs cena Činu) ID 2 by mohl byt povedený model, pokud půjde ve stopách ID 7.
Když jedu po dálnici 200, tak mám u Q8 spotřebu asi 11 litrů, při nádrži 85 litrů furt docela dobrej dojezd.
Tohle by taky mohlo zvládnout i vysoké rychlosti na dálnici: Odkaz
Doporučuji shlédnout:
Bohužel problematika elektromobilu není dořešena a co se týče požáru, je to pořád jedna velká neznámá.
O tomto požáru vím. Dle té přednášky to zvládli dobře. A pro příště z toho udělají opatření. A do budoucna se myslím upraví i předpisy pro budovy. Na druhou stranu, těch požárů je opravdu málo a i tento typ auta dle přednášky měl nějakou výrobní vadu - kde výskyt hoření byl větší. Ale hlavně většina baterií v BEV do budoucna asi bude LFP, kde k hoření samotné baterii prakticky ani nemůže dojít. Takže do budoucna to myslím takový extra problém nebude. A taky je na srovnání, co je horší, jestli pomalu hořící baterie, nebo výbuch plné nádrže benzínu. Tim nechci zlehčovat tuto událost.
Místo toho zamoříme raději kousek dál od města výrobou el.energie 😂 Jak alibistické.
Hlavně, dnes se po městech už dávno nepohybují Avie a vozy s EURO 1. Až na výjimky samozřejmě. Ale převážně EURO 4 a vyšší, což je samo o sobě dost ekologické. Opakujete něco, co už dávno neplatí.
Pokud jste si nevšiml, tak podíl fosilních paliv na výrobě elektrické energie klesá. A i tak je ekologičtější to nutné minimum spálit mimo města (dočasně).
Četl jste článek pozorně a uvažujete? Problém je, že využití těch stanic bude nerovnoměrné, v období zvýšeného provozu jich bude málo nebo naopak v období nižšího využití budou bez práce a to se provozovatelům nevyplatí. Takže sezonní fronty určitě nelze vyloučit.
Ano to stejné platí i pro čerpací stanice a nabídka poptávka to tak nějak vyřešila sama. Ano momentálně je celkové vytížení stojanů malé. Jsou prostě dva přístupy, nadávat a říkat, že to nejde - a ono to opravdu takto nepůjde. Nebo něco dělat a problém vyřešit. Ono třeba vytížení nabíjecích stojanů včetně plánování kdy tam dojedou auta, které chtějí nabíjet řeší momentálně co vím jen Tesla. Tohle je taky cesta, když pojedu skrze navigaci, tak vím kdy a kolik aut bude chtít nabíjet a nějaký algoritmus ty auta prostě nasměruje tak, aby nebyly řady (nabijí některá na jiné nabíječce třeba atd). Penalizace pomalu nabíjející auta ve vytíženém čase extra cenou,... Prostě se to časem nějak ustálí.
V ČR je 7800 čerpacích stanic všech druhů, každá obvykle s více stojany, těch je tedy nejméně 20-30tisíc. Uvádí se, že počet veřejných nabíječek by měl být x10, takže už můžete začít stavět, aby se to stihlo do doby, než za 10let nepůjde koupit nic jiného a pak za jednotky let desetitisíce firemních cesťáků, kteří každý den křižují republiku, budou mít elektromobil. A většina z nich se bude z cesty vracet +/- ve stejnou dobu, budou spěchat a budou muset dobíjet. Přitom pouhých 7000 současně dobíjených vozidel výkonem (jen) 150kW si vezme výkon bloku Temelína.
No odhadem 60-70% nabíjení se bude dobíjet pomalu AC Doma/v bytovce/v zaměstnání. Tohle si vyřeší každý sám, případně město pro sídliště. A pak tedy zbývá alternativu benzínových čerpacích stanic "pouze" pro to zbylé procento - to je, když jedu v BEV mimo jeho dojezd. Zas nějaké extra problémy a komplikace v tom nehledejme. Na rozdíl od ICE, které musí na čerpací stanici jezdit všechny.
😃 po 8mi měsících už dávno teslí vodrbávky řeší Mytes.cz 😃 Odkaz
No vidíte, jak nakonec i sama umíte uznat, že jsem měl pravdu.
nehoňte si ego tím "Já se o BEV zajímám už hodně dlouhou dobu a myslím, že vím .." Napsal jste jasně "A páčky na blinkry se dají dokoupit, jsou firmy tímto se zabývající...." Tak jestli nestřílíte čistě od boku stylem "Ale mám dojem, že jsem někde zaslechl..." čímž matete diskutující, tak nám tedy ukažte to vaše kde se "páčky na blinkry se dají dokoupit..." na TM3, tak kde !? 😃 A nejlépe přímo z TESLA STORU aby lidi si nemuseli bát od alíka ještě nějakých problémů s elektroinstalací 😃
Co třeba tady: Odkaz
po ujetí deseti kilometrů opravdu nejsem nikde na pohotovosti 😄 to jsou ti měšťáci co nemají vůbec představu o realitě života jinde.
To přece nemění nic na tom, co jsem napsal. Každý si limit nastaví podle sebe. Navíc, pokud jde o něco vážného, tak stejně asi budete raději volat sanitku. Naopak hledáte problém, kde není.
super, a když v noci budete potřebovat jet na pohotovost, zjistíte třeba, že se ten krám vybíjel místo nabíjení.
Rozsah vybití si můžete nastavit. Respektive pod jakou hranici nejít. Proč ve všem hledáte (odpůrci) stále komplikace. Prostě proč by měla novější technologie fungovat hůř, než ta stará. A navíc tohle se jedná o dojetí kolik 10-15 km max?
0
Sledujících
2
Sleduje
0
Sledujících
2
Sleduje
Já nevím ale čím rychleji se baterie nabíjí tak dost trpí né?
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Největší problém je vysoká teplota, tedy její přehřátí. Což se řeší chlazením vodou (Pro současné technologie)