Ano,četla jsem knížku od jednoho Čecha,co jel takto pracovat do IZR kibucu.
Nějaké zvláštní nadšení nebylo.Hlavně se chlastalo od rána do večera se všemi těmi dobrovolníky.O tom tam bylo nejvíc....
Opravdu nic záviděníhodného...
Každý má ale jiný vkus,že.:-)
Kdyby jen chlastalo. Po nocích se hodně navazovaly těsné družební styky 🙂.
Jeden kurzový vůz mezi oběma městy, co je na tom zvláštního? Kurzových vozů, které jedou odněkud někam a přehazují se z vlaku na vlak, popřípadě jedou část tratě jako přetah, jsou na železniční síti Evropy mraky. Nechápu tu senzaci, kterou z toho novináři dělají.
Ale je fakt, že lokomotiva řady RŽD 2TE10 je na ten vagonek trochu overkill, ta se používá na vozbu těžkých rychlíků s dvaceti vagony nebo lehčích nákladních vlaků s tonáží v jednotkách tisíců tun...
Zájem Evropanů je mít čisté životní prostředí ve městech, kde žijí lidé a emise z měst přesunout mimo lidská obydlí… přesně o tom to je = karcinogenní saze ze studených motorů je mňamka pro lidské plíce a pak se divíte, proč narůstá astmatů, rakovin a exémů - většina těchto zdravotních problémů způsobená emisemi z dopravy. Děkuji nechci a radši budu jezdit na doma vyrobenou elektřinu ze sluníčka bezemisně!
Ale vůbec ne. Raketový nárůst rakovin, potíží s plícemi nebo kardiovaskulární problémy souvisí s tzv. "očkováním" mrna šmakuládami, nikoliv s dopravou.
Umíte-li počítat TCO (celkové náklady na provoz a vlastnění vozidla), zjistíte, že rozdíl ve vyšší pořizovací ceně za EV se vrátí během prvních 50 tisíc km jen na úsporách za palivo a servisech. Porovnám-li ceník stejně velkých aut: Kodiaq v plné palbě a Enyaq v plné palbě, rozdíl je pouhých 10% ceny a navíc dostanete s Enyaqem mnohem vyšší výkon 🙂
Jezdím s EV již několik let a takto mi vydělalo na FVE, takže dnes už jezdím na sluníčko v podstatě úplně zadarmo! Také máte možnost vlastního ropného vrtu a rafinace na zahradě zdarma?
Zdarma? Ta FVE stála určitě několik set tisíc korun, které jste platil Vy. To byste měl do TCO také započítat. Zákazy parkování v podzemních garážích mnoha komerčních objektů, zdráhání trajektových dopravců nabírat na palubu elektromobily, vyšší hmotnost elektromobilů, mizerný dojezd při dálničních rychlostech... to jsou všechno nevýhody, které majitelé BEV raději ani neuvádí.
zkus to udelat kdekoliv jinde, nez v CR a dostanes basu. nikdo se s tebou na toto tema bavit nebude. jen ridici z CR si vykladaji vyhlasku po svem. byl jsem absolutne v soku, kdyz jsem prijel do CR na navstevu a zjistil jsem jaci jsou cessti ridici neandrtalci a burani. kdekoliv jinde by minimalne polovina z nich byla bez ridicaku a okolo 30% z nich by bylo v base. tomu ver. kdyz se mne zeptas za co, tak ti na to klidne odpovim a odpovim ti i za jake prestupky.
To je právě dobře, že v ČR řidiči mají možnost se hájit - ne vždy za nehodu mohou oni. Bohužel justice protlačuje v dopravně-správní legislativě presumpci viny řidičů, což je špatně a totálně zhovadilé.
To, co chválíte vy, je jen prachsprostá totalita.
Kristýno, přečtěte si článek znovu a pomalu. Řidič vypověděl, že chodec, poté co spatřil autobus, úplně "zamrzl". Ano, zastavil se na přechodu.... A to byly zřejmě ty klíčové vteřiny.
Takže porušení zákona chodcem (jakmile vstoupí chodec na přechod pro chodce nebo na vozovku, nesmí se tam bezdůvodně zastavovat nebo zdržovat).
Nikdo nemá co předpokládat, ale má sledovat dění kolem sebe. To platí nejen pro řidiče, ale i chodce. Kdyby chodec nepředpokládal, ale sledoval situaci, viděl by, že se na něj řítí autobus, který nemá snahu zpomalit nebo zastavit a uskočil by. Těch šest vteřin je dost dlouhá doba na to, aby si toho všiml.
Zombie, které vlezou bez ohlížení a rozhlížení na přechod a pak si myslí, že na přechodu jsou nesmrtelní, mě vždycky fascinují. A ne, není to victim blaming či jaký je ten newspeakový termín, chodec prostě jen nesledoval, co se kolem něj děje.
Místní samosprávy dostaly do rukou zlodějský nástroj v podobě radarů. Firma. která radary dodává a instaluje se dohodne s radnicí na provizi z vybraných pokut a business jen kvete. Radnice pak umisťuje radary všude. To vidíme na městech jako jsou Bučovice, nebo Slavkov u Brna. Radnice toto loupeživé chování zdůvodňují bezpečností a nabitým blahem pro své občany v podobě laviček na posedávání. Radnice pak nedělají nic jiného,než že řeší radary. A ti co píšou,že se má jezdit podle předpisu stejně auto nemají. Myslím si to také, jenže já najezdím za rok i 70 tisíc km.
Přitom by stačila drobná úprava v legislativě: finance vybrané na pokutách v silničním provozu jsou příjmem státního rozpočtu.
Hned by se vidělo, kolika obcím záleží na "bezpečnosti silničního provozu".
"Těžko říct, jestli ujel, nebo jestli o tom ani nevěděl."?
Fakt "Těžko říct."?
Žádám tiskového mluvčího policie, aby případnému pachateli nenapovídal.
Samozřejmě (!!!), že si ničeho ani nevšiml, nic neslyšel, žádný náraz necítil, ani ve zpětném zrcátku nic nezaregistroval.
A třeba ten předjížděný řidič nesledoval provoz za sebou, pouze se lekl předjíždějícího auta, a jak strhl volant, tak sám havaroval.
Což je dost pravděpodobné. Co tak vidím v provozu, někteří "řidiči" se lekají i vlastního stínu a pak nezvládají auto v hustém provozu. A končí to jako tenhle případ.
Předjíždějící v tom bude pravděpodobně nevinně, pochybuju, že po kotrmelci přes boudu najdou na předjížděném autě místo, kde se ho předjíždějící měl údajně dotknout.
Možná jsem přílišný skeptik, ale v tuto chvíli máme ucpaná města, silnice a dálnice a tak stavíme parkoviště, parkovací domy, silnice a dálnice. Vychází to z počtu aut. Při stávajícím cenovém kurzu EV a kompletního zabití spalovacích motorů mi teď vychází, že tak 30-50% lidí si to EV nebude moci v budoucnu dovolit, takže vlastně dojde k úbytku aut a proto opravdu některé dálnice a silnice nebudou třeba. Tato by mohla být jedna z nich. ČR chybí podle mě z hlediska dálnic 2 věci třípruhová D1 v obou směrech a alternativa přes východní Čechy na Ostravu (D35). JInak si myslím, že nové dálnice opravdu nejsou až tak třeba a zaměřil bych se proto na VRT a nákladní vlakový koridor. Čas ukáže, kolik lidí co má dnes auto se SM si bude moci dovolit EV :)
Jen vám jaksi nedochází, že individuální osobní i nákladní doprava je krví ekonomiky. Chcete-li zničit stát, jako první omezíte nebo zničíte právě individuální dopravu. Cíl EU - zničit ekonomiky evropských států ve jménu green dealu - plní ekofanatici velice dobře.
Jenže ta chudoba také následně tvrdě dopadne i na ty, co by nejraději zakázali vše, co jen zavání možností efektivní individuální dopravy...
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Totální žvást, sorry jako ...
9 odpovědí
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Ale vůbec ne. Zkuste si to, ChatGPT je zdarma.
Zuzana Černá: to je tak, když se AI učí na materiálech, které mají obsažený rasismus k bílým...