Jen pro zajímavost, dejme tomu, že by člověk nabíjel doma. Načel jsem, že průměrný roční nájezd je 20 000 km. Vezmu, že doma to bude na 15 tisíc, spotřeba 15 kWh/100 km.
to dává 2,25 MWh za rok. Zase jsem našel, že byt má ročně průměrně 3,5 MWh.
Takže nabíjením se zvedne spotřeba o 60 procent.
Pokud by měl elektromobil každý, myslíte, že elektrické rozvody zvládnou navíc pře 50 procent zátěže?
Myslíte, že máme další zdroje na výrobu elektřiny?
Celkově by mělo být na soukromé auto ročně dodáno 3 MWh. Když bude mít elektroauto každý čtrvtý člověk, tak je třeba navíc 7,5 TWh, což je polovička výroby celého Temelína.
Když bude mít elektroauto každý druhý, tak na to bude třeba všech 4 nově plánovaných bloků. Ale ty se staví kvůli rušení jiných elektráren.
Přijde to někomu reálné, když elektrárny budeme mít přinejlepším za 10 let (což je spíš fantasie), ale elektroauta si mají lidi pořizovat už teď?
A navíc se budou muset posílit rozvody a transformátory po celé republice.
Jsme jeden z největších vývozců elektřiny v EU (myslím že 4. největší). Takže zdroje asi máme. Co se týče rozvodů, tak podle mě určitě na toto dimenzované nejsou a bude to velmi drahé.
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
U nás, tedy Městské policie Tábor, se elektromobil vyplatil a to dokonce tak, že při započtení veškerých nákladů dosáhl úspory téměř 400 tis na 220 tis km. Konkrétně elektromobil KIA e-Niro proti souběžně provozované Škodě Octavii III TDI.
EV se v našem provozu ukázal jako nejvhodnější z důvodu ekonomiky i poruchovosti.
Zároveň bez problémů dokáže obstát jako hlavní zásahové vozidlo v našem NONSTOP provozu. Přes 4 roky a přes 256 000km.
Z toho důvodu máme čerstvě Teslu Y, KIA e-Niro s 256 tis najetých km slouží dál jako sekundární a méně jezdit budeme právě se Škodou Octavia TDI.
Prostě je základ, mít kde rozumně nabíjet.
EV není hned a pro vsechny, je však třeba si uvědomovat jeho možnosti a to, že do spousty provozů je dnes výhodnější.
Pro mne není problém pár krát do roka podstoupit o něco dražší nabíjení s trochou čekání, např. při cestě k moři. EV mi to dostatečně kompenzuje tím, že po zbytek roku a naprostou většinu jízd nemusím k benzince. Prostě mám ráno nabito, levněji a komfortneji.
Jak říkám EV není pro všechny. Když však k jeho provozu máte odpovídající podmínky a nájezdy, není co řešit.😉
4 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Ano, ale také je to proto, že auto používáte primárně ve městě. Výhoda dieselu je právě na delších cestách, kde prudce roste spotřeba díky odporu vzduchu a dramaticky klesá dojezd elektromobilu. Ta pohádka o cestě k moři, to má být co?
2 odpovědi