Přesně jste popsal německý systém. Dojezdy do zaměstnání i více než 100km a děsivé kolony na dálnicích nejsou ničím neobvyklým a přesně- jedno auto, jeden člověk. U nás se tento systém dostává ve slovu děsivě rychle. Nedávno jsem jel jako spolujezdec po Brně a mohu potvrdit- 8 nebo 9 z 10 aut mělo jen jednoho cestujícího. Tohle by měl být primární cesta. Bez větších nákladů snížíte počet automobilů na 1/4. A kdyby ze záchytných parkovišť rozvážely cestující elektrobusy, tak je v podstatě vystaráno.
Dost dobře "vysněno", i když pro mnohé to je jen noční můra. Lidé si jen v malém počtu určují druh dopravy dle její ceny. Někdo prostě autem jet musí a pro jiné to je daleko lepší (efektivnější) řešení. Tato (velká) část osob pojede automobilem i kdyby mu ve veřejné dopravě za jízdu ještě zaplatili. Co by se bude dít dál po zákazu vozidel ve městech? Dojde k nařízení, že všichni budou muset jezdit na kole, protože i ta nejvíce dotovaná hromadná doprava bude (ve "špičkách") přetížená? 😄 ...
Komu vadí emise ve městech, ať bydlí na vesnici.
"Přesně" - a z vesnic se stanou města 😄. Přitom ve městě občas bývá lepší vzduch, než na vesnici. Pár sousedů totiž topí uhlím, ale dle toho, co jim leze z komínu i několik hodin v kuse to vypadá spíše na spalování pneu 😕. Při zhoršených rozptylových podmínkách to je fakt "lábuž" i 100-ky metrů od jejich domů ...
Věc názoru, po sestřelení Daňka, jen chladič a nárazník a drobná promáčklina v kapotě. A co jsem měli před tím stejný auto, tak po čelní ráně, to do týdne jezdilo a to byla rána v nějakých 80ti a vydržely i Ačkový sloupky. Pohodlí naprosto báječný, měkkoučký sedačky, permanentně udržovanej podvozek, není si na co stěžovat. Tohle jsou auta, co najezdí mega, za setinu nákladů současnej neekoligickejch paskvilů.
No 205-ka je ekologie sama 😄😄 ...
Asi takhle. Já vážně jezdím 65T ročně. Jezdím takhle s novým autem 5 let a pak musí pryč. Ekonomicky to presne po těch cca 300T km přestane dávat smysl, takze vážně nevěřím tomu, že 205 s tacho 450 a ročním nájezdech 55 jezdí za servis 4T ročně. Prostě je to blábol, anebo máme oba absolutne jiné představy o tom, co je komfortní a spolehlivá jizda. Ještě něco k vysvětlení?
Za "4T" si pán do "205-ky" při tomhle nájezdu ročně koupí tak možná olej (3,66 x mění olej v příp. standartních výměn po 15-ti tis. km + jistě má nějakou spotřebu oleje). Brzdy se "obnovují" samy a pneu též (to umějí jen Čínské protektory 😄).
Zajímavé je, že na jedné straně je pan "Franek" zastánce low-cost dopravního prostředku se značným stářím (nic proti tomu - taky mám vůz starší než 20 let, ale stěží najedu 15 000 km / rok) a na druhou stranu utratí okolo 82 000 Kč ročně za naftu (v případě, že si ji někde jinde "nepůjčí" a nezapomene vrátit😄). Tak to pán jezdí s 205-kou TAXI 😄, nebo jako kurýr 😄.
Reálný průměrný denní nájezd je tak cca 250 km, protože vozidla občas potřebují nějaký čas k servisování (především ty starší) a lidé si občas rádi odpočinou na dovolené (55 000 km / rok odpovídá spíše vozu využívaného v autodopravě či služebního vozu ve firmě a ne vozu pro soukromé účely) 😄 ...
Děkuji za zasvěcený odhad mojí ostrosti.
Opravdu nejsem automechanik.
A ke všemu svítím v noci stejně jako ve dne.
Můj 22 let starý Jaguar to ani jinak neumí.
Myslím si, že alternátor vytváří stejný proud pokud svítím, nebo jedu potmě.
Akorát část proudu okamžitě spolknou světla a o to méně se uloží do akumulátoru.
Vy jste tedy naměřil proudový rozdíl výkonu alternátoru ovlivněný svícením?
To nic. Pan Šmejkal je jistě ta "nejostřejší tužka v penále". Když je takový odborník, tak jak to, že má v jednu chvíli v autě "baterku" a v druhou "AKU", jak sám píše. "Lajk" si to může dovolit, ale takový odborník? 😉😄 ...
Kapacita zcela nabité baterie při definované teplotě je následující:
* 100% kapacita při teplotě +25°C,
* 80% kapacita při teplotě 0°C,
* 70% kapacita při teplotě -10°C,
* 60% kapacita při teplotě -25°C.
Kapacita baterií částečně vybitých se s poklesem teploty proporčně snižuje. Stejné to je i se startovacím výkonem zcela nabité baterie:
* 100% startovacího výkonu při teplotě +25°C,
* 65% startovacího výkonu při teplotě 0°C,
* 40% startovacího výkonu při teplotě -18°C,
Je pravda, že extrémní teploty aku. nesvědčí (vysoké teploty), ale snižování kapacity aku. za nízkých teplot (pod 0 °C) není pověra, jak se snaží namluvit nadpis článku (i článek sám). Otázku: "Kapacita akumulátoru s klesající teplotou okolí:" najdete i v testu v autoškole.
Správná odpověď je: "Klesá." ("Nemění se." je špatná odpověď stejně jako "Zvyšuje se.") 😄😄 ...
To není tak úplně pravda. Vaše pra babička potřebovala baterii do koně. A to hodně často dobíjet. krmivo a voda 😁
+ emise metanu koně (a jeho "baterie"), který má více jak 20X vyšší vliv na tzv. skleníkový efekt, než CO2 (jj. poločas rozpadu metanu v atmosféře je okolo 10-ti let vs. okolo 5 700 let u CO2) 😄 ...
Skvělá práce. Z vlastní zkušenosti vím, že se jedná o časově a finančně náročný koníček. Všichni "bunkrologové" - jen tak dál 🙂 ...
Nechci být úplný detailista, ale pán se asi ve videu přeřekl a popisoval LK vz. 26 jako "... lehký kulomet vz. 37 ..." (vz. 37 byl těžký kulomet a nenabíjel se ze shora zásobníkem na 20 nábojů). Stane se. Každý děláme chyby 🙂 ...
Jirko, neztrapňuj se. Dokud byla Československá republika,neryli jsme držkou v zemi, jak teď.
... 😄 Pane vy jste vtipálek 😄 ...
V meziválečném období byla sice jiná doba - Německé reparace a jejich hyperinflace ...
Po roce 1948 už to nestálo za nic. Jen propaganda běžela na plno a tlačila lidem do paměti jak se mají dobře a o kolik více oceli národ vyrobil (jen zda-li, ale neskončila pod cenou v SSSR). Toto zůstalo lidem v paměti až do dnešních dnů, kdy je zpravodajství spíše negativní a ve většině případů (dle média) bez cenzury.
Proto to vypadá, že je lidstvo (resp. jen ČR) malý kousek před kolapsem, ale ani se mu neblíží. Většina obyvatel ČR se nikdy takhle dobře nemělo natož, aby "... rylo držkou v zemi ..." 😄 ...
Tohle jsou výpočty úplně o psím bobku. Vypisovat procenta bez ohledu na počet aut v provozu je o ničem. Prodám 2 Ferrari, jedno nabourá a mám 50% podíl poškozených aut u značky. Prodám 50 škodovek, 5 nabourá a mám 10% poškození, tedy výrazně lepší výsledek, než Ferarri. I když mají 5x vyšší počet poškozených aut.
Něco by to vypovídalo, když by to páni výzkumníci vázali třeba na každých 10000 prodaných kusů.
Nelze než souhlasit. To samé jsem sem chtěl také napsat. Škoda jen, že si autor článku ještě plete sílu a výkon motoru 🙂 . Na jeho obhajobu lze uvést, že když už píše o výkonu, uvádí ho v kW a ne jako jiní v CZ motoristických článcích (i v TV) v koních (obstarožní jednotka mimo soustavu SI).
No asi výzkum spol. carVertical byl v kW 😄 ...
WTF? OMG? 😮 😄 ? Když nepůjde sundat poklice z kola dolů, tak při vážnějším defektu pneu měním celý vůz a né kolo? 😄
V případě, že jsou právní předpisy pro kontrolu vozidel na STK zavedeny příliš benevolentně, tak proč to nezpřísnit jako např. v Německu či v Británii? No možná proto, že Češi rádi jezdí v "nebezpečným verku", který nebrzdí, nesvítí a dají si na to kola, jaký chtějí a nějaký ET je vůbec nezajímá - je to přece jen "jejich auto" a jezdí s ním jen 5 km denně do "sámošky" a zpět. Servisovaný a zároveň bezpečný vůz stojí peníze - to raději propijeme a prokouříme 😄 .
Zkuste zpřísnit předpisy pro kontrolu vozidel na STK a uvidíte "tisíce rozhořčených motoristů" připravených protestovat možná i na našich přetížených komunikacích nejen krajských měst.
Celkový stav vozu každého z nás a především stav jeho systémů souvisejících s bezpečností je přece právě na každém z nás a né na STK ...
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ale víte kolik z těch co jezdí po jednom to dělá jenom z pohodlnosti? Přetíženost cest zavedení EMO bez souběžného opatření nevyřeší. Je jedno jestli v kolonách budou konzervy na benzín, naftu, elektřinu, vodík, nebo koňské potahy.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Všichni. Cestovat osobním vozidlem je pohodlné. Někdy se dostanete do cíle své cesty dříve, než by jste se dočkal na MHD. V příp., že se potřebujete dostat do cíle své cesty mimo "běžný" čas, tak pojede MHD jen kvůli jednomu, nebo jen několika málo cestujícím. A co když se potřebuji dostat na místo více vzdálené od zastávky? Budu se dopravovat "po vlastních" celý den?
Neobhajuji ani 1 stranu, ale extrémy jsou nebezpečné. Ať si každý jezdí čím chce, ale nesmí se to přehánět 🙂.
P.S.: není pravda: "Je jedno jestli v kolonách budou konzervy na benzín, naftu, elektřinu, vodík, nebo koňské potahy.". Koňské potahy by byly úplný nesmysl (k tomu se ani nebudu vyjadřovat - doufám, že to byl jen vtip). U spalovacích motorů (benzín / nafta) záleží na spoustě okolností, jako např.: teplota prostředí (léto / zima) a zahřátí motoru na provozní teplotu (můžete si dohledat, za kolik PHM každý vůz ujede svůj 1. km po nastartování), ale plně el. vozy (a za určitých podmínek i hybridní vozy) při stání v koloně (při popojíždění samozřejmě energii potřebují) spotřebovávají el. energii max. tak na rádio, osvětlení (led denní / světlomety aj.) a v zimě / létě k výhřevu / klimatizování interiéru (neprobíhá neustále - tzn. v koloně už bude probíhat "jen" k přitápění / dochlazování interiéru) ...
1 odpověď