Automobilky to mají vesměs řešené dementně. Třeba u nových Peugeotů jdou zapnout obě světla do mlhy pouze když automatický režim světel rozsvítí sám potkávací světla, což ve dne v mlze nedělá, protože mlhu nepozná (čidlo oznamuje dostatek jasu). Takže se při spuštění mlhovek musí nejdřív přecvaknout ovladač z Auto na manuální rozsvícení světel, pak jdou zapnout mlhovky. Geniální. Geniální asi jako všechno to nové ovládání v autě, kdy se místo zmáčknutí jednoho tlačítka hledá něco ve třetí úrovni zalagovaného a věčně nefunkčního infotainmentu.
Všechny auta na F jsou ??? Takže i auta se lvem
Jen taková drobnost - "turbogenerátor" - název není odvozen od pohonu turbínou, (parní, plynovou), ale tento název se používá pro generátory, které mají konstrukční délku násobně delší než průměr.
Tzn. může být použit "turbogenerátor" poháněný třeba naftovým motorem.
Ale, další odborník. turboalternátory jsou zpravidla rychloběžné při 50 Hz až 3000 ot/min a mají malý průměr a velkou délku a naopak generátory poháněné vodními turbínami jsou pomaloběžné mají větší počet pólových dvojic mají větší průměr a menší délku.
Ale pane redaktore od kdy u synchronního alternátoru vyrábí rotor elektrickou energii. Ten ji naopak spotřebovává pro vytvoření magnetického pole pro buzení alternátoru. Buzením se reguluje napětí případně účiník. Střídavý proud se odvádí ze statoru. I v autě máte pane redaktore synchronní trojfázový alternátor. S tím rozdílem, že se střídavý proud hned usměrní pro potřeby palubní sítě auta.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Hřibův most ...