EU razí na Starém kontinentu přinejmenším zvláštní filozofii.
Zatímco daňová zátěž na tabáku dosahuje likvidačních výšin, tak závadné potraviny na pultech českých obchodů velkoryse přehlíží. Bezprávní prostředí, jímž lidé trpí, a jehož následkem raketově stoupají počty psychicky nemocných též nikomu nevadí. Statistiky úmrtí a sebevražd dokonané vlivem těchto faktorů drží bruselští úředníci striktně v tajnosti.
"Jednotná" Evropa žije v opravdu zajímavém prostředí různého výkladu zdravých poměrů, o které její vrcholní představitelé údajně tak urputně usilují.
Pozor, tabák je pro úředníky strašně velký problém, přičemž na tvrdý alkohol frčí jedna reklama za druhou bez sebemenšího omezení. V EU se zřejmě uvažuje podle hesla; tvrdá játra nevadí, hlavně že jsou prolitým lihem dobře vydezinfikovaná.
Těžký vágus Huťka, který se po revoluci vrátil z exilu a pokud vím nikdy nic nedělal a nikde nepracoval pobírá na české poměry docela hodně zajímavý starobní důchod. Bylo by nás asi více, koho zajímá na základě čeho mu jej ČSSZ vlastně přiznala?!
Při tušené nedostatečné účasti na sociálním zabezpečení zůstává běžnému pracujícímu občanovi nad výší jemu přiznaného důchodovému výměru rozum stát.
Další ukázka z řetízku korálků bezprávního systému, který vládne v Česku.
tak já myslím, že Strnada na buben vaše dedukce nepřivede... leda byste byla jeho hlavní účetní a na to nevypadáte...
Pane Káli, máte jistě pravdu v tom, že z kategorie účetních se v hojné míře rekrutují největší zloději, koneckonců jedna taková drzá straka "pracuje" pro zastupitelstvo naší obce. Komentářem jsem ale měla na mysli, co vám asi uniká.
Klidně mě opravte pokud se budu mýlit, ale od revoluce v ´89 neznám jedinou fúzi českých firem s americkými, která by naší stranu nepřivedla na pokraj krachu. Namátkou mi teď napadají třeba Aero Vodochody, kopřivnická Tatra, Zbrojovka Brno atd atd.
Od prvopočátků své existence zajišťoval model Forester v portfoliu automobilky Subaru páteř svébytného auta pro širokou obec řidičů zajíždějících alespoň čas od času do mírného terénu. Škoda, že se této filozofie výrobce nedržel a zabřednul do stojatých vod všeobecně rozšířené produkce.
Pamatuji ještě Forestra s příjemnou redukční převodovkou, která sice svými parametry nijak neoslňovala, ale své uplatnění sem tam jistě nacházela. Namísto prvků jízdní konstrukce se ale dnešní generace řidičů zřejmě s potěšením raději ukájí nad barevnými obrázky obřího infotainmentu situovaného uprostřed palubní desky.
Nemohu si pomoci ale zvenku na mne auto působí poněkud neforemnou krabicí jakoby posazenou na nevýrazných kolečkách nákupního košíku. Třebaže jsou dnes čelní masky inspirované komiksovými výtvory obludária v módě, tak u auta střední kategorie působí tento prvek úsměvně neřkuli přímo monstrózně.
Ke složitostem komplikovaného pohonného ústrojí je škoda se vyjadřovat.
Automobilový průmysl se sice za léta svého vývoje naučil vyrábět složité tvary, které karosářsky vzato vytváří někdy až dechberoucí designové prvky, co je to ale platné, když auta zároveň pozbývají svých základních prvků. Za stěžejní považuji i po čtyřech letech spolehlivý vůz s nízkými pořizovacími a provozními náklady, který lze ještě s dobrým pocitem prodat, poněvadž neutrží příliš velkou ztrátu z ceny.
Spojovat Česko s termínem právní stát je už hodně za hranou nejenom průměrné, nýbrž výrazně slabé inteligence. Vypustit z úst takovou troufalost může buďto amorálně smýšlející státní zaměstnanec, anebo po něm už jenom mentálně retardovaný jedinec.
Mafiózní prostředí ČR, a že prý právní stát!?? No, to je fakticky silná káva.
No, s tímto Vaším příspěvkem bych s drobnými výhradami souhlasil.
Co se Defenderu týče, jeho výhod jsem si jakožto bývalý vlastník opravdu vědom. Pokud na něm mohu něco vyzdvihnout, pak to byl stálý pohon všech kol oproti přiřazování předního náhonu skrze zubovou spojku u většiny konkurence,krásně pomalá redukce, vysoký posez a dobrý výhled z vozu vpřed a do stran, interiér který se dal s trochou nadsázky vypláchnout hadicí, velmi dobrá terénní dostupnost, laciné náhradní díly, solidní spotřeba (na tak velké a striktně do terénu zaměřené auto) a v neposlední řadě jeho image. Co se mechanické odolnosti a kvality zpracování týče to ale v porovnání s konkurencí není žádná sláva a za tím si bohužel stojím. Znám mnoho majitelů Defíků a stejné problémy jako mě potkávaly mnoho z nich a jak už jsem psal, při "víkendovém" ježdění do 10 tisíc km ročně je to asi akceptovatelné, zvlášť pokud to auto má majitel opravdu rád, ale já těch 10 tisíc občas najezdím i za měsíc a i když dám stranou nepohodlí, tak to auto to zkrátka v porovnání s mnohými jinými prohrává. Ano, jsou i jiná poruchová auta, vlastně každé auto má nějakou "past", ale Defík je zkrátka opravdu hodně poruchový. I my, jeho majitelé, jsme si na expedicích dělali srandu z toho, že majitelé Nissanů a Toyot mají plné kufry jídla a pití a my s LR je máme plné nářadí a náhradních dílů...
Co se týče lidského faktoru, neříkám že jsem si nikdy nic na autě nerozbil svou hloupostí, ale troufám si říct že jsem technicky poměrně zručný a ten cit mám, ostatně i s Renaultem 1,9Dci jsem najel 760 tis.km bez vážných závad a to je co říci.
Pane Bárto, samozřejmě nemůže být Defender špatný autem, jinak by v požívané úctě nesloužil celé dekády let v mnoha armádách po celém světě, neplnil úkoly vysoko v italských Alpách a nepomáhal záchranářům v těžko dostupných místech. Schopnosti tohoto vozu v terénu zůstanou pro ostatní sériově vyráběná auta stejného zaměření nedostižná asi tak, jako výkony naší ikony Praga V3S. Nehodlám se opakovat, ale míra spolehlivosti u jakékoli věci vždycky odpovídá zacházení a pochopitelně také přístupu k údržbě. Pro zajímavost na závěr uvedu jeden příklad, nad kterým kdysi nevěřícně kroutili hlavami inženýři v Solihullu.
V opravdu těžkých podmínkách jistého nemalého kamenolomu sloužily tamnímu vedení dva vozy. Zatímco jeden řidič si jej nemohl vynachválit, tak u druhého Defender trpěl natolik, že došlo k ohnutí panhardské tyče. Defendera jste měl doma, takže předpokládám, že vám neuniklo, jakáže to tyč příčně ustavovala přední nápravu? Pro osvěžení paměti připomenu, že parametrově stejné tyče u jiných značek drží nápravy pětitunových náklaďáků!
Defendery shazovala britská armáda z nízko nad zemí letících přepravních letounů. Továrna tyto letmé výsadky svého času s úsměvem komentovala; "... pouze střední platforma." Zajdu-li ve svých myšlenkách ještě trochu dále, tak poznamenám, že pancířem opláštěný Defender bez problémů odolá pěchotní mině. To už bychom ale přecházeli od běžného užívání k extrémům, které zůstanou s tímto autem už navždy spojené. Co tím vším chci říci?
Třeba jenom tolik, že právě pro tyto vlastnosti zůstává Defender trvale zapsán v srdcích mnoha jeho majitelů.
Vážená paní Dobroslavo, pokud mi tvrdíte že land rovery jsou kvalitně vyrobená auta vynikající svou spolehlivostí, pak rozhodně nelze hovořit o nějakém objektivním pohledu na věc. Nezlobte se ale kdybych měl jednoho land rovera který se kazil, asi bych mlčel. Jenže jsem měl čtyři a kazili se bez ohledu na model. Mohla byste namítnout že je to způsobem užívání, jenže v takovém případě Vás musím upozornit že už za sebou budu mít za chvíli 2 miliony kilometrů, rukama mi prošlo mnoho aut a žádné, opravdu žádné se nekazilo tak jako ta anglická. Máte pravdu v tom, že jsou to auta s duší a pokud na nich vše funguje, jízda v nich má zvláštní kouzlo, ale se spolehlivostí jsou na tom opravdu bídně. Mimochodem, i toho Freelanedra jsem měl a ano, na SUV byl v terénu poměrně zdatný, nicméně jeho zatuhávající viskózní spojka, věčně utržená lanka ve stahovačkách kdy inženýři z Anglie vymysleli nutnost mírného stažení zadního skla k otevření pátých dveří nemyslejíc na to, že v některých zemích zřejmě doopravdy mrzne víc než u nich, neustále řešení klepání stabilizačních tyček, motor kterému se kroutila hlava do vrtule (1,8i, nafťák prý byl fajn), problémy s elektroinstalací atd. mě také přinutily ho dát pryč.
Vaše poznámka o vaření z vody a zachování si tváře je přesně typická, odpusťte, pro nafrněné majitele Land Roverů. Roky jsem byl členem Land Rover klubu a věřte mi že nejeden majitel mi má slova potvrdí, ale jen potichu, protože málokterý to chce přiznat.
O tom sundání karoserie jsem opravdu slyšel u Discovery 3, právě mezi členy. Nevím ovšem jakého úkonu se to týkalo...
Pane Bárto,
automobilových značek obdařených synonymem nespolehlivosti je docela dost, prémiových značek nevyjímaje. Ať už se to někomu bude líbit či nikoli, tak tradiční britský specialista na terén stojí na špičce kategorií off-road a SUV. Žel bohu tato auta při svých vysokých cenách zrovna bezproblémovým provozem neoplývají. Poruchy v největší míře spočívají ve vysoce sofistikované elektroninstalaci.
Pakliže v průmyslu obecně platí "čím složitější výrobek, tím náchylnější k poruchám," pak toto pravidlo provází automobilové odvětví dvojnásob. Je to dáno tím, že automobil musí ve veskrze rychle se střídajících klimatických podmínkách odolávat horku, mrazu, dešti, Slunci a vlhku.
Téma zdejší diskuze se týkalo vozu Land Rover Defender, tudíž pokud se problematiky přidržíme, tak jsem zde svůj názor již zveřejnila. Díky svým vlastnostem se na jedné straně jedná o opěvovanou ikonu a na straně druhé o vesměs pro běžného řidiče nepohodlný vůz. Každému holt dopřává, anebo naopak ubírá podle jeho gusta a zaměření.
Vyjma poslední generace, k níž se nechci vyjadřovat, byl Defender a nadále zůstává ve všech svých generačních obměnách mimořádně spolehlivým automobilem. Nerada bych se uchylovala ke klišé výrokům, ale těžko tuto skutečnost napadnout, když od roku 1948 po současnost 3/4 produkce brázdí silnice a cesty celého světa. Tak či onak si pevně stojím za svým tvrzením, že o spokojenosti s každou věcí rozhoduje lidský faktor. Někdo se s citem pro materiál rodí, jiný jej může v průběhu života získat, přičemž mnozí další zůstanou vždycky jenom uživateli.
Vy jste zkrátka fanynka a s těmi je těžké o Land Rovech debatovat, to už mám vyzkoušené 😉
Moje špatné zkušenosti se neváží pouze k jednomu modelovému roku, je totiž úplně jedno jaký rok výroby Defender je, všichni co s ním doopravdy jezdí měli stejné problémy. Navíc sami inženýři z továrny k defenderu vydali například manuál jak odstranit zatékání 😆 A sami Angličané vždy říkali, že opravdový Land rover není zakoupený, nýbrž zbastlený 😇
Pokud byla kastle od rámu oddělena pryžovými vložkami, tak pravděpodobně neuvěřitelně rychle zpuchřely, popraskaly a vypadaly protože nic takového jsem na svém autě neobjevil. Stejně jako jsem na něm neobjevil nějakou antikorozní ochranu rámu. Co se týče Discovery 2 generace, neřekl bych že je to největší průšvih továrny Land rover. Však ta má motor i podvozek téměř shodný s defikem a pokud vím, rozdíl je pouze ve stálém převodu v převodovce. Samozřejmě se kazila trošičku víc než Defender, protože byla složitější. Ale i v jednoduchém defenderu bylo potřeba neustále něco dotahovat, problémy s olejovým čerpadlem zná snad úplně každý, vůle v nápravách to mělo každou chvilku a tu primitivní elektroinstalaci bylo během krátké chvíli potřeba opravit snad celou.
Jako největší průšvihy továrny Land rover vnímám freelander první generace a jeho slavnou ird rozvodovku a pak Discovery 3 generace kde se kazilo snad vše, motor byla Francouzská pomsta a při některých primitivních úkonech bylo potřeba sundat celou kastli z auta.
Jak vidím pane Bárto, tak máme minimálně každý z nás dvou zcela odlišné povědomí o automobilech Land Rover. Zbytečně se ale opakovaně snažíte napadat můj postoj, protože vždycky ke všemu zastávám objektivní názory.
Zkoušíte vytahovat nešvary také na ostatní modely prémiové britské automobilky, načež bych vám musela zase oponovat. Freelander bylo auto do terénu s nadmíru pozoruhodnými schopnostmi. U znovu vzpomínané Discovery II byla příčinou slabě dimenzovaná elektroinstalace motor managementu. Automobilka se ale k problémům postavila čelem a otevřeně samovolně vznikající těžkosti přiznala. Koneckonců také proto zadalo vedení firmy projekt elektroinstalace pro navazující model Discovery III automobilce Toyota. Mimochodem Discovery III byla po všech stránkách designu a techniky hodně povedené auto, na jehož úspěchy už nástupce nedokázal navázat.
Z vašeho zdejšího projevu vyšlo doposud najevo, že jistými znalostmi na adresu diskutované značky snad vskutku oplýváte, koneckonců proto jsem také tento dialog přijala, nicméně s přibývajícími řádky začínáte s prominutím tzv, vařit z vody. Můžu pochopit vaší rozmrzelost nad landrovery, ale snahu donekonečna dštít síru své zloby budete už v těchto chvílích těžko obhajovat.
K jistému servisnímu úkonu je sice opravdu potřeba odšroubovat karosérii od pohonného ústrojí. Proces se ale netýká Discovery, nýbrž modelu Range Rover III.
Pakliže jste došel konce svých znalostí, vůbec mi to nevadí, ale věřte, že budu raději, když si zachováte svou tvář v místě, kam jsme spolu došli.
Otevírat nakonec dveře diletantismu by mne mrzelo.
Do jiného prostoru? Snad tím nemáte na mysli třeba LR fórum? 😀
Tam se samozřejmě kritika ikonického defa tvrdě trestá. Nicméně ze zkušenosti vím, že majitelé defíků jsou tak trochu fanatici a odpustí mu téměř cokoliv. Ostatně i já byl takový, dokud jsem nezjistil že jiná auta vás na stejné místo dopraví také, ale mnohem pohodlněji a více vydrží - například Toyota Land Cruiser.
Ano, na mysli mám motor TD5 a předpokládám že je to identický motor jaký jsem měl v Discovery TD5, kde opravdu byly 4 žhavicí svíčky pro pět válců. U Defíka mi už vše řešil servis, na toho už jsem osobně neměl nervy.
Byl to ročník 2000, Def 110TD5 zakoupen jako nový v dealerství zde v ČR a opravdu se nejednalo o nějakou abnormitu. Angličané celkově ke všemu co dělají přistupují zvláštně. Třeba takovou chemii ve školních osnovách zřejmě vynechali, protože ponechat v kontaktu hliníkovou karoserii na ocelovém rámu, to musí udivovat žáky sedmé třídy základní školy.
A netýká se to jen LR, on i Jaguar kterého jsem měl vlastně víc zlobil než jezdil...
Mimochodem, zmínila jste věhlas Camel Trophy. Nebyla to spíš tak trochu reklama v Anglií okupovaných státech? Pardon, kolonizovaných 😉
Pakliže se vaše špatné zkušenosti s landrovery váží k modelovému roku 2000 vozů určených pro český trh, potom je vskutku docela možný výskyt některých řekněme výrobních nedotažeností. Více se k tématu nechci s prominutím vyjadřovat, protože vysvětlení zůstává v gesci vedení továrny v Solihullu. Každopádně nepřehlédněte prosím termín "vedení závodu" a nikoli konstrukčního oddělení.
V ohledu druhé generace modelu Discovery nebudu vést s nikým polemiku, protože spolehlivostí zůstane zapsána coby nejtragičtější auto značky.
Karoserie Defendera zhotovená z hliníkových panelů byla v bodech dotyku s ocelovým rámem příkladně odizolovaná pryžovými destičkami. Stejné technologie bylo použito ve styčných prvcích s ocelovými sloupky A - B a krátkého C, který byl napevno přivařen k rámu. U dlouhé stodesítky se pak logicky princip uchycení opakoval ještě na D sloupku.
K nostalgické připomínce věhlasné Camel Trophy.
Zajisté se jednalo o reklamu, protože všechny podobné podniky nebudou nikdy ničím jiným, nežli reklamou. Jedno vím ale docela určitě. Něco tak úžasně realistického svět už nikdy nespatří.
Ve zmínce nasměrované k Jaguaru bychom se už poněkud odkláněli od tématu, nicméně zareaguji alespoň ve stručnosti. Jaguar vyráběl vždycky moc krásná auta, žel bohu poruchová. Ke koloniální politice britské vlády jste v mém případě ťal do živého. Vykrádání Afriky silně odsuzuji!
No, a na závěr zmíním už jenom dvě skutečnosti, které jsou všem aspoň trošičku zainteresovaným dobře známé.
Automobily anglické provenience měly vždycky ducha.
No, a Defender nebyl nikdy autem pro každého.
Vím co je "lakatoš" a k čemu slouží 🙂
Ne, anglické auto z výroby rozhodně nevyjíždí bezchybné - do mého třeba už od výroby bezchybně pršelo 😉 Jak mají Angličané svá auta promyšlená ostatně dokládá už fakt, že se rozhodnou mít v autě pětiválcový motor, ale až při kompletaci zjistí že se jim tam nějak nevejde pátá žhavicí svíčka - takže tam prostě dávali jen čtyři 😆
S Defenderem jsem rozhodně nezacházel brutálně, spíš naopak. Jako důkaz by mělo stačit to, že na místa kam jsem jezdil Defenderem jsem poté v pohodě jezdil s vozem Subaru Outback které nevědělo co je závada, pak vozem Hyundai Tucson který bez vážnější závady na těch samých místech co Defender najezdil za čtyři roky bezmála 300 tisíc kilometrů a nyní takto "brutálně" jako s Defenderem jezdím Škodou Karoq 😀
Kolik s tím Defíkem najezdíte? Pokud 5-6 tisíc km ročně, pak věřím že jste spokojeni. Já to ale najezdím každý měsíc a to starý defender opravdu dlouhodobě bez drahých oprav nedá a nedal ani když byl nový.
Pane Bárto, k relevantnímu posouzení vašich výhrad proti Defenderovi bychom se museli odsud přenést do jiného prostoru. Konkretizace by si patrně vyžádala obšírnějšího dialogu.
Za sebe a mnohé další však musím s dovolením trvat na svém názoru.
K výtce proti motoru Td5, který máte zřejmě v poslední odpovědi na mysli, slyším o čtyřech žhavících svíčkách také poprvé.
Jak říkám, na bližší objasnění zde není prostor, nicméně sdělíte mi prosím, kterého modelového roku výroby se vzpomínaná abnormalita týká? Pro snazší posouzení nebude od věci, pokud byste mi k tomu ještě sdělil specifikaci vozu, pro který trh byl prodejně určen?
Držák to byl, pokud byl uložen ve vakuu (aby neshnil) a nejezdilo se s ním 😉
Ano, pan Mejznar je velmi známý mezi Land Roveristy. Možná měl ale na mysli to, že Defender vyniká spolehlivostí v rámci značky Land Rover, protože mezi ostatními značkami nikoliv.
Byl jsem velký fanda Land Roverů a pár mi jich rukama prošlo. Jenže přišlo období kdy se jízda v terénu stala nikoliv zálibou ale nutností. Tehdy jsem musel LR vyměnit za něco spolehlivého, nemůžu být polovinu měsíce v servisu když mě jízda v terénu živí....
A ještě jsem svého Lendíka prodal blbec kamarádovi. Byť za pakatel, velmi jsem ho tím naštval...
Pane Bárto máme spolu s mnoha dalšími majiteli s Defenderem jenom ty nejlepší zkušenosti. Na vaše a trápení dalších majitelů už kdysi ve dvou větách v Anglii odpovídal jistý renomovaný specializovaný servis poznámkou: "Nové Defendery vyjíždí z výroby vždycky bezchybné, poté ale hodně záleží na tom, jak je s nimi v provozu nakládáno." "Auto sice po určitou dobu snese poměrně dost neurvalého zacházení nicméně není nezničitelné, jak se mnozí lidé domnívají."
Osobně znám spousty příběhů a historek, které se okolo tohoto auta tradují, přičemž jsou tohoto tvrzení důkazem.
Brutálním přístupem zničíte všechno například i lakatoše, který je konstruován k celodennímu vývozu pokácených stromů z těžko přístupných míst v lese.
Vždycky jsem se divil proč před Camel Trophy trenují výměnu motoru nebo převodovky v polních podmínkách, až když si to auto pár lidi kolem mně koupilo došlo mi proč.
Pane Černý, děkuji za poznámku.
O výměnách pohonného ústrojí na vzpomínané šňůře expedic jsem u Defendera nikdy neslyšela. Pravdou ale je, že model Discovery naproti tomu vskutku velkou spolehlivostí neoplýval, myšleno v civilním provozu.
Defender byl vždycky neskutečný držák, což často říkal i slovutný pan Mejznar z autorizovaného servisu ve Vrchlabí.
Nevím jestli za vznikem nového oddělení automobilky Land Rover s názvem Classic Works stojí čistě komerční záměr, nicméně reinkarnací původního Defendera se továrna v podstatě přiznává k historicky špatnému rozhodnutí. Za sedm let výroby se totiž prodejní výsledky oble mdlého Defendera oproti hranaté ikoně odvíjí ve zlomcích kusů.
Motor V8 je u takto koncipovaného terénního auta tendenční úlitbou pro lidi bez vlastního rozumu, není totiž ani za mák praktickým řešením. Jsem toho názoru, že úplně postačovalo buďto jenom vylepšit spolehlivostí vyčnívající agregát Tdi, nebo sáhnout k osvědčenému hi-tech Td5, který dodnes vyniká vstřikováním paliva čerpadlo-tryska a spolu s dvojicí odstředivého a plnoprůtokového olejového filtru zde bylo použito mazání suchou klikovou skříní. Pokud je mi známo, tak těmito technickými prvky nedisponuje žádný teréňák současné produkce.
Každopádně se Defender svými nedostižnými schopnostmi zapsal do historie automobilismu nesmazatelným písmem. Za tímto tvrzením stojí kupříkladu legendární Camel Trophy. Nákladnému mega podniku, jemuž se svým pojetím a rozsahem nepodařilo žádné jiné automobilce byť jenom přiblížit. Později narozeným nelze nepřipomenout, že se tehdy jednalo o jedinečnou ukázku vlastností čistě sériových vozů, které opustily výrobní linku bez sebemenší úpravy, zcela stejných, jaké byly určeny zákazníkům!
Avizovaná cena za individuálně nakonfigurovaný Defender s velkým "D" se jistě nerekrutuje z těch lidových, ale copak bylo v Land Roveru někdy něco levného? Třeba pouhé potahy předních sedadel už tehdy před 20ti lety stály 12 000 Kč.
Paní Dobroslavo, je hezké,že jste se pravděpodobně provdala za Němce a používáte jeho nepřechýlené jméno. Proto ještě nemusíte urážet národ ze kterého jste vzešla. A to předpokládám, že Vaši rodiče byli velcí vlastenci, když Vám dali takové krásné staročeské jméno Dobroslava...
Pane Hromádko, děkuji Vám za odezvu, ale má slova si s dovolením špatně vysvětlujete.
Kratičkým komentáře samozřejmě nemám v úmyslu někoho urážet, tím méně rozumem obdařené a uvědomělé jedince, kterým leží dobro národa a rodné vlasti na srdci. Česká republika totiž nemusela až tak hluboko ekonomicky a morálně klesnout, kdyby se občané více brali za svá práva a nedovolili bezcharakterním zaprodancům a sobcům, aby se pomocí sociopatických nohsledů po celých 30 let drželi u moci.
V odrazu událostí posledních několika let všechno nasvědčuje tomu, že Česká republika zanedlouho úplně zmizí z mapy Evropy. Ztratit tak krásnou zemi s jeho úžasným jazykem, který je systematicky potlačován, to vskutku považuji za trestuhodnou mírně řečeno hloupost!
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Tento případ je jenom další z dlouhého řetězu nedodržovaných zákonů na obou stranách soudní stolice. Na jedné straně drzý ignorant, který evidentně hřeší na to, že mu ledasco projde a na straně druhé apatičtí zaměstnanci státní správy, kteří si neplní své úkoly dohledu nad dodržováním paragrafů.
V Česku běžná praxe, nad kterou se už ani nikdo nepozastaví.