Jako majitel předchozí modelové verze můžu říct, že tohle bych si nekoupil. Ne proto že to auto vypadá jinak (to bych řekl, že nový Santa je svými rozměry a rozvržením praktičtější a ještě pohodlnější), ale proto, že jako auto je horší. V první řadě nemá diesel, který byl pro většinu zákazníků jasná volba - je nejrychlejší, nejhbitější, je mu jedno jestli jedete sami, nebo vezete dalších 6 lidí a rakev na střeše a na kouli zvládl 2,5 tuny, tj. tohle auto posloužilo třeba i koňákům. V druhé řadě bych vytknul přesun voliče převodovky pod volant. Elektronické točítko na konzoli nebylo taky kdovíco, ale bylo na místě, kde ho většina evropských řidičů očekává. Jako třetí "závadu" vidím ty zpropadené asistenty a absenci kapličky, ideálně s analogovými budíky; já vím, že dnes je moderní mít panel, ale mně to prostě nesedí a nelíbí se mi to, nicméně tady už minule nebylo moc co řešit.
Hybridy si u Santy dokážu představit v provozu ve velkoměstě, možná pro doktora na pojižďky po dědinách za pacienty. Na delší cestování to vhodná motorizace, vzhledem k té 1,6T-GDI není ani náhodou. A je to škoda, protože Santa je skutečně pohodlné a útulné auto (zejm. na dlouhých cestách), se kterým jsem velmi spokojen a vytknout mu můžu jen maličkosti.
Přesně, tahle auta se používala na tahání koní, težších karavanů atd... zrovna teď se rozhlížím, co bych pořídil za nové auto a s požadavkem 1,8t na kouli je to zoufalost. Šel jsem se podívat na vychvalovanou RAV4 a s nejsilnější 2,5l a 4kolkou to umí jen 1,6t na kouli. Rázem se Škodovka, i když ji všude v diskuzích pomlouvají, jak je předražená, stává dobrou volbou, jelikož i menší Karoq má 2,0l motor (benzín i naftu) a benzín tuším 1,8t a nafta 2,0t na kouli, včetně automatu a 4kolky mi Karoqa nabízeli okolo 850k. Korejci už přestali dávat 2,0 naftu a ty jejich turbo benzínky taky nic neutáhnou
Prý od té doby, co přišel na to, že musí tahat nebrzděný přívěs a tak rekuperovat, tak to není tak hrozné. Ten jeho typ Ypsilonky má dojezd solo asi 600 km, s dvoutunovým naloženým přívěsem to jde prý, díky úsekům, kde klesá na dálnici z hor či k pobřeží, tak dojezd díky mohutné rekuperaci jde jen o trošku dolů, zato když jede stoupání, tak dojezd klesne na polovinu. Já jsme s ním jednou jel, to zrychlení pod 4 s/100 vyváženost, ovládání, jak to sedí na silnici, je to čtyřkolka, úplně mne to nadchlo a již šetřím. 🙂 Momentálně se dá Long Range v akci sehnat za 1.250.000,- když to vezmu na firmu s odpočtem DPH a počkám na příští rok na dotace, seženu nádherný auto za cca 800 tisíc. To je úplná bomba.
mohl bych prosím vidět odkaz na vozík, na který se dá naložit osobní automobil (homologace na 1,5t a výše) a přitom je to nebržděný přívěs. Něco jsem se již natahal, ale vůbec si nedokážu představit, že bych měl za sebou více jak 2t (auto + přívěs) a přívěs nebyl bržděný.
Já vám nevím, o třídu menší Karoq má v kombinaci 2.0 nafta 110kW 2t na tažném, předpokládám, že Kodiaq se 110kW nebo 147kW bude mít minimálně stejně. Kolik že tohle může táhnout v kombinaci s tímto motorem a kolik to tak asi bude baštit. Za 10l na 100 jedu s letitým citroenem, když mám za sebou 1,5t karavan 🙂 Neříkám, že je to špatné auto, ale ten motor 1.5l je fakt zoufalost. Prostě 2l nafta nebo i benzín by tomu slušelo více.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Já to auto mám, jezdí fantasticky a v hybridním režimu pod 7 litrů. K té 1.6 si přičtěte elektromotor s výkonem větším, jak oktávka. Jen na elektriku ujedete 50 km. Kodiaq je technicky i výbavou o řád níže. Pokud nevěříte, zajděte se projet k dealerovi.
3 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Kodiaq má přes 2t na tažném, kolik že má tahle krabice s benzínem a elektro motůrkem?
1 odpověď