Kolik procent z celkove prodanych aut tedy cinil Tesla Mod Y 🙂 ?
1.15 Milionu Tesla Mod. Y z celkove prodanych 75.3 milionu vozu (2023).
Tim opravdu chcete argumentovat, ze si lide radi kupuji vozy pro EKOFETISISTY?
Jen poukazuji na změnu doby a ať chcete nebo ne tak za několik let budou EV dominantou osobních aut. V Norsku už tato doba nastala. Z pohledu vašich argumentů můžete také říct že škodovku nikdo nekupuje. Celkový počet prodaných skodovek ani vzdáleně nedosahuje prodejů 1 modelu u tesly. V žebříčku naleznete spoustu dalších EV. Samozřejmě je v 70mil spoustu vozu u kterých EV zatím nemá smysl, například dodávky, ale časem se změní i tohle. EV se prodalo přes 10mil což je nějakých 14-15% a to není málo. Tudíž určitě nelze říct že EV málokdo nakupuje. Vaši nadsázce rozumím, nicméně slovo málokdo bych volil v případě jednotek %. Ať chcete nebo ne počet EV jen poroste a za pár let spalovaky převálcuje a odpůrci pokroku se můžou bít do hlavy jak chtějí.
Sice můj komentář se týkal veteránské testace, ale budiž.
Já za nejporuchovější věc na elektromobilu vidím hlavně samotné články baterie. Mám CT200h s malinkatou baterkou a po 13 letech je mrtvá (vykřičník smrti na palubce) a teď řeším jestli "novou" z Toyoty za 63000Kč (stejnak se jedná o zrepasovanou) což je nerentabilní a nebo si jí opravím sám za +/-20000Kč s tím že to pak ale nikomu neprodám.
Zbytek auta (zavěšení, brzdy, karoserie, řízení,...) je stejně poruchové jako u auta s konvenčním pohonem.
Já doufám že EV auta budou levnější z přirozeného důvodu. Po těch více než 120 letech co jsou s námi by si to už zasloužily. Pokud ale budou levnější na úkor znevýhodnění jiné technologie, tak za mě nemá EV v masovém měřítku žádnou životaschopnost.
Ano podvozek je totožný. A ano porucha baterie může nastat, stejně jako elektromotorů. Nicméně u eleltromotoru je spolehlivost vyšší a u baterií novějších aut které jsou kvalitně chlazené není degradace příliš vysoká a výrobní vady se většinou projeví v záruce. Ale sám píšete o servisu 20 - 60 tis. Což je samozřejmě vysoká částka ale oproti spalovacím autům vás takto nákladná oprava může potkat u více dílů. Automatická převodovka, výměna hlavy, výměna motoru, výměna DPF, výměna turba, Nové výstřiky, čerpadla,.. podvozek zůstává stejný ale na financích se zpravidla nepodepisuje tolik jako motorové části.
Ano může mít mezi elektromotorem a pohonem 1st převod, nicméně ten nějak neřadi a neprobíhá převod na jiné stupně až na výjimky v řádech jednotek kusů. Myslím že u porshe. Ale jinak bezúdržbový díl. A pokud je ve standardním elektromobilu olej který je třeba měnit a degraduje jako u spalovacích aut. Tak se nechám přiučit. Jinak průměrně inteligentnímu člověku dojde že jsem poukazoval na výhodu minimálních servisů pro údržbu elektromobilu. Bohužel ne všichni můžou být přemýšlejíci tvorové kteří svou odpověď nervozvinou tak aby čtenáři předali alespoň základní relevantní informací.
No to je taky zajímavá věc. To auto se spalovacím motorem se prokazatelně dožije veteránských SPZ. Ty auta s elektrickým motorem asi na veteránských SPZ v plně funkčním stavu asi neuvidíme.
Vyjmenujte mi prosím poruchove díly elektrických aut. Ideálně z vlastní zkušenosti. Já vlastním naftu, benzín i elektro. Tak zvládnu objektivně odpovědět. Znám základní princip všech výše zmíněných technologií a fungování jejich součástí (samozřejmě ne do hloubky) ale za mě je ta elektřina ve všem nejlepší (pro mé potřeby) nájezd cca 30 000km/rok. Ano jsou tu malé překážky pro spoustu lidí co byli v bytě v menších městech a pro lidi co ujedou 2000 Km ročně tak je zatím EV dráha záležitost, nicméně otázka 3-5 let kdy budou EV levnější než spalovaky a budou v horních příčkách nejprodávanějších osobních aut. Stačí se podívat na nejprodávanější auto na světě v roce 2023.
Žádné oleje, filtry, převodovky, žádný poruchovy a nefektivni motor, o 80% nižší náklady na provoz, ticho, žádný smrad, minimální servis, bezpečnost, lepší jízdní vlastnosti, výši dynamika na nižší cenu. Ano na druhé straně je baterie ale ta už v dnešní době se dá opravit za rozumné peníze. Ano nabíjí se o chvíli déle a má menší dojezd než konvenční auta ale to se nedotkne 90% řidičů častěji než 2-3 za rok a jde to v pohodě zvládnout. Za chvíli ty vaše spalovaky budou na veteranskych značkách, ať chcete nebo ne.
Pokles ceny hodnoty je nejvyšší právě u vozu Tesla, která v tomto vede žebříček v kategorii EV.
Naprosto jasně dohledatelná fakta.
A chtít můžete třeba 10 milionů za ojetou Teslu, ale nikdo Vám je nedá.
Jediná Tesla za 1 050 000,- kterou jsem na s auto našel je rok stará!! A další 2 roky stará za 850 000,-
Snad máte kalkulačku 🤦
MG má 7 letou záruku.
Ceny náhradních dílů a hodinová sazba servisu je také jinde.
Už jste fakt trapnej ať si příště koupí třeba Lamborghini.
Na vaše příspěvky nemá už smysl reagovat.
Pane Slovák. Ať už je Vaše rozhořčení nad tím že měšťáci budou jezdit v tesle jakékoliv, nepiště prosím že tesla je velmi nákladná na servis. Není! a já si to netahám ze článku od voliču Turka kteří si u EV odplivnou. Vlastním novou teslu Y ale mám také zkušenosti s dovozem tesel z Norska. Měl jsem k dispozici 2 tesly model s z roku 2013 a 2014. Ať už měly problém jakýkoliv servis maličkostí na podvozku zvládl místní servis za cenu servisu běžné škodovky. Ostatní servis v tesle (konkrétně Vídeň a Praha) týkal se elektroniky byl také v normálních mezích placen za úkon a z mé zkušenosti kdejaký servis na mém starém fordu mondeo z roku 2017 což bylo skvělé auto ale servis byl rozhodně častější a mnohem dražší. V autorizovaném servisu hodinová sazba 1700 Kč bez DPH. Zase jsme u jedinečného konceptu tesly. Má své vlastní servisy (ano zatím je jich velmi málo) a nemají zásadní důvod na nich vydělávat neskutečné peníze. Na druhé straně stojí autorizované servisy konvenčních značek které ze servisu žijí. Na prodejích nemají žádné obrovské marže ale živí je garanční prohlídky a záruční servis. Díky tomu když jdete na prodejnu Škody, Fordu, VW tak jsem se setkal s nevůlí samotných prodejců když jsem projevil zájem o EV. Ať už je voba tesly modelu Y pro MP vhodná či nikoliv tak Vás jen prosím o vymazaní mylné představy o neskutečně drahém servisu tesly! A já nemluvím z pojmu a dojmu ale zkušenosti. Mimo teslu jsme také pořídili mamce BMW i3 z roku 2019. Ani jedna porucha za celou dobu.
1) tento model je benzín se spotřebou 6l/100km, nemá DPF, DSG ani AD Blue 😉
2) například Model Enyaq iV 80 z roku 2021 s 80tis.km což je v podstatě skoro nové seženete dneska se 44% slevou po třech letech.
Tesla Y 2023 40tis.km bez závad o 23% levnější za 1 rok!! Evidentně se tomuto tématu věnujete, ale málo 😉
I kdybych z mých výpočtů odečetl 200tis za servis Tesly během 5 let a o 100tis. snížil spotřebu el. energie pořád mi Tesla vychází po 5 letech provozu o 800tis.Kč dráž v celkových počtech a to jsem ještě nevzal v potaz dražší havarijní a povinné ručení.
Tesla vede žebříček ztráty hodnoty všech EV po 5 letech s 55% ztrátou hodnoty ,což je hrůza.
3) MP která primárně řeší ve městě přestupky nepotřebuje tak drahé a luxusní auto.
Kalkulace 250000KM:
Kia ceed je podstatně menší auto ale i tak vyjde na 560000 Kč
Spotřeba: 7,5l město - cena benzínu s předpokladem ekodaně v budoucnu 40 Kčl - 750 000 Kč
Garanční prohlídky + servis po záruce cca 150000 Kč
Chtějí kamery kolem vozu dodatečná instalace klidně 50000 Kč ve výběrovém řízení.
Celkem: 1 510 000 Kč
Tesla pořizovačka: 1 300 000 Kč
Spotřeba: 14kwh/100km ve městě - 6kč/kwh (město bude mít výhodnější sazbu): 210 000 Kč
Náklady na servis do 50 000 Kč
Dálniční známky -
Celkem: 1 560 000 Kč
= 1 260 000 Kč
I bez dotace mají za stejnou cenu ekologické a mnohem prostornější vozidlo ve 4x4 s požadovaným výkonem - když by jsme zvolili TMY standart range jsme ještě o 200 000 niž když píšete že 4x4 nepotřebuje.
Já jen prosím o otevřenost k novám věcem a snahu přemýšlet. Dle rozpočtu je TMY výhodné když potřebuji tak velké auto což Vaše kia nesplňuje a pokud jej nepotřebuji mohou pořídit například MG4 které bude kapacitou stejně jako vaše kia a nové stojí 750 000 Kč
EV má určitě smysl. Jak jsem již psal TMY z nějakého důvodu byla nejprodávanějším autem roku 2023 (ne pouze z EV ale celkově)
1) tento model je benzín se spotřebou 6l/100km, nemá DPF, DSG ani AD Blue 😉
2) například Model Enyaq iV 80 z roku 2021 s 80tis.km což je v podstatě skoro nové seženete dneska se 44% slevou po třech letech.
Tesla Y 2023 40tis.km bez závad o 23% levnější za 1 rok!! Evidentně se tomuto tématu věnujete, ale málo 😉
I kdybych z mých výpočtů odečetl 200tis za servis Tesly během 5 let a o 100tis. snížil spotřebu el. energie pořád mi Tesla vychází po 5 letech provozu o 800tis.Kč dráž v celkových počtech a to jsem ještě nevzal v potaz dražší havarijní a povinné ručení.
Tesla vede žebříček ztráty hodnoty všech EV po 5 letech s 55% ztrátou hodnoty ,což je hrůza.
3) MP která primárně řeší ve městě přestupky nepotřebuje tak drahé a luxusní auto.
1. Jak jsem již psal chápu omezený pohled, výčet těchto dílu byl pouze příkladem, motor, převodovku, spojku, vstřikování, (turbo?) to má ne? Poruchovost splaovacího motoru je podstatně vyšší než elektro ostatní věci EV nemá (zůstává podvozek který není tak náročný)
I palivo/elektřina. Děkuji za odpověď. Zajímá mě to jako člověka neznalého elektromobilu. 🙂)
U tesly jsou pouze 4 doporučené prohlídky, nicméně nejsou povinné, tudíž záruka u tesly Vám běží i když se za 200000km k nim ani jednou nepodívate. V dané výbavě stojí méně než Škoda kodiaq která je podstatně nákladnější na garanční prohlídky, servis, spotřebu... Spalovací motor se stává historií a mění se trh tak proč ne. Tesla model Y byl loni nejprodávanější automobil na světě (ne pouze z EV ale celkově) to nějaký důvod má ne?
Pan ryba se tu pořád ohání, že musí mít 4x4 a minimálně 140kw, zřejmě si neuvědomuje, že není členem kobry 11 a že MP slouží hlavně ve městě jako podpora policii ČR a řeší přestupky. Jinde jezdí normálními auty a jde to.
Hrubými počty při nájezdu 250tis.km:
Kia ceed combi 140hp
Pořízení: 480,-
Benzín: 520,-
Servis: 200,-
Celkem 1,2mil.
Tesla
Pořízení: 1,3mil
Elektřina při ceně 6Kc/kW 300,-
Servis: 200,-
Celkem: 1.8mil
Navíc pán policista evidentně zapomněl, na vyšší ztrátu hodnoty vozu Tesla a v případě některých servisních úkonů astronomické částky na servis.
Vozy Tesla jsou luxusnější EV a náklady na servis a opravy jsou u EV cca o 27% vyšší než u vozů s konvenčními motory.
Naše rodina prodává a servisuje auta 25 let takže moc dobře vím, že si chcete jen vozit zadek v drahém a rychlém autě, které není pro potřeby MP nutné.
Pane Slováku, chápu že v našich končinách jsou lidé omezení v širším pohledu na věc, studium informací a otevřenosti zkusit nové věci. Nikoho nepřesvědčuji o dokonalosti EV. Ale vzhledem k tomu že se danému tématu poslední rok dost věnuji, tak vím že náklady na servis EV (konkrétně tesly) jsou podstatně nižší než u spalovacích aut. Náhradní díly jsou cenově srovnatelné s koncernem. Nicméně poruchovost je podstatně nižší především kvůli jednoduchosti vozu. Žádné výměny oleje, problémy s DPF, s převodovkou, bez adblue,... Navíc bez drahých garančních prohlídek. Servis baterií u starých elektroaut 1000 až 2000 eur. Levnější než nová dsg převodovka. U nové tesly záruka na motor a baterií 8 let nebo 200 000 Km. Tudíž náklady na servis jsou podstatně nižší než u výše zmíněné kia ceed. Dále je zcela zavádějící tvrzení že auto ztratí víc na hodnotě než spalovak. U prvních EV to tak je ale technologie je již úplně jinde a ceny nových EV se začínají srovnávat se splavacimi auty, tudíž nemůžete říct že ztrácí víc na hodnotě protože moderní EV tu s námi nejsou tak dlouho a pokud nevidíte do budoucnosti tak nemůžete predikovat vývoj cen ojetých EV. Chápu že se Vám EV nelíbí když jste mechanik. Poruchovost aut Vás živí a když auta nebudou muset jezdit do servisu přijdete o práci.
Úžasné kolik máme znalců zákona a soudních odhadců zde na novinkách! Děkuji vám za vaše odborné názory. Poprosím o razítko a přiložení k obhajobě u odvolacího soudu! Můj pohled na věc jakožto motorkáře který má děti byl zprvu jasný: "děcka s bábou stáji na kraji cesty -> projede auto -> neodhadne rychlost motorkáře nebo ho přehledné (u motorky s tím odhadem mají lidi problém) -> běží - malý zůstane stát. Pohled mě jako motorkáře a řidiče -> vidím stát skupinu děti s dospělou osobou kteří na mě čumí a stojí-> nemám v plánu brzdit jako by "byl na cestě strom nebo jiná překážka". -> poté mi tam vbehnou a musím reagovat -> prudké brzdění je nouzovka ve většině případů je lepší se vyhnout sice mají nové motorky ABS ale i tak je motorka mnohem méně kontrolovatelna při brzdění než auto. A při tom bych pochopil že se lekl skupiny a malého přehlédl. Ale s velmi velkým A je jeho výpověď: „V okamžiku, kdy jsem skupinku chodců zaregistroval, se pohybovali uprostřed silnice na dělicí čáře." Kdybych viděl skupinu děti uprostřed cesty tak začnu brzdit! A na 90% to ubrzdím protože na místě kde je i menší pravděpodobně výskytu chodců jedu tak abych zastavit nejhůře tam kde vidím, ale dívám se hodně daleko 😄. Takže pokud je viděl u prostred cesty a nezačal okamžitě spomalovat tak aby nejpozději před nimi zastavil, vinu na tom nese. Ale to stejně ta paní.
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Termín svoboda může mít pro celou řadu lidí jiný význam. Pro někoho, kdo se může svobodně pohybovat přes hranice, pro někoho ze si může koupit bez fronty mandarinky. Co je ale ve skutečnosti svoboda? Jsou to kreditní karty ze kterých je patrné kolik za co utratite, jakou částkou disponujete. Mobilní telefon který přesně ukáže kde se nacházíte a jaké lokality jste navštívili. Internet? Pokud navštěvujete různé stránky lze přesně vypracovat Váš profil. Mocní tohoto světa vybudovali dokonalý moderní otrokářský řád. A my se cítíme svobodní.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Záleží o jakou formu svobody se jedná. Výše popisované technologie a podobné aspekty současné demokracie Vám nikdo nenutí. Naopak v jiných režimech vám tyto věci neumožní používat. Každopádně tak jak tu všichni popisují že se o svobodu nejedná tak ať vysvětlí co svoboda je. Pokud budeme chtít svět bez omezení, bez sledování technologiemi, bez trasování lidí, bez zákonů tak jde spíš o název anarchie než svoboda. Mi nevadí že vím kde se nacházejí mé děti, že v případě krizové situace lze dohledat osoby pomocí technologií. Že jsou zákony a orgány které kontroluji jejich dodržování. A i když se někomu nemusí líbit cookie a jiné služby které vydělávají peníze těmto firmám, bez těchto peněz by tyto technologie nebyly a my by jsme se mohli vesele vraždit, okradat, znasilňovat a podobné nešvary které se samozřejmě stále dějí ale pro tyto jedince je to čím dál obtížnější díky novým technologiím které podlé vaší úvahy dělají z Vás spokojené otroky. Pokud tedy tento název označuje současného občana západní demokracie, budu radši spokojený otrok než svobodný člověk (dle Vaši úvahy) za mě je současný svět v pořádku a my musíme pouze pracovat na jednotlivých elementárních problémech pro neustále vylepšování naší svobody.
2 odpovědi