Vy argumentujte ne já. Obhajte relevanci existence současných škol. Chci, aby můj příspěvek hned někam nezapadl, to přiznávám. A není vždy stejný. Čekám na vaši mocnou a hlubokou obhajobu školství.
Školství obhajobu nepotřebuje. Je zkrátka nezbytné. A nevím, jak bych měl obhájit školství, jinak ta "obhajoba" je v mém komentáři.
Budoucí. Ale stále jste mi neodpověděl na otázku.
Ps: Jen doufám, když říkáte jak nejsou učitelé potřeba a může je nahradit umělá inteligence a chatbot, že byste nechal operovat svou matku nebo třeba sám sebe doktorem, který se učil anatomii pouze z Wikipedie, známky mu raději nedávali, aby z toho chudák neměl trauma, jak má při operaci postupovat mu radil chatbot a to ještě jen jak má držet skalpel a jak se nasazuje rouška, a před vaší matkou nebo vámi operoval 30 pacientů a všichni mu na tom stole zůstali, ale nevyhodili ho, protože dělat chyby je přece lidské, takže to bude dělat tak dlouho dokud se mu první operace nezdaří. Otázkou zůstává, kolik lidí by ještě muselo zemřít.
Proč musí učitel u tabule pořád blábolit o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se dá doptat dobrého chatbota, nastudovat online zdroje z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud jde o popisné vědy. Jak je z textu výše zřejmé, až 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Digitální obsah má mnohé výhody. Pomocí hypertextu lze obsahem brouzdat kontextuálně, najít potřebné souvislosti a vysvětlit obsahové nejasnosti. To bývá častý problém při frontálním výkladu, a proto se žáci často tak málo naučí. Dnešní maturita z češtiny a angličtiny je po 14 letech výuky jen absurdním výsměchem lidské invenci a úsudku. A nezachrání to ani 20 procent studentů přirozeně nadaných na matematiku. V celém státním sektoru se velmi mrhá prostředky z našich daní, ale ve školství je to až příliš okaté a křiklavé. Hlubokou racionalizací procesů v našem školském systému by se dalo krásně ušetřit až 200 miliard korun ročně. A ty by se potom daly využít daleko účelněji v národním hospodářství. O tom není pochyb.👍
A jak školství souvisí s komentářem, na který odpovídáte? A umíte něco víc, kromě ctrl c a ctrl v?
Je tam skoro 600 tisíc dobře zpracovaných článků tedy témat, každý kolem jedné A4. U každého článku min. 10 referencí a odkazů. To jsou tisíce svazků knih. Anglická Wikipedie má dokonce skoro 8 miliónů článků. A Angličané jsou velcí puntičkáři, to je o nich známo. To by napojalo do mysli a paměti ani sto Einsteinů. Myslím tedy, že to není vůbec přehnané tvrzení. Stojím si plně za ním.
V pořádku, stůjte. Já si stojím za tím svým.
Na odborné věci to samozřejmě není úplně to nejlepší. Na to jsou různé odborné a akademické weby. Tam bych v tomto případě zašel spíš. Ale nějaké základy matematiky a fyziky jsou i na Wikipedii. Definice, věty, vzorce, značení atp.
Základy ano (ale opravdu jen základy), ale srovnávat nebo snad povyšovat Wikipedii nad učitele, je úlet.
Já jsem tam hledal možná až 500krát a až na úplné drobnosti vše velmi přesné. V drtivé většině hledání aspoň jednou ověřuji. A opravdu na nějakém letopočtu náš svět nestojí. Něco jiného je třeba ražba tunelu nebo stavba mrakodrapu. Tam musí být všechno přesné a dokonalé. Ale ani to se vždy úplně nepodaří. Jsou tam určité limity. Třeba se to radši předimenzuje, aby byla jistota atp.
A proto se studentům zakazuje používat zdroje z Wikipedie do bakalářek atd. Neříkám, že jsou tam vyloženě lži, ale jako důvěryhodný zdroj či dokonce jako náhrada učitele rozhodně ne.
PS: otázka taky je, co hledáte.
Znejistí žák, když mu neaprobovaný učitel ale i s aprobací něco řekne špatně? Asi těžko. Všechno se slepě našprtá, aby měl jedničku. Ve Wikipedii nebo Kiwixu je chybovost extrémně nízká. A i kdyby náhodou, kromě známky vlastně o nic nejde. Není to přece stavba školy, kde může hrozit katastrofa při špatném provedení. Probuďte se!
Takže Wikipedie je podle vás důvěryhodný zdroj? To vážně?
Lindgren tímhle zákrokem zlomil Carolinu a 18,5 tis. diváků tleskalo ve stoje Odkaz 1 , Jakub to trefil parádně 🙂 Saša už maká v kontaktním triku na plno a fanouškové ve Washingtonu už začínají zase šílet kdy nastoupí jestli příští zápas a nebo až ten po vánocích 🙂 a jinak jsme hráli zase parádní hokej a Carolina také,na tenhle parádní hokej si toho budíka vždy rád natáhnu :-)
Za takovou akrobacii by se nestyděli ani v cirkusu👍.
Vždy když slyším výkřiky proti pomoci utečencům před válkou na Ukrajině napadnou tyto argumenty.
Znamená to, že když jsem nerozprodal veškerý majetek a nedal ho utečencům, tak nejsem slušný nebo co?
41
Sledujících
1
Sleduje
41
Sledujících
1
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Tak to je váš názor. 🙂
1 odpověď
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
To je realita, když vidíme průzkumy i jejich činy. Samozřejmě, kdyby strany kandidovaly samostatně, tak do PS se nedostane TOP 09 a KDU - ČSL. Piráti s odřenýma ušima.