Jednoduché řešení,upravit traťovou rychlost na 60 km hod.Cestující určitě oželí pár minut s vědomím že řidiči nebudou tak dlouho čekat. :)
Skvělá podpora VHD. To je jako navrhnout, že se přejezd zruší, pro pěší a cyklisty se v místě vytvoří podchod a motoristé to budou objíždět přes Brníčko a Dolní Sukolom, tam je podjezd.
Tak to se mýlíte v Rychnově nad Kněžnou je přejezd který zavírá tlačítkem vlakvedoucí ČD! Vlak přejede silnici 1tridy a přejezd se vypne z výstrahy, přejedou auta, vlak stojí za přejezdem a protože je v úseku ovládající přejezd tak průvodci tlačítkem přejezd zapne a vlak projede zpět.
Neříkám, že takováto anomálie nemůže být, ale vzhledem k tomu, že trať je řízená dálkově (DOZ), tak je to nepravděpodobné.
Pochopil jsem, že jste jeden z těch, který současný katastrofální stav pokládáte za neřešitelný, ale vcelku normální a nechal byste to tak. Řidiči by měli stát hodiny na přejezdech a čekat, až něco po kolejích přejede a neremcat a chápat, že tak je to správné, tak to má být.
Tak jistě máte funkční řešení (krom mimoúrovňového křížení), které dráze ukáže, jak je blbá, že na to ještě nepřišla.
A prosím nezapomínejte, že ono řešení musí, krom rychlosti, také rozpoznat vlak zastavující od projíždějícího, a to i v případě, že zastávka je na znamená.
Řidiči by měli pochopit, že v současné chvíli jiné řešení bohužel neexistuje, a hlavně by se měli naučit, že červená na přejezdu není jiná, než na klasické křižovatce, a nevjíždět na přejezd, i když už je vlak kilometr za.
A taky prosím o řešení, jak řešit přejezd, který je ve stanici a dochází tam ke křižování, kdy třeba 2 minuty po příjezdu prvního vlaku, odjíždí proti jedoucí vlak.
No tak když se data vkládají do programu technice, která nemá mozek, mělo by se také vymyslet řešení, jak to bude, když nepojede nejrychlejší vlak, ale ten nejpomalejší. Vypadá to, jak jsem psal. Nastaví se to tak, aby byla zajištěna největší bezpečnost a jestli tam v praxi je přejezd deset minut ucpaný, to už jaksi nikdo neřeší. Jak jednoduché. My jsme přece udělali maximum 😆.
Jenže těch 10 minut neudělá jeden vlak, tam ten rozdíl bude třeba minuta, dvě, těch 10 minut vzniká, díky sledu více vlaků za sebou.
Uničov, ale i Šumperk. Kdyby se výstražná světla spustila 55 vteřin před příjezdem vlaku a po průjezdu konce vlaku se zastavila za 5 vteřin, to by byla paráda. Ale on to asi nikdo neumí seřídit. A navíc Češi jsou "opatrní" a ohání se maximální bezpečností a potřebou vychovávat řidiče. Proto značka "OBEC" bývá umístěna 500 m před obcí, aby se řidič vychoval k pomalé jízdě před obcí. Taktéž povolit jedno pro pivo pro řidiče je nemyslitelné (zatímco na Západě běžné), protože existuje přesvědčení, že po jednom pivu je řidič opilý a pokud se mu povolí jedno, dá si klidně deset.
Předzváněcí doba je nastavováná na nejrychlejší vlak (tzn. Aby nejpomalejší vozidlo stihlo opustit přejezd před příjezdem vlaku jedoucího traťovou rychlostí), tedy s pomalejším vlakem se doba prodlužuje (v současné době neumíme rozlišovat v nastavení předzvánění pro různé rychlosti).
Takže samotným problémem není jeden vlak, ale více vlaků v krátkém časovém sledu, kdy mezí jednotlivými vlaky nemá smysl, či je přímo nereálné, otevírat přejezd.
V případě přejezdů v obvodu dopravny (to je případ právě Uničova a Šumperka) do toho vstupují další proměnné, například odjezd vlaku ze stanice, kdy je nutno mít včas zavřený přejezd, aby se mohla postavit vlaková cesta a zaměstnanci dopravce stihli udělat úkony před odjezdem vlaku včas, a ještě k tomu, když se křižuje, tak to je zase čas, co prodloužuje zavření přejezdu.
Ve stanicích často dochází i k posunu, kdy posunový díl jede přes přejezd a třeba hned jede zpět, navíc posun má zpravidla omezenou rychlost 40 km/h tažením, 30 km/h sunutím. A těch proměnných je více.
Další problém je seřízení na nejrychlejší soupravu. U nás je to podobné. Pak čekáme na otevření závor a pomalu se sune těžký nákladní vlak tažený 4 loko diesel na dvoukolejce. Mezitím jede další souprava a opět čekáme. Třeba 4-5 vlaků za sebou. a když zastaví osobák před hranicí za přejezdem, tak opět čekáme.
Vyklízecí doba (předzváněcí) přejezdu musí být nastavena (jsou na to normy) tak, aby nejpomalejší vozidlo stihlo opustit přejezd před příjezdem nejrychlejšího vlaku (tedy vlaku jedoucího traťovou rychlostí). A přejezd je řízen kolejovými obvody, a ten nepozná, zdá si do přibližovacího oddílu šláplo Pendolino jedoucí 160 km/h, nebo náklad jedoucí 80 km/h.
Řidič nesmí na vyznačeném přechodu chodce ohrozit. Přednost mu dávat nemusí, protože dát přednost je vztah mezi dvěma řidiči, jak praví zákon.
Ohrozit nebo omezit, a to i chodce, který zjevně přecházet chce, tedy ještě nezačal.
§ 5 odst. 2 písm. f) Zákona o silničním provozu řidič nesmí „Ohrozit nebo omezit chodce, který přechází pozemní komunikaci po přechodu pro chodce nebo který zjevně hodlá přecházet pozemní komunikaci po přechodu pro chodce, v případě potřeby je řidič povinen i zastavit vozidlo před přechodem pro chodce.
Sice tam není slovo přednost, ale z daného odstavce jasně vyplývá, že přednost má.
Tuhle jsem zastavila u přechodu a cyklista srazil chodce. Jen kontrolují rychlost a tep a vůbec nejsou zodpovědni. Ohledně předpisů se 10min. chovají jako cyklisti a 10min. jako chodci, klidně na přechodu vyletí, žádné sesednutí kola...
Žádný zákon nezakazuje jízdu po přechodu, takže pokud navazovala například stezka pro chodce a cyklisty, tak ok. Samozřejmě nesmí tam bez rozmyslu vletět, ani nemá přednost, ale nic nezakládá automaticky nezakládá povinnost slézt z kola, pokud tam není nějaká značka.
Kolo na silnici, je jako auto na cyklostezce... nedopadne to dobře...navíc cyklista nemusí svítit ve dne, nemusí znát vyhlášku, může to být 100letý senior bez zdravotní prohlídky, může to být desetiletý kluk co nezná vyhlášku...a tací mají být účastníky provozu? To můžou jezdit rovnou po vlakových kolejích... vzdálenost bych nechal 1.5m, ale od krajnice, nikoliv od cyklisty který jede další metr i více od krajnice...
Odkdy cyklista nemusí znát vyhlášku? To že z ní nedělá zkoušku neznamená, že ji nemusí znát.
No pokud je ta krajnice sjízdná, tak ok, není důvod jezdit dál, ale jinak by se ztratil původní význam.
Ano, takové případy se stát mohou, ale jedná se o jednotky případů. Z 99,9% bude PZZ v pořádku. Na druhou stranu vím i o nehodě, po které řidič tvrdil, že blikalo bílé světlo, přitom daný přejezd jim ani vybavený nebyl.
A v případě, že k poruše dojde, je nařízena jízda se zvýšenou opatrností, takže případů, kdy vlak projede přes otevřený přejezd v plné rychlosti, je absolutní minimum.
To co jste napsal je hloupost,je vidět že nemáte zkušenost s tím že zvedlé závory a bílé světlo blikající a hle vlak v plné rychlosti projíždí.Když málo jezdíte tak nekomentujte.
Ano, takové případy se stát mohou, ale jedná se o jednotky případů. Z 99,9% bude PZZ v pořádku. Na druhou stranu vím i o nehodě, po které řidič tvrdil, že blikalo bílé světlo, přitom daný přejezd jim ani vybavený nebyl.
Dráhy tvrdí, že signalizace v 99,99% funguje.
Není to pravda.
V tomto případě beru,chyba na straně řidiče, nepočítal s druhým vlakem z opačného směru.
Je tu někdo,kdo ještě nezažil jak si řidiči navzájem po hodině zvedají závory ?
Je tu někdo, kdo viděl blikat bílou a vlak minul o vlásek?
Jenže to, že hodinu je přejezd ve výstraze je z nějakého důvodu, a neopravňuje to řidiče, aby si zvedali závoru a projížděli.
Ja se snazim 50 neprekracovat v obci, jsou u nas useky, kde je 50 naprosta zbytecnost a dalsi vec je, ze velmi mnoho ridicu si neoveri, jak mu ukazuje tachometr a pro jistotu jedou misto 50 45km/h s ocima prolepenyma na tachometru, ve vysledku tu mame nebezpecneho ridice jedouciho 43km na neobydlenem useku se za nim jedouci kolonou bezmocnych ridicu, sem tam je k videni, ze nekomu rupnou nervy, no a nebezpecna situace je na svete. Proto jestli volate na mereni a trestani prekracovani, ja volam po trestani bezohlednych ridicu tvoricich kolony na cestach, no a od ledna to bude uplny mazec
Jestliže někdo neudrží nervy na uzdě, tak nemá co dělat za volantem.
A o to snad ne, aby si to radši rozmysleli. Pokud dostanou likvidační pokutu za pásy, můžou si za to sami. Za 2 tisíce nad tím každý mávne rukou a radši zaplatí
No jak kdo, ne pro všechny jsou 2000,-, zanedbatelné.
Promítne, ale dávat za pásy likvidační pokuty mně přijde přehnané. Kolik by pak muselo být třeba za vjetí na přejezd ve výstraze? Což je daleko závažnější přestupek, jak pásy.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Nevidím důvod proč dočasně neseřídit závory podle pomalých vlaků. V úseku rychlým vlakům omezit rychlost na úroveň vlaků pomalých. Podle článku vlaky 160 km/hod zatím nejezdí a pokud by jezdily, tak jich je minimum. Jako bonus bude snížení hluku. Intenzivně se zabývat přípravou rekonstrukce na podjezd.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
To není absolutní pravidlo, že s nižší rychlostí bude i méně hluku, ba naopak, s nižší rychlostí projíždí vlak úsek déle, tudíž hluk ve finále také trvá déle.
Zpomalovat vlaky, to je teda podpora VHD. Zpomalování není řešením, a jen si tím dost lidí bude zákonitě klást otázku, proč ty vlaky jezdí pomaleji, když se dělala rekonstrukce.