Klidne,to je jedno,ale melo by se to redukovat.Zneuzivani RZP je velmi caste.
Ano, zní to logicky, ale zároveň tím ještě zvýšíme strach některých tu RZ zavolat, co kdyby to museli zaplatit, protože to nebylo nutné.
Navíc jak rozlišit úmyslné zneužití od neúmyslného. Například zveličení problémů, protože dotyčný se prostě tak subjektivně cítí, má třeba strach, protože to je pro něj něco neznámého, apod...?
Já chápu, že to je problém (zneužití RZ), ale je to strašně tenký led, abychom zároveň ještě víc neohrozili ti, co se třeba bojí zavolat, protože co kdyby náhodou.
Navíc, když ještě k tomu od lékařů často slyšíme, nebojte se zavolat.
Nezlobte se na mě, ale po prasknutí vody, jestli nejsou kontrakce po 3 minutách nebo jiné velké potíže, se obvykle do nemocnice těhotné přepravují s doprovodem někoho po vlastní ose! To by sanitky nedělaly nic jiného, než jezdily pro rodící. Času obvykle bývá ještě víc než dost.
Nezlobte se na mě, ale pochopím tu otázku jednou, ne 4x za sebou v různé podobě. Máte možnost? Ne? Dobře, posílám sanitku. A ne, nemůžete ji odvézt vy? Ne, a někdo z rodiny? Ne, a třeba soused? Ne, a někdo jiný? A vyloženě to vyznívalo, že tu RZ moc posílat nechce.
Zajímavé, že při druhém dítěti to šlo snadno, jen jsem řekl, že nemám možnost odvézt sám a nebyl problém poslat sanitku.
Navíc já jsem laik, takže opravdu nemohu tušit, že to není akutní, kdyby mě alespoň třeba ta operátorka pokusila uklidnit, něco ve stylu, že je ještě čas, ale to jen 4x opakovala zda nemohu sám.
Navíc u nás to zas tak dlouho netrvalo, první dítě cca po 7 hodinách od příjezdu do nemocnice, druhé dítě po cca 4 hodinách od příjezdu do nemocnice.
Ono by bylo fajn (osobní zkušenost), když člověk zavolá sanitku k těhotné partnerce, protože ji praskla voda, aby operátorka na lince se člověka nesnažila přesvědčit, že má partnerku do nemocnice dovézt sám. Sanitku poslala až po otázkách typu, a nemůžete ji odvézt sám? Někdo z rodiny? Soused? Atd...
Vtip je v tom,ze slusny clovek s opravdu akutnim problemem si pomoc nezavola ,v 90%volaji lide,kterym RZP slouzi jako taxi.Z praxe znam rekordmanku,ktera si vola rzp i 3krat denne,zpoplatnila bych vyjezdy.Jak v zahranici,kdyz pojistovna zhodnoti,ze vyjezd je zbytecny,zaplatit.
Hlavně toto rozhodnutí nenechat na pojišťovnách, protože logicky se budou snažit přehodit to na pacienta, aby si výjezd zaplatil. O akutnosti výjezdu by měl rozhodovat ideálně někdo nezávislý.
Mě to už ani nepřijde, všecky (doslova) svátky makám, příplatek nedostanu, protože mám tabulkový plat a náhradní volno už vůbec ne. Člověk si časem zvykne.
To, že máte tabulkový plat nevylučuje příplatky za svátek, či náhradní volno, to je dáno zákonem, tudíž zaměstnavatel jedno z toho poskytnout musí.
Proto jsem zmínil že tam přidáte vyplnění nějakého papíru. Trh si vždy cestu najde, jen to že firmy musí řešit takové nesmysly ve výsledku vše prodražuje. Stačí že jeden jen rozváží a druhý rozváží, doplní balíkomaty nebo vyplní nějaké dokumenty a už je to úplně jiná práce.
To tomu jednomu řidiči, ale musí té práce přidat tolik, aby případný soud teoreticky nemohl třeba říct, že to je jen účelové.
Je rozdíl když vám stoupne plat o 5% že 150000 nebo o 10% z 25000. Navíc 100% nemocenská, nikdo nekontroluje docházku, frtanek v kantyne za pár šmudlíku a můžeme pokračovat donekonečna.
Nemocenskou nemají 100%, ta je pro poslance, jako pro kteréhokoliv jiného občana, ale musí ji poctivě nahlásit. Bohužel mají možnost, jak to obejít, a to se ze schůze omluvit z libovolného důvodu, pak jsou plně placeni, jakoby tam byli.
vůbec nezpochybňuji, že se lidi, bez ohledu na věk, dokážou chovat naprosto bezohledně. Ale mám asi za ty desítky let, co jezdím v MHD štěstí, protože jsem nikdy takové situace, které jsou zde na Médiu dost často popisovány, opravdu nezaznamenala.
Tak to jste tedy opravdu měla štěstí, jednou už jsem kvůli takto "ochotným" seniorkám dostal i pokutu (případ se sklopnými sedačkami, jak jsem psal výše), nastupoval jsem přímo před očima revizorky (u nás v MHD platí i doprovod kočárku), musela vidět, že seniorky mi brání využít prostoru, který je pro kočárek, takže jsem kočárek se snažil vmanipulovat vedle do prostoru pro vozíčky, s tím, že nejprve bezpečně postavím kočárek, a pak až označím nástup (snad bezpečně postavený kočárek by měl mít podle mě přednost). Samozřejmě revizorka do půl minuty od rozjezdu zablokovala terminály, a smůla, na výtky řekla, času bylo dost.
A stížnost DP odbyl tím: Revizorka sdělila, že jste měl času dost.
Asi jezdím jiným druhem MHD. Nikdy jsem jakoukoli agresi vůči maminkám s kočárky nezažila. Co tady poslední dobu čtu, je jízda v MHD jedno drama za druhým. Buďto jsou autoři, či spíše autorky zbytečně nedůtklivé, nebo zveličují.
Neřekl bych, že by autorka byla nedůtklivá, či to nějak hodně zveličovala, protože to zažívám v MHD taky, neříkám, že se takto chová většina seniorů, a hlavně seniorek, dokonce bych řekl, že větší část z nich, je v pohodě, pomalu by až nabídli pomoct kdyby mohli. Ale pak tu jsou také tací, co odmítnou uvolnit místo pro kočárek, protože musí sedět na sklopných sedačkách u tohoto místa, s RVHP taškou musí nutně vystupovat první a běda pokud vystupuji s kočárkem před nimi (nehledě na to, že já jsem s tím kočárkem rychlejší), věčně nespokojení, a těch situací bych mohl jmenovat x dalších. Ale jak jsem řekl na začátku, rozhodně si nemyslím, že by se tak chovala většina, spíš naopak, je to menšina lidí, ale člověk si samozřejmě bohužel takové nepříjemné chování zapamatuje dobře.
Cestuji MHD na elektrickém invalidním vozíku, mám tedy také hromadu zážitků. Ne ale všechny negativní, většinou se lidé bez ohledu na věk dokáží normálně domluvit. Nejvíc záleží na řidiči, zažla jsem, že řidič už další vozík do busu nevzal, resp. nebylo kam ho zaparkovat. Jsou ale i vlídní řidiči, kteří, ač by mohli mít problémy, vše zorganizují tak, aby všichni , kočárky i vozíky, odjet mohly. Také narážím na maminky s kočárky postavenými na místě pro invalidy, nikdy jsem jim nic nevytýkala, i dcera vozí kočárek, většinou se nějak domluvíme, nestalo se za dlouhé roky, že by byl nějaký konflikt mezi matkou s kočárkem a vozíčkářem. I když vozíčkář potřebuje ke znamení k výstupu tlačítko na plošinu, úplně jiné než pro kočárky a kočárek kolikrát toto tlačítko blokuje. Většinou stačí požádat někoho, zda by mi tlačítko zmáčkl.
U nás zas máme MHD, kdy tlačítko pro kočárky je na druhé straně u místě pro vozíčky.
A pro vás teda taky, silnice je pro auta, ne pro chodce, pokud se někdo rozhodne z jakéhokoliv důvodu tam pohybovat, on je ten kdo si má dávat pozor, ne ti ostatní, a pokud ho někdo srazí, neměl by nést zodpovědnost protože ten chodec byl někde kde neměl.... Nebo snad taky čekáte že vám auto zastaví tam kde neni přechod na hlavní silnici?????? 🤷♂️🤷♂️🤷♂️🤷♂️
A na tuto kravinu jste přišel kde? Do této definice spadá tak maximálně dálnice, a silnice pro motorová vozidla, určitě ne obyčejná silnice, viz: silnice, kterou je veřejně přístupná pozemní komunikace určená k užití silničními a jinými vozidly a chodci.
Samozřejmě nemůžu čekat, že mě auto automaticky zastaví, když tam není přechod, ale ten chodec tam smí být stejně jako auto (vyjma dálnic, a silnic pro motorová vozidla, kde je pohyb chodců vyloučen), takže rozhodně neplatí teze, že tam neměl být.
Jasně pokud skočí pod kola, není co řešit, jeho chyba, ale pokud ho řidič vidí z dostatečné vzdálenosti, tak přeci si nemůže říct, nemá tam co dělat a jet dál stejně, že když ho srazí, tak jeho chyba.
Tento komentář byl smazán uživatelem.
Bohužel referendum o vstupu mělo druhou část, což byl souhlas s Eurem, na tom se zastánci budou točit. Sice souhlasím, že 20 let je dlouhá doba, takže o Euru bychom měli hlasovat v referendu ještě jednou, ale zastánci to můžou smést ze stolu, s tím, že už se o tom před 20 lety rozhodlo.
Tak az nekdy nastoupite do mezinarodniho co zacina v Rakousku, tak si zkuste koupit jizdenku u obb on Vás ten natvrdly smich prejde.
Tak mezinárodní jízdné a vnitrostátní je trochu něco jiného, a většinou se nadává na to vnitrostátní.
Navíc těžko soudit, když nenapíšete konkrétní trasu, ale třeba Vídeň - Praha se pohybujeme kolem 1000,- tedy opět 2,4 Kč/km, ano místní linky, osobní vlaky, jako třeba Retz - Znojmo jsou kolem 5 Kč/km, bohužel netuším, čím přesně se to řídí, abych to dokázal vysvětlit. Ať tak či tak jízdné se dělí mezi dva dopravce, a každý platí ještě provozovateli dráhy, na svém území. A nic to nemění na tom, že alespoň u nás je poplatek za DC jen malou částí financí SŽ.
A člověk by řekl, že se z toho předraženého jízdného najde občas pár kč na novou žárovku do přejezdu, připomíná mi to rušení pošt, taky na hlavu. Jj byrokracie nám klidně natře lejno na rohlík a bude vydávat na pomazánku s kousky čokolády a ještě klidně vyzdvihne nutriční výhody.
Vždycky se musím smát, když někdo prohlásí, že máme předražené jízdné, průměrné jízdné ČD se pohybuje od 1,5 Kč/km po 2,5 Kč/km, soukromníci bývají levnější, o IDS nemluvě, tam to bývá ještě levnější. A poplatek za dopravní cestu, kterou platí dopravci SŽ tvoří jen malý zlomek financí, která jde na údržbu.
Pokud chodec bude přecházet správně dle zákona, tak ke kolizi dojít nemůže, je?
“ Mimo přechod pro chodce se přechází jen kolmo, před vstupem na vozovku se chodec musí přesvědčit, zda přecházením neohrozí sebe i ostatní účastníky provozu a přecházet nesmí, pokud by donutil přijíždějící řidiče k náhlé změně směru nebo rychlosti jízdy.”
Ano nemůže, pokud i řidič bude respektovat pravidla což se bohužel taky kolikrát neděje.
Takže spíš mě zarazilo to automatické vyviňování řidičů, pokud by se nehoda měla stát mimo přechod.
Řidič má i předpokládat, a snažit se střetu zabránit, samozřejmě pokud mu tam skočí na poslední chvíli, tak je to bez debaty, ale chodec smí předpokládat, že řidič taktéž dodržuje pravidla, a například nepřekračuje rychlost, a další.
Šlo mi jen o to paušalizování ze strany komentujícího, mimo přechod = vinný chodec.
A,Vy jste byla u té nehody, nebo u rekonstrukce, že jste tak chytrá?
Ve všech článcích motorkář neříká, když jsem je uviděl, nemohl jsem to ubrzdit, tak jsem se alespoň pokusil zpomalit, ale říká, že ubral, aby mohli přejít, a až pak už bylo pozdě na zastavení. Z čehož mi vyplývá , že měl na výběr, a rozhodl se špatně, vzhledem k důsledkům.
Jistě třeba dělali i pokus, zda by zastavil, kdyby brzdil do zastavení hned, a třeba se i prokázalo, že ani tak neměl šanci, ale to se v článku nepíše.
A vzhledem k tomu, jak se někteří (a je jedno jestli motorkáři nebo řidiči) chovají i tam, kde jsou přechody, a div vám nepřejedou paty, když přecházíte, tak se předchozímu komentáři nedivím.
Řidiči automobilů a motorek jsou stále kontrolováni,buzerováni,pojištění drahé jak prase.Pokutováni,i za překročení rychlosti o 3km.A ptám se ,ptám se i PČR co ti kolaři a koloběžkáři co jezdí jak blázni po chodníku a ohrožuji chodce,hlavně malé děti,které mají za to , že jsou na chodníku v bezpečí.Ješte jsem neviděla policistu kontrolovat ty na koloběžce.A večer jsou neoznačené nebo mini blikátkem ozn. A koloběžky na silnici hrůza.No ono i kolaři.Pteji krásný den a koho se to týká polepšete se...
Zase, řidiči jsou svatí, a cyklisté a koloběžkáři hrůza. Přitom kolikrát nejsou o nic lepší, o to smutnější, že oni prochází autoškolou a dělají zkoušku.
Ano, když vidím někoho na koloběžce, jak porušuje pravidla, tak nadávám, protože jen přispívá k tomu, že velká část lidí, pak na to nadává. Ale co kolikrát vymyslí řidiči, nad tím taky občas žasnu.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
No nevím...ženám doma praskne voda často a kdyby měli všichni volat záchranku... to není život ohrožující situace, to se běžně stává
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Jenže to jsem třeba já jako laik nevěděl, a ani ta operátorka mi nebyla schopna říct, že je ještě čas, jen 4x v různé podobě opakovala otázku na samoodvoz. Zvlášť když na závěr ještě pronese větu, kdyby se stav změnil volejte, jistě říct to asi musí, ale na klidu to nepřidá.
1 odpověď