A v čem konkrétně máte problém? S Teslou jsou cesty 300-500km naprosto bez problémů. Reálně. Jenom hledáte proč to nejde. Půjčte si ji, nebo jakýkoli jiný rozumný EV a zjistíte, že byste do spalováku už nesedl. Já už o spalováku, jako o dalším autě, ani neuvažuji. Když vidím, co FVE vyrobí za množství přebytků, tak je zcela logické je uložit do auta a projezdit. Jenom si neumím představit, kam bych pořád tak moc jezdil, protože to, co přebyde, se snad ani vyjezdit nedá. A pokud nechcete kupovat ojetiny, je tady snadné neřeší, nejezděte, nebo využívejte hromadnou dopravdu. Levnější, ekologičtější a na cesty 300km+ často i rychlejší. Stejně vás EV jednou nemine, asi se vám nechce jezdit 30 let stejným autem. Navíc dneska už s nafťáky ani do mnoha západních měst nevjedete, nepustí vás tam. Jel jsem s rodinou pár dní zpět do Rakouska a tam to ještě lze, do Německa už ne. Takže s naftovým autem se při první příležitosti rozloučíme. Stýskat se mi nebude ani trochu.
Mám 2 roky starý benzínový auto,nafťák jsem nikdy neměl. Teslu jsem řídíl(TM3),u toho auta nedokážu překousnout ten hnusný interiér+ to pořád znamená nabíjet 4x týdně hodinu na nabíječkách,které jsou většinou i jinde než vede moje cesta. Používat EV dneska by pro mě byl citelný zásah do života k horšímu a prostě jsem na 99% přesvědčený,že ani v 2035 se to výrazně nezlepší.
Naopak. EVčka jsou uživatelsky lepší už dneska. Ovšem to, co je pro jednoho lepší, může být pro druhého horší. Za mě je např. dnešní dojezd EVček naprosto dostatečný a to i pro mě jako obchoďáka, i jako pro rodiče. Dnešní služebka tam a zpět cca 250km by EVčko nevybila ani z 50% a při mých soukromých každodenních cestách bych EVčko nabíjel cca 1x do měsíce. Což je samozřejmě nesmysl, protože EVčko se dobíjí z přebytků vždy, když to jde. A že jich na mém RD je ...
No já žiju v bytě na sídlišti a nad 300km jezdím i 4x týdně když je potřeba. Takže pro mě bude EV horší než spalovák dalších 20 let,jinak by musely být ultrarychlé dobíjecí stanice na každém rohu jako dnešní benzínky. Celkem mě to štve,nechci kupovat ojetiny.
Souhlas. Zastavme to šílenství ve formě nekontrolovatelného vypouštění zdraví a životního prostředí škodících emisí. Klimatická změna nezadržitelně postupuje a dle posledních měření je ještě rychlejší, než byly původní předpoklady vědců (tj. těch, kteří o témětu něco vědí, na rozdíl od místních diskutujících). Rok 2035 je za 12 let, což jsou 3 generace vývoje nových automobilů. Jenom za posledních pár let vzrostl dojezd EV aut z 300 na víc jak 600km, což je naprosto dostatečné a pro mnoho lidí i zcela zbytečné. Pokud bude, počínaje rokem 2035, zakázán prodej spalovacích aut, tak říkám, že to mělo být už dávno. A nejen to. Stačí se podívat na elektrárnu počerady a jejího majitele, jak dělá všechno pro to, aby mohl dalších x let vypouštět do vzduchu smrtící rtuť a je mu zcela jedno, že otravuje životní prostředí a vzduch vem lidem v širokém a dalekém okolí. Rtuť z prostředí a našich těl už ale nikdo nikdy nedostane. On si ale za pár let nahrabe další stovky a stovky miliard. Potírání fosilních zdrojů a fosilních emisí by mělo naopak zrychlit a ne zpomalit, jak by mnozí chtěli: Navíc, čím víc teď budeme brzdit, o to víc pak budeme muset zrychlovat. Tento domácí úkol za nás nikdo neudělá a čím pozděi začneme, tím víc to pak bude bolet a tím to bude dražší.
Enyaq má na dálnici dojezd pod 300,v zimě dokonce 240. Nepoužitelný.
Tomu se rika, mit sve vydaje pod kontrolou 😄
Tomu se říka nebydlet v rozpadlém bytě a kupovat kvalitní jídlo. Jestli mi tu chce někdo říct,že na důstojné bydlení,energie,jídlo,dopravu,mobilní tarif,internet atd a trošku volnočasových aktivit a něco málo na spoření stačí v Praze/Brně atd 25 čistýho nebo kolik tu lidi píšou,tak to fakt nestačí ani omylem.
Moc krásně napsáno. Ti co mají příjmy 60 čistého mají dost prostoru k úsporám, ti co mají 40 čistého už mají prostoru méně, a ti co mají 20 čistého, jsou na tom dnes zle. Bohužel je zásadní chybou vlád minulých, že se zbavily vlastnictví důležité infrastruktury, a tudíž teď nemohou nijak pomoci s drahými energiemi. Ani minulé ani současné vlády neumějí hledat přijmy jinak než vyšším zdaněním toho co už zdaněno je, neumějí hledat jiné příjmy, neumějí škrtat nepotřebné výdaje, neumí rozumně hospodařit. Proto nechápu ten příspěvek 5000 na každé dítě domácnostem s příjmama 83000 čistého. Sorry ale za mě rodiny s příjmy nad 50 čistého pokud mají existenční problémy tak neumí ale vůbec hospodařit.
Co se úspor týče, ti nízkopříjmoví opravdu nemají kde šetřit, a přitom to nutně nemusí být jejich vinou, že spadli s příjmy, nebo že nemají dobrou práci. To také může být způsobeno rodinným zázemím. Kde mají ti nízkopříjmoví šetřit? Na jídle? A co třeba lidi, kteří jsou v insolvencích a chtějí se polepšit a začít splácet dluh, případně být "prospěšní" pro společnost?
Vy opravdu tvrdíte,že 50 čistého na domácnost je dostatečně? 😄 To je vtip ne.Chlap 30k čistého,žena 20k čistého a bez dětí je na úplně základní život. S dítětem už je to skoro přežívání. V současné cenové hladině je chudý i člověk s průměrnou mzdou. Vždyť to prakticky nestačí ani na bydlení,energie a jídlo.
chapu .. taky najezdim 90.000 km rocne a hned nebrecim ..vadi me ze , rok zpatky se chlubi jak vydelali 2 miliardy a ted by asi uz potrebovali dotace od statu ..
V roce 2020 měla zásilkovna obrat 2,5 miliardy a zisk byl 190 milionů. Takže ano,kdyby tu dražší naftu nepromítnuly do cen služby tak jsou v mínusu. Jak říkám,autodoprava má nízkou přidanou hodnotu.
2 roky se chlubili jak firma leti nahoru .. a ted je chvili drazsi nafta a uz breci ..jsem zvedavej kdy zase budou zlevnovat svoje skvele sluzby ..
Autodoprava je podnikání s nízkou přidanou hodnotou(a bude to tak navždy,jinak to nejde) a nafta je jeden z největších nákladů. Zdražení o 13 korun na litr je o 34% . Fakt vám přijde divné,že se ta služba musí zdražit?
Do jaké chudoby? I kdybyste holt nevytápěl všechny místnosti v domě, nekoupíte si další auto, koupíte míň chlastu a hraček dětem a nepojedete na drahou dovolenou, tak to má k chudobě pořád hoooodně daleko.
Mimochodem - střední třída je taková domácnost, která vydělává měsíčně cca 150 tisíc měsíčně a víc. Právníci, lékaři, management. To je střední třída.
Domácnost s čistým příjmem 60 tisíc měsíčně je nižší třída. A ano, ani to není medián národa.
Bití budou ti fakt chudí: Matky samoživitelky s čistým příjmem 15 tisíc. Těm se musí pomoct. Těm jde o existenci. Ale vzhledem k tomu, jak je na tom stát prachbídně, nic víc si dovolit nemůže.
Já to píšu z pozice člověka,co je v horních cca 3% mezd v ČR a kterého se to nedotkne.Ale rodinu s děckem(dvěma) co jsou kolem mediánu a průměrné mzdy tohle může stáhnout.Dokonce i samoživitel co vydělává 50k a má hypotéku a žije rozumně tohle nemusí zvládnout.Zvlášť pokud ty ceny energii budou v letech 23,24 atd ještě horší.
Ne, většina lidí to utáhne. Zvykli jste si na nesmyslně levnou energii a teď se divíte.
Pomoct se musí těm, co spadli do neřešitelné situace s dodavatelem poslední instance. Ale ne rozdávat všem. Vám ta současná inflace fakt nestačí, že chcete další?
ceny energii na přístí rok sestřelí do chudoby i střední třídu,která vydělává 30-40k.Tohle je něco,co by se plošně řešit mělo i když obecně toho nejsem příznivcem.
Mila damo, setrim na horsi casy ne ze jezdim po drahych dovolenych atd. To je normalni ze si clovek musi neco nasetrit, tak nas starsi generaci to ucily rodice.
Proč si každá komunistická stará osoba myslí,že osvč=drahá dovolená? Drtivá většina živnostníků vydělává 25-50k měsíčně a ti si drahou dovolenou nemůžou dovolit ani zdaleka.
28
Sledujících
1
Sleduje
28
Sledujících
1
Sleduje
Pro vaši informaci, dejte si tu práci a stravte asi tak 20s tím, že si zorazíte mapu se sítí nabíječek a porovnejte si jak vypadala ještě před 2 lety a jak vypadá dneska. Tvrdá data od ČEPSu: máme v Evropě v ČR nejsilnější síť nabíječek v poměru k počtu EV vůbec, naše síť nabíječek je už teď nehorázně předimenzovaná i na očekávaný počet EVček pro následujících 5 let a podle ČEPSu, tj. přímo od zdroje, žádný blackout ani v nejbližších 5 letech naprosto nehrozí. Takže to, co píšete se prostě a jednoduše nezakládá na pravdě. Pokud tedy nejezdíte neustále někde v příhraničí, kde dávají lišky dobrou noc. A to, že se vám nelíbí interiér je jedna věc, ale na ten to auto nejezdí. A na trhu jsou i další značky s jinými, pro vás určitě přitažlivějšími interiéry. Takže neřešte jak to nejde. Spíš si přiznejte, že jste proti EV tak nějak vysazený a nechcete jej už z principu.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Blackout a podobně jsem v žádném komentáři přece nezmínil,vůbec to neřeším. Nejsem proti EV vysazený,jen od toho chci (pro mě osobně) plnohodnotnou náhradu proti ICE. Tzn dojezd aspoň 500 po dálnici a ten dojezd dostat do auta za přijatelný čas. Drtivá většina nabíječek jsou 50-75kW,já tam nechci stát hodinu 4x týdně. Nabíjení na sídlišti se taky dlouho nevyřeší. Přece toho nechci tak moc.
1 odpověď