Jedno íčko a grammar nazi mají žně. Češtinu mám na klobáse
Je to Váš názor. Také byste mohl napsat yíčka neumím a je mi to jedno.
Nicméně omezení rychlosti jízdy vozidlem předpokládám, že respektujete, zřejmě protože uznáváte argument bezpečnosti.
Protože se Češi ještě nerozhodli sjednotit y/i, pak je dobré to také uznat. Opak svědčí o nevzdělanosti a tím, že se jí chlubíte, si moc nepomáháte.
Článek se snaží vytvořit dojem, že stačí dojít na Úřad práce, vybrat si rekvalifikační kurz a je to. Jenže většina těch kurzů je právě IT. Rekvalifikaci např. na elektrikáře tam nenabízí. A online kurzy na něco, kde potřebujete praktickou zkušenost mi přijdou nesmyslné.
Ne vše je neochota lidí. Myslím si, že i na systému dalšího vzdělávání by se dalo zapracovat.
Pokud si tady někdo někoho neváží, tak jsou to především učitelé žáků a studentů a jejich rodin. Potom se jim to vrací. Nic není černobílé a pravda bývá často poměrně složitá. Ale je třeba vidět obě stránky věci.
Možná soudite podle vlastních zkušeností? Já jsem měl možná štěstí na lepší pedagogy. Jistě, bylo pár exotů, ale ti to dělají barevné.
Ti co vystudují často učit nejdou.Dohadovat se s dětmi-mají na to přece právo,dohadovat se s rodiči,kteří tomu nerozumí,ale půjdou si stěžovat na každou blbost.......tak nastoupí do úřadů,bank atd.
Souhlasím s Vámi. Zdá se mi tedy, že poukazujete na to, že za to je spoluuzodpovědná celá společnost. Jinými slovy - nevážíme si učitelů jak bychom měli. Oni to cítí, tak jdou raději dělat něco, kde se budou cítit lépe.
Chybovost informací na internetu je velmi obdobná jako chybovost při výkladu učitelů, v učebnicích, na fóliích, ve skriptech atp. Je třeba hledat v kredibilních zdrojích. Dnes na školách učí tuny učitelů, kteří nemají k výuce aprobaci a vůbec by předmět neměli učit. Ale to zaměrně pomíjíte. Opět jasný dvojí metr. Píšete jen to, co potřebujete a co se vám hodí.
Zkusil jste si položit otázku proč učí ti neaprobovaní? Kdyby měl ředitel možnost výběru, tak by určitě vzal aprobovaného. A proč je málo třeba fyzikářů? Zkuste odpovědět.
Chybovost informací na internetu je velmi obdobná jako chybovost při výkladu učitelů, v učebnicích, na fóliích, ve skriptech atp. Je třeba hledat v kredibilních zdrojích. Dnes na školách učí tuny učitelů, kteří nemají k výuce aprobaci a vůbec by předmět neměli učit. Ale to zaměrně pomíjíte. Opět jasný dvojí metr. Píšete jen to, co potřebujete a co se vám hodí.
Snažím se naopak ostřeji vymezit o co podle mě jde - povinná šk. docházka ano či ne? Za mě ano. Souhlasím s Vámi, že přínos některých učitelů není příliš velký. Takže si myslím, že těch lepších by si měla naše společnost začít vážit.
A co mobilní data? Generátor na výrobu elektřiny, solární alternativa? Kdyby nešla delší dobu elektřina, bude to pro nás konec světa. Nebude fungovat vůbec nic.
Zkuste třeba Tutor Lilly nebo Talkpal a uvidíte, že dobrá aplikace jazyk může naučit.
Ale budete schopen mluvit tak, aby Vám v cizině rozuměli?
Proč musí učitel u tabule pořád blábolit o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se dá doptat dobrého chatbota, nastudovat online zdroje z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud jde o popisné vědy. Jak je z textu výše zřejmé, až 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Digitální obsah má mnohé výhody. Pomocí hypertextu lze obsahem brouzdat kontextuálně, najít potřebné souvislosti a vysvětlit obsahové nejasnosti. To bývá častý problém při frontálním výkladu, a proto se žáci tak málo naučí a i to málo rychle zapomenou. Učitelé se hrozí toho, že by měli žáci volně kdykoli k dispozici výkonné prostředky, protože je jasné, že by žáci měli daleko větší možnosti získávání relevantních informací než mohou poskytnout učitelé. A to kdykoli podle osobní potřeby. Proto ten spěch, aby se mobily a tablety co nejrychleji zakázaly. Pak si mohou opět školní úředníci stanovovat podle své libovůle, kdy dovolí žákům používat chromebooky. Školství má sloužit žákům nikoli učitelům. Potom je to celé marné.
Podle čeho jste schopen posoudit, zda informace, předkládané Vám na internetu, jsou pravdivé nebo ne? Je to právě díky vašemu vzdělání a schopnosti kritického myšlení, jehož základem je srovnávání. A to je úkolem učitelů. A že jsou lepší a horší? Jako i v jiných profesích. Ale to tu přeci neřešíme. Čím lepší učitele budeme umět vychovat, tím pro nás lépe. Ale také si jich společnost musí umět vážit.
Tak přesně takhle neumím Německy. I když jsem měl dobré známky a původně s ní začal již v první třídě v rámci kroužku. Lekci jsme opakovali tak dlouho, dokud i ten největší trubka měl alespoň za 4, takže dlouho. Jsem rád, že jsme vůbec nakousli minulý čas.
Okolnosti mě stejně donutili se naučit anglicky, zvídavost španělsky, takže němčinu se pokusím vzkřísit později.
Je dobré se pověnovat i češtině, pokud Vás k tomu lidé ještě nedonutil[y].
Jasně. Ty solární parky nemají žádnou vlastní spotřebu, natož náhodnou na jiných fázích. Tam dává smysl jednoduchý symetrický střídač.
Ale v domě, kde vám spotřeby na jednotlivých fázích lítají, je naopak ten symetrický střídač nevhodné řešení.
Chcete dodávat energii vždy do té fáze, kde je spotřeba a ne posílat cennou energii z baterie na dvou fázích do sítě, když se pustí bojler, nebo varná konvice, nebo trouba v kuchyni. To je opravdu hodně špatně.
V tom s Vámi souhlasím, že pro domácnost je lepší asymetrický. Nicméně je složitější.
Nejedná se o solární parky, zatím jsme vždy řešili fve u průmyslového objektu. Důvod je ten, že výkonnější asymetrické střídače se nedělají. Ani distribuovaná řešení jako Studer (max. 72 kW) a Victron.
S kvalitou bychom museli zřejmě uvést konkrétní příklady.
U asymetrie je důležitá i rychlost, s jakou je střídač schopen reagovat na změny odběru. Např. Goodwe má pomalou odezvu a není schopen poskytnout údaj o jalovém výkonu, ačkoli v dokumentaci to udává. Zase INVT sice údaj o jalovině poskytuje, ale už nerozlišuje mezi kapacitní a induktivní. Proto poukazuji na horší kvalitu.
Rozfázování je základní věc, co se elektrikář učí.
A to, proč je nutné měření po fázích byla moje první otázka.
Z technického hlediska nevidím jediný důvod, proč by to mělo být.
Napsal jsem zde tuto otázku a doufal jsem, že mi na ni někdo odpoví. Že se konečně dozvím důvod, podle mě zbytečnosti.
Zatím se nikdo nenašel.
Pokud to víte, rád se nechám poučit.
V tom s Vámi souhlasím, že technický důvod pro to nevidim. Reagoval jsem na p. Novoměstského, který psal, že měření po fázích je kvůli udržování rovnovážného stavu. Chtěl jsem zdůraznit, že kvůli tomu to není.
S Vámi nesouhlasím v tom, že podle mě nemůžete vědět na které fázi má která domácnost pračku nebo varnou konvici. Nicméně z praxe vím o průmyslových objektech, kde je asymetrie odběru i 10 - 20 kW na fázi. Srovná se to až kdesi "nahoře".
Váš soused má tu konvici zapojenou na 2. fází a další soused na třetí.
A v tom množství odběrných míst na jeden transformátor to udělá cca rovnováhu.
Nevím na základě čeho tak soudíte? Elektroinstalatéřii se těžko domluvili na jaké fázi bude zásuvka v kuchyni.
Ale pokud vím, tak argument byl, že se má platit za rovnovážný stav, který objekt porušuje. A teď píšete, že se to k 1. trafu srovná. Tak když se to srovná, proč chcete, aby za to lidi platili?
To máte sice ve všem pravdu, ale pokud vím, tak symetrické střídače se v ČR už v podstatě nemontují.
Je dostatečný výběr kvalitních asymetrických střídačů a tak k tomu není důvod.
To samozřejmě neznamená, že nějaké staré instalace ještě symetrický střídač nemají...
Ano, to je přesně co píši- že se montují střídače horší kvality. Děláme dispečerská řízení i pro MWp fve, tam jsou stále pouze symetrické.
S těmi střídači máte samozřejmě pravdu, jsou kvůli nám komplikovanější.
Na druhou stranu pokud už takový střídač máte, tak se vám v podstatě nemá jak stát, aby jste na jedné fázi dodával a na jiné odebíral.
Takže jediný přínos by to zrušení počítání měření po fázích mělo ve zjednodušení použité techniky a to by se projevilo až za pár let.
Neříkám, že bych byl proti, přijde mi to jako zbytečná komplikace zvyšující cenu všeho vybavení. Ale na druhou stranu mi to nepřijde jako nijak velký problém🤷♂️
Tzv. asymetrické střídače jednak tu asymetrii zvládají jen do určitého %, typicky 1/3 - 1/2 nominální výkonu střídače a druháku jsou buď dražší nebo typicky ty, co se montují, méně kvalitní.
4
Sledujících
0
Sleduje
4
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Tento komentář byl smazán uživatelem.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Váš názor je zajímavý. Abych se nad ním mohl zamyslet, musel bych vědět v jakém oboru pracujete.
Každá práce má svou hodnotu, podle toho co vytváří. Dá se zaplatit pouze tím, za co pak výsledný produkt dokážete zpeněžit. Tedy je to i tím, jaké má firma obchodníky, jaký má marketing a jak si společnost produkt cení. Pokud peníze nevydělá, tak nemůže mít vysoké mzdy. Slevy zaměstnanci chtějí, a vysoké mzdy taky 😀.