A kde to zlevnění baterií vidíte? Já jen čtu a slyším, že někdy v budoucnu bude....a ono reálně nic.
Náhradní baterie do Tesly 3 stojí skoro 600 tisíc, náhradní baterie do BMW i3 stojí podle výkonu 12-15 tisíc eur. To opravdu nejsou malé peníze. Zvláště když slušnou i3 koupíte ujetou za 350.
Baterie elektromobilů za posledních 15 let razantně zlevnily. Oproti roku 2008 jsou dnes za hubičku.
1 kWh za 33 tisíc, dnes za 3200 Kč
A kde to zlevnění baterií vidíte? Já jen čtu a slyším, že někdy v budoucnu bude....a ono reálně nic.
Náhradní baterie do Tesly 3 stojí skoro 600 tisíc, náhradní baterie do BMW i3 stojí podle výkonu 12-15 tisíc eur. To opravdu nejsou malé peníze. Zvláště když slušnou i3 koupíte ujetou za 350.
Ceny baterií pro elektromobily klesly od roku 2008 o neuvěřitelných 90 %. Teď se to možná na chvíli zastaví.
Pro lepší představu můžeme použít jako příklad populární elektromobil Tesla Model Y, který má baterii s kapacitou 82 kWh. V roce 2008 by tato baterie stála přes 116 000 dolarů. Dnes stejná baterie stojí něco málo přes 11 000 dolarů.
Tak to vás lituji. Já opravdu nemám doma náladu ještě napojit auto. Ano, zaplatíte jako ostatní za palivo a tím konci ta výhoda. Teď jedu do Italie a ještě, ze mám benzinové auto, protože bych tam jel 2 dny 😀
A jaký je rozdíl v strkání do auta smradlavé hadice a kabelu? Já kvůli doplnění paliva nemusím nikam extra jezdit.
Právě jsem se vrátil uz Itálie a proto vím, že je to pohodlné a na pohodu. Ale nejlépe vše vědí ti, co nemají žádnou osobní zkušenost.
Já bych si klidně koupil elektrické auto. Ale nemám ho na pražském Jižňáku kde nabíjet. Leda bych táhnul tři sta metrů prodlužku. A i kdybych měl, tak ve veřejné nabíječce se platí cca 23 Kč/kWh, kdežto domečkáři za Prahou platí 7 Kč/kWh. Pokud nemají navíc na garáži solár.
Vy jste neskutečný lhář a manipulátor.
Teď si nic nenabijete. Není sluníčko. Teď je to tak max na světla v baráku
Nevím jak váš dům, ale můj dům je navzdory FVE napojen na rozvodnou sít a tak si nabíjím, kdykoliv chci. Jen za to zaplatím stejně, jako ostatní za palivo. Nemusím kvůli tomu ale jezdit k čerpací stanici. Prostě to mám pohodlně doma. Smrad benzínu, nafty a výfukových plynů už je pro mne minulostí.
O výrazném poklesu ceny baterií slyším i čtu poslední roky velmi často. Ale je to jen vlhký sen ekobláznů , kteří nemají zdání ani o technice ani o ekonomii. Baterie obsahují vzácné kovy a čím po nich bude větší poptávka, tím budou dražší. Takže žádné zlevnění opravdu nebude.
Jasně, Všude o něm čtete, ale ono neexistuje, že? Zlevnění nebude, zlevnění už je. Jen někteří lidé prostě popírají realitu.
Víte že se dováží i z jiných zemí ? Dokonce je nyní levnější než před několika lety..čím to , když jsou ty země stále rizikové ?
Ropná krize vedla k pokusu o vzkříšení elektromobilismu...tak jak pokus začal tak zase skončil..
Elektřina je aktuálně levnější, než před několika lety. Ale například ropa vyskočila významně ihned po oznámení náletů Izraele. Elektrmobilismus vždy ukončila ropná lobby ze strachu o svoje nadprůměrné příjmy, ale to byste vy nepochopil.
Tak s covidem vám to vysvětlí třeba imunologové, epidemiologové, statistici a matematikové z odborné skupiny SMIS, dalším odborníkům se už za dehonestaci za covidismu musí omlouvat i lživá Česká televize, viz. rozhodnutí soudu.
No a umělá energetická krize samozřejmě byla, vždyť co jiného byl osminásobný meziroční výdělek ČEZu? Bláboly o odstřihnutí od ruského plynu a ropy, přitom ji proudí i do západní Evropy víc než předtím. Chce to sundat růžové EU brýle a vidět realitu vy konspirátore.
Jasně. Ve vaší alternativní realitě a mezi svými máte jistojistě pravdu. 🤷♂️
Mám Fotovoltaiku a opravdu si teď EV auto doma nenabijete 😀 To je taková dezinformace.
Tak ono záleží, kolik kWp vůči vlastní spotřebě máte, že? Nabít si auto doma může každý, kdo má zásuvku 230 V. A to není dezinformace. To je fakt. Jen Češi rádi hejtují nové věci a hledají problémy tam, kde nejsou.
Nabíjet při nákupu v obchoďáku skutečně nemůžu, protože tam tak často nejezdím 🙂
Ale díky za pobavení. Rád se s vámi setkám kdykoli od začátku listopadu do konce prosince v Olympii v Brně, abychom si teorii o dobíjení dvakrát týdně mohli ověřit.
Budete nabíjet tam, kde budete auto přes noc parkovat. Ale vy stejně jen pěkně po česku hledáte problémy tam, kde nejsou.
Co budete s elektroautem dělat po 10 letech provozu až kapacita baterek klesne na 75 procent nebo i méně. Koupíte za polovinu ceny nového vozu paky baterek, nebo budete hledat ty nejslabší články a měnit je nebo jezdit jenom kratší trasy a často dobíjet, nebo ho prodáte? Myslíte, že existuje dostatek hlupáků, kteří jej s tímto nedostatkem koupí a ještě za cenu, která bude pro vás zajímavá?
Baterii vyměníte, za deset let bude za zlomek současné ceny a starou prodáte někomu jako domácí úschovu energie k fotovoltaické. Typicky po česku hledáte problémy tam, kde žádné nejsou.
12
Sledujících
0
Sleduje
12
Sledujících
0
Sleduje
Ta hadice je smradlavá? Já ji tak mám 3 minuty a je hotovo. Také jsem přijel z italie a nemusím řešit dobíjení a kde nabijí auto. Zrovna jsem tam viděl jednoho Němce jak to řešil a pak tahal kabely a prosil každého o pomoc. Byl jsem na Gardě. Také mám EV, ale je to tak do města. Stojí tady už měsíc a nikdo s nim nechce jezdit. Já Vám ho prodám jestli chcete. Má najeto cca 4 tis za rok.
1 odpověď
21
Sledujících
20
Sleduje
21
Sledujících
20
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Ne, ta hadice voní po fialkách, že?
Já ale nemám EV, ale Teslu. A ne nějakou zoufalou plečku, kterou vytvořili nemehla z dionasauřího koncernu, který umí jen podvádět s emisemi. Nabíjení neřeším, protože mám dojezd 350-450 km (nejnověší Model 3 umí až 700 km) a tak jen sednu do auta, zadám do navigace cíl cesty a jedu. Na naplánovaných zastávkách (a Tesla má velmi hustou sít velmi rychlých Superchargerů) si během dobíjení zajdu na toaletu, dám si kávičku, svačinku a po zhruba 20 minutách, jedu dál. Nedělám z toho drama, ani problém, jako vy všichni, co pravděpodobně nezastavujete na nic jiného, než na ty tři minuty na natankování a potom jako největší stresmeni popoháníte celou rodinu, aby už se zase rychle jelo dál, abyste byli na té "dovolené" přeci co nejdříve. Něco takového u nás nepřipadá v úvahu. Když jedeme na dovolenou, jedem na pohodu. Nikam nespěcháme. Žádný stres. Přestávky po 2-3 hodinách, vystřídání za volantem a díky skvělému autopilotu, nemáme ani stres při jízdě po dálnici. Auto se samo drží v pruhu, hlídá si rychlostní omezení, takže se vlastně jen dívám. Od lidí jako jste vy, jen pořád dokola poslouchám opakované bludy o EV, že už mě to ani nebaví poslouchat. Jste jak zaseknutá gramofonová deska, nebo spíše jako repeater. Všichni jak ovce opakujete stejné bludy stále dokola. Přitom víte úplný prd. Užívejte si svůj spalovák až do konce svých dnů.