Taky jsem před rokem přemýšlel o tomto autě, ale jednak opravdu málo místa vzadu na zadních sedačkách a pak taky to vytí motoru, to bylo opravdu otravné. Nakonec jsem koupil novou Suzuki Vitaru 1.4 turbo 95 kW, mildhybrid s manuálem a jsem spokojený i se spotřebou (průměrná dlouhodobě 5,3l/100 km). Mě Yaris Cross mírně zklamal, holt marketing u Toyoty funguje asi dobře, ale vůz zase tak vynikající jak ho prezentují není, ale dobře vypadá a to dnes dost prodává...
U Chorého je možné všechno a ani bych se nedivil, pokud by měl soupeř pravdu, ale to se asi nikdy nedozvíme. Chorého sleduji skoro celou prvoligovou kariéru, již od jeho angažmá v Olomouci a jakkoliv je to kvalitní hráč, tak vždycky měl okamžiky a výpadky, kdy se mu tzv. vypnul a zatemnil mozek a udělal něco hloupého, ať už úmyslný až likvidační faul, tak i nemístné a dost hloupé narážky. Špičkový a nepostradatelný fotbalista není jen o kvalitní hře, ale i o přiměřeném používání hlavy. Ale holt je to jak pro Slávii, tak i pro reprezentaci nepostradatelný fotbalista a tak se mu bude pravděpodobně promíjet a zamazávat skoro všechno, to je taky obrázek dnešní doby a dnešního fotbalu u nás v ČR. A Chorý není jediný takový fotbalista, je jich více, akorát u něj je to dost vidět, neboť těch minel v chování za svoji kariéru fotbalisty nemá zrovna málo.
Ale tady přeci nejde o směnu pozemků, nebo o to, že někdo, kdo deklaroval, že tam bude hospodařit, tak to následně někomu prodal. Tam v první řadě, jde o to, že se má uskutečnit změna územního plánu (nikde v článku není popsáno, jestli se již uskutečnila). Město, tedy zastupitelstvo Stráže pod Ralskem asi tomu fandí, ale to neznamená, že to tak musí dopadnout. Máme tady institut místního referenda, máme tady možnost odvolání zastupitelstva, máme tady možnost soudního napadnutí atd. atd.. Pokud někdo tam nějaké haly nechce ať tedy činí příslušné kroky. To, že někdo nějak mluví a pak jinak jedná je o ničem a pokus se k něčemu písemně nezavázal, tak těžko to napadnout. V čem jako tady stát pochybil?
Tak nevím pane autore článku. Podle Vás bychom měli nechat při každém servisu auta nechat provádět zátěžový test autobaterie ? Já tedy nevím, jestli Vy sám víte, jak správně a čím se provádí adekvátní zátěžový test. Věřím tedy, že víte, ale raději to zde nechcete popisovat, nebo máte pokyny se o tom zde raději nezmiňovat? Ty tzv. zátěžové testery v servisu, co se připojí k baterii a za pár vteřin Vám vyjede lístek se zprávou, že baterie je OK jsou k ničemu, baterie Vám klidně klekne třeba na druhý den. Správně prováděný zátěžový test se dělá příslušným testerem skoro až do vybití baterie a následného okamžitého nabíjení, čili automobil musí zůstat v servisu pravděpodobně až do druhého dne, až z tohoto testu poznáme, jestli ta baterie je OK, nebo těsně před smrtí. I z těch důvodů, ty adekvátní testy baterií se v servisech neprovádějí, jednak by to blokovalo servisy, jednak by źákazníci něco takového nechtěli ani platit. Test, který Vy doporučujete při každé návštěvě servisu je test skoro k ničemu, je to jen oblbování zákazníka servisem, zákazník nezná a raději pak zaplatí za novou baterii....
Dnešní vláda ČR a mnozí její ministři tápou v mnohém, co konají a vymýšlí (budiž pochváleny světlé vyjímky). Vše se odvíjí od toho, že máme slabého premiéra a politologa, který je pravděpodobně dobrý jako vyučující teorii na vysoké škole, ale praktické řízení státu jde stále dost mimo něj. Ona celá tahle vláda přišla být před cca 3 roky očividně zaskočená, že se dostala k moci a dle všeho se ještě z toho jako celek nedostala.
Politici dopustili, přinutili a dostali svými vizemi a nařizeními obor automotive zde v Evropě, že je tam kde je a nyní chtějí v případě Volkswagenu zalepit svou iniciativou za pomocí dotací aj., aby ten obor opětovně řádně fungoval? Napřed něco zdrbali aniž měli tucha co vlastně činí a nyní se zase snaží pomoci litím peněz do "strhaného koně"? Vzpamatujme se tady v Evropě a hlavně v EU, jinak to bude stále jen padat a padat hlouběji a hlouběji....
Nezvolení komise a následný chaos pane Niedermayer? Proč chaos? Vždyť to je přeci součástí demokracie, že někoho nezvolí, či zvolí, ačkoliv to bylo tzv. přislíbeno a dopředu dojednáno, ostatně i nepřidělení slíbené pozice eurokomisaře pro J. Síkelu (jak tvrdí A. Vondra) šéfkou EK je taky určitým projevem demoktracie, i když si o tom myslíme cokoliv. Nechápu, že určitý projev demokracie je pro Vás nepřijatelný a jiný je zase odpovídající? Ostatně tak je to u Vás a Vám podobným asi vždycky, demokracie je většinově to, co vyhovuje Vašim představám, ne představám jiných.
No co ke Kamiqu z mého pohledu říci? Za svůj motoristický život jsem měl celkem 6 nových Škodovek, které jsem si vždy kupoval za vlastní peníze a do svého vlastnictví a veškeré náklady za PHM, servis, opravy vždy platil ze svého. Tedy žádné přidělené služební vozidlo, což je z pohledu uživatele a hodnotitele jakéhokoliv vozu dost důležiý aspekt. Po poslední Fabii combi III. řady, jsem chtěl na důchod něco vyššího a taky aby to mělo dobrá a pohodlná sedadla ( sami poznáte co na stáří dělají bolavá záda) a aby mě to vydrželo už do konce motoristické kariéry. Můj "dvorní" prodejce Škodovek mě nabízel Kamiqa, ale vybral jsem si Suzuki Vitaru. Důvody může mít každý jiné, ale u mě převažovali čisté racionální důvody a tak po cca 45-ti letech jsem řekl Škodovce sbohem a nelituji.....
Premiér Fiala je dnes bohužel už dost směšný a to je zpravidla začátek konce politika. Jak to nedávno napsali na nějakém webu, tak ODS by se spíše vyplatil podobný tah jako v USA tj. výměna Biden versus Harrisová, v ODS možná Fiala versus Kupka. V USA to sice nevyšlo a měli na to málo času, u nás máme pořád cca 11 měsíců do voleb. Kupka veřejně nelže, neplácá nesmysly ,není narcisistický jako Fiala a v ODS není neoblíbený. Uvažujte hlavou ODS-sáci, jinak to projedete v roce 2025 na celé čáře....
Tak nevím pane autore článku, kde žijete a v jakém tom sociálním okruhu se pohybujete a s kým vůbec se stýkáte a hovoříte? Mám v příbuzenstvu, mezi kolegy, známými mimo jiné i vysokoškolsky vzdělané lidí a mezi nimi i mladé a ti nemají problém s naší současnou opozicí, ale mají problém se současnou vládnoucí koalicí a rozhodně si nemyslím, že by ti známí, kolegové, příbuzní byli zabednění, nevzdělaní, hloupí, neinformovaní, populističtí, aj....
Na článku autora je očividně vidět, že jakákoliv maličkost, která může, byť nicotně pomoci prodeji a rozšíření elektromobilů je jejich propagátorům a příznivcům dobrá. Jejich očividná a velká negativa raději už nezmiňují. Ne nadarmo se říká, že stokrát nic umořilo i osla, takže proč nejít zrovna touto cestou, že? Ostatně podobnou cestou , ala pomalu jezdící, nezastavitelný buldozer kráčí i současná EU.
Ach jo! Kompetentnost či spíše nekompotentnost a odborná neerudovanost až amatérismus, dohromady s obrovským lobismem u politických špiček jak u nás v ČR, tak v EU skoro vždy zatíná tzv. dýku do zad normálnímu lidskému bytí a selskému uvažování. Vědecká a průmyslová komunita jako by byla vždycky až na druhé koleji. Když se k tomu přidá právní džungle a nepřehlednost, tak jakýkoliv , byť dobře míněný krok je předem vystaven obrovským problémům s jeho realizací, což vše automaticky prodražuje a oddaluje. A i proto skoro nad každým, významnějším krokem kteréhokoliv z politiků by se dnes chtělo brečet, byť jejich úmysl mohl být zprvu sebečistší. Ale nechť si to přiznají, zavinili si to jednak sami, no a my obyčejní lidé kteří si dodnes zhusta myslí, že náš hlas může něco rozhodnout a obrátit kolo dění, jsme tak odsouzeni k pouhému přihlížení s otevřenou pusou, co se to vlastně děje. Mnozí asi znají poučku, že kdyby volby měly sílu něco změnit, tak by je již dávno zakázaly...
Česko a premiant v nákupu elektromobilů? Pouhá hra se slovy a čísly, ono se to dobře stoupá v násobcích prodejů když statistika začíná skoro od nuly. A že evropské automobilky zaspaly v elektromobilitě? Asi ano, ale udělala se hlavní chyba v tom, že hlavně Evropské komise tlačila a přemýšlela jen a jen nad elektromobily a žádnou jinou alternativu nebyla ochotna si připustit. Dnes umíme v Evropě vyrobit spalovací auta co mají znečištění na minimální úrovni, tak proč se jich zbavovat a nechat se válcovat okolním světem. Přistupme konečně na alternativní mix druhů pohonu, nechme si zákazníky vybrat a nečekejme, že jen a jen elektromobilita a nic jiného spasí klimaticky náš svět. Nespasí!
U oné tzv. první dámy je její veřejné angažmá po boku svého chotě přeci dobrovolné, nebo má snad uzavřenou nějakou pracovní smlouvu, nebo dohodu o provedení práce? To mě už hlava nebere, co z té dnešní vládnoucí čtyřkoalice ještě nevyleze. Moje manželka mě taky reprezentovala na pracovních večírcích, společných akcích, ale tohle, co vypustil do světa Jurečka, tak to by mě v životě nenapadlo!
Teoreticky to má pan Staněk zmáknuté perfektně, bohužel jen teoreticky, kdyby to tak mělo fungovat, tak Škoda Auto a.s., by jej již dávno zaměstnala. Holt Evropa přistoupila na tvrdou hru o emisích, ačkoliv v tom před celým světem již dávno dominovala, ale chtěla být ještě aktivnější než ti nejaktivnější. Do té doby špinavá Čína si spočítala, že by výrobou elektromobilů mohla řešit vlastní emise a jako bonus navíc, by na úkor té aktivistické Evropy mohla z toho profitovat a konkurenční Evropu tak nějak tímto potopit. Ostatně to, že již před lety ovládli nerostné zdroje svědčí o tom, že Čína na rozdíl od Evropy myslí komplexně ve všem a ne jenom klimaticko-ideologicky jako vyloženě hloupá EU. Skoro to vypadá jako by EU a její rozhodnutí řídila Čína a jen naoko, aby se neřeklo, zavádí dnes EU nějaké ty dodatečná cla na auta vyráběná v Číně. Co dále? Čína přesune výrobu do Evropy a zase nula od nuly pojde, že? A tak stále dokola, byrokraticko-politický moloch EU je bohužel stále o krok pozadu. Sami jsme si na to naskočili, lepší klima bychom v Evropě a nejen v Evropě zvládli a dosáhli i bez elektromobilů, dělá se kolem nich naprosto nesmyslná gloriola veškeré spásy lidstva a když v tom budeme "úspěšně" pokračovat, tak na to v Evropě dojedeme....
Když už se pan Doležal ohání studiemi o klimatu, tak co třeba tahle, i tu by si mohl přečíst viz. odkaz níže. A ta rovnou říká, že CO2 je opravdu pachatelem oteplování, ale nějak mě z ní nevyplynulo, že člověk a jeho činnost je tím zlomovým producentem CO2 a zlomovým hybatelem změny klimatu. Po jejím přečtení možná i on dojde k tomu, že veškerá činnost lidstva je při produkci CO2 jen pouhým plyvnutím do rybníka plného vody. No a udělat tzv. rozhovor s tím, že si posléze najdu podklady a rozpory a pak to do toho rozhovoru umístím s patřičným komentářem, tak to myslíte pane Doležale, že to je férová žurnalistika? A zhazovat a zkoušet někoho, že není schopen napřesno
a tzv. z patra odcitovat význam technických a vědeckých pojmů? Myslíte, že když Vás někdo bude se žurnalistickými skripty v ruce zkoušet, tak že se Vám bude 100% dařit? Zkuste napříště videorozhovor tzv. napřímo, bez přípravy a bez následných úprav, dodatečných komentářů a poznámek, no a pak ho na webu zveřejněte. Asi to už nebude ta pořádná masírka, co? Odkaz 1 ?
No, jen tak pro zajímavost pro ty, co tvrdí, že Vitara je po cca 9.-ti letech od začátku její výroby již nemoderní, nezajímavé auto, co nemá ani moc smysl kupovat, a pro některé je to dokonce šunt. Podíval jsem se na statistiky SDA, co se týče registrací nových vozů v ČR za leden až září 2024 a tam v odpovídajícím segmentu tj. SÚV typu B, v 31 různých typech vozů je samotná Vitara na 12. místě v prodejích a kdybych jsme ji sečetli se sesterským a technikou úplně stejným Suzuki S-Crossem (ten je celkově na 6. místě), tak v tomto segmentu opanují společně cca 10% trhu. V tomto segmentu je oproti Suzuki prodejně na tom lépe jen značka MG a Toyota. Takže mnozí zákazníci mají k vozům Suzuki a konkrétně k Vitaře asi docela jiný názor, než zde diskutující průměr fóra a to je pro automobilku to rozhodující, tedy jak se to prodává a ne jak se o jejich výrobcích diskutuje na fórech, kde si mnozí myslí, že jen ten jejich názor je ten relevantní. Pro automobilky není, pro ně jsou relevantní prodejní čísla. viz.: Odkaz
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Když je někdo, nebo něco neschopný/né, tak se to neprojeví ihned, ale až po čase. Ten čas trval nyní cca 3 roky. Jak je schopná či spíše neschopná naše nynější vláda, tak to se začalo naplno ukazovat až teď. Prolhanost, slabost, ohýbání faktů, obraty ve slibech a programech a až neschopnost je v negativním slova smyslu u ní přímo ukázková...