Tak nevím pane autore článku, kde žijete a v jakém tom sociálním okruhu se pohybujete a s kým vůbec se stýkáte a hovoříte? Mám v příbuzenstvu, mezi kolegy, známými mimo jiné i vysokoškolsky vzdělané lidí a mezi nimi i mladé a ti nemají problém s naší současnou opozicí, ale mají problém se současnou vládnoucí koalicí a rozhodně si nemyslím, že by ti známí, kolegové, příbuzní byli zabednění, nevzdělaní, hloupí, neinformovaní, populističtí, aj....
Na článku autora je očividně vidět, že jakákoliv maličkost, která může, byť nicotně pomoci prodeji a rozšíření elektromobilů je jejich propagátorům a příznivcům dobrá. Jejich očividná a velká negativa raději už nezmiňují. Ne nadarmo se říká, že stokrát nic umořilo i osla, takže proč nejít zrovna touto cestou, že? Ostatně podobnou cestou , ala pomalu jezdící, nezastavitelný buldozer kráčí i současná EU.
Ach jo! Kompetentnost či spíše nekompotentnost a odborná neerudovanost až amatérismus, dohromady s obrovským lobismem u politických špiček jak u nás v ČR, tak v EU skoro vždy zatíná tzv. dýku do zad normálnímu lidskému bytí a selskému uvažování. Vědecká a průmyslová komunita jako by byla vždycky až na druhé koleji. Když se k tomu přidá právní džungle a nepřehlednost, tak jakýkoliv , byť dobře míněný krok je předem vystaven obrovským problémům s jeho realizací, což vše automaticky prodražuje a oddaluje. A i proto skoro nad každým, významnějším krokem kteréhokoliv z politiků by se dnes chtělo brečet, byť jejich úmysl mohl být zprvu sebečistší. Ale nechť si to přiznají, zavinili si to jednak sami, no a my obyčejní lidé kteří si dodnes zhusta myslí, že náš hlas může něco rozhodnout a obrátit kolo dění, jsme tak odsouzeni k pouhému přihlížení s otevřenou pusou, co se to vlastně děje. Mnozí asi znají poučku, že kdyby volby měly sílu něco změnit, tak by je již dávno zakázaly...
Česko a premiant v nákupu elektromobilů? Pouhá hra se slovy a čísly, ono se to dobře stoupá v násobcích prodejů když statistika začíná skoro od nuly. A že evropské automobilky zaspaly v elektromobilitě? Asi ano, ale udělala se hlavní chyba v tom, že hlavně Evropské komise tlačila a přemýšlela jen a jen nad elektromobily a žádnou jinou alternativu nebyla ochotna si připustit. Dnes umíme v Evropě vyrobit spalovací auta co mají znečištění na minimální úrovni, tak proč se jich zbavovat a nechat se válcovat okolním světem. Přistupme konečně na alternativní mix druhů pohonu, nechme si zákazníky vybrat a nečekejme, že jen a jen elektromobilita a nic jiného spasí klimaticky náš svět. Nespasí!
U oné tzv. první dámy je její veřejné angažmá po boku svého chotě přeci dobrovolné, nebo má snad uzavřenou nějakou pracovní smlouvu, nebo dohodu o provedení práce? To mě už hlava nebere, co z té dnešní vládnoucí čtyřkoalice ještě nevyleze. Moje manželka mě taky reprezentovala na pracovních večírcích, společných akcích, ale tohle, co vypustil do světa Jurečka, tak to by mě v životě nenapadlo!
Teoreticky to má pan Staněk zmáknuté perfektně, bohužel jen teoreticky, kdyby to tak mělo fungovat, tak Škoda Auto a.s., by jej již dávno zaměstnala. Holt Evropa přistoupila na tvrdou hru o emisích, ačkoliv v tom před celým světem již dávno dominovala, ale chtěla být ještě aktivnější než ti nejaktivnější. Do té doby špinavá Čína si spočítala, že by výrobou elektromobilů mohla řešit vlastní emise a jako bonus navíc, by na úkor té aktivistické Evropy mohla z toho profitovat a konkurenční Evropu tak nějak tímto potopit. Ostatně to, že již před lety ovládli nerostné zdroje svědčí o tom, že Čína na rozdíl od Evropy myslí komplexně ve všem a ne jenom klimaticko-ideologicky jako vyloženě hloupá EU. Skoro to vypadá jako by EU a její rozhodnutí řídila Čína a jen naoko, aby se neřeklo, zavádí dnes EU nějaké ty dodatečná cla na auta vyráběná v Číně. Co dále? Čína přesune výrobu do Evropy a zase nula od nuly pojde, že? A tak stále dokola, byrokraticko-politický moloch EU je bohužel stále o krok pozadu. Sami jsme si na to naskočili, lepší klima bychom v Evropě a nejen v Evropě zvládli a dosáhli i bez elektromobilů, dělá se kolem nich naprosto nesmyslná gloriola veškeré spásy lidstva a když v tom budeme "úspěšně" pokračovat, tak na to v Evropě dojedeme....
Když už se pan Doležal ohání studiemi o klimatu, tak co třeba tahle, i tu by si mohl přečíst viz. odkaz níže. A ta rovnou říká, že CO2 je opravdu pachatelem oteplování, ale nějak mě z ní nevyplynulo, že člověk a jeho činnost je tím zlomovým producentem CO2 a zlomovým hybatelem změny klimatu. Po jejím přečtení možná i on dojde k tomu, že veškerá činnost lidstva je při produkci CO2 jen pouhým plyvnutím do rybníka plného vody. No a udělat tzv. rozhovor s tím, že si posléze najdu podklady a rozpory a pak to do toho rozhovoru umístím s patřičným komentářem, tak to myslíte pane Doležale, že to je férová žurnalistika? A zhazovat a zkoušet někoho, že není schopen napřesno
a tzv. z patra odcitovat význam technických a vědeckých pojmů? Myslíte, že když Vás někdo bude se žurnalistickými skripty v ruce zkoušet, tak že se Vám bude 100% dařit? Zkuste napříště videorozhovor tzv. napřímo, bez přípravy a bez následných úprav, dodatečných komentářů a poznámek, no a pak ho na webu zveřejněte. Asi to už nebude ta pořádná masírka, co? Odkaz 1 ?
No, jen tak pro zajímavost pro ty, co tvrdí, že Vitara je po cca 9.-ti letech od začátku její výroby již nemoderní, nezajímavé auto, co nemá ani moc smysl kupovat, a pro některé je to dokonce šunt. Podíval jsem se na statistiky SDA, co se týče registrací nových vozů v ČR za leden až září 2024 a tam v odpovídajícím segmentu tj. SÚV typu B, v 31 různých typech vozů je samotná Vitara na 12. místě v prodejích a kdybych jsme ji sečetli se sesterským a technikou úplně stejným Suzuki S-Crossem (ten je celkově na 6. místě), tak v tomto segmentu opanují společně cca 10% trhu. V tomto segmentu je oproti Suzuki prodejně na tom lépe jen značka MG a Toyota. Takže mnozí zákazníci mají k vozům Suzuki a konkrétně k Vitaře asi docela jiný názor, než zde diskutující průměr fóra a to je pro automobilku to rozhodující, tedy jak se to prodává a ne jak se o jejich výrobcích diskutuje na fórech, kde si mnozí myslí, že jen ten jejich názor je ten relevantní. Pro automobilky není, pro ně jsou relevantní prodejní čísla. viz.: Odkaz
Na příkladu přiklepnutí výstavby nových jaderných bloků v ČR Korejcům, je jasně vidět, že i mnohdy zmatená, vůči silným partnerům servilní a navenek mnohdy až amatérsky fungující vláda premiéra Fialy si uvědomuje, že tady v případě špatného rozhodnutí jde opravdu o hodně, rozhodně o více, než že místo Gripenů bude naše armáda létat na předražených F-35. Za předražené stíhačky budou lidé lamentovat nějakou tu dobu, než se s tím smíří novináři a přestanou o tom psát, ovšem jestli v budoucnu bude obyčejný člověk mít či nemít k dispozici el. energii vždy a v dostatečném množství, když ji bude v danou chvíli potřebovat a za aspoň trochu přijatelnou cenu, tak to je o samotné existenci lidí, která se dá ještě vydržet bez podstatných omezení a i případné protisystémové vzpoury lidí. Pokud by se náš současný politický establishment, který je nyní u moci v tomto zmýlil, tak strany, které ho dnes zastupují by to mohly zabalit. Ostatně tohle dnes hrozí celé EU, pokud se jí hrubě nepovede Green deal a opravdu evropský průmysl půjde tzv. do kopru, tak lidi, ačkoliv na sobě dnes nechají "dříví štípat", tak to celé politické špičce v EU a jejímu systému vládnutí vrátí i s úroky. Tma a zima je prevít, to žádná média nedokáží okecat.....
Hlavně je jasné, že Škodovka tím, že ukončila předčasně vývoj a nedala do výroby Fabii combi 4. generace ( nebo, že by ji to nadřízený koncern VW AG nedoporučil?) tak udělala obrovskou chybu a dnes se to ukazuje. Rozhodně by současné Fabii v krátké verzi o dost zvýšila prodeje a Škodovka dle nedávného vyjádření Fabii bude držet ve výrobě co to dá a plánuje i další, již druhý facelift. No nic i vrcholoví manažeři ve Škodovce dělají velké chyby a to se raději ani nebavím o manažerských chybách v samotném VW....
Cenu Elroqu srovnávat s cenou Karoqu, jako že to je pomalu na remízu? Možná, ale to jen s tou nejmenší baterkou, no a pak máme dojezd za optimálních podmínek cca do 400 km a to ještě ten teoretický dojezd je počítán od 100% nabité baterie do bezpečného minima kapacity baterie, kdy to samo zastaví vůz, i když tam ještě něco zbylo. Když si vezmu, že bude zima, baterii budu dle doporučení využívat a nabíjet od těch cca 10% do 80% a pojedu těch 120-130 km/hod po dálnici, abych neohrožoval zbytečně pomalou jízdou ostatní, tak to vychází s přehledem jen z Prahy do Brna, pokud si troufnu ještě jet zpět bez nabíjení, tak stejná zpáteční cesta bez nabíjení možná tak do třetiny. S Karoqem a s plnou nádrží nafty za naprosto stejných podmínek to udělám beze strachu 4 x v kuse. Pořád mě ta cena Karoqu a Elroqu nevychází, tedy neodvedou stejnou práci a stejný užitek za tu údajně skoro stejnou pořizovací cenu. A Elrog s největší baterií, tak ten odhaduji, že bude stát zase dost přes 1.000.000,- Kč.
S vysokou pravděpodobností trefně a pravdivě napsaný článek o Pirátech a Ivanu Bartošovi. Jen poprosím autorku článku o napsání něčeho podobného ohledně současné ODS a o jejím předsedovi Petru Fialovi, snad tak za poslední dekádu, tedy pokud bude mít autorka tu odvahu a taky jestli jí to bude umožněno. Takhle to tak trochu vypadá, že po bitvě je každý generál a dnes už stejně není "trestné a nežádoucí" se do Pirátů trefovat. V ODS a jejím vedení je podle všech indicií podstatně více problémů a nejasností jak v malé straně s názvem Piráti.
Kolega, co má Suzuki Vitara a co potřebuje o něco častěji pohon 4x4, přešel k Suzuki právě z Koranda, co vlastnil pouhých pár týdnů (a urychleně raději prodal), no a zjistil, že ten pohon 4x4 od Korejců je tak na krátkou jízdu k chatě u lesa a nic víc. Vyskakovala na něj neustále kontrolka přehřátí systému pohonu. Bylo nutno čekat na ochlazení a pak zase pár desítek metrů a zase konec a tak neustále dokola. U Suzuki na stejných trasách
to drželo a nic mimořádného se nedělo. Ti kdo potřebují čtyřkolku trochu častěji, než jen ta cesta k chatě u lesa, tak to asi chce jít jinam než ke Korejcům....
Proč odškodné? Naučili jsme se jen natahovat ruku a státe dej na to a na to, nezadařilo se nám. Můj praděda soukromě ve větší míře zemědělčil za I. republiky (údaje mám od svého dědy, když ještě žil) a pokud nebyla úroda, jako, že bylo sucho, požáry, povodně, mrazy, nálety hmyzu a ptactva apod., tak prostě neměl výdělek a odepsal škody. Prostě musel žít z toho co měl našetřeno, nebo si musel půjčit, žádné žádosti na stát na odškodnění, žádná jiná pomoc. Jen pojištění úrody mohl mít, ale to bylo tak nehorázně vysoké, že to nikdo v té době stejně neměl. Ani v životě děda nemluvil, že by zemědělci pobírali za I. republiky nějaké dotace, prostě postarej se o sebe a svůj kšeft, pokud se ti nedaří, nebo to neumíš, tak běž dělat něco jiného. Na co si to pořád hrajeme, takhle bude za chvíli o něco žádat každý a stát a i ta EU se bude zadlužovat stále více a více a z toho začarovaného kruhu se v životě nevymotáme....
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Premiér Fiala je dnes bohužel už dost směšný a to je zpravidla začátek konce politika. Jak to nedávno napsali na nějakém webu, tak ODS by se spíše vyplatil podobný tah jako v USA tj. výměna Biden versus Harrisová, v ODS možná Fiala versus Kupka. V USA to sice nevyšlo a měli na to málo času, u nás máme pořád cca 11 měsíců do voleb. Kupka veřejně nelže, neplácá nesmysly ,není narcisistický jako Fiala a v ODS není neoblíbený. Uvažujte hlavou ODS-sáci, jinak to projedete v roce 2025 na celé čáře....