Taky jsem před rokem přemýšlel o tomto autě, ale jednak opravdu málo místa vzadu na zadních sedačkách a pak taky to vytí motoru, to bylo opravdu otravné. Nakonec jsem koupil novou Suzuki Vitaru 1.4 turbo 95 kW, mildhybrid s manuálem a jsem spokojený i se spotřebou (průměrná dlouhodobě 5,3l/100 km). Mě Yaris Cross mírně zklamal, holt marketing u Toyoty funguje asi dobře, ale vůz zase tak vynikající jak ho prezentují není, ale dobře vypadá a to dnes dost prodává...
U Chorého je možné všechno a ani bych se nedivil, pokud by měl soupeř pravdu, ale to se asi nikdy nedozvíme. Chorého sleduji skoro celou prvoligovou kariéru, již od jeho angažmá v Olomouci a jakkoliv je to kvalitní hráč, tak vždycky měl okamžiky a výpadky, kdy se mu tzv. vypnul a zatemnil mozek a udělal něco hloupého, ať už úmyslný až likvidační faul, tak i nemístné a dost hloupé narážky. Špičkový a nepostradatelný fotbalista není jen o kvalitní hře, ale i o přiměřeném používání hlavy. Ale holt je to jak pro Slávii, tak i pro reprezentaci nepostradatelný fotbalista a tak se mu bude pravděpodobně promíjet a zamazávat skoro všechno, to je taky obrázek dnešní doby a dnešního fotbalu u nás v ČR. A Chorý není jediný takový fotbalista, je jich více, akorát u něj je to dost vidět, neboť těch minel v chování za svoji kariéru fotbalisty nemá zrovna málo.
Jak by se Vám líbilo, kdyby na Vaší zahrádce místo stromů, trávy a záhonků najednou stálo x,y, z, kůlen, skladů apod. a Vám zbyl jen plac na lavičku, aby jste měl na to všechno "pěkný" výhled ? Jasně, místo dřiny na záhonku máte pár Kaček za pronájem půdy na kůlny a sklady, ale jinak vůbec nic a zbyde Vám jen hořká vzpomínka na kdysi krásnou, zelenou zahrádku. No ale třeba máte raději ty šedé budovy, než přírodu....
Ale tady přeci nejde o směnu pozemků, nebo o to, že někdo, kdo deklaroval, že tam bude hospodařit, tak to následně někomu prodal. Tam v první řadě, jde o to, že se má uskutečnit změna územního plánu (nikde v článku není popsáno, jestli se již uskutečnila). Město, tedy zastupitelstvo Stráže pod Ralskem asi tomu fandí, ale to neznamená, že to tak musí dopadnout. Máme tady institut místního referenda, máme tady možnost odvolání zastupitelstva, máme tady možnost soudního napadnutí atd. atd.. Pokud někdo tam nějaké haly nechce ať tedy činí příslušné kroky. To, že někdo nějak mluví a pak jinak jedná je o ničem a pokus se k něčemu písemně nezavázal, tak těžko to napadnout. V čem jako tady stát pochybil?
Pokud budu magnát ve výrobě dřevěného uhlí a moje milíře budou posety po celé Evropě a ta se od tohoto topiva odkloní budu skuhrat že Evropa bez dřevěného uhlí zkolabuje a žene se do záhuby. Tak asi takto.
No a co má být? Takhle se chová naprostá většina podnikajících. Majitelé větrných elektráren a solárních parků by v případě jejich rušení brečeli taktéž. Na to tady máme EU a národní stát a jejich zákony, vyhlášky aj., aby si to dokázali rozumně regulovat a pohlídat. Bohužel posledních pár roků tady máme takříkajíc jen bandu politických hazardérů a řekl bych až amatérů, co si jen hrají na řízení EU a na řízení státu....
Jo jo, není nad hospodská moudra, vycházející třeba i ze zkušenosti, ale 40 let stará...
Hlavně obvinit servis z "oblbování zákazníka" a přitom být za toho, kdo samozřejmě "ví své"...
Servis zde není ten pravý viník , toho neobviňuji i když zákazníka svým způsobem oblbuje. Prostě dělá co musí a na co je zařízen. Změření a vytisknutí voltáže, zbývající kapacity, SOH, SOC a odporu baterie není vypovídající údaj o skutečném stavu baterie. Zažil jsem to a viděl jsem to vícekrát, kdy tyhle změřené hodnoty, tj. údaje o dobrém stavu baterie se tzv.
rozešly se skutečným, následným projevem baterie v automobilu, obzvláště teď v chladném období. Vypadá to, že taktéž víte své.Takže jsme tady už minimálně dva, co víme své....
Přijde mi, že okolo baterie je pořád zbytečně moc humbuku. Ano, místo osmi let dnes vydrží jen čtyři. Ale nestojí jako půlka motoru, stojí asi jako pneumatika. Prostě ji vyměňte, jakmile se objeví první problémy a ušetříte za dobíječky, kabely, testery a startovací powerbanky.
Máte pravdu, nová baterie asi tak za cenu jedné nové pneumatiky, to majitele auta nezruinuje. Když ale všichni ekologové, ekologičtí aktivisté a dnes již i firmy a státní správa a EU mají plnou hubu ekologie, jak musíme nevypouštět CO2 apod. a pak se kvůli tomu zavádějí systémy na šetření paliva, které nám zkrátí životnost baterie třeba z 6 roků na 4 roky. Takže zprůměrovaně za životnosti dnes provozovaných aut budu potřebovat o cca 50% baterek více, než před zavedením třeba toho systému Start/Stop. Když si to představíme k celkovému počtu aut zde na planetě, tak kvůli systému S/S zbytečně navíc vyrobíme ( a tím i ovzduší navíc zasviníme) několik stovek miliónů baterií navíc. To je ekologie jako blázen......
Tak nevím pane autore článku. Podle Vás bychom měli nechat při každém servisu auta nechat provádět zátěžový test autobaterie ? Já tedy nevím, jestli Vy sám víte, jak správně a čím se provádí adekvátní zátěžový test. Věřím tedy, že víte, ale raději to zde nechcete popisovat, nebo máte pokyny se o tom zde raději nezmiňovat? Ty tzv. zátěžové testery v servisu, co se připojí k baterii a za pár vteřin Vám vyjede lístek se zprávou, že baterie je OK jsou k ničemu, baterie Vám klidně klekne třeba na druhý den. Správně prováděný zátěžový test se dělá příslušným testerem skoro až do vybití baterie a následného okamžitého nabíjení, čili automobil musí zůstat v servisu pravděpodobně až do druhého dne, až z tohoto testu poznáme, jestli ta baterie je OK, nebo těsně před smrtí. I z těch důvodů, ty adekvátní testy baterií se v servisech neprovádějí, jednak by to blokovalo servisy, jednak by źákazníci něco takového nechtěli ani platit. Test, který Vy doporučujete při každé návštěvě servisu je test skoro k ničemu, je to jen oblbování zákazníka servisem, zákazník nezná a raději pak zaplatí za novou baterii....
V Mostě se toho moc nenaučíte. ESP neumí ani vysvětlit, natož pochopit, vše řeší zadupnutím a držením brzd s ABS, tím pádem je ESP nefunkční. A ta jejich rozhazovací deska ? Ještě nikdy jsem v praxi nedostal smyk při jízdě rovně - ani na ledu. Takže situace, kdy vás deska rozhodí při jízdě rovně se v praxi nevyskytuje.
Deska je o tom, že má řidiče naučit pohotově a správně reagovat na smyk, není to o tom, že při rovné jízdě se nedostáváme do smyku....
Dnešní vláda ČR a mnozí její ministři tápou v mnohém, co konají a vymýšlí (budiž pochváleny světlé vyjímky). Vše se odvíjí od toho, že máme slabého premiéra a politologa, který je pravděpodobně dobrý jako vyučující teorii na vysoké škole, ale praktické řízení státu jde stále dost mimo něj. Ona celá tahle vláda přišla být před cca 3 roky očividně zaskočená, že se dostala k moci a dle všeho se ještě z toho jako celek nedostala.
Pane Winklere, tato opatření museli schválit zástupci všech členských států. Za nás to byli zejména zástupci za ANO. Že to bude průšvih věděli už tehdy mnozí, ale nahlas se o tom mluvit nesmělo.
Buď nevěděli a neměli ani tucha k čemu ten jejich podpis povede, nebo si možná ani nechtěli nechat poradit od znalých. Kdysi před pár roky tak nic pořádně netušilo hnutí ANO a stejně tak nevědělo a netušilo ani dnešní vládní uskupení, které připojovalo podpisy na následnou legislativu a nařízení. Jeden jako druhý, samí političtí a namachrovaní amatéři, se kterými si EU jako celek vytírá zad..k a využívá je jako užitečné idioty
Problem neni v EU, ale v tom, ze evropské automobilky tak trochu zaspaly dobu. Namisto toho, aby se zaměřily na snižování emisi a vývoj novych technologii tak, jako to udelali Číňani, evropské automobilky lobovaly u lidi i u komise a “jedou” kampaň proti elektromobilitě. VW navic podvadelo pri mereni emisi. A ted se vsichni divi(me).
Evropské automobilky nemuseli vůbec tzv. zaspat dobu a mohli se dále věnovat vývoji spalovacích motorů, pokud by EU netlačila takovou rychlostí a silou na přechod na elektromobilitu. Čína , která má sama o sobě nehorázné problémy s emisemi (oproti nim tady v Evropě máme zdravý, horský vzduch skoro všude) a tak byla nucena chtě, nechtě to doma řešit a zároveň s tím jejich domácím řešením jen umně a pragmaticky využila s jejich elekromobily a mocí nad strategickými surovinami dopředu avizované směrování Evropy v tomto oboru. Svět mimo Evropu, některé státy USA a některé lokace Číny stále kašle na elektromobily a spalováky bude preferovat a používat ještě několik desetiletí. Evropské automobilky by měli tímto zajištěnou práci a odbyt ještě na hodně dlouho,
V Číně otevírají nové továrny..., na Elektro. Proto v Evropě zakážeme Green Deal, aby jsme zachranili továrny..., na spalováky. 🤭
Ostatní svět mimo aktivisticky laděnou Evropu a některé státy USA má v současnosti docela u zadnice nějakou elektromobilitu či snad Green deal, či jiné tzv. ozdravění klimatu. Tak to prostě je a pokud to neakceptujeme tak na to v Evropě doplatíme. Klidně ano té elektromobilitě a i tomu Green dealu, ale ne v této překotné a hluboce nedomyšlené a zpackané formě, kterou si EU nalajnovala. Poručit větru, dešti se pokoušeli už komunisti a jak dopadli.....
A odky je SUV nepraktické? Od té doby, co o tom začali psát motorističtí novináři? Neslyšel jsem od majitelů SUV, že by si stěžovali, že koupili nepraktické auto. Měj jsem auta typu hatchback, nebo kombi, nyní mám SUV. Je to auto na stejném půdorysu jako hatchback, ale vyšší a s vyšší světlostí, takže jako důchodci se mě do toho lépe leze, mám lepší posaz a přehled a výhled zpoza volantu a nemusím mít ve městě obavy z obrubníků a při cestách mimo silnici obavy z lehčího terénu a kufr mám cca stejný jako v tom hatchbacku. Jediné mínus je ta vyšší nákupní cena, ale to bylo moje svobodné rozhodnutí. Nevidím nic v čem by mělo být pro mne moje SUV nepraktické.
Pokud je hlavním kritériem při výběru druhého auta "líbí/nelíbí manželce", pak vás potěš Pán Bůh.
Myslím, že pan Klimeš nic nepsal o tom, že líbí/nelíbí manželce je jeho hlavní kritérium výběru vozu. Ovšem v normálním a rovném manželství to obvykle bývá tak, že je nějaká dohoda mezi partnery. Já taky vybíral náš rodinný vůz a ptal se manželky co na něj říká po vizuální stránce, techniku jako snad znalejší jsem vybral sám, barvu zase vybrala manželka a já ji to odsouhlasil . U jejího malého vozu jsme se taktéž obdobně domlouvali. Prostě normální postup dvou rovnocených partnerů, myslíte, že by to tak nemělo být?
Politici dopustili, přinutili a dostali svými vizemi a nařizeními obor automotive zde v Evropě, že je tam kde je a nyní chtějí v případě Volkswagenu zalepit svou iniciativou za pomocí dotací aj., aby ten obor opětovně řádně fungoval? Napřed něco zdrbali aniž měli tucha co vlastně činí a nyní se zase snaží pomoci litím peněz do "strhaného koně"? Vzpamatujme se tady v Evropě a hlavně v EU, jinak to bude stále jen padat a padat hlouběji a hlouběji....
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Když je někdo, nebo něco neschopný/né, tak se to neprojeví ihned, ale až po čase. Ten čas trval nyní cca 3 roky. Jak je schopná či spíše neschopná naše nynější vláda, tak to se začalo naplno ukazovat až teď. Prolhanost, slabost, ohýbání faktů, obraty ve slibech a programech a až neschopnost je v negativním slova smyslu u ní přímo ukázková...