Na nové auto za 300 000kc nemám, proto jezdím se starším, kvůli špatným spojům do práce. Pokud mi zakážou starší auto, a na elektromobil za 1000000kc prostě nemám a zadlužovat se nehodlám. Tak nám nezbude nic jiného než se přestěhovat do většího města.
Hm, takže se zadlužíte za dražší byt, barák, nebo nájem v tom městě? To je fakt nakonec snažší a lacinější se zadlužit za nové auto. Máte "zajímavé" uvažování...?
Zdražíte nám ekoteroristicky klasické automobily? Tak my vám je nebudeme kupovat a budeme jezdit se starými vozy, varují Evropané automobilky a demagogické bruselské politiky, kteří usilují o totální kolaps evropského hospodářství.
I na tohle uvažování lidí, tedy, že si ponechají svá starší auta již Evropská komise má připravené opatření, které je před schválením (doufám, že neprojde) Pokud se schválí, tak není daleko doba, kde servisy, STK, Policie budou mít přesné pokyny, kdy a která auta definitivně vyřazovat z provozu. Něco jako generální oprava motoru, karosérie, vyvařování zrezivělých částí auta, výměna motoru apod. již nebude možná. O tom se v tisku píše již více jak cca 2 roky, máte všichni možnost si to dohledat...
teď už čekám, kdy konečně někdo zavelí - jdeme na ně ...ti pit0mci se musí vymítit, nebo nebude klid.
Nezavelí! Proč? Evidentně to stále nechce většina evropských voličů, kteří v červnu 2024 volili nové poslance Europarlamentu a roky předtím si volili zástupce svých národních parlamentů. Propaganda účinně a neustále funguje na plné obrátky, no a pak taky lidi na vrcholových pozicích mají strach o svoji kariéru. Až tak daleko jsme to dnes dotáhli, bohužel.....
Nejmiň 4x4 musí bejt, bez toho se auto v dnešní době ani nerozjede😆
Jasně a ještě k tomu prémiové zimní pneumatiky, s plným vzorkem a rozhodně ne starší 4 let, jinak okamžitě hrozí nebezpečí vyjetí do pankejtu v první zatáčce. Jo a nezapomeňme mít ve voze zapnuté všechny asistenční systémy, protože bez toho neujedeme bezpečně ani metr a bez nich záměrně ohrožujeme všechny ostatní účastníky provozu. :-)
Kedze sa jedna o 4x4, tak podotknem, ze sa treba vyhnut VSETKYM so suchymi dvojspojkami. Ci uz je to DSG, alebo DCT (Korea), alebo EDC (francuzi). Dalej sa treba vyhnut variatorom, je uplne jedno od koho. Potom tu mame specialny pripad Suzuki S-Cross / Vitara s manualnou prevodovkou nadmerne pouzivane v terene. Obvykle maju silne opotrebovanu spojku. Verzie s Aisin HDM automatom su obvykle OK. Treba na nich ale dosledne skontrolovat podvozok, pretoze prave vdaka skvelemu pohonu 4x4 toho vedia prejst naozaj vela, pricom ich limitom je hlavne mala svetla vyska a mizerny najazdovy uhol.
Vo vseobecnosti pri 4x4 SUV ci crossoveroch odporucam pri kupe dosledne skontrolovat, v akom stave je predny kryt pod naraznikom. Nad nim totiz obvykle byvaju chladice a vyparnik klimatizacie. Tieto kryty su casto velmi pruzne a staci ich v terene o cosi len zlahka opriet, hned sa prehnu a a ako prvy to schyta intercooler. Niektori vyrobcovia su dokonca tak tupi ze tieto kryty robia zhora rebrovane, to je uz naozaj na doslednu kontrolu vsetkych chladicov, pretoze tie rebra sa po prepruzeni krytov do chladicov zarezavaju velmi lahko.
Pri skusobnej jazde treba ist do blata, alebo na strmy travnaty kopec a otestovat, ci spravne funguje pohon zadnej napravy. Toto sa tyka hlavne kadeako upravovanych Dusterov a Vitar, ked su tie auta prizdvihnute a ako bonus maju pod motorom ochranny plech (standard plasty), majitelia si ich casto a s radostou plietli s offroadmi, pricom na to nie su stavane.
Potvrzuji to, že na zimu a do lehčího a středního terénu je výborná značka Suzuki ( Vitara, S-Cross) 4x4 s motorem 1.4 turbo a HDM automatem Aisin. Bohužel zájemci musí hóódně dlouho tento typ auta s tímto automatem hledat, neboť nový se pro emisní nařízení již dlouho v EU neprodává (ale možno nový koupit např. v Srbsku) a ojetý není moc k sehnání, neboť majitelé vědí jaký to mají doma poklad a neprodávají.
Na článku autora je očividně vidět, že jakákoliv maličkost, která může, byť nicotně pomoci prodeji a rozšíření elektromobilů je jejich propagátorům a příznivcům dobrá. Jejich očividná a velká negativa raději už nezmiňují. Ne nadarmo se říká, že stokrát nic umořilo i osla, takže proč nejít zrovna touto cestou, že? Ostatně podobnou cestou , ala pomalu jezdící, nezastavitelný buldozer kráčí i současná EU.
Elektromobil je blízká budoucnost motorismu. Už dnes v Praze potkávám elektromobil doslova na každém rohu. Spalovák ztratil pro 95 % lidí smysl. Drahý provoz a servis, nízká životnost.
Spalovák ztratil pro 95% lidí smysl? To říkají u Vás kolegové v kanceláři, nebo kámoši u piva, nebo osvětlete nám, která pracovní, sociální skupina má ono smýšlení? To bude raritka....
Joo, tak to je bomba. Postavit max ctyrletyho mergla za "miliony" vedle "socky" od hyundaie a stezovat si jak je to maly, slaby, "laciny" a jak to po dalnici nejede. Fakt nechapu jak muze nekdo, kdo povazuje uvedenej mercedes za "obycejny" auto, stejnym zpusobem uvazovat i o i30...
Pan Ryšavý nemá problém se svým autem a asi ani s Hyundai i30, ale spíše se svým egem a svojí hlavou, proč by se jinak tak vyzívavě a až neomaleně chlubil svým autem. Normálně fungující a uvažující člověk nevypustí a k tomu ještě veřejně na sítích takovéto srovnání dvou naprosto rozdílných vozů...
Ach jo! Kompetentnost či spíše nekompotentnost a odborná neerudovanost až amatérismus, dohromady s obrovským lobismem u politických špiček jak u nás v ČR, tak v EU skoro vždy zatíná tzv. dýku do zad normálnímu lidskému bytí a selskému uvažování. Vědecká a průmyslová komunita jako by byla vždycky až na druhé koleji. Když se k tomu přidá právní džungle a nepřehlednost, tak jakýkoliv , byť dobře míněný krok je předem vystaven obrovským problémům s jeho realizací, což vše automaticky prodražuje a oddaluje. A i proto skoro nad každým, významnějším krokem kteréhokoliv z politiků by se dnes chtělo brečet, byť jejich úmysl mohl být zprvu sebečistší. Ale nechť si to přiznají, zavinili si to jednak sami, no a my obyčejní lidé kteří si dodnes zhusta myslí, že náš hlas může něco rozhodnout a obrátit kolo dění, jsme tak odsouzeni k pouhému přihlížení s otevřenou pusou, co se to vlastně děje. Mnozí asi znají poučku, že kdyby volby měly sílu něco změnit, tak by je již dávno zakázaly...
Technika asi dobrá, japonec, ale vzhledově dvacet let staré ....
Vidíte, a právě tohleto (tedy že to má pro někoho prošlý a nemoderní design) mnoho konzervativně smýšlejících lidí přitahuje a rovnou přiznám, že i já k nim patřím. Toyota má taky slušná auta, ale jejich současný design mě spíše odpuzuje. Každému dle jeho gusta....
No kdyby jsme ten regulační krok udělaly my a ne příroda tak nedopadneme tak špatně…
A my jako Homo sapiens nejsme příroda? Jsme a jak tu někdo napsal, příroda si to svým přirozeným způsobem sama reguluje a tedy i naše veškeré kroky jsou vlastně kroky přírody. Pokud to budeme dělat tak, že se sami časem zlikvidujeme, tak vlastně v rámci evoluce si příroda sama pomohla od škodlivého prvku a pojede dál a to i bez nás.
Jen ať se snaží. Ideálně odložit koupi nového vozu na rok ,dva,ale ve většině případů (tedy 80% nákupů)a cenovky poletí dolů takovou rychlostí že 4kola na zimu tam budou jen drobným dárkem.
No nevím, automotive a trh v automotive sleduji již přes 4 desetiletí a nepřijde mi, že by spalovací auta měly zlevnit, možná tak elektromobily, ale to buď přes dotace, šrotovné, nebo v případě, že automobilky musí plnit emisní kvóty a oželí při tom marži z elektromobilů, nebo dokonce budou na nich dočasně tratit. Spalováci rozhodně klesat nebudou, to spíše automobilky uměle omezí jejich výrobu a prodej. Tedy čekejte, když chcete, ale načekáte se a nikdy nedočkáte....
V čem je to podvod? To jako, že slíbená bonusovka neplatí? Platí, švagr před cca 2 dny podepsal smlouvu
na převzetí skladového vozu S-Cross a ve smlouvě to má černé na bílém. Asi jste myslel jiný druh podvodu, ale bohužel nijak jste to nenastínil, takže jste jen plácl tady 3 všeříkající, nebo spíše nicneříkající slova a udělal zbytečné kruhy na vodě......
Česko a premiant v nákupu elektromobilů? Pouhá hra se slovy a čísly, ono se to dobře stoupá v násobcích prodejů když statistika začíná skoro od nuly. A že evropské automobilky zaspaly v elektromobilitě? Asi ano, ale udělala se hlavní chyba v tom, že hlavně Evropské komise tlačila a přemýšlela jen a jen nad elektromobily a žádnou jinou alternativu nebyla ochotna si připustit. Dnes umíme v Evropě vyrobit spalovací auta co mají znečištění na minimální úrovni, tak proč se jich zbavovat a nechat se válcovat okolním světem. Přistupme konečně na alternativní mix druhů pohonu, nechme si zákazníky vybrat a nečekejme, že jen a jen elektromobilita a nic jiného spasí klimaticky náš svět. Nespasí!
U oné tzv. první dámy je její veřejné angažmá po boku svého chotě přeci dobrovolné, nebo má snad uzavřenou nějakou pracovní smlouvu, nebo dohodu o provedení práce? To mě už hlava nebere, co z té dnešní vládnoucí čtyřkoalice ještě nevyleze. Moje manželka mě taky reprezentovala na pracovních večírcích, společných akcích, ale tohle, co vypustil do světa Jurečka, tak to by mě v životě nenapadlo!
Teoreticky to má pan Staněk zmáknuté perfektně, bohužel jen teoreticky, kdyby to tak mělo fungovat, tak Škoda Auto a.s., by jej již dávno zaměstnala. Holt Evropa přistoupila na tvrdou hru o emisích, ačkoliv v tom před celým světem již dávno dominovala, ale chtěla být ještě aktivnější než ti nejaktivnější. Do té doby špinavá Čína si spočítala, že by výrobou elektromobilů mohla řešit vlastní emise a jako bonus navíc, by na úkor té aktivistické Evropy mohla z toho profitovat a konkurenční Evropu tak nějak tímto potopit. Ostatně to, že již před lety ovládli nerostné zdroje svědčí o tom, že Čína na rozdíl od Evropy myslí komplexně ve všem a ne jenom klimaticko-ideologicky jako vyloženě hloupá EU. Skoro to vypadá jako by EU a její rozhodnutí řídila Čína a jen naoko, aby se neřeklo, zavádí dnes EU nějaké ty dodatečná cla na auta vyráběná v Číně. Co dále? Čína přesune výrobu do Evropy a zase nula od nuly pojde, že? A tak stále dokola, byrokraticko-politický moloch EU je bohužel stále o krok pozadu. Sami jsme si na to naskočili, lepší klima bychom v Evropě a nejen v Evropě zvládli a dosáhli i bez elektromobilů, dělá se kolem nich naprosto nesmyslná gloriola veškeré spásy lidstva a když v tom budeme "úspěšně" pokračovat, tak na to v Evropě dojedeme....
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
zdražte o to mín si je koupíme taháte za kratší konec lana :)
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Za kratší konec lana tahal, tahá a bude vždy tahat obyčejný lid. To že se občas tzv. zableskne a že se může zdát, že to může být i jinak, nic nezmění na pravdivosti oné první věty. Nebuďme naivní....