Učil jsem matematiku a kdo spočítal "Bělouna", tak si mohl být jistý, že složí přijímačky. S žáky jsem trénoval SCIO testy i CERMAT testy (obojí má rozdílnou strategii). To vše v normálních hodinách, případně ve volitelném předmětu cvičení z matematiky. Nic míň a nic víc nebylo potřeba.
Tak to je fajn. Ale všechny ZŠ to tak neučí..... A to mi příjde škoda a špatně. Na přijímačky by měla připravit škola. To by mělo být - její trochu vizitka. Ale ve škole se učí něco jiného, doma se učí do školy, protože píší písemky z něčeho jiného, a potom večer ještě doučování (i několikrát týdnně) za peníze. A dítě se furt jen učí a je unavené a otrávené. Kdyba se učili ve škole jak učíte vy, tak by mnoho doučování odpadlo, a nemuselo by být.
Zajímavé, třeba to tak bude,děkuji za odpověď. Nám to na jedné ze škol vysvětlovali právě jinak (názorně). Do jednoho pytle se dají všichni, kteří absolvovali přijímačky. Podle kritérií k přijetí, která si nastaví jednotlivé školy, se začne rozdělovat a umisťovat vždy na školy, které mají žáci jako první v pořadí. Po dokončení následuje opětovné sesypání nezařazených žáků do pytle a následuje umisťování do škol druhých v pořadí. V případě, že by v konkrétní škole zbyla místa po prvním kole, budou tato místa pro ty, kteří měli tuto školu jako druhou v pořadí, případně pak v dalším
kole pro ty, kteří ji měli jako třetí. Následuje pak to samé se školami třetími v pořadí, stejně jako v předchozích bodech. Moc tomu nerozumím, ale tak to bylo prezentováno.
To jsou zmatky.🤔🥺 Ještě si přečtěte Odkaz . Tam píšou, že školy mají se psát podle naší priority, ale bude se přijímat podle bodů úspešnosti. Taky jsem zvědavá jak to vše dopadne.🤭🥴 Už aby to bylo za náma. Přeji hodně štěstí 🍀
Ono by to chtělo vědět, jakým způsobem se bude přerozdělovat. Na zatím dvou školách v rámci dnů otevřených dveří sami nevěděli, respektive, předběžný obraz mají, ale bez záruk. Dejme tomu, že dítě si jako první v pořadí vybere školu, kde bylo naposledy 210 zájemců na 30 umístěnek. Na druhém místě si vybere jinou školu se stejnými či obdobnými parametry a ve třetím případě tomu bude přibližně stejně. V prvním případě se na školu nedostane, neboť bude o například tři příčky "pod čarou". Ovšem na druhou školu se pakticky dostat nemůže, neboť těch, kteří tuto jeho "druhou školu" měli jako první v pořadí a tedy se nejprve vybírá z těch, kteří tuto školu mají jako první v pořadí, bylo 178 a požadavky jich splnilo například 80. Tedy z těch 80 se obsadilo všech 30 míst. S třetí školou v pořadí to bude zřejmě obdobně. Možná to špatně chápu, ale tak nějak nám to bylo prezentováno. Mně to tedy zavání nutností taktizování, a to, že přinejmenším na druhou pozici musí dítě vybrat školu, kde je dostatek umístěnek a v minulosti, tedy přinejmenším letos, neměla škola extrémní převis poptávek nad nabídkou v daném a konkrétním oboru. Pokud někdo ví a má zaručeně správné informace, budu rád za osvětu.
Nám vysvětlovali, že pořadí škol na přihlášce, neurčuje pořadí na škole. Každý ředitel si dělá na škole své pořadí. Takže 3 školy berou 30 a hlásí se 150. Dítě má skvělý výsledek . Tak se umístí na místě 20,21,18 tak by ho vzaly na všechny školy, ale musí do první. Umístění je podle úspěšnosti bodů. Né podle priorit škol. Místo 60, 50, 40- tak ho vezmou 2 nebo 3 škola. Pokud umístění 135, 120,110- nevezmou nikam a musí do druhého kola. Čím víz bodů, tím větší šance.
Mezi skolama jsou velké rozdíly ve znamkovani. Jednička na jedné škole odpovídá na jiné dvojce nebo i trojice. To, že má dítě horší vysvědčení, ještě neznamená horší znalosti. Těžší startovací pozici má naopak dítě, které přichází že školy, kde jsou větší nároky a jedničky se nerozdavaji jak na běžícím pásu.
Když nechtějí brát známky že zš. Tak ať se dělají přijímačky z více předmětů - třeba jen základy. Pokud platí jen matematika, český jazyk - tak stačí se učit jen ty . Ostatní jen ať se nepropadne. Nevím ale mělo by se asi brát obojí.
Tedy vaši žáci mají pravděpodobně i horší známky než na školách, kde takové požadavky nemají a tedy jsou u přijímaček znevýhodněni. To teď odpadne. Vaši žáci nebudou znevýhodněni známkama a díky tomu, že toho více umí, budou mít v přijímacím řízení větší šanci než dosud.
Ano, ale jen z Matematiky, Českého jazyka , ale jak jsou na tom s vědomostmi z ostatních předmětů nikoho nezajímá. Má se brát oboje.
Ach jo . Tak to se děti budou učit na ZŠ jen matiku a český jazyk a anglický jazyk. Ostatní jen , aby ne propadly. Do učí se ty předměty na střední škole, jen které bude potřebovat. To nemohli udělat dřív? Nemusela jsem nadávat synovi, aby se učil a měl lepší známky . Mohl běhat s klukama venku a nebo hrát hry na počítači. Měl by více času na čj, aj a matiku. Takhle skoro nic nestíhal. To fakt se chudák učil zbytečně ty ostatní předměty? ☹️🤔 A nikde nemohu zjistit jak je to se střední školou bez maturity ? To budou dělat taky přijímačky stejné jako děti na gympl. Brali teď jen podle známek . ( učební obory). Myslím si, že by si měla každá škola dělat přijímačky svoje. Sama nejlépe ví co žák u nich bude nejvíce potřebovat. Pokud jsou gymnázia přesvědčena, že budou přijímat podle cermatu přijímaček- klidně. Ale proč eletrikář má dělat stejné přijímačky jako děti na gympl.? A co děti s poruchami co se učí dobře, ale cermat jim nevyhovuje?. 🤔. Že známky na každé škole mají jinou hodnotu to je jiná věc . A nebo věc ředitele školy. Ale ztrácím se a přemýšlím s jsem teď na sebe naštvaná proč jsem nutila kluka učit se zeměpis, přírodák na dvojku, když klidně mohl mít čtyřku . Ach jo asi budou chytrý děti, aspoň budou umět matematiku, český jazyk, anglický jazyk. Ale nic jiného.😉🤔☹️. Třeba se mýlím. Ale věřte, že kdybych tohle věděla dříve tak se učíme doma je M, Čj a Aj. Ostatní předměty by šli na druhou kolej. Teď jsme v deváté třídě.😂😉
Nejsou místa ani na učňáku. Není to letos o maturitě a jestli dětem, které mají jen jedničky a dvojky se nedostanou na učiliště pro velký počet zájemců . A minulý rok tak brali trojkaře a čtyřkaře. A tyto děti nazýváte, že jsou blbci . Tak mě to vadí. Dítě, které má dvojky na výzo a nevzali ho na učiliště není BLBEC a jak potom nazvete děti co mají trojky a čtyřky???? A co jste vy? Jaké jste měl vysvědčení. Nejsou místa pro chytré děti ani na učňáku.
Značná část naší populace - ta zdegenerovaná myšlenkou, že jejich dítě musí mít za každou cenu maturitu na gymnáziu, i když se na všeobecné vzdělání evidentně nehodí, nadává, jak je gymnázií málo a že ten jejich chudáček (skoro trojkař, ale častěji čtyřkař) se nedostal tam, kam chtěl...na jednu stranu je to dobře, gymnázia nejsou pro všechny. Máme spoustu učebních oborů, kde v budoucnu jistě nějakou dobu budou chybět absolventi....tak se aspoň tyto obory naplní a bude po problému...
Je fakt, že v Praze a ostatních velkých městech se může jednat o extrémní situace, kdy se na učební obor nedostane ani dvojkař...ale pak celkově zaspal stát, protože o tomto silném ročníku deváťáků se tu ví už minimálně 14 let a co si budeme povídat, stát s tím nedělal nic, aby navýšil kapacity na středních školách všech typů...a přitom lze čekat, že ještě několik let ty silné ročníky budou, třeba ne tak silné jako letos, ale budou...hasit teď tuto nečinnost je už docela pozdě...
To ano to je pozdě. Ale když se to týká vás a vašeho dítěte. - nevezmou ho ani na učňák s dobrými známkami. Tak je vám strašně, jste zoufalý a nešťastný..... Co bude dál. Tak na pracák 😪 a příští rok znova . A to bude stejné a možná horší. Ono když se vás to netýká přímo to je rád a názorů. Ale ať si každý představí, že takové dítě má. A co teď - pracák a nebo ho dát na intr 150 km daleko. Dodělá tu školu na kterou nechce, ale je tam místo. A nebo šikana, drogy atd ... A peníze za dopravu, za ubytování máme na to? 🥴 Jen si to sami představte a možná pochopíte, že nás trápí místa. Dáme je i letos opakovat znova 9 ročník jen, aby nemuseli na pracák . Nejde to . Jsme zoufalý a unavený . Už nám je jedno kdo a co radí. A taky kdo za to všechno může.......🤔😥. Odnesou to naše děti, který budou dělat školy kde bylo místo- a to nikdy dělat nebudou a kdo ví jestli nám tu školu dodělají. Kdo ví. Jen prosím, než něco budete říkat- představte si, že to týka vás a vašeho dítěte.
Pokud je dítě méně chytré, tak je lepší, aby místo na střední škole s maturitou odsadil žák s lepšími výsledky. A ti, co nezvládli přijímací zkoušky budou muset na učiliště. A pokud mají o sobě vyšší mínění, tak ať navštíví odborníka, který jim pomůže se sebepřijetím. Prostě to bylo vždycky, jen rodiče i samotní studenti si byli více vědomi svých možností a chyb.
Oni nemůžou na učiliště tam je už taky plno. Střední školy jsou i učiliště. Střední škola se dělí na s maturitou nebo výuční list.
Byla jsem se ptát na pracovním úřadě. zda je to pravda, že má jít na pracák. Ano pokud nikde dítě nevezmou pro velký zájem ,jde na pracák a nebo sami rodiče platí sociální a zdravotní a příští rok to zkusí znova. A proč!? Naše děti nemůžou za to, že školy někdo někdy zrušil. Vždyť ví kolik dětí kde se rodí a žije- nikdo to neřeší.. Jsem nekuřák a opravdu nedám dítě na intr na jižní Moravu- aby hulil nebo bral drogy- a dnes samá šikana? To opravdu nechci stačí co se děje tady ve školách. Tak asi vaše dítě se dostalo - blahopřeji.
7
Sledujících
1
Sleduje
7
Sledujících
1
Sleduje
proč tolik lidí jezdí stále do stejných destinací? Proč se tolik lidí chce jen vyvalovat u moře?
Na Zemi je tolik zajímavých míst, které za to stojí "skouknout", procestovat. Hory, krásná příroda,, Rakousko, Švýcarsko...nebo i skandidávské země...Nejezdit každý rok, ušetřit si na hezkou dovolenou jednou za čas bez nervů, kde si turistů váží, kde je i ubytování pěkné, přátelští lidé. Třeba právě Švýcarsko, s jezery,, nebo v Polsku, spousta jezer, kde se může turista ubytovat v chatičkách, srubech, hotelích...Neto taky procestovat Čechy a Slovensko, i tady je spousta krásných míst. A děti je tak málo znají, protože jsou každý rok u moře a hrají si tam v písku s bábovičkama 🙂 (což lze i doma na hřišti).
3 odpovědi
0
Sledujících
1
Sleduje
0
Sledujících
1
Sleduje
Protože moře nám pomáhá že zdravotních důvodů. Kdyby bylo u nás moře, do ciziny nejezdíme.