Pravidla neurčujeme my. Každý musí hledat v systému výhody a benefity a maximálně je využívat. Pokud však určitě výhody a benefity (samozřejmě ty legální) jsou je třeba je maximálně využívat. Každý by tak činil. A je jedno jestli je to dotace pro solární panely, elektromobil, dotace pro lidi zasaženými povodněmi, dotace opravu dům po babičce, i sociální dávky jsou též forma dotace.
Každý musí zvážit jak výhody tak nevýhody.
Mít firmu a využívat úlev je sice zajímavé, na straně druhé povinností a odvodů na straně firme je mnohonásobně více. Je sice fajn, že si firmy mohou odečítat DPH na vstupu, ale co je důležité platí jej na výstupu. Tedy státu svoji činností odvedou mnohonásobně více než si mohou nárokovat. Každá mince má dvě strany a je to jedno zda v osobním nebo firemním prostředí.
Vše má své klady i zápory. Pokud si lidé myslí, že je lepší být podnikatelem či vlastnit firmu a využívat tyto benefity jedinou radou je založit si Ičo a vyzkoušet to.
Několik let jsem byl pouze zaměstnaný poté začal podnikat jako OSVČ nyní mám kombinace všech 3 druhů pracovních poměrů ( zaměstnanec, osvč, a zárověň vlastním s.r.o.) Z tohoto podhledu Vám mohu sdělit, že každý z těchto tří subjektů má značné výhody které ostatní nemají ale i též značné nevýhody.
Je třeba na každém co komu vyhovuje
Myslím to tak že pořízení EV pro firmu, či fyzickou osobu je značně rozdílné.
Ne, že by to nebo ono bylo všeobecně privilegováno
GD je komplexní řešení, které bude fungovat toho se neobávám.
Bez nutných investic to však nepůjde.
Čína má podobně drahou pracovní sílu jako Evropa. Energie mají levné.
Proč by EV mělo stát jeden den v týdnu? Já sním jezdím každý den a s nabíjením problém není.
Ano Čínské řešení v nedávání značek a dlouhých čekacích lhůt je řešení které EU nezvolila a lidé mají stále možnost volby.
Bohužel vodík je mnohem složitější než EV. Kromě vybudování infrastruktury je složité vodík uskladňovat. Pokud se budeme bavit o zeleném vodíku, tak k němu potřebuje velké množství čistě energie, kterou zatím nemáme. Pokud by jsmě dělali vodík z plynu ten není však považovaný za ekologický pořád bychom byli závislí na dodávkách . Vybudovat nabíječku je rychle a jednoduché. vybudovat vodíkovou stanici je výrazně nákladné a složité. Proto se nepreferuje zatím vodík. Osobně si myslím jakmile bude transformace energetiky v rámci GD, poté bude přebytek energie a tu je poté zajímané přeměnit na vodík. Časem v kamionové dopravě si vodík umím představit především na dálkové trasy.
Technicky by dost pravděpodobně mělo fungovat.
Zjistěte si co BASF (taková skromná firma Německo -> jižní US? tuším)
Pak těch pár tisíc až desítek tisíc lidí v autoprůmyslu
A za pár minut zjistíte, že těžko odhadovat zda by (ono n.stupující polit. zřízení (p. EU) ještě nějaký GD řešilo..
Rozhodně jsou jinde v ceně energií, ceny kvůli ekologii a prac. síla (minimálně daně tam snad nejsou stejné?!)
No právě v Číně minimálně v některých kantonech můžete jezdit 6 dní v týdnu (asi jako běžný smrtelník) nevím zda nabíjení anebo kapacita silniční sítě, ale mají to tam tak..
Plyn - ono procenta plynu do vzduchu během dopravy (kvůli stlačení dáno technologií) a ekologie kolem toho..
Vodík - ceny, jistoty/ pravděpodobnosti..
Je to komplexní a složité
Nakonec asi zákazník na straně jedné a makro-ekon. giganti určí, co a jak..
Každopádně jsem upřímně šťastný za Toyotu a její vývoj vodikoveho spalování, kde nemůže nikdo říct (na vodní páru) na spalování ani popel. (a poslouchat by se to snad taky mělo dát ☺️☺️☺️). Jezdili/ jezdí s tím v rámci ?testování? vytrvalostní závody a mohla by to věřím taky být cesta 🙂
(rozhodně lepší, než tahat s sebou metráky kovu kvůli baterce.. )
Mám stejné záruky na baterie jako každý uživatel. V tom je to stejné. Mám možnost však odpisů vozidla což je značná výhoda.
Firmy též si mohou nárokovat DPH pakliže jsou plátci. U nákupu více vozidel jdou vyjednat vyšší slevy než uváděné ceny.
Njn
Tak v tom případě máte podmínky firma x koncový uživatel 2 různé vesmíry..
No konkrétně ty které byly v ČR tak to byl takový kočkopes.
Peníze stát získal z prostředků EU a tedy náš stát na tom vydělal. Jelikož se podpořili tuzemští prodejci, Ne na každé vozidlo je uplatněno DPH a tedy ČR na tomto vydělala.
Též podmínka si vzít úvěr a tedy další zisk budou generovat finanční instituce které stát zdaní.
Dotace byly omezené na celkovou částku.
Nevím kolik se dotovalo šrotovné a jaká byla celková částka, ale domnívám se že tam nebyl celkový strop na na počet.
ČR je velmi skeptický trh s elektromobilitou, kdy lidé se do nových vozidel nehrnou .
8z10 nových vozů kupují firmy.
U firem záleží na stylu používání. Mě se do mé firmy EV finančně oplatilo více než než spalovací verze proto jsem do toho šel a bylo to skvělé rozhodnutí.
V mém obchodním modelů je EV jasnou volbou a ročně mi uspoří vysokou částku.
Můj průměrný roční nájezd je cca 90tis km. Se spalovacím motorem jsem ročně na provozních nákladech včetně servisu dal nějakých 250tis. S EV se vejdu do 30tis při stejném nájezdu.
Ale ano mám k tomu vhodné podmínky a nepotřebuji používat veřejné nabíječky.
EV mě nikterak neomezuje ba naopak
Ano
Pak v takovýchto podmínkách dává elektřina dost pravděpodobně smysl, ovšem jak jistě sám tušíte, většina populace vlastnící auto úplně nemá potřebu otočit 90tis./rok
Nevím jak přesně to má se zárukou podnikatel a jak to je u soukromého vlastníka, ale v momentě kdy 90t./rok, je taky ztráta hodnoty auta během záruky úplně jinde, než by byla s vysokou pravděpodobností u soukromého uživatele s nižším nájezdem.
Upřímně dotace křivý trh ať jde o dotace pro zemědělce automobilismus či jakékoliv jiné.
Osobně bych byl raději za žádné dotace nikomu a nižší odvody a daně. Samozřejmě by to mělo za následek mnohem dražší ceny např potravin apod.
Bohužel o tomto nerozhodujeme my.
Každopádně, ovšem je diametrální rozdíl mezi tím, kdy 'šrotovné' a příkladně 3-5% anebo když dotace pro EV v hodnotě třeba 15- 20%(+) (dle státu a dalších podmínek)
Navic fakt, že EV musíte dotovat a stejně se o ně lidé 2x neperou, pouze potvrzuje (aspoň za mě) danost, že užitná hodnota, hospodárnost atd. je u daných věcí (EV) pouze v omezené míře..
Na první otázku Vám nedokáži odpovědět jelikož neznám odpověď.
GD a Evropská energetická síť mnohé vyřeší. Po jeho dokončení nebude s energií problém v Rámci celé EU.
Němci léta žili z levné energetiky, především i díky Rusku. Proto se jim v té době projekt NS II oplatil financovat.
Putim svojí agresí vše změnil. Jediné morálně správné řešení je zcela se ekonomicky odříznout od Ruska. Osobně bych byl pro větší sankce a Rusko zcela ekonomicky izolovat za každou cenu. I kdyby mělo stát palivo 200kč/l i kdyby se musel omezit pohyb a palivo by bylo na příděl.
Díky Německé sázce na Rusko je též momentálně DE v ekonomických problémech včetně automobilek.
Ano Čína mám mnoho uhelných elektráren a kolik vystavěli OZE ( mnohonásobně více) . Čína ať s jejím politickým režimem nesouhlasím v rámci energetiky jedná zcela racionálně. Ropu nemají tak preferují elektromobilitu, aby nebyly závislí na jiných státech. Masivně budují OZE které jim dodávají levný zdroj energie. Mám za to že v Číně je cena elektrické energie 0,2-0,5Kč za Kwh. (podobného efektu dojdeme s GD nemyslím cenou ale soběstačností). Čína se velmi změnila. Dříve byl smog na každém rohu nyní máte krásně čistá města. V oblasti energetiky a soběstačnosti to zvládli skvěle. Co se týká doprava též. Dominantními prodeji jsou EV. Na delší cestování se používají rychlovlaky. Ano tam se máme od nic co učit.
Životní úroveň lidí a prostředí šla výrazně nahoru.
Tak ono těžko na to hledat (racionální) odpověď, když to pravděpodobně procházelo rukami jedincům, kteří nechápali, že Fyzika tvrdí, že jedině šlapací, jinak to pod X gramů nejde..(jedině váhu dolů, kdy trend SUV a dál nic.. )
GD a jeho procpání se vším všudy by obávám se vskutku vyřešilo mnohé - pakliže si pod pojmem řešení představíme návrat na stromy a do jeskyní. Aby něco podobného fungovalo, muselo by být jak kloudně v odpovídající míře a za nízké náklady uschovat energie a to prozatím není (Dlouhé Stráně jsou pouze jedny.. ) vodík je zatím hudbou středně vzdálené budoucnosti.
Čína - levná pracovní síla, k OZE a EV si dělají 99 - 100% potřebného sami. Z jejich jednání je patrné, že ekologie (dříve toliko skloňovaná) až na posledním místě.
Plánují si spotřebu - že třeba 1 den v týdnu se s EV nepohnete - nevím jak moc byste to chtěl?
Krom toho nedostat značky - protože ICE.. Totální štěstí, ano URČITĚ byste "chtěl" !!
S tou preferencí elektromobility - je až "zajímavé", jakou náhodou "přišla " Evropa na nutnost se po Číně opičit, navíc nutně formu náboženstvím 'jednoho lithia' /baterky a nic jiného..
Když vezmete ať palivový článek, nebo spalování vodíku, krom vodní páry to moc škodlivin negeneruje, ovšem z jakéhosi důvodu tato další řešení už *Evropě nevoní... Jaká to náhoda, že?..
dotace na pohonné hmoty.
Šrotovné
Dávali se dotace na ekologické diesely
automobilkách se dávali štědré dotace a investiční pobídky na vývoj Dieselů.
Historie dotací je pestrá
PHM - nevím kdo se bude přizpůsobovat tomu, aby splňoval (ačkoliv potřeba systému prerozdelovat je (i) v tomto případě šílená)
Šrotovné - dobře, uměle tvořená poptávka, ovšem % na zakoupené zboží oproti EV zlomek, obávám se 🙂
Stejně jako všechno další vypsané
Mimochodem existují i štědré dotace do vývoje IT firem (řádově mld. USD), ovšem zda tohle všechno je cestou k něčemu slušnému, schopnému, funkčnímu?
.. No, řekněme "nevím"..
Já Vám rozumím a chápu, že mnoho lidí by chtělo vozidlo s benzínovým motorem. Problém je ceny a současné předpisy.
Automobilky musí prodávat vozy s nízkými emisemi.
Od nového roku platí 95g/km. Pokud to nesplňují je tam pokuta 100Eur za každý gram navíc.
Málokterý novodobý motor tento limit splňuje. Tedy automobilka zvýšené náklady přenese na zákazníka pro kterého je poté vůz drahý a méně zajímavý.
Hybrid zase zaplatí technikou.
Jedinou šancí automobilek jak mohou obstát v této době je, že budou prodávat velké množství EV a tím si celkový poměr vylepšovat.
Osobně nevidím žádný důvod, aby se dvě skupiny ( milovníci spalovacích motorů vs. EV) vzájemně rozeštvávali.
Čím více se EV prodají, tím více může automobilka prodat spalovacích motorů aniž by automobilka platila pokuty .
Samozřejmě každému vyhovuje něco jiného.
Za mě Renault u mě našel cílovou skupinu a proto jsem si R5 zakoupil.
S ostrým Turbo jsem také cílovka, a pokud bude cena zajímavá rád jej koupím.
Souhlasím, že zavřít funkční JE v Německu nebylo moudré. Postupné uzavíraní by bylo vhodnější.
Ano těch 95g/km je fakt. Ovšem k čemu je to dobré? Kdo a z čeho to vzal??
A vezmete-li Německo a mazutova elektrárna výkonu skoro Temelín (za bezvětří jela naplno)
Všude se nadává jak je cement energeticky +CO2 náročný na výrobu a kolik jej padlo spolu s ocelí na North Stream II? (NS II který se v životě nepoužil 😉🤭!!!)
Čína vyrobila a provozuje během pár let elektrárny na uhlí, výkon 50 - 55x Temelín.
A Někdo tady bude buzerovat s nějakými gramy CO2 ???
To není ani na hlavu padlý... Ale prostě čistý výsměch rozumu..!
A výsledky podle toho částečně už nastávají a ještě budou.. Bohužel
A ekologie s tím nemá absolutně cokoli co společného..
Vy si myslíte, že se spalovací motory nedotovali a nedotují?
To samé palivo?
Souhlasím, že zákaz spalovacích motoru je zbytečný. EV se prosadí sami.
Nejsmutnější na tom je to, že si automobilky za to mohou sami, kdy aférou Dieselgate odstartovali tento trend.
Spalovací motory dotovat?
Kde, čím?
Palivo? Kde seženu dotace na palivo?!
Netvrdil jsem, že je zbytečné zakazovat ICE, dění okolo EV naznačuje naprostý opak = konec dotací a pád prodejů jsou spíše cestou k zapomění, obávám se?
Nebýt EV a jeho nařizování paskvilem EU, nedělala by Toyota, Mazda a mnoho dalších to co činí 😉
Dieselgate?
Otázkou je, za jaké peníze a zda bylo tehdy vůbec technicky proveditelné, aby to automobilky nemusely *upravovat
Každopádně představa, že s každou normou Euro bude spotřeba o X litrů nižší je asi tak reálná jako nulové emise elektromobilů 🤭😂
Každopádně cesta Euro norem vznikla nemýlím- li se desítky let dřív, než kdokoli poprvé vypustil spojení Dieselgate..
Víte, naše pohledy se odlišují.
Já to vidím tak, že např R5 byla ve své době vrcholem techniky, kterou Renault byl schopen dostat do sériové výroby.
Totéž platí o chystané novince. Vrchol novodobé moderní techniky
Ukazují tím svoji technologickou vyspělost a že se nebojí výzev.
Za mě je to na místě.
Ale každý může mít jiný úhel pohledu.
Podíl OZE neustále stoupá a trend bude pokračovat .
I kdybych počítal výrobu elektřiny ze současných zdrojů stále bude více efektivní než spalovací motor
Kéž by nová "R5" byla vrcholem dnešní techniky (technické detaily neznám)
Co mi však přijde jako smutné?
Když děláte elektro-počin bez spalovacího brášky - proč? (že by x značek a jejich neprodejnost elektro-verze, když lidé brali raději to staré, "špinavé" atd. atd.)
Nebo jim může jít o plnění čísel, aby neplatili penále?
Že bude OZE přibývat - kde jste sháněl křišťál a seženu tam ještě taky? Ačkoli, já ho vlastně radši nechci a víte proč?!
Vývoj vám odporuje - i v Německu začínají postupně přicházet na to jaká pitomost byla pozavírat JE a zvažují jejich znovuotevření! 😉
Rozumím.. A i kdyby co by a jak by, tak je to prostě TAK..
=> víra, nikoli zjištění podložená fakty
A ANO, mezi věřící ať už od Tesly anebo i další se vskutku nepočítám a jsem za to rád 🙂
Starý mustang vs Nový mustang mach E. za mě geniální
R5 vs Nová R5
Ano mě se to velmi líbí a automobilky to dělají správně.
Jak je vidět reklama zafungovala i na Vás. I negativní reklama je také reklama.
Já jsem nadšený, Vy ne. Ovšem oba se o to zajímáme.
Každý ať si koupí co uzná za vhodné.
O auta, energetiku a další se zajímám posledních 15(+) let, kdy EV.. (jezdilo ještě z 99% na Pb)
.. Ale tak klidně připisujte co uznáte reklamě 🤭
Nadšení - z technického pokroku bych byl nadšený.
Z toho jaké stovky mld. protekly a protečou dotacemi na (ony toliko super - efektivní) EV, a co to bude stát hospodářství a běžného smrtelníka, z toho fakt šťastný nejsem a nebudu! 😉
Pokud by systém nediktoval, co si kdo má kupovat/ neznevýhodňoval a naopak, prosím, super!
Kdyby nebylo deformace dotacemi/ výpalným za CO2, tleskám!
Opěvuji Renault a jeho reinkarnaci slavných modelů do čistě elektrických verzí.
Ano spalovací motor dosáhl svého maximama a nyní jej baterie s elektromotorem překonají.
Rozdíl v účinnosti a efektivitě není o ceně. Spalovací motor má účinnost kolik 30-35% zbytek máte odpadní teplo. A to vše ve velmi omezeném pásmu otáček, které většina lidí ani nedosáhne.
Těžba, distribuce, rafinace je též velmi energetický náročná, proto aby se poté neefektivně spálilo palivo.
Nabíjení není problém. Elektřinu si umíme levně vyrobit. Ropu nemáme a jsme závislí na zemí typu Ruska apod. agresivních zemí.
V tom případě opěvujete "reinkarnaci" originál nepřipomínající jinak než názvem 😉
Pro pošťáka je překonán 10ky let, pro většinu běžných lidí nebude mít EV význam ještě mnoho let.
Takže vám roste na zahradě uhlí (největší část výroby DE), nebo snad uranové tyče (např. FR a další)?
V jednom kuse vytahujete reálné danosti až mínusy jednoho typu pohonu, ale ten druhý nic?
Spočítejte si
účinnost přenosu elektřiny alternátor v elektrárně - > uživatel,
účinnost nabíječka,
účinnost nabíjení akumulátoru, účinnost regulace pohonu,
účinnost elektromotoru
A v závislosti na reálných podmínkách budete dost často nedaleko těch 35% účinnosti spalováku 😉
To uhlí/ uran taky musíte těžit a upravit! 😉
Pro OZE musíte mít zálohy! 😉
Jo a Rusko - no povězte jak velký je v našich geografických podmínkách rozdíl mezi ropou a nebo uranem - taktéž z Ruska, protože na jiné než Ruské palivo naše bloky nefungují 😉
O ceně elektřiny - asi hodně lidí ve státě by byla dost zvědavá, kde a jak sehnat tu vaší 'levnou elektřinu' 😉🤭🤭
Mě přijde správné se odkazovat na své historické Ikony. Ostatně jako ford se odkázal na svůj ikonický Mustang nově Capri nově R5 R4 budoucí Twingo od Renaultu.
Je to skvělý marketing pro přesně mojí generaci, která tyto vozy zažila ale zároveň jde s dobou a chtějí mi novodobou reinkarnaci těchto ikon.
Mnohým se to nelíbí, já to velmi oceňuji a chápu proč to automobilky dělají.
Víte co nejvíce oceňuji na nové R5 Turbo - je to velmi specifické vozidlo které nejspíše udělají v menší limitované sérii. Ale udělají jej a pošlou do trhu.
To je to co mnohé automobilky neudělají, jelikož jím to nedává ekonomický smysl.
Na tomto voze nesjpíše Renault nevydělá, ale přiláká velkou pozornost a ukáže svoje nejmodernější techniku v tomto automobilovém skvostu.
Je to vozidlo pro Fajnšmekry. Nepředpokládá se, že by někdo s tím jezdil celý den po okruhu.
Elektrické dosahují podobných hodnot jako spalovací vozy
Porovnávat Mustanga a R5 je mnohé nastiňující.
Mustang - když něco, pak muscle, běžně nic moc pro masy. R5 Turbo nebyla jen Maxi, ovšem postavit Mustanga vedle čehokoli sportovního 🤭
Marketing, ano, asi to jediné..
.. poplatit nějaké ztráty z vývoje EV, ovšem odkazovat se na auto se kterým nové auto nemá krom 4 kol naprosto nic společného?
A k té hospodárnosti - vemte si taková voda - řeka, kohoutek a balená. Taky půjdete za každou cenu do nejlevnější možnosti?
No nevím..
Jednoduše efektivita. Spalovací motor je energeticky skvěle účinný. Komfort a klid též není k zahození.
Na počátku jsme neměli baterie a vývoj v této oblasti nebyl příliš velký.
Spalovací motory dosáhli skvělých hodnot, ale dnes jsou již překonané
Tak nejdřív opěvujete, abyste nakonec hanil ten samý spalovací motor?
Ono když vezmete kompletní řetězec ropa vs. elektřina, zjistíte že největší rozdíl co, proč a jak pramení z daní.
Pokud tvrdíte, že je spalovák překonaný, pošlete ho na trať na 2, 4, 6 nebo více hodin a uvidíte 😉
Onu pokrokovost a nedostižnost EV - asi netušíte proč po X letech ve WRC končí s elektrickou částí pohonu? Že by příliš pokrokové?
A k onomu vývoji, ano pokrok akumulátorů posledních 50 let víceméně znám, problém? Když už máte baterku která vezme dané proudy, čím to chcete nabíjet, pokud neparkujete u Temelína (/ jiné elektrárny?)
Co je GR.B?
Rallye speciály jezdí pouze krátké úseky a mají spotřebu tuším někdo kolem 40l/100km možná i více.
Tohle není závodní auto, ale velmi silniční stroj (hot-hatch). Vozidlo, které můžete použít jak pro každodenní ježdění tak i zábavu na volantem.
Víte co je zajímavé? Většina majitelů EV nemá žádný problém s nabíjením. Dojezd je dostatečný, že jej po cestě řešit téměř nemusíte.
Nabíjejí EV tak většině lidem zabere 5vteřin, jelikož se vozidlo nabíjí když není potřeba. Koupil jsem R5 s 52Kwh baterií a opravdu mi WLTP dojezd 410km plně postačí na každodenní práci. Nepotřebuji vysoký dojezd jelikož průměrný denní nájezd dá auto s přehledem.
Pokud máte rád historickou techniku zůstaňte u svého spalovacího vozu. My znalí výhod elektromobilů využíváme benefitů které nám naše vozy nabízí a jsme nadšeni.
Kromě jiného náklady na provoz EV je mnohem levnější než u tradičních vozidel.
Mějte krásný den
Každopádně elektromobil, vzhledem k vyzkoušení elektřiny pro pohon (povozu) předcházelo automobil se spalovákem, vskutku nerozumím tomu co na opakování něčeho po mnoha desetiletích vidí kdo TAK PRŮLOMOVÉHO
🤭🤭
Co je GR.B?
Rallye speciály jezdí pouze krátké úseky a mají spotřebu tuším někdo kolem 40l/100km možná i více.
Tohle není závodní auto, ale velmi silniční stroj (hot-hatch). Vozidlo, které můžete použít jak pro každodenní ježdění tak i zábavu na volantem.
Víte co je zajímavé? Většina majitelů EV nemá žádný problém s nabíjením. Dojezd je dostatečný, že jej po cestě řešit téměř nemusíte.
Nabíjejí EV tak většině lidem zabere 5vteřin, jelikož se vozidlo nabíjí když není potřeba. Koupil jsem R5 s 52Kwh baterií a opravdu mi WLTP dojezd 410km plně postačí na každodenní práci. Nepotřebuji vysoký dojezd jelikož průměrný denní nájezd dá auto s přehledem.
Pokud máte rád historickou techniku zůstaňte u svého spalovacího vozu. My znalí výhod elektromobilů využíváme benefitů které nám naše vozy nabízí a jsme nadšeni.
Kromě jiného náklady na provoz EV je mnohem levnější než u tradičních vozidel.
Mějte krásný den
Gr. B = Group B
(Delta = Lancia, S1= Audi Quattro, 205 = Peugeot .. )
Vtip máte v tom, že s něčím ? *"velmi silničním" ? odkazuje/te (značka/ vy) na R5 turbo (/příp. Maxi)
Hot - hatch
R19 16V, Mégane I (2.0 l), Mégane II + III RS, Clio Sport, ..
mi úplně nemusíte představovat.
Elektromobil, ano pro určité spektrum použití (zažil jsem Teslu, Asii , ..) snad třeba fajn (pošťák, přepravní služby, denně 10ky km po městě), ovšem v životě nebudu odkazovat s autem daných vlastností na Ikonu typu R5 (Maxi) Turbo 😉
To máte jak kafemlejnku (1.6t) v turbu ála 'F1' přezdívat F1..
To tam můžete klukům rovnou nahnat prasata, na jedno ucho stříknout 'F', na to druhý '1' a když pašíci pěkně poběží.. Stačí holt pár pruhů a ovčí druh typu člověk zase poběží a za vstupné nasype!! - protože F1!!!!!
Kafemlejnek, kterému zvýšíte otáčky na 13.000ot./min. na pár vteřin a jde někam?! To není F1!!!
S motory V10 jste držel 18.000ot./min. desítky vteřin (např. Honda 20.000) a ten motor držel, jel a fungoval!!!
Ale k R5 'turbo'
Zkuste si s Porsche, Teslou nebo čímkoli jiným zajet na okruh a měřte časy na kolo oproti autu se spalovákem.
Co zjistíte? No že to 'rychlé' auto není až zase 2x rychlé - a už vůbec ne od 2. 3. kola dál (kdy by se mu teoreticky zahřálo obutí 😉 a auto spalovací začne fungovat.. )
Tzn. vlastně takové NEsportovní 'sportovní' auto..
Pro porovnání hospodárnosti nemám data (srovnávat benzín s elektřinou = do nebe volající pitomost) a při zkušenostech mnohých..
.. konej člověče každý kdo a co uznáš, se svými penězi, zdroji a časem 🙂
Fajn den určitě i Vám ☺️
nová doba si žádá moderní techniku. Za mě Renault si zaslouží všechnu čest, že tento projekt udělá. Za mě je Turbo 5 v článku mnohem víc důležitější než tehdejší Gordini.
Pokud byste to poslal mezi Gr. B, proč ne?
Ale tuším že Delta, S1, 205ka ani nic dalšího by nečekalo, než se to nabije 😉
Tzn. nová doba si v tomto případě nežádá 'novou techniku' , ale NOVÉ NÁBOŽENSTVÍ, které z toho systém dělal/ dělá..
(navíc elektromotor již chvíli existuje a jakožto zdroj pohybu žádný průlom posledních pár let neučinil.. )
6
Sledujících
0
Sleduje
6
Sledujících
0
Sleduje
Pracovní síla je obdobná jako v Evropě. Daně tam mají odlišné. Např. na nové elektromobily nemají DPH u nás 21%.
Ceny energií mají zanedbatelné a mají největší podíl OZE na světě a zvyšují ho. Více jak 50% všech nově postavených OUE je právě v Číně. I proto mají nízké ceny.
Máte pravdu že výrobci určí co se bude prodávat ( nabídka určuje poptávku)
Já vodík v dopravě též vidím, jenom ne v dohledné době. Jakmile budeme mít přebytky elektřiny je vodík geniálním řešením .Pro kamionovou dopravu skvělé řešení. Pro lidi, kteří nemají kde nabíjet ( přeplněné sídliště) by to též mohlo vyhovovat.
Jako nyní máme alternativy benzín nafta cng lpg tak si umím představit budoucnost elektřina vodík syntetická paliva . Poté by si každý lépe mohl vybírat co mu vyhovuje.
Vývoj baterií jde neustále dopředu. Objemy se zvyšuji a váha jde postupně dolů. Já si třeba koupil malou baterii a mé EV váží pouze 1450kg, přesně z důvodu který uvádíte. Proč sebou tahat zbytečnou váhu. Dojezd mám dostatečný a nemusím být odkázán na veřejné nabíječky. Přesto s tímto vozem ročně nejezdím 90tis km.
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Myslel jsem zdanění práce, kdy u nás odvedete 50% na daně a pojištění, ale i to DPH je rozdíl.
U těch OZE - ono když chrlíte tipnu 80 - 90(+)% solárních panelů co se na světě vyrobí, pokud všechno neudáte, hodíte to vlastnímu hospodářství, tzn. není se čemu divit.
Částečně taky i výrobci, ovšem pokud by donekonečna cpali elektřinu lidem kteří nebudou mít zájem, dřív padne komplet EU autoprůmysl.
To podle mě dost možná spíš Čína nabídne v širší míře ICE a nikomu do pár let *nebude nic chybět, po
(')ekologii(') neštěkne pes 😉..
Akumulátor určitě jde vpřed, otázkou je, jak daleko jsou co do přiblížení se limitů (Fyzika a Chemie) a co finanční otázka.
1450kg není v kontextu doby nějak moc, ovšem pár desítek let zpět uměla auta fungovat a existovat s váhou (lehce/) poloviční..
1 odpověď