Jsou to všechno naprosto zbytečné debaty. Kdo neučí aktuálně na ZŠ, nemá vůbec představu, jak vysilující a neřešitelné to je. A škodí to naprosto všem, dětem se SVP, intaktnim žákům, i ucitelum. Stavíme si líbivé Potemkinovy vesnice a ti nahoře se tváří,že takto je to přece v pořádku. Dokud ucitele jednotne neřeknou a dost, nic se nezmění...Škoda, že si v tomto nedokáži vzít příklad z lékařů....
Bohužel to zásadní ohledne odchodu deti na viceleta gymnazia opet klasicky nezaznelo. Problémem je česky pojata INKLUZE na ZŠ se třídami 24 - 30 žáků. Chytrým, snazivým a slušným dětem je uprena max. pozornost učitelů. Ac to mnozí očekávají , nejsou to supermanové. Řešit a papirovat musí zejména ohledně žáků se vzdel. a dnes hojně vychovnymi problémy. Dnešní 2. st. ZŠ jsou tak napůl vychovnymi ústavy bez pravomocí situaci ucinne řešit. Nárůst agresivity raději nezmiňovat. Rozhodně se není co divit, že rodiče chtějí pro svoje potomky kolektiv dětí stejně motivovaných....
Návrh p. Jurecky počítal s omezením dávek u rodin, které neposlaji děti do školy. Proti tomu se vzedmul odpor např. mezi Piráty s tím, že to odnesou zas jen děti. Je treba začít trestat rodiče. Situace je často neúnosná. Do školy děti neposilaji, píší pseudoomluvenky, lékař potvrzovat nemusí. A učiteli přibývá díky těmto rodičům agenda a byrokracie, bezvysledne opakovane schůzky - to musi vykazat, ačkoli ví, že jen plytva časem, který by rád věnoval dětem, u kterých zájem je.
Kromě řešení zpackane, drahé a nefunkční inkluze by mě velmi zajímalo, kdy se někdo začne zabývat faktem, že nám děti kazdy druhy den na nějaké ZŠ planuji vraždy, nosi zbrane atd. Ve zprávách vždy senzace, ve skutečnosti se však tváříme, že to je nejspíš normální a zvykejme si. Neskutecne, kam jsme to nechali zajít....
PROSBA: Milí diskutující, jediný způsob, jak již nečíst více tyto a podobné demagogické bláboly Divné Báry aj., je nereagovat zde v diskuzích na vyplody její AI. Seznam médium začíná být těmito nesmysly zaplevelen. České školství má řadu závažných problémů, o kterých by se mělo skutečně mluvit a které je třeba řešit. Patří mezi ně mimo jiné právě rodiče tohoto typu. Lidé bez bez přehledu a orientace v realitě, bohužel však s dostatkem nepodloženého sebevědomí a času na sepisování blábolů, tomu nepomohou. Ponechme tedy podobné nesmysly bez povšimnutí. Směrujme svoji energii k aktivitám, které mohou stávající marasmus alespoň částečně zlepšit, pokud je to v našich silách. Děkuji.
V první řadě je to o komunikaci v rodině. Je na rodičích, aby děti nestresovali neobjektivním očekáváním a vysvětlili, že na špatné známce nestojí svět. Normální ucitel to udělá. Obě strany moc dobře poznají, zda se dítě snaží nebo ne. S rodiči, kteří v tomto ohledu děti zanedbavaji nebo naopak omlouvaji, je bohužel také hodně.
Existují naopak země, kde děti nestresuji jednou zkouškou, ktera se nemusi podarit. Naopak mají dostatek času prokázat, že na to mají- a sice celý 2.st. ZŠ. Tyto prubezne výsledky jsou pro prijeti NAOPAK klíčové. Je až děsivé, kam se školství propadlo. Doplatí na to celá země - momentálně na cestě k bezvyznamnosti. Dávno nás i naše děti totálně válcuje pracovitá Asie.
Ještě že existují i inteligentní a vzdělaní rodiče, kteří nezpochybnuji kvalitu literárních děl našich vyznamnych spisovatelů. Na druhé straně je i dost takových, jako autorka článku. Ti sice sami nikdy nic hodnotneho nenapíší (max na Seznam medium), ale vědí vše o tom, jak kvalitní literatura ničí vztah ke čtení. A ještě si připadá jako hrdinka, jak to učitelce nandala. Je mi jen líto deti. Ty budou mít rozhled....
Ne, že by plat ucitele byl nějaká velká sláva (navic si ze sveho platu hradi pomucky, chteji-li ucit jinak nez s ucebnici) Daleko více vsak trápí byrokracie, neustále prekotne zmeny, INKLUZE v aktuálním pojetí (to je hyreni státními penezi) a jeji zneužívání,
prenaseni odpovednosti rodicu na skoly, roztristenost systemu, nárůst agresivity a vulgarity děti i rodičů, zpochybňovani jakýchkoliv požadavků ze strany ucitele, záškoláctví, školení všech druhů nejrůznějších neziskových organizací a zejména nefunkční rodiny....
Za mých mladých let jsme se učili spoustu ideologických nesmyslů, ale jsem velmi vděčná za základy matematiky, českého jazyka atd. Je mi až smutno, když musím přiznat, že jsem šťastná za vše, co mi dala tehdejší skola. Čekala bych totiž změny k lepšímu. Opak je pravdou. Můj dik patří náročným ucitelum, narocnejsimu kurikulu, kolektivu uspesnych a ambiciózních spoluzaků, kteří dnes prchají uz v seste třídě na gymnázia... Souhlasím s nazorem, že jsme momentalne na cestě k bezvyznamnosti. Ohanime se jinymi evropskymi staty, jenze i tam existuji nejaka pravidla a řád. U nas je celý šk.systém je zcela rozklížen, pravidla a povinnosti ignorovány či ihned zpochybnovany... Bohužel nelze očekávat pozitivní vývoj...
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
Další papir, který řeší tresnicku na dortu, ale základy již dávno nestojí. O aktuálním tlaku silně pochybuji. Dnes si např. řada děti neumí ještě v 10ti letech zavázat tkaničky....Kdysi to byl standard ještě před nástupem do ZS. O počtu logopedickych obtíží raději nemluvit.
1 odpověď