Tyhle pseudoteréňáky s elektrickým připojením pohonu na zadní nápravu prodávat v Evropě pro běžného řidiče a lákat je na to, že mohou i do lehčího terénu? K čemu? Na to údajné vyjetí k chatě co ji má majitel někde na kopci? Tam vidím, že od jara do léta běžně jezdí většinově ty dvojkolky a na zimu majitelé stejně chatu opouští. Na zimní ježdění do horských středisek? Ty cesty k nim jsou prohrnuty a udržovány i pro ty dvoukolky. Pokud jezdím do trochu většího terénu, tak stejně mě to tam po chvíli zastaví a na to raději koupím toho Jeep Wranglera, Ford Bronco, Toyota Land Cruiser, Ineos Grenadier, nedávno ještě Suzuki Jimny, apod. Jasně, lid chce být klamán a prsit se, že má čtyřkolku, ta s elektrickým připojením druhé nápravy vyjede v zimě asi tolik, co dvojkolka s nasazenými řetězy....
No myslím si na rozdíl od autora článku, že ty data o poruchovosti automobilů různých značek se dají interpretovat globálně, aspoň tedy pro Evropu. Německo je největší trh v Evropě i když Němci jsou mnohdy moc úzkoprsí a to co by prošlo u nás na STK, tak tam označí jako závadu. I tak určitě např. Toyota Yaris a Yaris Cross nebudou ve zbytku Evropy o sáhy lepší než v tom Německu. Všeobecně kvalita nových aut klesá a příčina je určitě i v tom, že automobilky jsou donuceny preferovat elektromobilitu (na kterou zatím doplácejí) a to na úkor spalováků, dále se zavádějí stále nové a nové asistenční a bezpečnostní, povinné systémy aut a tak se na těch spalovácích (které zatím automobilkám úspěšně vydělávají) šetří kde se ještě může. Průmyslu v Evropě začíná z různých důvodů a to bohužel i politických docházet dech (asi všichni víme o čem je řeč), no a to pak na té kvalitě musí být někde vidět.....
Ursula von der Leyenová jako světový lídr? Ach Bože jen to ne. A Evropa jako světová jistota? V čem? V tom, že konzistentně tady oproti jiným velmocím snižujeme produkci, zdražujeme energie, násobíme byrokracii, zanedbáváme bezpečnost, nezvládáme migraci a doposud jsme se zabývali vším možným i nemožným a mnohdy i nepodstatným.....!!!
Pamatuje Vy ze střední a starší generace, když lidi po návratu ze zlatého Nagana řvali nadšením "Hašek na Hrad"? Samozřejmě mysleli tím do úřadu prezidenta. No to by tedy dnes vypadalo, mít tam tohoto kdysi slavného hokejistu, který neumí odhadnou správnou míru, tedy kde končí určitý, adekvátní protest a kde začíná směšné, bezúčelné opakování se. I tady platí mluviti stříbro a mlčeti zlato a tím rozhodně nechci říci, že by se jakýmkoliv agresorům mělo ustupovat, ale tohle, co předvádí Hašek, už s tím má pramálo společného.
Tak prvoligový fotbal, kdysi v ČSSR, tak dnes v ČR sleduji již cca 50 roků a co se týče tzv. překvapivých výsledků a překvapivých sestav, tak se nezměnilo vůbec nic. Když není zájem a potřeba vyhrát, tak se prostě nevyhraje, Slavii nevyjímaje. Ačkoliv jsem na první ligu chodil roky, tak dnes už ne, nedá se na to dívat a na naší reprezentaci už vůbec ne. Nejde o výsledky, jde o ubohou hru co čeští fotbalisti předvádějí. Doba, kdy např. Sigma Olomouc dokázala hrát rovnocennou partii např. s FC Barcelonou je dávno pryč a ona nehrála dobře jen se zahraničními celky, ale dalo se na to koukat i doma v lize. Bylo jedno jestli třeba i prohrála, protože bylo vidět, že fotbalisti v té době byli schopni na hřišti nechat duši, no a proto jsme ten fotbal tehdy doslova žrali. Dnes jdete na fotbal, že se chcete pobavit a nevíte dopředu jestli to utkání třeba neprodali, nevzdali, nedohodli se se soupeřem na výsledku apod.,.....
Tak nevím, ale asi bych raději sáhl po adekvátní Suzuki S-cross ve verzi 4x4, který stojí od cca 640.000,- Kč, popř. trochu menší Suzuki Vitara 4x4 od cca 620.000,- Kč. Osvědčené mechanické čtyřkolky s kardanem i na zadní nápravu, u těch elektricky poháněných zadních náprav si nejsem jist, jestli elektronika je nebude častěji odpojovat z bezpečnostních důvodů , i když na výjezd někde k chalupě v horách to asi bude stačit. Některé zahraniční testy ten přidaný, elektrický pohon hodnotí vyloženě jako nouzovku, na druhou stranu u nás v ČR pro běžného řidiče to stačit bude.
To nemyslí autor článku vážně, že je společensky záhodno, aby se politik automaticky přiznával k dopravním přestupkům. To by taky někdo mohl pomalu požadovat, že i nekvalitní manželský sex je nutno přiznat, jinak je politik nedůvěryhodný. Tohle autor už hodně přehnal a troufám si tvrdit, že je nám, co by veřejnosti po tom úplně prd tohle požadovat, aby tedy někdo něco podobného automaticky zveřejňoval....
Poláci tam měli roky vládu, co si jen tak nedala diktovat z Bruselu hovadiny a jela si z dost velké části i podle svého, no a pravděpodobně i z tohoto dnes těží. My to máme obráceně, dnes máme vládu, co jen se sklopenou hlavou čeká na pokyny z Bruselu (viz. např. Síkelovo čekání na pokyny z Evropské komise ohledně řešení velkých cen energií, kterých se stejně nedočkal, apod.). Naše současná vláda jsou ekonomičtí neumětelové a političtí amatéři, kterým trvalo cca 3 roky, než se byli schopni v EU rozkoukat, bohužel se rozkoukávali v té nejhorší možné době, no a dnes to i proto u nás v ČR nevypadá moc extra. Ovšem je nutno objektivně přiznat, že i ta vláda před Fialovou vládou nebyla taky nic extra. Ale, že by Poláci byli na tom zas tak lépe než my, tak to tedy pochybuji, každopádně na dluh umí dočasně žít a dočasně prosperovat každý. Starší si jistě vzpomenou na tzv. hospodářský boom Maďarska těsně před pádem železné opony, no a Maďaři se z toho tehdejšího zadlužování vzpamatovávají dodnes.....
Pane Šafr pokud myslíte vážně to, co jste napsal v titulku článku, tedy, že se měli vyloučit dopředu z voleb i Trump a i Babiš, tak proč se nevyloučila z volby na šéfku EK i staronová šéfka EK tj. Ursula von der Layenová? Přeci se již delší dobu vede vyšetřování na její možnou korupci s farmaceutickými firmami na dodávky vakcín v době covidu! Dokumenty, které EK k tomuto vyšetřování předložila byly z 80% začerněny, takže je zcela zřejmé, že bylo a je co skrývat. Samozřejmě, že musí platit, že je člověk trestně odpovědný za svoji trestnou činnost, ale přidružený zákaz angažování se ve veřejném životě, to je již skoro totalitní praktika. Pokud někdo nedokáže voliče přesvědčit svými činy a argumenty, tak by měl uznat, že lidé jej pravděpodobně nechtějí a měl by přemýšlet co dělal a dělá špatně a ne odstraňovat své konkurenty.
Ať hodí z vrcholových politiků v EU kamenem ten, kdo se cítí nevinen, aneb na každého psa se nějaká hůl najde. I tak se odrovnává konkurence, aneb proč se řádně a rychle nevyšetřují nejasnosti kolem současné šéfky EU Ursule von der Leyenové ohledně smluv na dodávky léčiv za doby covidu? Ty dokumenty k tomuto, co byly z 80% začerněné a co dostali např. i europoslanci na vyžádání k dispozici mají být jako co? O tom, že platí i v té opěvované unijně evropské demokracii dvojí metr snad už nikdo nepochybuje. Neskutečné co se v poslední době v EU děje. Jednak to Leyenová z pozice šéfky EK vůbec neumí uřídit, jednak se likvidují možní protivníci jakýmkoliv způsobem a to se Le Penové rozhodně nechci jakkoliv zastávat, máslo na hlavě má samozřejmě i ona.
Kalousek, který evidentně nemusí současný koaliční slepenec jen suše konstatoval, co je pro něj nejmenší zlo z těch ostatních možných zel. Spolu určitě pro něj ne a tak tedy nejlépe z toho ostatního možného je pro něj ANO a Motoristé. Nevím proč autor článku se tak vehementně diví. Kalousek netrpí stářím, jen je na rozdíl od autora článku pragmatik a není snílek.
Tak pokud je dle autora článku v tom Green dealu náš premiér Fiala tak trochu nevinně, tak potom i bývalý premiér Babiš je v tom taky tak trochu nevinně, ne? Máme u nás v ČR , ale i v celé EU samá neviňátka. Chudáčci politici, aby je člověk nakonec pomalu olitoval. Na druhou stranu musíme si přiznat, že pořád obyvatelstvo hlavně z těch tzv. západnějších a "vyspělejších" zemí EU nemá zas tak moc námitek proti směrování a politice EU, potažmo i proti onomu Green dealu, takže co pak chudáci politici z těch "chudších", východnějších zemích EU? Pokud se nedomluví země EU mezi ssebou, tak si Evropská komise bude dělat co chce, ačkoliv by měla být jen něco jako servisní zázemí pro jednotlivé země EU. Ale taky si už konečně na plnou hubu přiznejme, že taková Francie či Německo nikdy nebudou chtít být na stejné "úrovni" jako je Česko, Slovensko, Polsko, takže vždy budeme muset tak nějak držet pusu a krok s jejich přáními a myšlenkami, jakkoliv budou kolikrát mimo mísu....
A on současný premiér Fiala chodí do médií na nějaké vícečleně obsažené diskuse, nebo do médií, kde na něj nejsou hodní? Nechodí. Všechny jeho veřejná vystoupení jsou buď o projevu k národu, nebo jen o dialogu mezi novinářem a jím jako jedinou dotazovanou osobou. Oponenty v přímém dialogu nepřipouští. Takže premiér Fiala se taktéž stejně jako Babiš baví jen s médii, kde jsou na něj hodní. I Tománková v CNN Prima News dostala od něj docela nedávno vyhubováno, když se u něj doptávala na pro něj nepříjemné věci. V převolební diskusi to bude asi již jiné, tam bude muset oponovat i protidiskutujícím, jinak ztratí body, že se straní ostatních soupeřů, ale doposud si v médiích jen vede svůj monolog...
Olej měním po 10.000 km, ale hlavně tankuji na Eurooilu 95 octanový benzín bez biosložek. To je má zásadní starost proti karbonizaci motoru. Ovšem prodej takových PHM se má prý v budoucnu zakázat. Že je to prý konkurenční výhoda. Holt, tady v Evropě už moc nerozhoduje trh, ale ideologie klimatu a tak i v těchto článcích řešíme spíše důsledek a ne hlavní příčinu zakarbonovaných motorů.
Tento článek trefně vystihuje degeneraci Evropy i v oboru automotive, bohužel není to jenom v tomto oboru a směru. Degeneraci ve jménu záchrany klimatu, která Evropu brzdí proti ostatnímu světu, degeneraci, která mění i vztahy a hodnotové priority mezi lidmi, degeneraci, která nám přináší více problémů a zla, než toho pokroku, o kterém se dnes na úrovni politických špiček EU stále mluví. Ano, třeba i ona elektromobilita může být jednou dominantní, ale takhle hloupě a na sílu se to přeci nedělá......
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jak Evropská komise, tak i EDF věděli, že KHNP to v soutěži dostala přiklepnuto již před cca 3/4 rokem. Velmi podezřelé a řekl bych velmi účelové, že tohle EDF soudně napadla a EK začíná prošetřovat až pár dní před podpisem smlouvy. Síkela, o kterém se mluví, že tzv. má "domluvit" francouzskému kolegovi z EK, tak nezmůže zhola nic. Ostatně to jeho umění vyjednávat, domlouvat a přesvědčovat, "dokázal" již za svého působení na MPO, kde za "spolupráce" se svým šéfem Fialou neudělalipro cenu energií v ČR nic smysluplného...
2 odpovědi