Jen malou připomínku. 6+2 verzi - Gaz 69, s e říkalo
" Kolchozák " Spodový motor měl řadu nedostatků. Vlivem špatné filtrace vzduchu se vytloukaly,následně pístní kroužky, posléze praskaly. Podpalovaly se výfukové ventily. Nebyl to žádný závoďák, i když ten můj uměl až 100/hod, ALE ! Zvlášt´když se jezdilo rychlostí vyšší než 60 km/hod - V tom případě byla životnost motoru ca 30 000 km. Dobře se to spravovalo. Auto na rampu, sundat vanu , povolit ojniční ložisko, vytáhnout píst, Vyměnit kroužky . Někdy byly zaklepané až o 0,8 mm. Sešroubovat dohromady, přitáhnout vanu, nalít olej a hotovo. Práce tak na 4 - 5 hodin podle podmínek. Pamatuji si, že jsem tohle dělal jako voják v noci 20/21 . 8. 68, když nás okupovali Rusáci. Kroužky jsem měl vyfasované a připravené, protože když jsem odcházel na dovolenou, tak mne zastupoval řidič, který zavážel zbytky z kuchyní na prasečák. Bylo mě to jasné jak to dopadne. S asistencí automechanika z autoparku jsme začaii v 02 hod. ráno a v 6: 00 jsem se hlásil na štábu. Tak že, sděluji vlastní zkušenost, nikoliv žádné fantazie " odborníků" Jinak v terénu v Tatrách , když se vodil pomaličku za ručičku, neměl konkurenci. Njeblíž mu byla V3S, ale to byla jiná kategorie. Jediná chyba byla, že neměl alespoň jednu uzávěrku diferenciálu.
Znám lidi, kteří podnikali a na sociálku platili min. částku , (nevím přesně asi 500 ,- Kč. ) A ještě mě říkali jaký jsem osel, že platím sociálku 2000,- Dnes mají důchod 7000,- a křičí , jak oni k tomu přijdou že mají malý důchod, že je to nespravedlnost , že jiní mají třeba 25 000,- A ten Traktorista jim jen přizvukuje. Tak že, lidi kteří poctivě platili do systemu vysoké částky, okrademe a vykukům přidáme. Ale ne každému co jeho jest, Pamatuji si častušku ze začátku 50. let, část byla " a už máme co jsme chtěli " Ne všichni byli bolševičtí nemakačenkové, co třeba horníci, lidé v hutích, vysoce kvalifikovní pracovníci, vysokoškolstí učitelé , lékaři, atd. Úspěšní malí podnikatelé , kteří makali 7 x 30 a' 12 hod. To jsou vlastně dnes příživníci ?
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Opravdu odborník, to se hned pozná. Posadil bych jej do P V3S , nebo T 111, aby předvedl řazení převodovky bez synchronizace. A to nahoru s dvojím vyšlápnutím spojky a dolů s meziplynem . Jako bonbonek jeho mistrovství , řazení s redukcí v terénu. Ani by nemusela mít 3 t. na plošině. V případě úspěšnosti , bych se mu uklonil a omluvil se mu s lahví nějakého slušného životabudiče v ruce. Pan Malik jej pochválil, tak jako já.