• Nikdo ten elektošrot nechce prodávat. Mám doma třikrát TDI 450 000, 350 000 a 330 000 km z toho poslední je firemní. Všechny skvělé jezdí s malou spotřebou A nebýt Bruselu tak PHM bude furt za dobrou cenu. Za to síť lonity ta tomu dává korunu - rychlonabíječky 15 či 18 Kč za kW, při dálniční rychlostí exponenciální nárůst spotřeby energie to je fakt luxus to je vyhlídka. Elektro vidím na cestu okolo komína, benzín či hybrid na okrsky a naftu na dálkové jízdy. Není lepšího pohonu v současné době na dálkové trasy elektrošrot to nedá měl jsem třikrát elektromobil na týden půjčený, doma mám FVE a nikam jinam než na nákupy a cestu kolem komína se to nehodí. Za tu cenu rozhodně ne. Pokud to nebudou dávat k nákupům jako bonus, tak ať si to strčí do zadku. A vy co tady píšete co s tím jezdite, tak si s tím jezděte, ale nemusíte si tady hrát na ekofanatiky. Každý si může udělat obrázek sám. Na firmě jedno elektro máme a stačilo. A pokud Někdo bydlí v bytovce se elektro vůbec nevyplatí ani provoz je to dražší, jak spalovací auto na rychlonabíječkách. Nemluvě o pořizovací ceně která je nyní vysoká i u spalováků kvůli Bruselu. Viděl bych to na trochu selského rozumu a ne vymývání mozků. Trošku mi vaše debata tady připomíná demagogy v Bruselu celá Evropská unie už by se mohla rozpadnout, protože to stejně jinak nemůže skončit. Je to horší jak za komunistů samé nařízení, zákazy a upravující vyhlášky a vše korunováno dotacemi. Takže jsme se vrátili o 36 let zpět.

  • Je to celé jedno velké lobby. Už ať celý ten Bruselský aparát zkrachuje a to se nám teprve začneš žít a krásně volně dýchat. Milý zlatí kteří tomu fandíte kdyby se tomu nechal volný průběh tak to bude lineárnější a dávalo by to větší smysl.

  • Bylo by fajn kdyby tu nepsali sami elektrofanatici. Měl jsem třikrát elektromobil půjčený mám doma fve a z hlediska nákupní ceny, dojezdu a zvýšení spotřeby elektrické energie kterou by moje fotovoltaika neutáhla je pro mě elektromobil mimo Citigo absolutně nemyslitelné. Nyní mám firemní TDI denní nájezd kolem 300 km a není lepšího pohonu na delší trasy. Takže správná je diverzifikace benzín, LPG, CNG, elektro, ethanol, diesel. Dle preferencí a potřeby majitele. Město elektřina, mimo město benzín nebo hybrid, dlouhé trasy zásadně nafta. Současné nafťáky vůbec nesmrdí nekouří a jsou energeticky velmi málo náročné. Elektro na dálku absolutně nevýhodné, exponenciální růst spotřeby z růstem rychlosti je toho důkazem. Nemluvě o energetické náročnosti výroby. Po nájezdu tak 200 000 km při další výměně baterie je veškerý boom v trapu nemluvě o pokroku kdy se při nájezdu výměna baterie nedoporučuje z hlediska zastarání vozidla. Tudíž investice milion až dva za nový automobil je pro běžné uživatele zcela nerálný a stejně tak koupě staršího elektro vozidla. Proto v bazaru spalovací auto elektro je sebevražda.

  • Škodovku to dřív nebo později musí také dohnat, jelikož za ty ceny co nyní prodává své auta, už za chvíli také nesežene kupce. Volkswagen je hladový a ani je nenechá dodělat tu novou lakovnu, nebo jestli ano, tak budou mít kliku. Od kovidu je škodovka tahá z bryndy a s problémy diesel gate si VW pěkně zavařilo. S koncernovými vozy jezdím velice rád, miluji TDI, ale slavná EU všechno posílá k zemi. Tímto způsobem to dlouho nepřežijí.

  • Tak aby bylo jasno, celý slavný green deal není pro přírodu a pro ekologii, ale jedno velké lobby. Jak někdo níže psal příroda prochází různými etapy a člověk se podílí na znečištění přibližně pětiprocenty celosvětově a z toho Evropa pouze pětiprocenty celosvětového znečištění. Všechny ty nesmysly co jdou z Bruselu a se Štrasburku jsou řízeny velkými korporáty, lobbisty a nejbohatšími lidmi. Jedná se pouze o ožebračení normálních lidí, protože těm se nejlépe vládne. Bylo by načase, abyste to všichni pochopili. Vůbec nejde o elektromobily o čistčí přírodu a o snížení průměrné teploty, protože na to nemáme žádný vliv. Apropo nejvíc kyslíku vyrábí plankton v oceánech. Lesy ve dne vyrábí kyslík ale v noci zase vyrábí CO2 to samé i pralesy, takže je to fifty fifty. Nařízení čím máme topit, jak máme upravit domy, nebo jestli to neuděláme do roku 27 tak budou neprodejné, nepůjdou dědit, ani pronajímat, prosté znárodnění a odstěhujte se třeba na Aljašku a nebo s pěti rodinami do jedné domácnosti. To by se i oči přivřely, když čtyři domy zabaví. EU je prostě zlo a Uršula von der Leyen by měla už konečně skončit a to říkám moc slušně, opravdu se hodně snažím. Pokud se něco nezmění, tak radši žádná EU radši svobodná samostatná země. Co nedokázal Hitler a komunisti to teď dělá v Bruselu Evropská komise mírovou cestou a všichni jim to baští. Jenže zánidky tahají úplně jiný lidé než Evropská komise ty mají pouze zaplaceno a víc než těch 500 000,- co berou to jsou pouze desátky. Je mi z toho zle a hrozně mě mrzí že to málokdo vidí. To s ekologii opravdu nesouvisí. Otevřete oči prosím.

  • V tomto případě stojím za autorem článku. Je zapotřebí to brát všeobecně ne jako doma. Jakmile elektromobil 8 plus tak je jeho cena opravdu velmi nízká. A hlavně jakmile baterii začne padat na kapacita nebo náhle umře tak je to nepředstavitelná suma která se absolutně nevyplatí. Kupovat novou baterii do zastaralé technologie. Elektromobily jdou strašně rychle dopředu a dávat do osm let starého elektromobilu novou baterii je úplně nesmysl. Smysl by to dávalo pouze za předpokladu že by nové auto stálo 200 000 a nová baterie 100 000 pak by to dávalo smysl. V okamžiku kdy nové auto stojí milion nebo milion a půl a nová baterie 500, 600, 700 000 tak je to úplný nesmysl. Mimo jiné měl by zůstat mix pohonu jako je to nyní elektro auta s absolutně dvakrát podtrženo absolutně nehodí na dálnici a na dlouhé trasy. Jsou velmi efektivní V městském provozu kde se neustále stojí na semaforech hodně se rekuperuje jezdí se pomalá jízda a malý aerodynamický odpor. Takže by měli zůstat jako malé nákupní tašky a přibližovat na ve městě na dálkové přesuny by měly zůstat naftové čisté motory a na Meziměstský provoz benzínové agregáty. Samozřejmě k tomu nějaký mix hybridů, ethanolu, LPG, CNG a podobně. Tada Bruselská šílenost povede úplně Evropu do záhuby.

  • Tak vážení, jsem v produktivní věku do důchodu daleko a Mládí v háji, ale to co tady ta paní napsala to je fakt síla. Jak může někdo srovnávat průměrný důchod s minimální mzdou? Pokud budu rovnat minimální mzdu tak s minimálním důchodem. Je snad jasný že průměrný důchod se netýká úplně každého. Zrovna dnes jsem četl článek kdy paní má vyměřený důchod 9200 Kč s tím že odpracovala 42 let na různých pozicích jako kuchařka, uklízečka v kolbence a podobně. Přesně to co tady psala paní, tak živila děti, dala jim najíst, do školy na výlety a tak dále a na úsporu jí už nic nezbylo. Každý by si měl uvědomit, že ti lidé co jsou nyní v důchodu, tady vybudovali to co tady nyní je, elektrárny, nemocnice, přenosové soustavy které se sice nyní upgraduji a spoustu dalšího. Nyní je vše rozkradeno, rozprodáno, zprivatizováno a nemáme nic. Mimo jiné je tady už spoustu let průběhový důchodový systém. Pokud by byla vláda řádným hospodářem, zdanila nadnárodní korporáty a jejich vyvádění dividend minimálně 15% daní, tak jako to je všude jinde ve světě. Kdyby se více myslelo na české lidi (daňové poplatníky) a ne pouze jen na Ukrajinu a na válečné štvaní, tak by bylo dost peněz na důchody. Opravdu mě fascinuje současná doba, jak mladí lidé možná i některé ve středním věku jsou zaujatí proti důchodcům. Copak tyto lidi nemají prarodiče, rodiče? Jednou budou také v důchodu a také se jim to nebude líbit. A nevím jak by se jim líbilo kdyby je nejradši někdo zažíva pochoval, jak nějaký komik by z nich dělal mýdlo to je vrchol neslušnosti a hyenismu. Lidi proboha se proberte. Vždyť to tu vybudovali.

  • Tak pardon jestli tomuhle říkáte nízká cena tak se musím zasmát za 750 000,- takovýho mrzáka fakt nikdo nekoupí, jedině nějaký blázen. Krom toho je to takové ošklivé káčátko. Takovýhle auto bych viděl v cenové relaci 300 - 400 000,- pak by to někdo možná koupil jinak nemá šanci velkého úspěchu.

  • Taková hloupost se může napsat pouze na portálu Seznam.cz. Jen když se člověk trochu zamyslí, tak ty lidé co tady vše vybudovali elektrárny nemocnice průmysl vše za komunismu protože od revoluce se tady nic nového kromě supermarketu nepostavil tak teď těmto lidem všechno sebrat. To je snad zlý sen. Jo nastavit tak že ti co teď vyjdou školu už si musí všechno odkládat respektive tu částku kterou by dávali do sociálního. Do státní kasy to udělá takovou díru jako zatím ještě nic. Jak někdo uvádí níže naprostá demagogie. A vůbec nebylo by lepší současné důchodce rovnou popravit. Co to tady píšete za hrůzy důchodci jsou v současné době přijdeš ty co tady všechno vybudovali já fakt nechápu. Tohle štvaní proti důchodcům je fakt zoufalost sama. Ten kdo tohle napsal by měl líbat pozadí těmto lidem díky nim mohl vychodit školu a pak psát tyto bláboly. Je mi z vás opravdu špatně.

  • Asi takhle, automobilky padají na hubu a zavírají fabriky a propouští zaměstnance. Výrobní cena elektřiny je nižší nežli desetina její prodejní ceny. Přibližně 33% inflace za poslední tři roky co tu ještě nebylo. A to co se teprv bude dít, to tu už vůbec nebylo. Nejsem volič Babiše, Ale pokud jsi rozumně uvažující bytost spočítá jedna a jedna, tak zjistí že za těch osm let vlády Babiše se obyčejní lidi měli za celou dobu nejlépe od revoluce. Je to prostě tak. Vyrovnaný rozpočet dokonce se splácely dluhy do té doby než přišel covid. Nechce se tomu věřit ale je to tak. Za poslední tři roky tak pěti nyní čtyř demoliční četa který napáchala takové škody jako žádná jiná vláda před tím. Taková nekompetentnost se opravdu nevidí. Nechci babišovu vládu obhajovat ale je to opravdu velmi jednoduchá matematika. A když otevře hubu někdo z pěti koaliční vlády tak se to nedá ani poslouchat. Za to když mluví Havlíček nebo Schillerová tak se to nedá rovnat. Jak říkám nejsem volič Ano, ale tohle jim nemůžu upřít. A opravdu se nedá číst to co tady někteří lidi píšou. Buď jsou to nějací zbohatlíci, kterým jde ODS na ruku a nebo jsou to naprostý ubožáci a chudáci a chorobomyslné lidi a je mi jich fakt líto. Stačí si pustit jen tři roky staré sliby politiků před volbami ani jeden bod není splněn. Samozřejmě mluvím jménem těch obyčejných lůz a lidí mezi které se také počítám. Myslím že tímhle způsobem je do konce tisíciletí konec Evropské unie eura a všeho s tím společného. To musí vidět i slepý že do nekonečna se to takto dělat nedá. Sesype se to jako domeček z karet. Sláva zdravému rozumu.

  • Když bude středoevropský čas tak bude o slunovratu svítat o půl druhé proč? Vstává snad někdo o půl druhé. Byl někdo kdo chce středoevropský čas vzhůru v létě když je letní čas a svítala o půl třetí? Svítání a půl druhé nikomu neprospěje. Nemluvím o světle ale o svítání. Takže jedině letní čas je lepší v zimě bude vidět do pěti. A prospěje to všem kteří se budou vracet odpoledne z práce.

  • Pár sopečných výbuchů a celý CO2 pryč. Nesmyslný a zkorumpovaný green deal který se teď proflákl v Americe. Jedny velké lodě doufám že Uršula a ten blázen co jí pomáhá půjdou brzy odválu a že se všichni proberou. Současný spalováky mají tak nízké emise že jsou na tom do určité doby lépe než elektromobily z hlediska výrobního cyklu. Elektromobil je dobrý pouze jako nákupní taška do města jinak je to nesmysl z pohledu velkých SUV nákladních automobilů a tak dále. Do té doby dokud nebude nějaká nukleární baterie která vydrží půl roku bude velká jak malý kufřík nebo kabelka a vážit pár kilo, tak je to holý nesmysl. Jízdu v elektromobilu jsem párkrát vyzkoušel není špatná ale staré dobré TDI je k nezaplacení. Denně najezdím 250 až 400 km a to s elektromobilem je velký nesmysl. Abych nezapomněl, jeden drobný blackout a jsme bez dopravy, bez topení, bez ohřevu vody, bez vaření, bez počítačů a jsme prostě v době kamenné. Jakmile se zruší greendeal, evropské emisní povolenky a všechny evropské nesmysly A necháme tomu volný průběh tak se vše srovná jak má. Musí ale nejprve v Bruselu skončit korupce a lobby korporátů. Jsme celém světu pro smích. Tramp jednoznačně ukázal cestu. Když se chce všechno jde. Hlavně používat hlavu a ne nastavené kapsy.

  • Vážený pane autore co se týká aut v poho. Ale co se týká příměru bot jste velmi na omylu. Synovi jsem koupil ve značkovém obchodě značkové adidasky. Za tři měsíce měli utrhané a prošlapané paty. Reklamace neuznána, bylo mi řečeno že jsou to boty na občasné nošení, tak jsem jim řekl že tam mají dát na regále vizitku, že jsou to boty na koukání a ne na chození. Šlo to tedy na doporučení paní prodavačky k soudnímu znalci. Soudní znalec to rozstupoval vyhráli jsme kamenný obchod musel zaplatit cenu bod plus nalečné dohromady ho to vyšlo asi na 8500. Z toho ználečné bylo asi pět a půl tisíce. A teď jeden příměr od pana znalce osobně. Sám pan znalec mi řekl, že k němu přišel známý a ptá se ho co má za krásné boty? To jsou obyčejné od Vietnamců tak si je nechal ukázat a říkal že tak kvalitní boty se dnes v obchodech neseženou. Že všichni značkový obchodníci včetně Bati na všem strašně šetří. Že až budu příště chtít koupit synovi nové boty ať jdu k Vietnamcům. Budou levnější a kvalitnější. Takže asi tak milý pane redaktore. Dnes opravdu není všechno zlato co se třpytí a kamenné obchody nejsou co bývaly. To je jen abyste tady čtenáře neuváděl v omyl, že vše co je značkové je kvalitní a dobré a vše co je od Vietnamců je špatné. Mám tyto informace podložení soudním znalcem nemohl jsem tomu uvěřit a ptal jsem se jak je to možné. Prostě úspory jsou všude a paradoxně úspory jsou nejvíce u značkových věcí možná že neu kabelek ale u bot určitě. Co z toho vyplývá, pokud si koupíte nové boty ve značkové prodejně za 3 měsíce budou špatné a neuznaj vám reklamaci obraťte se na soudního znalce.

  • Takže asi tak, nová auta budou dražší kvůli výmyslům Evropské unie. Na nová auta už nikdo nebude mít brzo peníze kromě pár zbohatlíků. Já osobně mám auta 3 ale brzy nebudu mít asi žádné a budu chodit pěšky. Nejsem ochotný dávat milion A více za nový automobil. Auta jsou čím dál tím víc odfláknutá a je tam moc kurvítek. Ale to nejdůležitější sice je ai inteligence, ale za dopravní nehodu může pořád řidič i když bude mít auto pilota, takže jsem zvědavý jak to bude vypadat až nehodu způsobí autopilot. A největší sranda až vypočítá že větší šanci na přežití bude mít protijedoucí vozidlo, tak svého vlastního řidiče pošle na smrt. A tak to prostě bude jedničky a nuly. Je mi z toho špatně. Jak to budou soudy posuzovat když stroje budou zabíjet lidi. A to že je budou zabíjet to budou protože to nikdy nebude nula. Hlavně ze začátku budou namíchané auto piloti a normální řidiči.

  • Vážení, nebýt spalovacího auta před dobíjecím stojanem, nebylo by špatně zaparkované elektroauto pro nabíjení. Každopádně řidič elektromobilu se zachoval ještě dobře, jelikož kdyby chtěl mohl spalovací auto nechat odtáhnout a pak dobíjet, ale chtěl se pravděpodobně zachovat slušně, nebo neměl moc času se s tím zdržovat. Určitě pokud má FVE si dobíjí doma, ale za předpokladu, že nebyl zdejší a nebo byl na suchu, tak si někde dobít musel. Mám doma spalovací auta nejsem propagátor elektromobility, ale pokud se na vše dívám rozumnýma očima, tak to chápu ze všech stran. Asi bychom to o svátkách měli dělat všichni. Každopádně bych odstoupil z Evropské unie od povolenek, green dealu, rozhodně bych nepřijmul euro a začal žít normální život. Jsem vlastníkem domu s fotovoltaickou elektrárnou (FVE) ale rozhodně bych si koupil elektromobil pouze pokud bych na něj měl za slušné peníze, pouze do města a okolo komína. Na velké vzdálenosti je k ničemu. Třikrát jsem měl půjčený elektromobil a je to předražený a velice užraný elektrospotřebič, který neutáhne ani domácí fotovoltaika. Současná cena elektrické energie, včetně cen aut samotných a životnosti či pořizovací ceny baterie nedává pro nákup žádný smysl. Kupní síla v České republice neumožňuje nákupy elektromobilů ve velkém pro běžné občany včetně výhod a nevýhod viz výše.

  • Až budou v jednotě nebo v potravinách nabízet auta jako bonus k tomu když si koupíme sýr nebo cokoliv jiného, tak taky budeme jezdit v nových autech. Do té doby, tady bude nejstarší vozový park. Takže napořád, do té doby než všechny staré auta pošlou na vrakoviště a lidi budou muset chodit pěšky, jezdit dopravou a na kole. A to jsem zvědavý jak se dostanou lidi do práce třeba v zimě. Dřív se po silnici běžně v zimě chodilo pěšky nebo jezdili lidé na kole. Dnes je to dost nemyslitelné a opravdu hodně nebezpečné pro všechny účastníky silničního provozu. Na nové auto za milion a víc většina populace České republiky nemá peníze a nikdy mít nebude. K tomu cena elektrické energie vysoká takže elektromobily se vlastně vůbec nevyplácí energie bude drahá a bude jí málo. Za vše můžeme poděkovat bratrům v Německu. Už i severské Země se chtějí od toho distancovat. To bude ještě sranda, až všichni odstoupí od Pařížské úmluvy respektive od green dealu. Jsem zvědav jak dlouho těm chytrým hlavám bude trvat než si uvědomí že tu potřebujeme mix pohonu jako nyní. Že elektro pohon bude pouze jeden z mnoha druhů pohonu. Zpravidla do města a okolo komína na dlouhé trasy na zimní údržbu, zásobování a podobně budou muset být i jiné pohony. A stejné to je i s vytápěním. Pokud nebude diverzifikace, tak jeden větší blackout a nedostaneme se do práce, nezatopíme si, neuvaříme, neohřejeme teplou vodu. Prostě doba ekologická respektive kamenná 😂. Jednoho direktoriátu jsme se zbavili a do druhého jsme vstoupili. Jaká to ironie.

  • A co nákup elektromobilu když vezmu v potaz nový Elroq za 800 plus takže plus nějaká výbava milion. Po 10 letech nová baterie za 500 000. To by mělo být ve studii. Proč máme vozový park 16 let starý protože spoustu obyčejných lidí jezdí ve 20 letech autech nemají peníze na to vyhodit milion za auto já také ne. Mám fotovoltaickou elektrárnu na střeše ale mylně se někdo domnívá že bych z ní utáhl elektroauto. Pokud jsem s autem vyjetý tak většinou ve dne když vyrábím. Večer už nevyrábím nic a pak je auto doma. Takže nabíjet by se hypoteticky dalo o víkendu pokud je hezky a neprší. Ale většinou si někdo postaví fotovoltaickou energii na míru své vlastní spotřeby. Jenomže elektromobil je strašně drahý spotřebič. Buď by byla obrovská fotovoltaika s obrovskými přebytky s obrovskou investicí a mimo jiné by vás nepřipojili s přetoky do sítě. Nebo jako v mém případě 5 kW píků které pokry spotřebu domácnosti ohřejí teplou vodu ale už by nepokryli dobíjení elektromobilu. Mám doma tři auta všechny spalovací. Fotovoltaika utáhla maximálně elektroskútr na kterém ve finále nikdo nejezdil tak jsme ho museli prodat aby nedegradovala baterie zbytečně. Elektromobil bude po 10 letech nepoužitelný baterie bude kaput a nebo ujede 100 km. Elektromobil má smysl na cestu kolem komína kdybys stál 300 000 a nová baterie 150 000. To by se akorát vyrovnala cena servisu za tu dobu u spalováku. Je fakt skvěle když tady někdo píše A fotovoltaice a je z města o tom jak by si to dobíjel když přes den musí být pryč a večer slunce nesvítí.

  • Mám takový dojem, že dokud se to tady úplně nezhroutí, tak se nic nezmění. Dám takový příměr. Brusel a jeho politika mně přijde jako malé dítě, které neposlouchá svého rodiče do té doby, dokud si nenabije nos. Přestože mu rodiče radí co a jak má dělat - neposlouchá.

    Čím dřív se to zhroutí, tím dřív budeme moc opustit Evropskou unii a jet si podle sebe. A samozřejmě bude muset být v naší zemi nová garnitura, která nebude plnit přání lobbistů, jiných zemí a jiných zájmových organizací. Musí se zrušit green deal, opustit povolenky a začít šetřit přírodu s rozumem ne takovýmto brutálním způsobem. Myslím že na dalších 35 let máme co dělat, toho už se asi nedožiju.

  • Jen aby bylo jasno, madam Ursula von der Leyen Hlavní kápo Bruselu jezdí v pancéřovém třítunovém Audi se spotřebou 20 l na 100. S daným Audi se přemisťuje na letiště a dále lítá tryskáčem. A takovéto lidi nám kážou v čem máme jezdit. Osobně bych jí dal elektromobil ať si to vyzkouší a jezdí s ním a žádný tryskáč a žádné fosilní Audi. Asi by jí to brzo přešlo. Elektromobily jsou dobrý tak akorát do města a okolo komína na lokální emise, jinak jsou na nic. Měl jsem tu čest s nimi třikrát na týden jezdit. Je to jedině na nákup a s dětma do školy nikam jinam. Nemluvě o tom co to dělá s elektroměrem. I při domácí fotovoltaice je to nesmysl. Ve dne je auto pryč a v noci FVE nevyrábí elektřinu. Vím o čem mluvím mám FVE na střeše a tak drahý spotřebič není schopná utáhnout. Bez elektromobilu mám přebytky které umím využít teplé vodě, s elektromobilem bych měl elektriky pořád málo, nebo zase obrovské přebytky. Je to Kocourkov.

  • Už ať jdou všechny politici, všechny sdružení, Evropská unie a všechno do pr.... Háje. Taky byste mohli psát někdy něco pozitivního co se zlevnilo, ale toho se asi nedočkáme. Neměli se naši předkové lépe? Co takhle indiáni v pralese. Politici by tu měli být pro lidi, ne lidi pro politiky. Svět brzo spadne na hubu, takhle to donekonečna nepůjde. Jsem zvědavý čím budou lidi jezdit do práce až nám zabaví fosilní vozy. Na elektrické nikdo nebude mít peníze. Ani na nákup a už vůbec ne na provoz. Jo a vlastně nebude ani elektrická energie tímhle způsobem. Za chvilku to bude hraničit s vykořisťováním větším, než za dob dávných a minulých. Už ať se ta Evropská unie rozsype, takhle to dál nejde.