Tato země se chytla do vlastní pasti v podobě důrazu na levnou pracovní sílu. Byla a je ještě stále tak levná, že majitel firmy bude platit raději 5 levných dělníků, než koupit jednoho robota. Toto zaspání nás přijde ještě hodně draho. Přechod na robotizaci výroby nejde bez potřebného vzdělaného kádru a ten tu prakticky není. Podívejte se, jací pracovníci se nejvíce poptávají. Jsou to nekvalifikované kádry, které mají pracovat za minimální mzdu a nebo mzdu která je té minimální hodně blízko. No a pak se nemůžeme divit, že vzdělání pro obsluhu a údržbu robotických provozů není atraktivní, protože takových provozů je v zemi málo a tedy si poptávkou po kvalitních lidech tolik nekonkurují. Pravdou ale je, že jsou i zaměstnavatelé, kteří mají na své pracovníky velké nároky, pokud jde o znalosti, ale nejraději by je chtěli platit jako nádeníky. Na západ od nás (ale dnes už i v Číně), je práce člověka už natolik drahá, že kde to zvládne robot, tak tam je nasazen. Robot nesvačí, nespí, nečerpá dovolenou. To je motor který tlačí vývoj dopředu. Naše země musí jít stejnou cestou. To znamená zvyšovat mzdu natolik, že to donutí naše průmyslníky a jejich ekonomy, začít používat tu šedou hmotu v té kouli na krku.
Ono je to ale i hodně o věku. Jak se posunul věk rodičovství, tak se logicky posunul věk i prarodičovství. No a pokud se ten věk rodičovství posunul u obou těchto generací, je problém na bílém dni. Za mého mládí bylo babičkám klidně i jen 40 let a dědečkům 45 let. To znamenalo. že měly ještě hodně sil a elánu si vzít vnoučata na víkend a absolvovat s nimi výlety kamkoli, a patřičně s nimi blbnout. Dokonce si to prarodičovství užívali víc jak vlastní rodičovství. Dnes je babičkám klidně i 60 let a dědečkům 65 let. Už je často souží různé zdravotní problémy a představa že uhlídají vnoučata která jsou jako rtuť a k neutahání je i leká, aby se jim něco v nestřeženém okamžiku, když je mají hlídat, něco nestalo.
Nezpochybňuji co se v těch táborech dělo, ale tady si někdo nenastudoval pořádně historii. Gulag není vynálezem ani Stalina a ani Lenina. Gulagy existovaly už za carského Ruska. Tak že vinit tyto dva z toho že je zavedly je mimo mísu. Kritizovat by se měly za to, že je nezrušily a spíš ještě zřídily další.
Ono je to těžké, protože tyto MPV si pořizují Maminky od narození už prvního dítěte. Protože se jí do kufru vejde i složený kočárek. Později cesty s dětmi do školky, pak školy. Cest na delší vzdálenosti za příbuznými, výlety, dovolená, už tolik není. Tak že tyto auta toho nejvíce nalítají kolem komína v městském, maximálně příměstském provozu. Jsou to opravdu typické maminkovské vozy, na které maminky nedají včetně mé dcery dopustit. To že jsou problémy s motorem, protože jsou tyto auta používaná většinově na kratší trasy není problém těch maminek. Oni to auto chtějí z důvodu karosářského řešení a motor je většinou pod jejich rozlišovací schopností. Problém je u výrobce, který si neudělá pořádný průzkum, jak jsou tyto vozy majiteli využívaný. Kdyby do těchto aut byla možnost si vybrat variantu s motorem s nepřímým vstřikem paliva, odpadlo by mnoho problémů s motorem, díky kratším cestám. Tyto motory se totiž rychleji zahřejí na provozní teplotu, tak že se olej tolik neředí benzínem, karbon se tolik neusazuje, protože je oplachován palivem proudícím se vzduchem do válců. Ano tyto motory mají obecně větší spotřebu, ale zase netráví tolik času v servisech ať už na opravách a nebo na preventivních kontrolách. Navíc jsou to už časem vymazlené a ověřené motory protože jsou jednodušší a vlastně díky tomu i levnější na servis (když už k němu dojde).
No můžeme si o tom myslet co chceme, ale na rozdíl od výkřiků že když nebudeme zbrojit jak smyslu zbavení, tak budou Rusové v Praze, tak plán Rusů dojít k Dněpru vojensky smysl dává a tomu jsem ochoten uvěřit. Dávám zapravdu těm co tvrdí, že Ruská armáda nemá na to. překročit Dněpr, pokud se Ukrajinská armáda nezhroutí, což se ale za předpokladu že dojdou lidi a ona už nebude sto bránit tak dlouhou frontovou linii, se může stát. Předpokládejme ale, že se tak nestane. Jestli je Dněpr pro Ruskou armádu za předpokladu že je Ukrajinská armáda akceschopná nepřekročitelný, tak to ale znamená že je nepřekročitelný i pro armádu Ukrajinskou. Když později Rusové na Dněpru vybudují obranný val, může se Ukrajina rozloučit s myšlenkou, že by někdy v budoucnu ta území dostala silou spět. Moc nevěřím ani tomu, že by to navrácení šlo cestou diplomacie. Pokud by totiž na takovou cestu nějaký politik přistoupil, šlo by by mu doslova o život. nemohl by si být jistý ani svou vlastní ochrankou, natož loajálností Ruské armády. Tato válka totiž už stála tolik obětí, že vrácení území je pro Rusy naprosto nepřijatelné.
Já už před 2-3 lety. Pod dojmem predikce historiků a ekonomů, kteří předpovídají, že příští velká válka bude válka o zdroje, jsem prohlásil, že světu budou vládnout ti co ovládají těžbu surovin, včetně ropy a plynu. Protože co je vám platná továrna, vybavená nejnovější technologií, když nebude mát z čeho vyrábět. Tehdy jsem byl odpálkován, že si ty suroviny obstaráme jinde, jako kdyby stačilo zavolat jinému dodavateli a problém je vyřešen.
Trump nemá rád Zelenského už jen proto, že v USA při volební kampani fandil demokratům proti němu a vlastně se s tím vůbec netajil. To byl dle mého z pohledu diplomacie neskutečný a amatérský průšvih. Pokud jde o tu válku, tak Rusko chce mír a né příměří. Rusko je totiž přesvědčeno, že příměří je jen přestávka v boji, která víc pomůže Ukrajině než Rusku. Pokud se má ta válka ukončit, musí brát západ to co říká Moskva v potaz, jinak totiž válka neskončí a budou dále umírat lidé a všichni co jsou v ní zainteresováni ekonomicky krvácet. Přitom je vyhlídka dlouho trvajících bojů pro demograficky zrujnovanou Ukrajinu horší vyhlídka než pro Rusko.
Na Ukrajině je hodně cukrovarů. Také je budou muset zavřít, jako u nás? Také budou zemědělci dostávat dotace na to, že nic neprodukují? Dle mého Ukrajina brzo vystřízliví, protože si Ukrajinci myslí, že Bruselu leží na srdci jejich blahobyt, a až tk nim dorazí všechny ty směrnice a ekologické povolenky, tak mnohým prdne cévka.
Celý ten finanční systém ukazuje, že v něm žádné perpetuum mobile nefunguje. Už delší dobu se dá pozorovat, že do dluhové lodě se tvoří čím dál více děr, a správci dluhu jen lítají a natloukají do děr špunty. Problém je že ty díry zhoršují integritu systému a doba kdy se to celé zhroutí se pomalu ale jistě přibližuje.
Bohatství je moc a svoboda. Dříve byli bohatí těmi šedými emincemi v pozadí. Jiný termín pro ně byl loutkovodič. Politici ve své tuposti, si mysleli, že bohatí je budou potřebovat do nekonečna. Jenže bohatí již dosáhli takového bohatství a moci, že už tu převodovku v podobě lokajských politiků nepotřebují. Už se odkopali, sedí pevně v sedle a dávají lidem na odiv, jací trubci politici vlastně jsou. Vždy jsem se smál, když politici a často i politologové s naprostou vážností tvrdili a ještě často tvrdí že Demokracie se rovná kapitalizmus (z něhož oligarchové dnešního střihu vzešli) a naopak, je přitom největší blud. Oligarchové se dokáží přizpůsobit každému režimu a proto oni stáli za globalizací. Přesně jak bylo řečeno v rozhovoru, oligarchům nejvíce vyhovuje systém který ještě pořád nazíváme demokracií a kde požívají díky zákonům největší ochrany, kterou by si jinak museli zajišťovat (hradit) sami. Dnes jsou oligarchové hodně znejistěni v USA, protože tam šla politika na úkor státu oligarchům na ruku, že hrozí ekonomický průšvih USA a oni se bojí, že by o tu ochranu mohli přijít (minimálně o majetky které se nedají rychle přesunout a není tu už ani jistota v důvěru nekrytých peněz. Docela jsem zvědav, jak se bude situace vyvíjet dál, protože i z globálního hlediska, je dnešní stav neudržitelný
Jsou to magoři, kteří vše vymýšlí jen od stolu. Už vidím 55 letého chlapa, jak se poklusem přesouvá z jedné pozice zákopů do jiné, se zbraní, zásobou munice, balistickou ochranou na sobě a plnou polní na zádech. Natož aby to dal chlap, kterému je 65 let. Dál by mě zajímalo, kdo bude dělat ve fabrikách, opravnách, logistice, když ty lidi odvedou do zákopů.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Proč se mi nechce tomu věřit. Toto není první pokus, pamatuji pokus který se tuším jmenoval ROLO, kdy na vagony najely kamiony a sjely v nejbližší k tomuto upravené stanici k cíli. Problém jsou totiž firmy, které ve snaze uspořit nemají prakticky žádné skladové prostory a kam najíždějí vykládat kamiony pomalu 24 h denně, Takovou flexibilitu železnice nikdy nemůže nabídnout. Šlo až tak daleko, že firma má svou vlečku a přitom jí prakticky nevyužívá. Zato před firmou na parkovišti stojí i 5-7 kamionů stále a čekají na nakládku či vykládku.