Miroslav Kasarda

  • komentoval
    Před 2 roky

    Odkaz 1  

    Já bych Vodík "s palivovým článkem" neviděl až tak černě, a to ani z pohledu nákladů na výrobu čistého "H" který mimochodem lze už vyrábět více způsoby, které jsou ekologicky i ekonomicky akceptovatelné. Z pohledu uživatele auta, už teď vidím že například v Nizozemsku už to jde jezdit na vodík za cenu cca. 3,50 czk /1 km (viz. odkaz TOYOTA MIRAI). Což je z pohledu minimálního výskytu plnících stanic docela přijatelné už teď. A toto se s kvantitou na trhu bude rapidně měnit...

    Jde jen o to co je a není aktuálně "chtěné" světovými lídry obchodu v této oblasti., ...elektro je tedy řekněme přestupní stanice, která umožní výrobcům a vývojářům v oblasti nejen elektro - automotive vytvořit baterii, která bude natolik efektivní a dlouhodobě použitelná, že ji bude možné aplikovat právě do technologií vodíku a podobných zdrojů pohonu.

    Netvrdím, že tato technologie bude od počátku zrovna levná, ale rozšíří se rychle a bude postupně dostupná.

    A nebavíme se zde opravdu o roku 2025, dejte tomu tak 30 let...(buďme realisté), každá evoluční doba v technologiích, nesla s sebou nějaký ten odpor a odboj (lidé si obecně neradi mění návyky a pohodlí).