Rada komentaru je v duchu “premrsteny pozadavek”. No a vzhledem ke kumulovane inflaci 30% za posledni roky to znamena, ze se vlastne bavime o castce 28-35 tis hrubeho! Je to opravdu tak mnoho vzhledem k cenam bydleni, potravin a vlastne vseho? Ono pak treba zjistite, ze cisteni kanalku a keramicka korunka u zubare je pro Vas prakticky likvidacni zalezitost a ani se nemusime bavit o nakupu luxusnich statku a sluzeb jako dovolene, auta, restaurace apod. A to se ve vsem porad srovnavame se zapadem, ale za tyto mzdy by tam nikdo nevstal z postele ani do fabriky k pasu, ani do tepleho kanclicku. Neni nahodou nemecka minimalni mzda kolem 2 tis eur tj . cca 50 tis…? Soukroma spotreba dost tahne tvorbu HDP a s urovni nasich mezd to dlouhodobe zadna slava nebude…
Hezky reklamni clanek, ale realita je urcite znacne odlisna. Studium VSE dokoncite zhruba ve 24 letech a nikdy jsem v korporatu nevidel 27 leteho managera, ktery by mel mzdu 170 tis. a asi bych ho ani videt nechtel, protoze bych k nemu nemel zadny respekt zj. z duvodu velmi kratke praxe. Jedna vec je teorie a druha zase praxe a zkusenosti. Sam jsem na VSE studoval obor Finance a do smrti nezapomenu na predmet a zkousku (naprosto zbytecnou) z Monetarni makroanalyzy u prof. Kodery a bohuzel s odstupem doby (19 let) vidim, ze 90% ziskanych teoretickych znalosti je v realne praxi naprosto nepouzitelnych. 99% absolventu naskoci do korporatu po uspesne absolvovanem assesment centru za 45 tis.+ hrubeho a po dalsich 3 letech obliznou vsech deset, pokud maji 70-80 tis. hrubeho, pozdeji se uz muzeme bavit o nejnizsi managerske pozici “teamleader” nekde okolo 100 tis. hrubeho…:-)
No, otazka je, jestli se tento model u nas vubec bude prodavat. Pokud ano, tak cena asi znatelne prevysi cenu v Indii a davat za to treba 1,2M a vice, mne neprijde uplne atraktivni. Kvalita a spolehlivost je dost velka neznama a 2,0 motor na tak velke a tezke auto je opet cesta k drahym opravam motoru okolo 100 tis. km i drive. A dalsi otazku bych mel na zustatkovou a prodejni cenu napr. po 4-5 letech provozu. Ta je treba nejen u Skody docela dobre predvidatelna…
3
Sledujících
0
Sleduje
3
Sledujících
0
Sleduje
To vse je jen jehla v kupce sena!