Mě přijde, že jde o snahu o parafrázi známého výroku ze začátku ruské okupace Ukrajiny na hadím ostrově "idi nachuj"
Odkaz !
Vybrané peníze by se měly ideálně vrazit do podpory veřejné dopravy, která je energeticky jednoznačně nejefektivnější. Začít by se mohlo u tzv. jednotného tarifu - rozšířit na všechny druhy dopravy a nastavit cenovou úroveň, která by odpovídala jednotlivým integrovaným dopravním systémům, což by byl krok k jejich většímu sjednocení a celkovému zjednodušení systému.
Celý článek je celkem demagogie a spíš snůška autorových pocitů, právěže zejména díky VRT se může podařit zvýšit podíl veřejné dopravy oproti individuální, která spousta silničních staveb nemusí být potřeba, navíc uvolnění stávajících tratí od rychlé osobní dopravy zlepší podmínky pro železniční nákladní dopravu.
Např. podrobně zpracovaná studie z roku 2020 Praha - Brno Odkaz uvádí:
Z hlediska ekonomické analýzy (celospolečenské prospěšnosti) naopak vykazují ekonomickou efektivitu všechny projektové varianty. Výsledky jsou navíc dostatečně vysoko nad hranicí efektivity, jak je zřejmé z vysokých kladných hodnot ENPV.
Naopak vycucaná z prstu je spíš ta diplomka z roku 2015, navíc hodnotí variantu přes Benešovsko, která už byla opuštěna a pracuje se s trasou z Polabí ke Světlé nad Sázavou, která vede příznivějším terénem, tudíž vychází lépe, navíc je se dá lépe stavět po etapách, které můžou do značné míry fungovat samy o sobě (např. Praha - Světlá nad Sázavou po VRT a dále po stávající trati).
U diskuzí kolem haldiny Nových Mlýnů mi přijde, že se vůbec nemluví o jeho vlivu na kulturní památku, románský kostel sv. Linharta na ostrově, kterému zvýšení hladiny při současném stavu neprospěje, už při současném žalostném stavu. Při tom kdyby se opravil a zpřístupnil (aspoň po část roku), mohlo by to být turistické lákadlo evropského významu (srovnatelného tak možná s ostrovem na Bledském jezeře ve Slovinsku).
Já bych očekával jako hlavní argument, že by obyvatelé daných obcí mohli přednostně využívat elektřinu z daných elektráren, podobně jako když si někdo dá na střechu fotovoltaiku. O tom se ovšem v článku nepíše, stejně jako o jaký podíl ze zisku z provozu elektrárny se jedná. Ideálně by v tom mohla být obec nějak víc zainteresovaná.
Jasně, satira musí být, tady je trochu serióznější článek k tématu: Odkaz 1
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Haha, ještě si nevšiml, že jarní rovnodennost je už léta 20. března a ne 21., jak se možná kdysi učil.