No vždycky jsem myslel že olej se zahřívá výrazně pomaleji než chladící náplň a proto jsem v autě postrádal ukazatel teploty oleje, nicméně při zkoušce s připojenou diagnostikou ze zajímavosti jsem zjistil že jaká je teplota vody taková je teplota oleje až do úplného zahřátí, poté kdy má chladící kapalina provozní teplotu olej podle stylu jízdy ještě více stoupne třeba až na 110°C.
A to tady píšu o V6 která má téměř 10l oleje. Co teprve menší agregáty s náplní 3,5l a s turbodmychadlem, tam si myslím reálně olej zahřívá částečně vodu přes chladič oleje do doby než se auto zahřeje, ale toto odzkoušeno nemám.
Konec konců precejen je olej více tepelně námahan oproti vodě a je ve styku s daleko více součástmi motoru které jsou vysoce tepelně namáhané, např. dno pístu, stěny válců, ojnice.. .
Bohužel zase článek psal pouze novinář a ne někdo kdo se tímto zabývá případně sám testuje a zkouší.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Felicia?? To je bláto. Ta se mi sypla při prvním vytočení do omezovače... To je levné auto pro důchodce ne pro mladé. Levné auto co mi vydrželo je první řada Punta motor 1.1 40kw. Ten byl v omezovači furt a jezdil naprosto spolehlivě. Dnes mám na sportovní ježdění už druhého Abartha a škodofkam se jen směju.