ano bya chyba v km. Pozdě sem si to uvědomil. Ale stejně, nabit za tak kratkou dobu tolik kw neni moc pravděpodobne. Ale všimli si toho jen DVA
Jak neni moc pravdepodobne proboha?🙂 lidi, co to s vama je, ta technologie je tady, i ja ji pouzivam, s autem jen s 400voltovou technikou, kdyz jezdime dalky a nabijim do vybity baterie, umi to tam poslat realnych 250kW (ne, nemam Porsche), tak si uz probuh bez zkusenosti porad memyslete JAK TO FURT NEJDE. Jde to, funguje to a spolehlive a uz dneska. A jestli to bude za dekadu 2x rychlejsi a s 2x delsim dojezdem, no tak super.
Ani bych nerekl. Asi na rozdil od Vas jsem si na ten zminovany link na Teslarati klikl. Jedna se o info z roku 2021. Proc to pravdomluvny slovensky novinar vytahne po trech letech si muze clovek celkem jednoduse domyslet. Ani na diskuznich forech samotnych majitelu jsem se o nicem podobnem nedocetl. Navic je Taycan dnes uz po faceliftu s dalsi generaci baterie.
tisic kilometru, třeba při spotřebě 15kw na kilometr to je baterie s kapacitou 15 000kw. Při nabiti na 60 procent za 5 minut, to znamena každou 1minutu nabit 7500kw, když počítám nabijeni od 10procent. To jistě nebudou draty s pruřezem 2,5 mm
Jardo, bejku, EV zerou v prumeru tak 15 kWh/100 km, ne na kilometr. A jen pro tvoje info, na vyrobu 7 litru paliva je potreba asi 11kWh elektriny. To znamena, ze jenom tim co se spotrebuje na vyrobu paliva pro spalovak na 100 km, samotny EV prakticky tech 70 km ujede a to nemusime elektriny vyrabet vic.
Co to porad melou za hoveziny? Porad ctu nabijeni 20 az 80 procent a tady zase "Dojezd 1 000 km, na 60 % se nabije za 5 minut". Kdyz mam baterku na 400km a budu ji vyuzivat od tech 20 do 80 procent abych to nabijel "rychle" a nenicil ji, tak nemam baterku na 400km ale o 40 procent mensi. Stejna hloupost je abych nabijel doma ze solaru. Pres den jsem v praci takze bych mel mit ty kramy dva na stridacku? Zlatej ropak.
Protoze fyzika Jirko. Baterie se nabiji rychle do cca 60%, nabijeni pak zpomaluje. Zlatej topak podporujici rusky valecny prumysl, ze?
To nedopadne ani tak. Od nějaké proklamace z které vychází článek, k sériové výrobě, v Evropě, a zaplacení technologie aby byla aspoň trochu dostupná tak 15 let, a tento výhled ještě kazí vynález na příští měsíc, který bude jistě ještě o fous lepší.
Proc by to nedopadlo? Spicka v tehle technologii, Porsche, uz dnes umi nabit z 0 na 60% za 10 minut.
V každém autě když vypnu zapalování stěrače neběží ... Nebo prostě vypnu páčku z automatu.
No vidíte. A v Teslách nepřepínáte "prostě páčku z automatu", ale kliknete na režim myčka. A co jako? I Vám asi připomenu, že lidé si často myslí, že lidé s EV nikdy neřídili spalováky. Budete překvapeni, řídili a znají jejich funkce a nevýhody. V Tesle je to prostě řešeno kvůli dotykovému otevírání portu a deaktivaci stěračů pod jednu funkci - režim myčka. 2 kliky na displeji, 1s "práce". Nic složitého, jenom paní redaktorka potřebovala pro všechny EV hejtery, Tesla hejtery, vytvořit bulvární článek bez kvalitního obsahu vlastního a vykrádající obsah jiných lidí z internetu, aniž by v jediné Tesle seděla. Jsem přesvědčen. Jen ukázala svůj level.
V myčce auto není nastartované, takže nestírá automaticky.
Pane, já chápu, že všichni, co jezdí spalovákama si myslí, že lidé, co mají EV, nikdy neřídili spalováky. Věřte, že jsem jich řídil stovky a vlastnil desítky. A pokud se bavíme o kartáčové myčce, tak i spalováky po vypnutí motoru, ale se zapnutým infotainmentem, mají aktivované stěrače, pokud jsou v automatickém režimu.
S Teslou zase musíte do servisu kvůli jiným věcem😂
Ani ne. Jednou za 2 roky doporučují vyměnit vzduchový HEPA filltr (asi 700 Kč), aby se uvnitř dýchal čistý vzduch i za dieselama nesplňujícíma emise a jednou za čas, až auto řekne, vyměnit brzdovou kapalinu. Už za 5 let provozu jenom na oleji a brzdových destičkách ušetříte klidně 70.000 Kč - 130.000 Kč.
Teslu lze přirovnat k pokojovým květinám. Ty běžné venku rostou kdekoliv a prorostou i betonem, ty pokojové dostanou hlínu o trochu odlišené pH a zdechnou. O Teslu se prostě člověk musí neustále starat - součást životního stylu, spolu se sójovým mlékem a pánskou kabelkou.
Chápu dobře, že jste tedy Teslu už měl, když máte tyto zkušenosti. Za pánskou kabelku a sojové mléko se nemusíte stydět, jestli je preferujete.
Nicméně si říkám, že jste si to popletl, s Teslou se do servisů na pravidelné výměny oleje nemusí. To se musí se spalováky. A kabelky nosí převážně pánové z postsovětských zemí, kteří zatím preferují diesely. Nicméně když už máte takové zkušenosti, tak nám řekněte, jakou Teslu jste už měl a čím Vás zlobila, že jste se tak o ni musel pořád starat?
A teď si spočítejte, kolik lidí má průměrně na dům s garážíé na nabití auta.
Zjistíte, že většina lidí má byt v paneláku, kde nabíjí kulové (do výtahu se fakt auto nevejde).
Není to pravda. Většina Evropanů a i Čechů - cca. 53%, bydlí v rodinných domech. Další mají pod byty garáže, další mají možnost nabíjet v práci. Možnosti pomalého nabíjení přes noc se budou rozšiřovat. Já neříkám, že čas na EV je teď pro každého a EV nikomu necpu. Je mnoho úskalí, která se musejí ještě dořešit a doufám, že v roce 2035 nebude zákaz spalováků.
S průměrem máte pravdu a proto nechápu pořád tu minoritu, která potřebuje denně najet 700 km, proč o tom tak na fórech píší. Vždyť ať jezdí dieselem, když to potřebují. Nikdo je nenutí je prodat. Pro spoustu lidí je už teď spalovák zastaralý pohon se spoustou negativ proti EV. V životě jsem měl řekněme 10+ vlastních spalováků, stovky jich řídil a zpět k naftě bych už nechtěl. Proč?
negativum - teď poloviční až třetinový dojezd proti spalovákům
já můžu wapkou umývat celé auto a nic se mi neotevře. Dokonce můžu umývat okna, kufr atp. U tesly doporučují se vyhnout místům s těsněním... :D
To jste si možná jenom nepřečetl návod ke svému autu. Samozřejmě, že wapkou můžete poškodit jakékoliv těsnění, pokud na něj na dostatečně dlouhou dobu namíříte wapku z dostatečně malé vzdálenosti. Jen si dejte těsně pod trysku průmyslové wapky na pár vteřin svojí ruku. Ne, radši to nedělejte.
2
Sledujících
0
Sleduje
2
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Tady máte info z rijna 2024 ... opakovaně se řeší problémy u aut az z roku 2019
Odkaz
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ok, tak Porsche si brat jako priklad chvili nebudu. Na to v LG prijdou.