Jak takto může žít 90% rodin, když mzdový medián je výrazně vyšší?
Medián mezd (38 529 Kč) vzrostl proti stejnému období předchozího roku o 5,8 %, u mužů dosáhl 41 540 Kč, u žen byl 35 565 Kč.
Zdroj: ČSÚ - Odkaz ).
Z Vámi uváděného hrubého mediánového příjmu dostane na ruku (čistého) muž s odpočtem na dvě děti 36 177,- Kč a žena 28 668,- Kč. Příjem jejich čtyřčlenné rodiny tak činí 64 845,- Kč a najednou je to mnohem blíže 50 000,- Kč z příspěvku. Uváděných 9 rodin z 10 je sice mimo realitu, ale stačí i 4 z 10. Tristní je, že z té pasti není pro všechny úniku. Sám, ač příjmově nadprůměrný, plně chápu, že bohatý hmotnými statky může být jen část celku a nikdy všichni.
Nevim jak to mate s informacemi, ale tento projev si psal sám..
Nicméně ano mame jiný vkus, ale v tom případě bych byl velmi opatrný na tvrzení o většině národa.. (zkuste tedy v ramci slušné diskuse svůj příspěvek upravit s tím ze se nelíbil vam a vam podobným, nikoliv většině národa)
Z veřejně dostupných zdrojů vyplývá, že prezidenti Havel a Klaus si projevy psali sami a prezident Zeman je pronášel bez větších příprav spatra. Nedovolil bych si odhadnout, zda si tento konkrétní projev psal preziden Petr Pavel sám, ale z veřejných zdrojů vyplývá, že mu projevy běžně píší jiní. Nasvědčoval by tomu i fakt, že projev zjevně četl. Mohl byste, prosím, dát odkaz, kde je uvedeno, že si projev psal sám.
Na vás je skvělý to, že v podstatě nic nejde změnit. Pěkně zůstat v drahém zatuchlem rybníčku. Jediná cesta je přidat lidi a peníze, to říkaly odbory. Jenže to zase nevychází finančně.
Ohledně množství personálu v hzs jsem koukal na Eurostat. Ale samozřejmě zpochybnit se dá všechno.
Srovnávat počty HZS v EU nelze. Je to sčítání hrušek s jablky. Stačí se podívat vedle do Rakouska, kde jsou profesionální hasiči (Berufsfeuerwehr) jen v asi šesti městech nad 100 000 obyvatel, a všude jinde jsou jen dobrovolní hasiči (Freiwillige feuerwehr), či podnikoví hasiči (Werkfeuerwehr, nebo Betriebsfeuerwehr). Zasahují sice obdobně jako profesionálové, ale prostě to není ono. Eurostatu se tato sčítání nedaří a obdobné to mají i u policie. V ČR máme jeden sbor pod jedním ministertvem a např. Itálii mají různé policejní sbory pod ministerstvem vnitra, obrany, spravedlnosti a financí. To se pak nedá dopočítat, když některé složky ten stát nepovažuje za "Police officers" a Eurostatu je prostě do sčítání nedodá.
V ČR je zcela unikátní systém integrovaného záchranného systému, který nám v EU někteří závidí. Naše dojezdové čas jsou špičkové.Já to nechci měnit a chci žít v zemi, která je bezpečná (policie, HZS a lékaři). Je to o kvalitě života každého obyvatele, ať je chudý, nebo bohatý. Tyto složky mu poskytnou naprosto stejnou pomoc. Jestli Vy to poměřujete pouze množstvím peněz v systému, tak Vás lituji, protože nechápete systém přerozdělování. Ono je totiž peněz v systému dost, jen je třeba je do systému dostat. Placení daní je v ČR sprosté slovo. Když jsem byl v USA, tak tam v manažerském prostředí to bylo naopak a svým způsobem byl král ten, kdo platil na stát hodně, ale to je o jiné kultuře, když tam má kde kdo na domě vlajku a je hrdý, že je Američanem. I kdyby se platy IZS zvedly o čtvrtinu, tak se nic nezmění na skutečnosti, že je u nás hodně muziky za málo peněz.
"Výletní ledoborec prorazí až 15 metrů silný led. Používá k tomu unikátní výbavu"
No podívejme se 15 metrů a není to málo, pokud totiž váží v článku uváděných "31 283 gigatun", tak by mohl prorážet i mnohem silnější led.
Ta desetiná čárka je mrška, běžně totiž může rozrážet 1,5 metru tlustý led. Dle technických údajů patří do polární třídy (Ice class Polar) PC2, takže dle zařazení by měl zvládat až 3 metry. O důvodu omylu mezi t a Gt nechci ani přemýšlet.
V tabulce v odkazu jsou uvedeny počty policistů v EU a opravdu jich nemáme nejvíce. Pokud by došlo ke komparaci vykonávaných činností, tak by vyšlo najevo, že jich vlastně máme podprůměrně. Ono totiž gró objasňování trestné činnosti leží na Policii ČR, a obdobně to máme s ochranou hranic státu, ochranou ústavních činitelů, bojem s organizovaným zločinem, policisty vyslanými do zahraničí, forenzními specialisty, znaleckými činnostmi, IT specialisty, zásahovými jednotkami atd. Neexistují asistenti vyšetřovatelů, evidují se škodní události a téměř všechny dopravní nehody, či veškerá i naprosto banalitní trestná činnost... V zahraničí je to jinak a hodně činností dělají externisté. Navíc u nás máme jeden sbor a v Itálii, či Francii mají sborů několik a každý patří pod jiný resort (vnitra, obrany, spravedlnosti, financí) a někteří z nich se nezapočítávají mezi "Police officers", ač ve skutečnosti policisty jsou, ač je jmenují jinak. Vězňů máme snad nejvíc v EU a v objasněnosti násilné trestné činnosti patříme ke světové špičce. Přemýšlel někdo, kdo pachatele do těch věznic dostal a kdo tu trestnou činnost objasnil a dotáhl řízení do fáze, že je soud mohl odsoudit. To snad ti pachatelé sami o své svobodné vůli chodí k soudu, kde jim soudce rozdá tresty a oni sami s radostí doskotačí do věznic, kde si tresty vykonají. Pokud jsou v NERVu takoví odborníci, jako se to prezentuje u problematiky policie, tak se nedivím, že to tady takhle vypadá.
Soudci a soudni pracovníci asi netuší, jak by měla vypadat normální práce, kdy se vše dělá včas a na poprvé pořádne, bez zbytečních formalít, nesmyslů. Proto podle jejich práce to tak vypadá, že o tom neví nic.
Soudci a soudni pracovníci asi netuší, jak by měla vypadat normální práce, kdy se vše dělá včas a na poprvé pořádne, bez zbytečních formalít, nesmyslů. Proto podle jejich práce to tak vypadá, že o tom neví nic.
soudní
pořádně
zbytečných
formalit
Gratuluji! Vy zjevně děláte vše napoprvé pořádně.
výdaje na obranu zvyšují všechny rozumné vlády zejména v době, kdy zločinné nebo autoritativní režimy zbrojí daleko intenzivněji. Rusko plánuje cca 40% svého rozpočtu na zbrojení a my sotva 2% tak proč máte ty hloupě líbivé kecy.
Výdaje na obranu ve výši 2 % HDP, představují zhruba 7,3 % státního rozpočtu, tj. 159,8 miliardy výdanů na obranu vs 2192 miliadr celkových výdajů státního rozpočtu ČR (2024). Rusko dává 30 % státního rozpočtu (10 % z Vámi uváděných 40 % jde na vnitřní obchranu - policii, tajné služby apod.). Čísla je třeba umět číst.
Rozveďte mi prosím tezi "v civilu jste neuplatnitelný"? Jestli tím myslíte, že po létech dělání jedné práce se hůř shání jiná, tak to platí ve všech oborech.
.
Za stres v práci a rizika má být plat, k tomu výsluhy sloužit nemají.
.
Samozřejmě vím, že policisté si najdou milion důvodů, proč výsluhy potřebují (kdybych byl policista, dělal bych to taky). Ale my, zbytek společnosti, chceme, aby výsluhy sloužily k tomu, aby zkušení policisté neodcházeli. Je pro nás, jako vaše "zaměstnavatele" dost uhozené platit za to, že si odnesete zkušenosti, a ještě za to dostanete rentu.
Výsluhy slouží ke stabilizaci bezpečnostního sboru. Vidina výsluhy nejprve přiláká uchazeče, kterého nachytá na vějičku vidiny budoucích bezpracných příjmů, kterých dosáhne již po 15 letech. Následně ho tato vidina nutí zůstat ve služebním poměru po poměrně dlouhou dobu, přičemž v současném nastavení výsluh má příslušník nárok sice již po 15 letech, ale to odchází jen málokdo, protože nastavení růstu výše výsluhy motivuje zůstat sloužit dále. Přece jen těch pár let se dá s trochou sebezapření vydržet a hypotetická výsluha s každým odslouženým rokem roste. Zároveň jej vidina výsluhy nutí se chovat mravně a v souladu se zákony, protože chce za svou službu dostat i nějakou trvalou odměnu, kterou nikdo jiný nemá a bojí se, že by o nárok na ni mohl přijít. Na závěr po odpracování nejméně 25 let, respektive po 30 letech ho reálně dosažená výše výsluhy, která již s odslouženými roky neroste, neboť dosáhla stropu, nutí opustit řady bezpečnostního sboru. Taková generační obměna je skutečně velmi potřebná, neboť tento příslušník je již za zenitem svých sil (ať chce, nebo nechce je léty služby opotřebován jak fyzicky, tak psychicky) a je třeba uvolnit místo mladším. Sbor totiž musí zůstat relativně mladý a plně akceschopný. Z výše uvedených důvodů má drtivá většina rozvinutých zemí systém výsluh, neboť nikdo dosud nepřišel na to, jak to jednoduše udělat jinak. Doufám, že jsem Vám dostatečně vysvětlil funkci výsluhového příspěvku, abyste nemusel tápat, a myslet si, že výsluhy slouží jen k tomu, aby zkušení příslušníci neodcházeli.
policajti nebrečte .Mladí odcházejí i z jiných oborů a firem , protože jim nevyhovuje plat a policajti mají ještě pár příplatků , které jim plat hezky zvednou
Obecně lze velmi dobře tvrdit, že vychovat běžného policistu, nebo hasiče trvá 5 až 10 let, kriminalistu okresní úrovně 10 až 15 let, a kriminalista krajské a celorepublikové úrovně, či vyšetřovatel požárů má požadovanou kvalitu teprve po 15 a při některých specializacích až po 20 letech služby. Kdo to bude dělat a v jaké kvalitě, když zde bude fluktuace jako v jiných oborech a nebudou zde nadprůměrné příjmy s vidinou výsluhy. Kdo Vám ty zloděje, lupiče, podvodníky, defraudanty, násilníky a vrahy usvědčí. Kdo Vám bez procesních vad zpracuje spisový materiál, když zcela zásadní část trestního řízení leží na bedrech policie. U soudu se při nalézacím řízení vlastně neřeší nic jiného, než co shromáždila policie, neboť počet trestních soudců je též tristní.
Dovolte mně upřesnění. Do Plzně přijely oddíly 16. obrněné divize 5. sboru 6. května ráno. Ještě dopoledne volal velitel 12. skupiny armád generál O. Bradley generálu G. S. Pattonovi: „Georgi, demarkační linie je pro 5. a 12. sbor závazná. Dále nesmíte, opakuji, nesmíte provádět průzkum hlouběji, než 8 km severovýchodně od Plzně. Ike (vrchní velitel generál Eisenhoover) v téhle pokročilé fázi nechce žádné mezinárodní komplikace!“ (Tvrdá jednání o demarkační linii. „The U.S.Embassy Prague Tribune“. Duben-květen 2017. US Embassy Prague 2017.)
Pokud by tímto rozkazem nebyl generál Patton zadržen, mohly být prvosledové jednotky jeho 3.armády v Praze již odpoledne 6. května. Volání pražských povstalců o pomoc již ve štábu armády slyšeli a znáte přece tvrzení komunistických historiků, že Němci nekladli armádám Západních spojenců odpor a hromadně se jim vzdávali, takže by ho nic nezdrželo. Vojska ROA přijela do Prahy až 7.května.
Příčiny tak spěšného a přece pozdního příjezdu do Prahy, podle ruské rétoriky mu osvobození "ukradli" pražští povstalci, maršál Koněv přiznal po půl roce na velitelském aktivu DRRA v Moskvě: „Úspěch Pražské operace spočíval do značné míry v tom, že se nám podařilo uskutečnit taková opatření, která zmařila snahy spojenců dostat se do Prahy… osvobození Prahy našimi jednotkami bylo diktováno politickými a strategickými zájmy… my jsme ten úkol splnili a vytvořili si tak výhodnou mezinárodní situaci v poválečné Evropě.“ (Demarkační linie., Odkaz )
Znám historii povstání poněkud hlouběji, než jsem velmi zjednodušeně psal ve svém příspěvku. Čtivě a poměrně podrobně tuto problematiku popisuje např. tato odborná studie:
Od strany 131 je podrobně popsané, proč dle autora a jeho zdrojů nepostoupili Američané ku Praze, a kdo konkrétní na to měl svůj podíl.
O to mi však nešlo a nejde.
Meritem věci je však skutečnost, že ROA (tzv. Vlasovci) prokazatelně bojovali v rámci Pražského povstání na straně povstalců již od 6. května 1945. Proto je závěr Vašeho prvotního příspěvku přinejmenším mylný. I kdyby totiž Američané osvobodili Prahu dne 7. května 1945, což by bylo skutečně reálné, kdyby jednotky vyrazili z Plzně okolo 16:00 hodin, tak by podíl ROA na povstání již nemohl nikdo odpárat, protože už v době obsazování Plzně bojovali s povstalci.
V České republice máme výborný profesionální integrovaný záchranný systém a HZS zasahuje všude do 15 minut dojezdového času. Pokud se nic zásadního nezměnilo, tak v Rakousku jsou profesionální hasiči (Berufsfeuerwehr) jen v asi šesti městech nad 100 000 obyvatel, všude jinde jsou jen dobrovolní hasiči (Freiwillige feuerwehr), či podnikoví hasiči (Werkfeuerwehr, nebo Betriebsfeuerwehr). Mají sice povinnost zasahovat obdobně jako profesionálové, ale mohou vykonávat i zpoplatněné služby. Předpokládám tedy, že auta odtahovali dobrovolní hasiči, kteří si legálně mohou přivydělat na svůj provoz a nadstandardní výbavu, takže poplatek šel do pokladny spolku. Skutečnost, že si někdo strčí peníze do své kapsy, neznamená, že si je tam dává pro sebe! Ty naše zažité stereotypy jsou otřesné. Ilustruje to i zkušenost mé známé z Hvaru, která při práci na vinohradu nakládala hrozny do auta s CZ RZ a u ní zastavili turisté, kteří si začali také trhat, a když se jich zeptala, co to dělají, tak jí řekli, že tam taky krade, tak co ji to zajímá. Když se jí to stalo opakovaně, tak tam začala jezdit autem s HR RZ a byl klid.
Pokud by náčelník generálního štábu Rudé armády armádní generál A. I. Antonov nezabránil veliteli 3.americké armády generálu G. S. Pattonovi osvobodit Prahu, pak by se osvobozovací epizoda Ruské osvobozenecké armády v Praze vůbec neuskutečnila.
1945
Ozbrojené sily Spojených států amerických v Československu
25.04. - počátek bojů o Cheb
29.04. - přesun V. sboru z Lipska do severního Bavorska
30.04. - žádost gen. Eisenhowera gen. Antonovovi (náčelník generálního štábu Rudé armády) o posunutí demarkační čáry na osu Karlovy Vary – Plzeň – České Budějovice (původně byla na hranicích Československa, jak stanovila Jalská konference)
04.05. - gen. Omar Bradley, oznámil gen. Pattonovi, že pod jeho armádu přesunul V. sbor, nařídil osvobození dohodnuté části Československa, s tím, že gen.Patton mu sdělil, že je schopen začít další den
05.05. - zahájení operace (místy tuhé boje a pomalý postup s ohledem na minimalizaci vlastních ztrát)
06.05. - osvobození Plzně
Vlasovci v Praze
05.05. - přesun ze Suchdola do Prahy
06.05. - od brzkých ranních hodin účast na bojích a v podstatě dva dny mají zásadní podíl na probíhajících bojích (mají výcvik, bojové zkušenosti a výzbroj)
Z časového hlediska nevím, jak by Američané mohli ovlivnit účast Vlasovců na Pražském povstání. Vlasovci navíc plánovali, že pokud Američané budou ve větší míře osvobozovat Československo, tak se s nimi o to pokusí po jejich boku, aby se tím zachránili před následným vydáním Rudé armádě.
Když vláda vidí, že kvůli všem těm nepopulárním úsporným opatřením, díky kterým s námi Evropská komise dnes jako s jedinou ze zemí V4 nezahajuje řízení kvůli překračování deficitu rozpočtu, může prohrát volby a že voličům opozice stačí evidentně jen kampaň antivláda typu: všem přidáme a všechny úsporná opatření zrušíme. To, že pak budou schodky 750 miliard ročně a my se vydáme cestou Slovenska s Maďarskem jim vůbec nevadí. Tak pak asi nemá úplně vůli ještě více zabrat v konsolidaci. Třeba opět v nějaké formě závést superhrubou mzdu, protože její zrušení pomohlo v největší krizi jen těm nejbohatším.
Prostě paradox.
Třeba starší lidé jsou největšími vítězi nad inflací. Neříkám, že je to špatně. Jistě si to zaslouží.
Nikdy nebyly důchody tak vysoké.
Mezi roky 2020 a 2023 narostly ceny o 32%.
Průměrné důchody o 41%.
Přesto důchodci volí Babiše ze všech nejvíce.
Čest výjimkam, kteří to Andrejovi nežerou.
Ono je pak těžké šetřit v zemi, kde jsou sice důchody v poměru k průměrné mzdě nejvyšší v historii a jde na ně 700 miliard ročně ale stejně se mluví o nějakém prý okrádání důchodců dá těžko. Šetřit ale jen u ostatních že?
Po nastudování alespoň základních údajů o důchodech zjistíte, že Vaše argumenty jsou plytké. Celková částka není zajímavá. Ta nám totiž nic neřekne a je jedno, zda to 100 nebo 700. Z ekonomického hlediska musím vidět výdaje na důchody celkově a jejich podíl k HDP (GDP). Ten je dlouhodobě téměř stále stejný a je hluboko pod průměrem EU. U důchodců se se tedy téměř nic nezměnilo. To výše průměrné mzdy v poměru k výši průměrného důchodu klesla a ztratila část své původní kupní síly.
Obdobně to nemáte správně u zrušení "superhrubé" mzdy, či platu. V krizi pomohla velké části střední třídy, aby se nedostala do třídy nižší. Těm hmotně nejbohatším opravdu moc nepomohla, ti mají většinou příjmy zajištěné z jiných zdrojů, respektive jich nedotknou změny v příjmech ani v řádu desítek tisíc.
Pokud jde o Vámi vzpomínanou kampaň "protivláda", tak současné vláda před pár lety dělala naprosto to samé. Po Ing. Babišovi tady alespoň zůstalo kontrolní hlášení, které velmí ztížilo páchání ekonomické kriminality a trochu narovnalo podnikatelské prostředí. Co zbude bude po této vládě nevím. Pro mne osobně má tato vláda pachuť zrušeného EET, které narovnávalo prostředí v určitém druhu podnikání a rekordní schodek za "pravicové" vládní období.
Tím omlouváte počty zaměstnanců ve státním sektoru a nutno přiznat jak počty k dnešnímu datu ohledně navýšení jsou nepřijatelné?
Proboha jen policistů zde máme téměř nejvíce v Evropě, nicméně stále přijímáme ☝️
Z hrušky dolů , začíná se to hroutit ☝️
Vážený pane od roku 2021 je navýšení počtu zaměstnanců veřejného sektoru marginální. Ano tím omlouvám ty počty z roku 2021, protože většína z nich se stará o ostatní (učitelé, policisté, hasiči, bachaři, zdravotníci, pracovníci v sociálních službách, soudci, státní zástupci atd.). Můžeme si dovolit stát oslabit o několik desítek tisíc lidí, ale již ne o sto tisíc. Jinak se vrátíme zpět k tomu, že ve školní třídě bude 40 dětí atp., nebo spíše k tomu, že si toho budete muset zaplatit více ze svého. S těmi policisty také nemáte pravdu. Je jich několik posledních let téměř stále stejně a rozhodně jich nemáme nejvíc v Evropě. Chtělo by to začít používat internet jako zdrojový kanál a ne jako stoku. Stačí chvilku hledat a zjistíte, že s Vámi politici a novináři manipulují, jak se jim zachce. Zatím jste jim skočil, jak na klišé s počtem zaměstnanců veřejné správy, tak s počtem policistů. K Vaší poslední poznámce si neodpustím podotnouti, že Egypťané i staří Římané shodně naříkali nad zkažeností mládeže a tím, že se svět řítí do záhuby a Egypt vydržel 3 000 let a Řím 1100 let.
Velikost veřejného sektoru podle počtu zaměstnanců v roce 2021
Stát - velikost veřejného sektoru (%)
Švédsko 29,27 %
Dánsko 28,04 %
Finsko 25,41 %
Estonsko 23,43 %
Chorvatsko 22,77 %
Litva 22,47 %
Francie 21,13 %
Lotyšsko 21,13 %
Bulharsko 21,10 %
Irsko 20,49 %
Maďarsko 19,57 %
Slovensko 19,30 %
Belgie 18,38 %
Polsko 17,30 %
Česká republika 17,25 %
Slovinsko 17,17 %
Rakousko 16,95 %
Rumunsko 16,91 %
Španělsko 16,55 %
Řecko 16,10 %
Portugalsko 14,97 %
Lucembursko 14,52 %
Itálie 13,53 %
Nizozemsko 12,05 %
Německo 11,13 %
OECD – průměr 18,63 %
zdroj OECD – Government at a Glance 2023
Když to napíši velmi slušně, tak Vaše data o Švýcarsku jsou zcela chybná. Jen pro upřesnění Švýcarsko má o 2 000 000 méně obyvatel, než má Česká republika a úplně jiné řízení státu. Pokud jde o merito věci, tak v roce 2021 mělo Švýcarsko okolo 46 000 úředníků a Česká republika jich má zhruba 71 000. Žijeme v pozůstatcích Rakouska, takže je u nás vše centralizované a byrokratické. Z tohoto důvodu lehce zjistíte celkový počet zaměstnanců státu. Ve Švýcarsku, které je konfederací, mají mnoho pravomocí jednotlivé kantony a celkového počtu se prostě nedopočítáte, ať děláte, co děláte.
Vypadlo mi to nejdůležitější - Švýcarsko 11,22 %. Ostatní viz předchozí příspěvek.
Velikost veřejného sektoru podle počtu zaměstnanců v roce 2021
Stát - velikost veřejného sektoru (%)
Švédsko 29,27 %
Dánsko 28,04 %
Finsko 25,41 %
Estonsko 23,43 %
Chorvatsko 22,77 %
Litva 22,47 %
Francie 21,13 %
Lotyšsko 21,13 %
Bulharsko 21,10 %
Irsko 20,49 %
Maďarsko 19,57 %
Slovensko 19,30 %
Belgie 18,38 %
Polsko 17,30 %
Česká republika 17,25 %
Slovinsko 17,17 %
Rakousko 16,95 %
Rumunsko 16,91 %
Španělsko 16,55 %
Řecko 16,10 %
Portugalsko 14,97 %
Lucembursko 14,52 %
Itálie 13,53 %
Nizozemsko 12,05 %
Německo 11,13 %
OECD – průměr 18,63 %
zdroj OECD – Government at a Glance 2023
Když to napíši velmi slušně, tak Vaše data o Švýcarsku jsou zcela chybná. Jen pro upřesnění Švýcarsko má o 2 000 000 méně obyvatel, než má Česká republika a úplně jiné řízení státu. Pokud jde o merito věci, tak v roce 2021 mělo Švýcarsko okolo 46 000 úředníků a Česká republika jich má zhruba 71 000. Žijeme v pozůstatcích Rakouska, takže je u nás vše centralizované a byrokratické. Z tohoto důvodu lehce zjistíte celkový počet zaměstnanců státu. Ve Švýcarsku, které je konfederací, mají mnoho pravomocí jednotlivé kantony a celkového počtu se prostě nedopočítáte, ať děláte, co děláte.
Neberte to ve zlém, ale myslím, že nemáte pravdu. Sám jsem prošel za 25 let od 3.PT až po 9.PT. (vždy jako řadový, ne vedoucí), takže vím o rozsahu práce o kterém píšete. Rozdíl se dá snadno srovnat osobním ohodnocením, to by si ho ale šéfové nesměli šetřit pro sebe a své kamarády. Chlapi v 5.- 6.PT mají řekněme 2500-3500 (a to asi přehráním ) na SKPV si můžete sáhnout, pokud není šéf sketa na 6000, nemluvím o republikových službách, kde je to ještě o drobátko lepší.
Mimo to i přesčasy na SKPV za realizace jsou jinde než na OOP a pokud jste srdcař, tak hrajete i trochu na prestiž s možností, že se po 3-5 letech v 7.PT posunete na kraj do 8.PT atd.
Jde spíš o to, že když dáte 5% někomu v 3.PT a někomu v 8.PT je to rozdíl cca 50% a nůžky se rozevírají neúměrně. Myslím, že kdyby fungovaly nenárokové složky služebního příjmu jak mají byl by rozdíl mezi SKPV a OOP jinde než dneska, ale třeba je to už jinak jsem Bohu díky 2 roky v civilu....ale třeba jsem snílek 😂😂
Mám opačný názor než Vy. Pro 3. až 6. tarifní třídu (TT) postačí vzdělání středoškolské s maturitou, pro 7. a 8. TT vysokoškolské bakalářské a pro 9. TT magisterské. Též jde o činnosti, které jsou od sebe odděleny nesrovnatelně náročnějšími činnostmi, o kterých jistě víte, pokud jste prošel těmito třídami, i když předpokládám, že na OOK. Tato náročnost nikdy nejde nahradit pouze osobním příplatkem, který je nejistou součástí služebního příjmu. Pokud by rozdíl ve finančním odměňování nenutil příslušníka ke kariérnímu růstu, tak by ho nikdo nedonutil k postupu z uniformy na okresní (obvodní) kriminálku, poté na krajskou kriminálku, či celorepublikový útvar. Již dnes je největší problém donutit kvalitního šestkaře, nedejbože se směností, aby přešel do sedmičky. Tím jsem narazil na největší problém, neboť je třeba se vrátit k výběru na tyto součásti, ne ke sběru, který je někde až tristní. Při výběru však musím mít co nabídnout, abych kvalitního adepta získal. Vámi popsaný přesun ze 7. do 8. TT po třech až pěti letech, je na místě pouze za předpokladu, že tomu předcházela alespoň desetiletá praxe, nebo jde o excelentního právníka, jinak je něco špatně. Ono to bude stejné jako u ostatních právních odborníků, že čím déle to dělají, tím více ví, že nic neví. V 8. TT se už řeší vraždy, škody v desítkách milionů korun a v zásadních chvílích zde sedí elitní seniorní advokáti, kteří si je nesmí "natřít na chleba". To vše svědčí pro zachování procentního rozdílu mezi 3. až 9. TT a nelze připustit, aby plošně v nižších TT bylo přidáno více, neboť by to zcela popřelo účel těchto TT.
3
Sledujících
0
Sleduje
3
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Jestli nic pro Rusáky neshromažďujete, tak to ani chápat nemusíte.
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ignorantia juris non excusat