Obkladač si běžně vydělá 300.000,- Kč měsíčně, to není problém v Čechách, autor článku ale zapomněl uvést, že v 7 lidech.....🙁
Určitě to není běžně, ale znám takové - ale umí položit dlaždici 3 m dlouhou a tím je v 1. obkladačské lize a řekne si za to patřičný obnos.
Problém je hlavně v tom, že rodiče většinou nechtějí aby se jejich děti staly řemeslníky a natlačí je do nesmyslných VŠ. Pak řemeslníci chybí a určují si cenu, která je někdy mimo chápání. Ale to je ten kapitalismus bez regulace a tak jsme to prý chtěli...
To je ta rýpavá česká povaha. Hlavně cokoliv nového zhanit. Nedejbože, když je někdo spokojený.
Typicky to vidím u diskuzí o nových iPhonech, kde spokojení iPhone uživatelé neskutečně serou diskutující s Androidem a mají jim neustále potřebu vysvětlovat, jak udělali největší životní chybu, když si nekoupili Android který je samozřejmě ve všem mnohem lepší a navíc levnější.
Totéž vidím u elektromobilů, jsou tu auta, která mají 2x až 3x vyšší výkon za stejnou cenu jako u spalovací verze - např. Tesla 3 vs. Octavia a přesto budou neustále hrotit, že Oktávka dojede 1000km. Přitom takový brutální dojezd využijí jednou za rok při cestě do Chorvatska, kterou zvládne i Tesla když je řidič Oktávky normální a nejede to na jeden zátah, tak to Tesla zvládne za stejný čas.
Tak to je a každý si na to musí dojít sám. Bohužel někomu nepomůže žádný argument. Já se potkal s řadou nových majitelů EV a předtím to byli vášniví zastánci TDI (to pořád frčí) - nikdo z nich se nechce vrátit ke spalováku. A já se těším , až na mě časem vyjde nějaká ta Tesla (zatím musím vydržet se služebním dieslem, kde se mi tlačí nafta do oleje a podobné radosti). A tak by se dalo psát do nekonečna...
Ano, ale máš u S Maxu náklady 0,5 Kč na kilometr?
Nemáš že? 🙂 Spíš tak 2,5 Kč na kilometr...neboli jezdíš 5x dráž.
Navíc u Forda za 10 let zaplatíš solidní raketu na servisu. Elektromobily kromě podvozku/tlumičů a brzd nemají téměř žádné drahé díly.
Samotné motory vydrží klidně 1,5milionu km bez problému.
Baterka taky přežije snadno celý vůz a dá 1milion km...
Za 10 let aktivního ježdění vám elektromobil ušetří na dalšího Maxe.
A ano, má nevýhody - kratší dojezd, delší nabíjení.
Ale zase nečoudí lidem rakovinotvorné svinstvo pod nos.
A zatímco kdyby přišla ropná krize, tak sám si doma ropu rafinovat nedovedu, tak elektřinu si vyrobím doma snadno skrze fotovoltaiky nebo větrné elektrárny.
Dobře jste to popsal, provozujeme ve firmě Teslu3 čtyři roky (tehdy byla dražší),nájezd cca 35- 40 tis. za rok, převážně ČR, něco Evropa. Nikdy problém s dojezdem, brzdové desky jako nové, pouze oprava ramen na podvozku (cca10000,-). Jinak jenom kapalina do ostřikovače, gumy a kabinový filtr. Jako další EV objednáno malé Volvo, po odpočtu DPH a dotace výsledná cena cca 500000, kilometr za 0,8 Kč v palivu (bez amortizace).Ale samozřejmě - nejlépe nabíjet doma, ještě lépe z fotovoltaiky a mít možnost dotace a odpočtu DPH. Legrační je , že lidé, kteří najedou za týden 300 km, řeší dojezd a ti co jezdí 40 tis. ročně dojezd neřeší. Budoucnost energetiky této planety je v elektrice, ale musí se vyřešit akumulace, což určitě není jednoduché a ještě to potrvá.
Tož nevím, přes internet si asi koupím brejle sluneční, ale brejle na furt nikoliv😎
Musím Vám oponovat, zkusil jsem to, pošlou Vám obroučky dle Vašeho výběru (třeba 50 druhů), vyzkoušel jsem v klidu doma, nechal si poradit od členů rodiny a objednal jsem, samozřejmě s parametry předpisu od lékaře. Výsledek výborný, cena cca na 50% kamenného obchodu, možná i méně. Marže na brýlích jsou zřejmě velmi slušné, protože přece jenom jde o zdraví. Je třeba vyzkoušet, o nic nejde, pokud si nevyberete, stojí vás to cca 80,- Kč poštovné při vrácení. Podotýkám, že nejsem majitel e-shopu s brýlemi, nýbrž kdysi nevěřící zákazník. Když se člověk některých činností přestane bát, určitě se posune k lepšímu. Tož tak...
Jako občan ČR chci vedet, kdo zaplatil p. Zemanovi bungalow za 22 milionu a narozeninovou oslavu na Hluboke? Jsem presvedcena, ze se v obou pripadech jedna o ucebnicovou korupci.
Takové peníze si v mém okolí vydělají např. i čtyřicetiletí řemeslníci, takže u člověka pohybujícího se 35 let ve vrcholné politice na tom nevidím nic divného. Tím nechci nikoho omlouvat, ale každý z nás to může zkusit stát se vrcholným politikem i se všemi výhodami co k tomu patří. Např. dlouholetá europoslankyně si vydělala desítky milionů v řádných výplatách (to mám z tisku),takže si ten bungalow může taky postavit. Ale asi ho nepotřebuje. Tak je ta naše společnost nastavena a představa, že jsou všichni zkorumpováni, je mylná. Bydlím ve starém domě, jezdím starým autem a vím, že kdybych se v minulosti více snažil, mohl jsem být miliardářem. Asi tak...
Spravujeme desítky domů a s těmi, které byli postaveny v 60., 70. nebo 80. letech není žádný velký problém, vyměníte starou střechu a je vystaráno na další desítky let. U nových domů jsou vážné poruchy často v podstatě neopravitelné, věci se musí opravovovat po 10-15 letech. Nebo mají nevhodné vnitřní prostředí např. proto, že pod střechou není strop, ale jen sádrokartonový podhled a v bytech je horko. Nemůžete srovnávat jen materiálovou kvalitu, ta je samozřejmě dnes lepší nejen u podlahových krytin, folií na střechy. Ale za socialismu ses stavěli domy řádně se sklepy a se stropy, dnes vám nakreslí architekt jen obvodové stěny, na to dají z prkének stlučené vazníky a jen vatu se sádrokartonem. Takže máte nepochozí půdu, neúnosnou střechu a když přijde velký vítr a vezme vám střechu, koukáte z postele do nebe a budete se modlit, aby ty volné zdi vám nespadli na hlavu. Starší dům po 50 letech přestavíte a jedete dál, ty nové bungalovy budete muset v podstatě po 80-100 letech zbourat, krom zdí.
Určitě máte v mnoha věcech pravdu, protože tzv. bungalovy bez pevných stropů skutečně zaplavily naše české a moravské kraje, ale s tím nic nenaděláme. Holt ten zavěšený SDK podhled je levnější než masivní strop a cena z 90% vítězí. Ale já skutečně myslel materiály, techniku, systémová řešení detailů atd. Když jsem kdysi stavěl, bylo jediné lepidlo do malty Duvilax a to jsem byl rád, když jsem ho sehnal. Proto nevzpomínám rád na to stavění a křivé omítky a popraskané stropy mám denně na očích, ale vzhledem k mému věku to neřeším. Ti, co přijdou po mně, to srovnají a upraví dle sebe. Přeji lepší zkušenosti se současnými stavbami - já je mám.
nápad jako takový je dobrý, snižovat energetickou náročnost budov je potřeba a bez dotací to bohužel v naší ekonomice nejde, ale to provedení už trochu pokulhává. Jako zásadní chybu vidím v tom, že je daná tloušťka izolace bez toho aby se řešilo na jak tlustou zeď se dává. Podle mě by byl lepší energetický štítek budovy.
Není daná tloušťka izolace, nýbrž dosažení určitých energetických parametrů. Takže u každého domu je to jinak a musí se to spočítat dopředu. To je princip dotace. Ale funguje to a není třeba se něčeho obávat.
Jsem stavebni inzenyr, to co navrhuje novy zakon, tedy provadeci dokumentaci k RD je totalni nesmysl, jen vetsi byrokracie, vyrazne drazsi projekty a kontrola. I vedeni stavebniho deniku u RD jako nutna povinnost je hloupost. Projektanti nestihaji dnes a nebude jich dost na tyto nesmysly. Zpusob dnesniho staveni proti socialismu silne klesl, kvalita projektantu i stavebnich firem klesa a nekdy je desiva. A nejake byrokraticke opatreni tohoto typu na tom nic nezmeni, jen to, ze spatmym projektantum a predevsim architektum zaplatite 3x tolik a oni vam nakresli prováděcí dokumentaci o ničem k RD bez stropu a garaz z plotovek, kde sousedni garaz deli jen OSB deska.
Mohu s Vámi souhlasit, že u jednoduchých staveb je prováděcí dokumentace zbytečná, protože ji asi málokdo bude schopen dodržet. Ale nemohu s Vámi souhlasit s vyšší kvalitou staveb ze socialismu. V takovém domě bydlím a za téměř čtyřicet let jsem ještě nestačil opravit tu socialistickou "kvalitu". Naopak jsem v současné době navštívil řadu RD v různých stupních rozpracovanosti a byl jsem nadšen kvalitou a technologiemi současného stavění. Asi nemáte v obýváku úžasnou televizi Tesla Color, ale raději nějakou velkou plochou LCD. A tak je to i s tím stavěním. A projektanti - to je jak v každé profesi, někdo je lepší, někdo horší. Trochu působím v oblasti jednoho nového satelitu RD a tak jsem si udělal anketu. Je tam zatím cca 15 nových RD a jenom dva jsou zajímavé a pěkné. Ouha. Pouze tyto dva domy se setkaly s architektem a těm ostatním stačil stavební inženýr nebo průmyslovák (nic proti, vážím si projektantů velice). Ale všechny ty domy tu budou určitě dlouho a kdyby ti investoři zkusili věnovat ne velké peníze za jednoduchou studii, měli by z toho příštích 50 let radost. A tak bych mohl pokračovat. Ale socialistickou kvalitu stavění opravdu už ne, nic proti Vám...
Jen tak pro zajímavost, za druhé vlády StBáka Bureše bylo odejito 13 ministrů! A ne vždy to bylo v poklidu. Mazec, že?
Taťána Malá, Jan Kněžínek, Petr Krčál, Adam Vojtěch, Roman Prymula, Jan Blatný, Petr Arenberger, Jan Hamáček, Tomáš Petříček, Antonín Staněk, Marta Nováková, Dan Ťok,Vladimír Kremlík
Tuším i Pelikán...
Celá digitalizace je neúspěch vlády, ne jen bukanýra Bartoše. Důvěřuj , ale kontroluj , tak že zodpovědnost je na hlavě premiéra a do roka a do dne....
Máte naprostou pravdu a legrační na tom je, že Fiala tvrdí, že chce pouze Bartoše vyměnit za nějakého schopnějšího Piráta. A já se ptám - kdo to může být? Odpovím si sám- nikdo v té jejich straně není bohužel schopnější než Bartoš a Fiala to moc dobře ví. Po volbách do krajů holt panu profesoru začalo "lepit" a je třeba někoho obětovat. Ale taková byla politika vždycky...
Zdravím všechny... ať už svíráte rukami volant nebo řidítka 👍. Nechci tu moralizovat...jen bych rád vysvětlil jednu věc, kterou řidič auta nepochopí dokud si nezkusí jízdu na motorce. Jedná se o ,, neustálé předjíždění " aut motorkáři.
Jedna skupinka motorkářů prostě předjíždí kdykoliv a kdekoliv jen kvůli tomu, že je ,, zdržuje v rozletu " jízda aut podle rychlostního limitu ...ale do té nepatřím, tak mi nepřísluší komentář.
Druhá skupina ( ke které se hlásím ), klidně pojede za autem i pár kilometrů, ale když se naskytne příležitost bezpečně ho předjet, tak to také udělá... Má to totiž pár rozumných důvodů... Tuším , že omezený výhled už tu někdo zmínil, dalším je, že některé motorky můžou hůř brzdit než některá auta... velký rozestup to sice řeší, ale to zase láká, aby se do mezery ,,nacpal" nějaký automobilový ,, spěchal" a rázem je pro motorkáře bezpečnostní problém ☹️. Sice se to nestává často, ale takový nedopalek ( nebo jiné věci vyhozené za jízdy z okénka ) dokáží slušně rozhodit ( obzvlášť, když se trefí mezi límec bundy a helmu )...a to neberu v potaz ,, blázny " co řídí v tričku a kraťasech ☹️. No a posledním důvodem jsou ostřikovače. Když si řidič auta usmyslí, že potřebuje očistit okno a vodní tříšť za autem chytnu na plexi helmy, tak musím levou rukou pustit řidítka, abych si to nouzově setřel.
To je pár důvodů, proč jsem raději před autem než za ním. Tak snad je teď pochopitelné, že to s nějakým ,, závoděním "s auty nemá nic společného. Mějte se všichni fajn a spoustu bezpečných kilometrů bez nehody.😉👍
Moc dobře jste to napsal, před 14 dny mi jedno auto vjelo z vedlejší zprava - neblikal, nebrzdil, prostě jel. Já na hlavní jsem zabrzdil metr před ním a pak jsem si říkal, že jsem to měl povolit a trochu mu pogumovat dveře. Ale mám rád svoji motorku a zřejmě bych upadnul. A vidím jich takových hodně, i když řídím auto.
V neděli tak 64 letý motorkář rovněž v pravotočivé zatáčce vyletěl do protisměru a narazil do traktoru. Ale už měl cosi odžito a mohl už leccos vědět o zatáčkách. Je to z 90 % vysoká rychlost, párkrát se mi to už stalo, ale naštěstí nic v protisměru. A to jezdím poměrně opatrně, ale někdy tu zatáčku prostě dopředu správně "nepřečtete". Upřímnou soustrast rodině, je to moje největší životní můra pochovat své dítě. Motorkáři nejsou duté hlavy ( tedy určitě většina není), nýbrž jsou trochu odvážnější než ti na čtyřech kolech a jsou za to občas potrestáni.
Tohle je přesně to, proč nemám důvěru v prohlášení o nových, minimálně o třídu lepších bateriích, které máme vyvinuté a už jen je začít vyrábět!
Slýchám to už asi 20 let a pořád žádný převrat nevidím, jen pozvolnou evoluci.
A proč?
Protože sice můžete udělat funkční prototyp, ale udělat z toho kompletní výrobní proces je úplně jiná kategorie. Někdy je to práce na roky, někdy to nejde vůbec.
Proto se mi víc líbí systémy jednodušší, ale asi rychleji zaveditelné.
Příkladem jsou vanadové průtočné baterie, které mají využití u dlouhodobějších akumulací energie.
Moje řeč, ty dobré baterky budou, ale všechno má svůj čas. Zázraky se občas dějí, ale není jich mnoho. Číňani na tom pracují a asi nám brzy ukážou, jak se to dělá a nepotřebují dopředu nikoho ohromit. Dřív nebo později elektřina převálcuje ostatní zdroje energie bez ohledu na všechny pochybující a po vyřešení akumulace si matička Země trochu vydechne. Obávám se ovšem, že ostravské baterie zde nebudou hrát hlavní úlohu. Tož tak...
jsem laik, tak si myslím, že dům vybuchl díky plynové bombě, která se rozžhavila žárem z baterie, která asi byla vadná, protože špatnou instalaci by odhalil revizní technik. Takže jestli něco vytýkat majiteli, tak to že, plyn byl u baterek.
Ps: Jen spekuluji nic víc
Mám podobný názor jako vy, protože už jsem viděl, jak 10 kg PB láhev sundala celé patro RD. Ale vyšetřovatélé na to určitě dojdou a snad to dají na veřejnost, abychom byli v obraze. Chystám se čase na FV na dům a tyto případy mě trochu děsí.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Můj příbuzný tento týden prodal Teslu 3, kterou provozoval 4 roky, nájezd cca 135000 km, výměna několika dílů za cca 25000, jinak jenom pneu a kabinový filtr. Cesty po Evropě, lyžovačky v Alpách atd., vše bez problémů.A příští týden si vyzvedává nové auto - opět Teslu 3, ale levnější, lepší a s větším dojezdem. Takže i takové mohou být zkušenosti a každý ať si vybere. Nikdo nikomu nic nenutí a dá se žít i bez auta i když si to osobně moc nedovedu představit. Většinu negativních názorů na elektrovozy zřejmě píší lidé, kteří v tom v životě nejeli. Ale jak už tady někdo psal, je to otázka 5 - 10 let, kdy ty hlavní problémy ( dojezd a cena) budou vyřešeny.
1 odpověď