Pro bezpečnost seniorů v bytě bych z praxe vypíchla pár bodů: nenechávat klíče v zámku, bezpečnou obuv (nesmí zavázet o druhou, vypadávat, zakopávat o špičku, klouzat...), telefon na krku, mít na přehledném místě zalepenou obálku se zdravotní dokumentací a kopií kartičky pojišťovny pro rychlý přehled diagnóz pro záchranku (hned budou vědět, s čím se zkolabovaný senior léčí), přehled léků, v koupelně by měla být madla, ve vaně nebo sprchovém koutě protiskluzová podložka a dobře uchycené sedátko. Pokud používají chodítko, zvažte výběr s ohledem na podlahu, někdy může klouzat a ty s brzdami pak prokluzovat. 155 voláme relativně často a komplikací je, když klienti nemají nic po ruce a pak ve zmatku hledáme doklady, výše zmíněnou dokumentaci a oblečení.
Důležité je, aby senioři nenechávali klíče v zámku, pak se rodina, pečovatelé nebo asistentky nemohou dostat do bytu a když upadnou, je to obrovský problém. Už jsem nejednou musela volat měšťáky a ti hasiče a naposled až záchranku, než jsme se dostali do bytů. Ke zraněnému se dostane pomoc i po více, než jedné hodině! Pokud se hasiči nedostanou do bytů přes balkon, mohou dveře vylomit nebo jinak poškodit, ne každé dveře jsou profesionálně otevřít bez poškození. Doporučila bych seniorům dveře s oboustranným zámkem, když často zapomínají vyndat klíče ze zámku. Telefon na krku je nezbytnost. Mluvím z praxe sociální práce.
Jsou vynechány důležité body: základ je, aby nedobrovolničili bez schválení velitele, potažmo koordinátora dobrovolníků. O víkendu jsem byla pomoct na Moravě a kolikrát šli dobrovolníci bez ohlášení. Ti lidé vlezou i do budov neznalí momentálního stavu, pod střechu a když je zasypou sutiny, nikdo o nich neví. Při takovém množství lidí se nestíhá ani zapisovat, kdo kam jde a mít dobrý přehled. Když se nic nestane, nastává chaos, kde na některých místech lidé přebývají nebo chybí.
Určitě doporučuji mít na sobě ledvinku, kde budete mít telefon, (powerbanku) a na lístečku napsané jméno, telefon a také kontakt na rodinu. Vůbec při takových katastrofách je dobré mít třeba maličký batůžek, do kterého si dáte pití, náplast, desinfekci a třeba i prášek na bolest hlavy. Osvědčily se mi mít sebou dvě powebanky, papíry, psací potřeby a vlastní rukavice. Měla jsem dokonce sebou velmi skladnou pláštěnku a vlhčené ubrousku, které v tom hicu docela osvěžily.
To je opravdu neštěstí. Známe to od koní, lidé na cedule kašlou a pak majitelé koní pláčou nad uhynulým koněm, nebo obrovskými výdaji za veterináře. U výběhů jsme odháněli krmiče každou chvíli. Každý chce dát jablko, mrkev, pečivo...a pak koně trpí. Lidé nerespektují cedule a stejně krmí. Dokud nezačnou padat velké pokuty, nic se nezmění. A obávám se, že to stejně neuhlídáme, jinak by tam furt musel někdo stát a lidi odhánět.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Než začnete odsuzovat neziskovky, tak by vás jako první mělo napadnout veřejně dostupné výroční zprávy o hospodaření. Zeptat se můžete i jejich uživatelů, jak jim bylo pomoženo. Osobně jsem zakládala sbírku přes Donio na pomoc pro rodinu po tornádu a hned jsem věděla, že 100% vybrané částky bude putovat přímo rodině.