Sudetské? A proč je vedle Česká Lípa německý Böhmisch Leipa, a ne Sudetenleipa nebo Sudetská Lípa. Taky jsem nikdy neslyšel o Sudetské Kamenici, ale České tedy Böhmisch Kamnitz. Neexistuje geografické pojmenování města či vsi, kde by bylo Sudety. A ani nelyzuji v Sudetech, ale v Krkonoších či Jizerkách, Jeseníku nebo dejme tomu Lužických horách. Sudety je umělý název zpopularizován bohužel od 30. Let 20. Století. Že ho mladí dnes používají, bylo provokaci. Dnes už spíše hlouposti.
Výborná analýza, bohužel. Ale jak akademicke prostředí změnit? Určitě uznat specifika oboru: s bohemistikou asi díru do světa člověk neudělá, v IT oborech spíše. Problém je tedy, jak měřit. Ale co bych zavedl v humanitních vedadach jako první, je veřejná kontrola: disertace a habilitace musí vyjít tiskem! V kritériu pro udělena titulu, by mělo být zohledněna orientace v oboru, např. Tím že adept píše k tématu recense cizích práci, dokáže posoudit přínos nových publikací a také napsat opravdovou a zduvodnenou kritiku. Vědecké rady by toto měly podporovat. Bohužel, mnoho našich (pseudo)vědců píše pro ty samé časopisy a pohybuje se ve své bublině. Nutná st fluktuace, nejde psát kvalifikační práci na jedné universitě a tam i pracovat a zůstat. Dokud nebudou takto nastavený mantinely, nemá cenu do té díry lít peníze....bohužel.
Inflace titulů a VS vzdělání. Mnoho studijních programů nedělá přijímačky či jen formální. Úroveň absolventů se dá zkoumat podle závěrečných prací, které by měly být dohledatelné verejne v internetu. Ale u nás bohužel neexistuje povinnost vydat doktorát či habilitaci tiskem, takže veřejná kontrola neexistuje. Publikuje se, protože se musí, recenze se nepíší, jen kamarádům, a jen dobré. ... Prostě nejde o vědu, ale o job, renomé, vlastní ego.... peníze.
Sleduju-li tyto causy, tak se ptám, jestli jsou také vědci, kteří pracují a dosahují vědecké kariéry opravdu morálním způsobem. Může být dobrá fakulta, kterou vede člověk, který se prosazuje tím, že si kupuje svou kariéru? A je opravdu s podivem, že mají tito lidé ještě drzost snažit se o politický post! A ničit i mimo akademické prostředi. Snad dopadnou jak ten Ťululum.
Naprosté zmatení pojmů a faktu. Sudety je produktem německého nacionalismu, ktery se prosazoval až po 1918, legalizovány jako území Hitlerem.
Šumava např ani za Hitlera nebyla části Sudet, ale Horního Dunaje. Jižní Morava zase Niederdonau. Městské ostrovy byly v Protektorátu. A co tedy autor chce nalhat?
Moc díky za velmi dobré zamyšlení. Stejně problémy bych viděl i v jiných humanitních vědách. Bohužel jsou teď na VŠ bez přijímaček a masové, takže trpí kvalita. Navíc znám spoustu vystudovaných literátů, kteří bohužel plavou v dějinách. A tak je pro ně nejen 19. století nuda, ale i jiné epochy a zachraňují to hledáním literárních figur a tropu nebo nejnovější a především populární literaturou. Nebo ještě hůře, je čeština jen průpravou z pravopisu.
Výkon didaktičky!!!! Příště uděláme anketu, kdo chce snížit pracovní normu za stejné peníze. Věřím, že taky bude skoro stoprocentní souhlas.
Diferencovat známky by šlo i stupnicí o více položkách třeba do 100.
I slovní hodnocení je subjektivní, a kdo to má pak číst? Ještě, že je v dáma v Pardubické Sorbonně.
Výkon didaktičky!!!! Příště uděláme anketu, kdo chce snížit pracovní normu za stejné peníze. Věřím, že taky bude skoro stoprocentní souhlas.
Diferencovat známky by šlo i stupnicí o více položkách třeba do 100.
I slovní hodnocení je subjektivní, a kdo to má pak číst? Ještě, že je v dáma v Pardubické Sorbonně.
S Němci problém nemám, s nacistami ano. A ne všichni Němci jsou nebo byli nacisti, stejně jako ne všichni Češi byli komunisti a nemco-bijci. Myslím, toto by si studenti měli uvědomit a taky to, že smíření, někdy opravdu patetické, probíhá od roku 1990... čili myslet, komu a proč se omlouvam.... a navíc dnes trochu s křížem po funuse.
Vůbec nerozumím strategii. Takže 2/3 mladých budou mít AKADEMICKY titul, ale budou chodit na ucnak... Kde věda nic neznamená, ale propojení s praxí? S jakou praxi? Inflace vzdělání, kdy chrlime absolventy, kteří studují do 26 nebo déle, a pak něm na důchody. Navíc, když pracují, tak nemusí platit daně! Ve společnosti je honorován egoismus a hloupost!
Souhlasim s tím, že i mezi Němci byli oběti bez viny. Ale autor se dopouští mnoha nepřesnosti. Třeba v Ústí památník na masakr na mostě je, ale je na něm napsáno CA. 100 obětí. To potvrzuji i historici. Autor píše 2000... Podle sudetoněmeckých velmi nadhodnocených čísel. Oběti brněnského pochodu smrti a jiní památník mají.
3.5 mil. Němců nežilo v ČSR ale tak nějak kolem 3.0 navíc s německojazyčnými Židy. Ti se konce války nedočkali a vesměs na ně nikdo nepamatuje. A slovo Sudety jako označení území zavedl Hitler po Mnichovu tím, že zřídil říšskou župu. Kdyby nacisti ve spolupráci s 90% etnickych Němců z ČSR nezničili právní řád ČSR nebyly by Dekrety. Jo, historie je nespravedlivá, i proto, že pak fanatici chtějí dělat pořádek. Platí i pro autora.
Posilovat didaktiky je úplně zbytečné. Většinou to učí akademici, co se ve škole buď moc neohřáli nebo neuspěli nebo je to nebavilo. Důležitější je, aby studenti chodili opravdu do škol a pomalu se do praxe vžili. Ale snad ještě důležitější je, aby byli vzdělaní. Nejen ve svém oboru ale všeobecně. Bez toho autoritu nezískají ani s tisíci hodin klasické či moderní didaktiky.
Socialismus s lidskou tváří je utopie. Spíše je zajímavější sociální tržní hospodářství, jak ho měli v nsr, zajistilo hospodářský zázrak. Teď tam vládnou socialisti, vlastně kryptokomunisti s fanatickými zelenými a .... Zázrak nikde. PIS v Polsku bylo ekonomický úspěšný a vybudovalo dálnice, zdanilo nadnárodní řetězce atd. Autoři vypadají dle fota, že nejsou nejmladší a přesto se z těch příkladů nepoučili?
Problém vidím v tom, jak poznat, co je pro koho potřebné a nepotřebné. Souhlasím s tím, že škola je základní a i učivo by mělo být základní . Ale jako učitel na PF se setkávám teď stále častěji s tím, že naši studenti neumí např. převyprávět legendu o Praotci na Řípu. Ale jak mohou potom, když ji neznají, rozpoznat symboliku Řípu, jak mohou porozumět 19 . století a jak mohou být nakonec pyšní na českou kulturu?
A rozumím, že si to mohou vyhledat na internetu, ale napadne je to vůbec? A pak se ptám, kde by si pověst mohli přečíst... Jitráska z maturantů loňského roku netipl bohužel nikdo. Kousek od nás je ulice Jiráskova. Není to také základní věc pro orientaci?
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Toni Kroos je východni Němec komunistické mentality. Když se mu řekne, že má faulovat, tak fauluje, prase jedno, kdyz se mu řekne, že migranti zaplavili Německo, tak to zopakuje, teda když najde slova, do médií. Jinak je zajímavé, že hraje s Araby a černochy v německém dresu, objímá se s nimi .... A v greifswaldu jsem byl nedávno. Zkuste se tam najíst v neděli večer ... Otevřeno jen turecký Döner.... Jinak vše zpustlý. Nechci říci, že migrace má jen pozitivní stránky, ale ano, těch víc než těch negativních. Němečtí antifašisti i AFD přívrženci jsou odkojeni NS a komunistickou SED... A opravdu se jich bojím. Jak jedněch, tak druhých. Kroos jim bohužel nahrává, je to hloupý fotbalista, co umí akorát kopnout do balónu.
4 odpovědi