Proč musí učitel pořád blábolit u tabule o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici hlavně učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze kdykoli nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se lze doptat dobrého chatbota, nastudovat online materiály z referencí nebo zadat fulltextový dotaz klasicky do vyhledávače. Možností je mnoho. Tímto způsobem si lze osvojit skoro každý tématický okruh, hlavně pokud jde o popisné vědy. U technických a odborných předmětů lze dostat teoretický základ jako definice, věty, vzorce, značení a různé manuály činností. Praxe je zde pak práce hlavně pro schopné a vnímavé učitele a odborníky v oboru. Také se zde nabízí otázka důležitosti, atraktivity, užitečnosti a nezbytnosti různých oborů pro naši společnost. Například je to právě čeština a literatura, o jejíž užitečnosti, nezbytnosti a prospěšnosti pro správné fungování moderní společnosti mám velké pochyby. Penzum je tam podle mě zcela zbytečně uměle nafouknuté. U maturit je to velmi přeplácané až se mi z toho kolikrát chce křičet. Je zbytečné to tady podrobněji rozebírat, každý stejně vidí tu svou jedinou pravdu. Ještěže má alespoň každý právo na tu svou. Za mě prozatím vše.🤕
Kdy a jak byste se naučil rozumět psanému textu bez psaní a čtení v té Vaší galaxii???
Škola přece učí lidi i malé lidi přemýšlet, vytvářet si myšlenkové spoje a mapy. Já jsem přesvědčená, že bez literatury, hudby, matematiky, přírodních věd, dokonce i manuální činnosti a tělocviku by to bylo mnohem těžší než získávat vzdělání ve dvojkové soustavě...
Inu tuto teorii jsem zde již před nějakou dobou publikovala. Myslím si totiž to samé. Diskuse k tomuto článku a vlastně jakémukoliv mému článku na téma školství, to je masakr. Nikomu bych vzdělání neodpírala. Postavila bych to jako příležitost. Kdo se chce učit, ať se učí jak daleko ho to zajímá. Kdo se učit nechce, ať neruší a jde si dělat jiné věci. Všichni by si opět začali vážit možnosti vzdělávat se a také vzdělaných lidí. Protože vzdělání by neměl každý. Učitel by nemusel být krotitelem a věřím, že i ti nejotrlejší potížisti by zvážili důsledky toho, že se vlastním rozhodnutím zařadí to tupého davu. To, co se praktikuje nyní je nebezpečné a vede to k tomu, co můžeme vidět. Nadané děti se bojí chodit do školy nebo se tam nějak projevit. A nakonec se zde navrhuje ozbrojený doprovod vyučujících. Taková budoucnost se mi zdá úplně mimo.
O jakém stupni vzdělání mluvíte? Tak snad číst, psát a počítat a nějaký všeobecný rozhled by měl mít každý. A kromě toho někteří jedinci dospívají pomaleji, ale to přece neznamená, že by neměli být vzděláváni. Myslím, že problém je v tom, jak nastaví hranice dětem rodiče... Ale to platí ve všem, ne jen v přístupu k učitelům. Vzhledem k tomu, že nyní hojně využívám MHD, tak mám možnost pozorovat, jak se mládež chová k ženám, těhotným ženám, starším lidem, postiženým lidem,... A když nějaký chlapec pustí sám a dobrovolně někoho hendikepovaného (tím nemyslím sebe) sednout, automaticky se mi spustí slza vděčnosti. Hádejte, jak často se mi to stává....
Zajimalo by mne, na cem pan Olmer jede, protoze to vyzaduje velkou davku cehosi.... , abych tuto mazanici nazval krajinou. Docela by bylo zajimave vedet, kolik za takoveto ,,umeni" dostal zaplaceno.
Tak já jsem si naivně myslela, že je to teprve podklad pro nějaké budoucí dílo.... Pokud je to již hotové, tak to je mi opravdu moc líto té plochy.
Setkal jsem se několikrát v zahraničí, že snědené jídlo před pokladnou bylo pkládáno za krádež. A to i třeba ochutnání jednoho kusu vína, zda je dobré. I to jsem viděl, že bylo řešeno jako krádež a přestupek. V poslední době na to začínají být hákliví i Němci, takže pozor na to. Prostě si i vy Češi ujasněte, že jítge a sníte cizí majetek, tedy kradete.
proč zrovna jen my Češi???
Ty jsi nikdy ve válce nebyl tak buď rad ze mas důchod od mladých co te živí a nikdy si nic ani nemusel umět ani jazyky jen se prizivovat v komunismu jako všichni v tvém věku. Možný jsi byl i ve straně aby jsi se měl lip.
Mohla bych vědět, proč pánovi tykáte? Vy ho znáte osobně nějak blíže?
Nevíte o něm nic, s největší pravděpodobností, jak se choval, co vykonal či nevykonal...., zda umí či neumí cizí jazyky...
A vy sám, přitom, ani neumíte pořádně česky...
Já vykám jen těm co si zaslouží aspoň špetku mého respektu. Pokud někdo napíše blábol, který nemá hlavu ani patu jako si napsala Ty. Tak si nezasloužíš ani špetku mého respektu. A fakt se nepodělám z toho, že mi nějáká husa na intrrnetu nedala svolení , abych jí tykal.
Psal jste o tom, že dnešní děti jsou asociální... ale kdo je tady skutečně asociál??? Nebo možná už máte poškozený mozek, máte pocit vlastní nadřazenosti, že se Vás elementární základy slušného chování netýkají???
Jinak naneshledanou, jdu se zabývat něčím užitečnějším. Můj volný čas je mi vzácný a můžu ho věnovat lepším věcem.
176
Sledujících
0
Sleduje
176
Sledujících
0
Sleduje
To mám radost - všude jsou přemnožení divočáci, zničené louky, pole i zahrady, myslivci divočáky nestačí střílet a tady je zachraňují a nechají odběhnout. Jak to psal Jan Werich: "Mělo by se něco dělat s inteligencí obyvatelstva!"
1 odpověď
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
já jsem si dosud myslela, že mláďata se nestřílí...
1 odpověď