Proč musí učitel u tabule pořád blábolit o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se dá doptat dobrého chatbota, nastudovat online zdroje z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud jde o popisné vědy. Jak je z textu výše zřejmé, až 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Digitální obsah má mnohé výhody. Pomocí hypertextu lze obsahem brouzdat kontextuálně, najít potřebné souvislosti a vysvětlit obsahové nejasnosti. To bývá častý problém při frontálním výkladu, a proto se žáci často tak málo naučí a i to málo rychle zapomenou. Pokud má žák k dispozici psaný obsah výkladu, tak má větší šanci na osvojení látky než při pouhém pasivním poslechu téhož obsahu. Důkazem je, že básně se učíme z knih ne poslechem. Školy dnes neumí opravdu kvalitně připravit na život a profesi. Je to vidět názorně na maturitách, kde studenti umí po 14 letech každodenní výuky ve velké většině jen trochu česky a anglicky. Efektivita a kvalita vypadá poněkud jinak. Školství je dnes jen černá díra na peníze nic víc.😔
Proboha, už zase totéž...
Pokud do třídy s 25 žáky přimícháte 2 chudáky s tělesným postižením ( ti jsou úplně v pohodě,jen potřebují pomoc se sebeobsluhou a běžným chystáním věcí), jednoho autistu, který udělá scénu, protože ho předběhli cestou do šatny a dvě nevzdělavatelné děti s poruchami chování, které se už ve čtvrté třídě nudí, jelikož nerozumí probírané látce, vyrušují, zlobí, posmívají se spolužákům, kteří se hlásí, jsou mnohdy vulgární, ale jelikož propadli v první třídě, musí postupovat až na druhý stupeň,kde opět jednou mohou propadnout a opět postupovat,tak to je slast učit v takové třídě.
Do toho má každý "čičmunda" z MŠMT snahu aplikovat nápady do rámcového vzdělávacího programu, měnit osnovy, které nejsou všude stejné, ale každá škola má svůj školní vzdělávací program.... Ohýbat historii, psát psacím či tiskacím, číst po písmenech, slabikách nebo celých slovech.
Nedávat úkoly, zakázat mobilní telefony, případně dávat a mít možnost používat mobil i v hodinách. Hustý ne...
Napsal jste to naprosto přesně
Proč musí učitel u tabule pořád blábolit o něčem, co dnes v sekundě vyjede každý průměrný chatbot? Všechno je to otázka informací, technologií a financí. Dřív měli informace k dispozici zejména učitelé, dnes je může mít každý žák a student ve stejném rozsahu a kvalitě ve svém mobilu nebo tabletu. Pomocí hypertextových odkazů ve Wikipedii nebo Kiwixu lze nastudovat jakékoli téma i s kontextem a souvislostmi. Možný je i výklad a správná interpretace obsahu, pokud není zřejmý jeho přesný význam. Buď se dá doptat dobrého chatbota, nastudovat online zdroje z referencí nebo zadat pokročilý dotaz do vyhledávače. Možností je mnoho. Takto si lze osvojit téměř každý tematický celek, zvláště pokud jde o popisné vědy. Jak je z textu výše zřejmé, až 80 procent školních procesů lze už dnes efektivně nahradit používáním moderních elektronických prostředků a jejich aplikací. Digitální obsah má mnohé výhody. Pomocí hypertextu lze obsahem brouzdat kontextuálně, najít potřebné souvislosti a vysvětlit obsahové nejasnosti. To bývá častý problém při frontálním výkladu, a proto se žáci často tak málo naučí a i to málo rychle zapomenou. Pokud má žák k dispozici psaný obsah výkladu, tak má větší šanci na osvojení látky než při pouhém pasivním poslechu téhož obsahu. Důkazem je, že básně se učíme z knih nikoli poslechem. Žáci a studenti na školách mají stres a deprese hlavně kvůli špatně nastavenému systému vzdělávání na školách. Systém nauč se a zapomeň je velmi demotivující a frustrující. A tak je tomu často až 20 let. Je to velmi tristní až žalostná situace. A nikdo to nechce vidět, natož řešit.😪
Proboha, už zase????
No to je parádní snůška nesmyslů pane Pekař. Možná, než napíšete další pitomost, bude dobré alespoň nějaké dítě vidět, a ještě lépe s ním hovořit.
Přemýšlím, jestli jste se nenarodil v kině v zábradlí. O jednom takovém psal už pan Sekora (vyhledejte na Wikipedii a můžete o tom poblábolit s průměrným chatbotem)
Pán tento komentář píše ke všemu, co se týká školství.
No, myslím, že nejdůležitější je, nepos.at se z toho. Určitě to chce více ohleduplnosti a rozumu na obou stranách.
Nemám tahle "moudra" rád, vždy by to mělo být o normální domluvě a není třeba hysterických "výkřiků".
Různých skupin s nebezpečným, nebo otravným chováním v životě je...( chodci, cyklisti, koloběžkáři, bruslaři, motorkáři, automobilisti,...) V každé skupině najdete pitomce, který velmi často ohrožuje své okolí a otravuje mu život. Ale většina je snad normální.
Napsal jste to skvěle.
Nabízejí se se v podstatě dvě možnosti. Ta první, jste obyčejný troll a trochu hloupý. Ta druhá, jste nešťastný člověk, plný vlastních komplexů a bolavých frustrací, který se domnívá, že zlými poznámkami v diskuzích, když už nepomůže sobě, ublíží aspoň jiným. Těžko říct 🙂 Každopádně jste fascinující jev ...
Napsal jste to úplně přesně.
1
Sledujících
0
Sleduje
1
Sledujících
0
Sleduje
A hlavne to tvoje "takovi" je hrozne spravne 😄 Ty cestine
2 odpovědi
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Ověřený uživatel
Tento účet je ověřený Seznamem a představuje skutečnou osobu, registrovanou firmu nebo subjekt.
Tak výraz takoví turisté je úplně správně. Co se Vám na tom nezdá?