Pokud jsem správně pochopila, tak třeba jeden člověk s výučním listem by se měl za 3 roky naučit opravovat lokomotivy, lanovky, výtahy, klimatizace, silnoproudá zařízení v elektrárnách atd. Tak to budu zřejmě raději chodit pěšky, a to do mrakodrapů i na hory. U nás učíme podobné obory a naši chlapci by takovou šíři záběru nedali. Pánové z ministerstva zjevně neznají překážek...
Nám se stalo, že jsme měli s majitelkou domluven prodej garáže a její cenu. Majitelka zadala makléři pouze vyhotovení smlouvy a depozit peněz u advokátní kanceláře. Hodinu před domluvenou schůzkou se makléř sešel s majitelkou a domluvenou cenu přeplatil, aniž nám byla nová cena sdělena, a ke koupi jsme se tedy vůbec nedostali.
Jsem ročník 1963, VŠ. Kromě brigád na sběru brambor a chmele a jablek jsme měli na VŠ povinnou tzv. letní aktivitu, což znamenalo práci v konzervárně atd. Kromě toho při studiu brigády kde se dalo - železárny, výroba sporáků, na pásu v Milu atd. Kromě výdělku k prospěchovému stipendiu zajímavá zkušenost a zábava - jak zautomatizovat pohyby, aby člověk stíhal pohyb pracovní linky. A taky motivace k vlastnímu studiu- uživím se čímkoli, ale toto bych do důchodu dělat nechtěla. Tohle dnešním dětem chybí.
Pocit nadřazenosti je blbina. Je vcelku jedno, jestli je soused zelený, modrý, fialový, jestli má tykadla nebo na uších štětičky. Pokud neruší ostatní, udržuje kolem sebe čistotu a pořádek, za bydlení platí, nikdo mu stéblo přes cestu nepoloží. Pokud se ovšem kolem jeho obydlí začne množit odpad, společné prostory jsou viditelně ničeny, ruší hlukem ostatní, pak se to přestává líbit.
Nevím, kde pan autor učí. Já učím na střední technické škole matematiku. Máme obory maturitní i učební. Jakmile přijdu do výuky učebního oboru, procházím třídou ke katedře a velím: Schovat mobily! Hned! Všichni, až na výjimky, hrají hry a sledují sociální sítě. V průběhu hodiny musím opakovat, případně použít donucovací prostředek. Školní řád mobily v hodině zakazuje s výjimkou přímého pokynu pedagoga. Marně. Před testem musím nechat mobily odevzdat na přední lavici a přepočítat. I tak se někteří pokoušejí o podvod. Když chci, aby se pokusil ve výuce vyhledat informace nebo použít jako kalkulačku, často je potíž. Opakovaně vysvětluji, proč u testu musejí použít kalkulačku a ne mobil. A taky proč je vhodné umět pro výpočty použít kalkulačku na mobilu. Mobily mají v hodnotě mnoha tisíc, ale koupit kalkulačku mají problém.
0
Sledujících
0
Sleduje
0
Sledujících
0
Sleduje
Jak se asi projevovala její "porucha opozičního vzdoru "? Nebyl to jeden z důvodů, proč se s ní nepracovalo?